تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راهنمای سریع کمپین Universal App در گوگل ادز
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می‌شود، ذهن ما اغلب برای جذب مشتری به فروشگاه‌های آنلاین می‌رود، نام PPC یا پرداخت به ازای مشاهده را می‌شنود، اما تعداد کمی از بازاریابان دیجیتال تبلیغات نصب برنامه‌ای یا کمپین برنامه جهانی را به خاطر می‌آورند.
شاید برای گفتن این موضوع خیلی زود به نظر برسد، اما میلیون ها اپلیکیشن موبایل در مارکت های اندروید و iOS وجود دارد و اگر یک اپلیکیشن دارید، برای نصب و داشتن یک اپلیکیشن، به یک جریان دائمی تبلیغات در موقعیت های مختلف تبلیغات گوگل نیاز دارید. موفقیت .
آشنایی با تبلیغات برنامه جهانی گوگل
کمپین‌های نصب برنامه در Google کمپین‌های خودکاری هستند که به شما امکان می‌دهند از نصب‌ها و اقدامات درون برنامه‌ای (مانند باز کردن یک برنامه برای اولین بار، خرید، ثبت‌نام در یک برنامه یا موارد دیگر) استفاده کنید. این تبلیغات فقط برای اپلیکیشن های اندروید و iOS امکان پذیر است و در حال حاضر بهترین راه برای افزایش نصب اپلیکیشن استفاده از تبلیغات جهانی اپلیکیشن در گوگل است.
کجا می توانید تبلیغات نصب برنامه Google را ببینید؟
راهنمای سریع کمپین‌های برنامه جهانی Google Ads
این تبلیغات استفاده شما را در سایت های تبلیغاتی مختلف گوگل، یعنی در پلتفرم ها، سایت ها و برنامه های مختلف نشان می دهد:
نتایج جستجوی گوگل، تبلیغات نصب اپلیکیشن در نتایج جستجوی گوگل
تبلیغات در Google Play (جستجو و موارد داخلی آن، البته اگر برنامه شما اندروید باشد)
تبلیغات برای نصب برنامه ها در Google Play
یوتیوب (صفحه جستجو، صفحات ویدئو)
بسیاری از سایت های دارای شبکه های گوگل، از جمله جی میل
بعد از اینکه متن آگهی خود را نوشتید، گرافیک اضافه کردید و هدف، بودجه و هزینه کمپین خود را تعیین کردید، Google Ads به طور خودکار تبلیغات شما را ایجاد می کند و آنها را در هر پلتفرمی که تغییر می دهد و نمایشگاهی را نمایش می دهد، بهینه می کند. با گذشت زمان، سیستم یادگیری ماشینی گوگل بهترین ترکیب متن و تصاویر را پیدا می‌کند تا بهترین نتایج را به شما بدهد (کلیک‌ها، نصب‌ها یا تغییراتی که در حساب خود ایجاد کرده‌اید).
هدف هر کمپین برنامه را انتخاب کنید
وقتی هدف کمپین نصب برنامه را انتخاب می‌کنید، اساساً Google را مجبور می‌کنید قیمت‌گذاری و هدف‌گیری مخاطبان را تعیین کند. در این صورت شما دو گزینه دارید:
هزینه هر نصب (CPI)
این به گوگل می‌گوید که با در نظر گرفتن بودجه من، تا حد امکان نصب‌های بیشتری را برای من انجام دهد! در این مورد، بید شما نشان دهنده حداکثر قیمتی است که مایلید برای هر نصب موفق بپردازید.
هزینه هر اقدام (CPA).
در این صورت، از گوگل می‌خواهید محتوای بیشتری را از افرادی دریافت کند که تمایل بیشتری به انجام یک اقدام یا کار ارزش‌آفرین (مانند خرید یا عضویت یا ...) در برنامه دارند. در اینجا نیز محدودیت تعداد نصب به بودجه شما بستگی دارد. قیمت پیشنهادی شما برای هر نصب، مبلغی است که مایلید برای آن کار مهم بپردازید. اگر چنین هدفی را در تبلیغ خود انتخاب می‌کنید، ابتدا باید اجازه ردیابی تبدیل را بدهید تا Google Ads بتواند اطلاعات کاربرانی را که اقدامات مهمی در برنامه انجام می‌دهند جمع‌آوری کند. نگران نباش! در مقاله بعدی بیشتر در مورد فعالیت ها و فروش صحبت خواهیم کرد.
چگونه می توان فعالیت کاربر را در کمپین های برنامه جهانی ردیابی کرد؟
کمپین‌های برنامه جهانی در Google Ads برای دریافت سرنخ‌های بیشتر از با ارزش‌ترین مشتریان خود، باید داده‌هایی از مشتریان پولی فعلی خود داشته باشید. (منظور از مشتری ارزش آفرین، کاربری است که کار مهمی را از دیدگاه شما در اپلیکیشن انجام می دهد، حتی اگر عمل او در نگاه اول ارزش ریالی واقعی نداشته باشد، اما به اندازه کافی طولانی باشد تا درآمد ایجاد کند، نقطه شروع. برای کسب درآمد از برنامه خود، به عنوان مثال، ثبت نام رایگان درون برنامه). با ردیابی اقدامات مختلفی که کاربران در برنامه شما انجام می دهند، Google یک پایگاه داده غنی برای بهینه سازی کمپین مطابق با اهداف تعریف شده در برنامه ایجاد می کند.
با استفاده از نرم افزار Firebase گوگل، ابزاری رایگان شبیه به گوگل آنالیتیکس، می توانید داده های مربوط به میزان استفاده از اپلیکیشن و سطوح تعامل کاربران را از نزدیک بررسی کنید. همچنین می توانید صدها گزارش مختلف در مورد رویدادها و اقدامات کاربران دریافت کنید و آنها را بر اساس رفتار آنها (بخش بندی) در برنامه گروه بندی کنید و فعالیت های بازاریابی آنها را به صورت هدفمند تحت تأثیر قرار دهید.
راهنمای سریع کمپین های برنامه جهانی در تبلیغات گوگل
در اینجا باید با عبارت Conversion Window آشنا شوید که به معنای مدت زمانی است که کاربر پس از خواندن پیام نصب برنامه، اقدام مورد نظر خود را در برنامه انجام می دهد. اگر کار شما در این زمینه انجام شده باشد، زمانی که کاربر روی یک تبلیغ کلیک می کند، می توان آن را نشان داد. همچنین می توانید این دوره را که به طور پیش فرض روی 30 روز تنظیم شده است تغییر دهید.
چگونه یک کمپین نصب اپلیکیشن در گوگل ادز ایجاد کنیم؟
برای شروع ایجاد یک کمپین Universal App در Google Ads، ابتدا باید وارد حساب Google خود شوید، سپس وارد Google Ads شوید و از منوی سمت چپ، Campaigns را انتخاب کنید.
سپس روی دکمه + کلیک کنید تا یک کمپین ایجاد کنید و نوع کمپین تبلیغاتی App را انتخاب کنید. سپس نوع کمپین App را انتخاب کنید.
در مرحله بعد باید پلتفرم اپلیکیشن (اندروید یا iOS) را انتخاب کرده و نام اپلیکیشن را از لیست گوگل پلی یا اپ استور مشخص کنید. (برنامه شما باید در یکی از این 2 فروشگاه موجود باشد)
در مرحله بعد، نام کمپین، متن آگهی (ایده متن آگهی)، کمپین یونیورسال اپ برای نصب پیشرفته اگر ویدیوی راه اندازی برنامه وجود دارد، و تصاویر مرتبط را آپلود کنید. همچنین می توانید از بنرهای تعاملی HTML5 استفاده کنید.
راهنمای سریع کمپین های جهانی برنامه برای تبلیغات گوگل
اگر عناصر اختیاری را آپلود نکنید، Google دست به کار می شود و برخی از تصاویر را از برنامه شما واکشی و استفاده می کند، حتی اگر می توانید پیش نمایشی از تبلیغات خود را در سمت راست پانل ببینید.
در مرحله بعد، باید زبان و مناطق جغرافیایی کاربران هدف تبلیغات را برای یک راهنمای فوری برای کمپین Universal App در Google Ads مشخص کنید. مراقب باشید که نقطه جغرافیایی مناسب کاربران هدف را انتخاب کنید تا مناطقی را بیهوده حذف یا اضافه نکنید. البته این را هم بدانید که ایران در لیست کشورها نیست!
اکنون زمان بهینه سازی کمپین ها بر اساس بودجه روزانه، هزینه به ازای هر نصب یا اقدام درون برنامه ای، و میزان بارگیری یا اقدام درون برنامه است. با این حال، سیستم مناقصه که بر اقدامات درون برنامه تمرکز دارد، فقط برای حساب هایی فعال است که قبلاً ردیابی تبدیل درون برنامه را تنظیم کرده اند.
هنگامی که هدف مالی خود را تعیین کردید، روی ذخیره و ادامه کلیک کنید و وارد دنیای تبلیغات گوگل شوید. البته، پس از ایجاد کمپین ساخت برنامه ای، فراموش نکنید که همیشه تبلیغات خود را طبق نکات ارائه شده برای ساخت موفق و کارآمد به روز کنید. برای بهینه سازی