تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راهکارهای افزایش راندمان دیزل ژنراتور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
راه حل های افزایش راندمان دیزل ژنراتور چیست؟ موتورهای دیزلی یا دیزل ژنراتورها موتورهایی هستند که توان لازم برای راه اندازی تجهیزات را دارند و می توانند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند. این نوع موتورها عملکرد منحصر به فردی دارند که راه های مختلفی برای بهبود آن وجود دارد. در این مقاله در مورد راه های افزایش ظرفیت دیزل ژنراتور صحبت می کنیم که می تواند به شما در خرید دیزل ژنراتور کمک کند.
راندمان دیزل ژنراتور
چه عواملی بر راندمان دیزل ژنراتور تأثیر می گذارد؟ دیزل ژنراتورها در صنایع مختلف از جمله نیروگاه ها جایگاه ویژه ای دارند. زیرا می توانند انرژی لازم را تامین کنند. به این نوع موتورها موتورهای احتراقی نیز می گویند. قبل از ارائه راهکارهایی برای افزایش راندمان این دستگاه ها به طور مختصر به معرفی عوامل کاهش کارایی می پردازیم.
کاهش فشار هوا در ارتفاع بالا
واحدهای دیزل و همچنین موتورهای احتراق داخلی حدود سی و پنج درصد از انرژی سوخته شده را در واقع به انرژی قابل استفاده تبدیل می کنند و همچنین تحت تأثیر عوامل خاصی قرار می گیرند. یکی از عوامل موثر در راندمان دیزل ژنراتور افت برق ناشی از ارتفاع می باشد که باید بگوییم هر چه ارتفاع نصب دیزل ژنراتور بیشتر باشد فشار هوا کمتر می شود و این امر باعث می شود هوای ورودی به سمت بالا برود. افت، به موتور و اثر آن کاهش می یابد.
راه حل هایی برای کمبود فشار هوا در ارتفاعات وجود دارد و این راه حل ها استفاده از دمنده یا توربوشارژر برای کمک به جبران کمبود هوا است. بدون این توربوشارژرها، به ازای هر صدها متر، 1 درصد کاهش قدرت موتور را به همراه خواهد داشت. در بخش بعدی بیشتر در مورد توربوشارژرها صحبت خواهیم کرد.
از دست دادن قدرت در اثر گرما
یکی دیگر از مواردی که در راندمان دیزل ژنراتور موثر است و باید بررسی شود افت برق ناشی از دما است که باید گفت هر چه دما بیشتر شود هوا منبسط می شود و حجم هوا بیشتر می شود. . ، سپس چگالی هوا کاهش می یابد، این شرایط باعث می شود در هنگام تنفس موتور مقدار کمتری هوا وارد محفظه احتراق سیلندر شود و در این صورت خروجی دیزل ژنراتور تا حدودی کاهش می یابد. ، یکی از مواردی که می تواند به جلوگیری از افت توان موتور دیزل کمک کند نصب و استفاده از کولرها است.
از دست دادن برق به دلیل رطوبت هوا
باید گفت که از دست دادن توان ناشی از گرمای هوا می تواند تاثیر زیادی بر راندمان دیزل ژنراتور داشته باشد. این زمانی اتفاق می افتد که دمای هوا بیش از حد ممکن افزایش یابد که در هنگام باران یا مه شدید شاهد آن خواهیم بود. در این حالت قدرت موتور حدود 6 درصد کاهش می یابد. همچنین از جمله عوامل دیگری که باعث کاهش کیفیت می شود که می تواند نام سوخت کم کالری را بگذارد یعنی. سوخت اکتان پایین، سطح روانکاری ضعیف، یا مشکلات در سیستم خنک کننده که منجر به کاهش راندمان می شود. برق و دیزل ژنراتور در صورت لزوم.
از دست دادن عملکرد به دلیل رطوبت
بهترین راه حل ها برای افزایش راندمان دیزل ژنراتور
در این فصل قصد داریم راه حل هایی را بررسی کنیم که به برای بهبود عملکرد دیزل ژنراتور باید چه کار کنیم افزایش راندمان دیزل ژنراتور کمک می کند. محرک موتور دیزل در واقع موتور آن است که با افزایش راندمان دیزل ژنراتور می توان آن را بهبود بخشید.
تکنولوژی موجود در تولید این نوع تجهیزات به طور فزاینده ای پیشرفت کرده و باعث افزایش قدرت و راندمان و همچنین کاهش سایز موتورهای دیزلی می شود. یکی از مواردی که باعث افزایش راندمان موتورهای دیزلی می شود استفاده از ساختارهای خاصی است که می توان از آنها استفاده کرد. خرید دیزل ژنراتور، دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتور کوچک از دیگر مواردی است که می توان با استفاده از آن ها راندمان دیزل ژنراتورها را افزایش داد و از آنها انتظار عملکرد بهتری داشت.
نمونه های تکنولوژیکی برای بهبود تولید دیزل
از دیگر مواردی که می توان برای بهبود و افزایش راندمان دیزل ژنراتورها استفاده کرد، دستگاه هایی مانند توربو شارژرها هستند. عملکرد توربوشارژر به این صورت است که با دمیدن هوا به داخل سیلندر، حجم هوا را افزایش می دهد و در نتیجه قدرت موتور را افزایش می دهد. این نوع دیزل های توربوشارژ کارآمدتر از موتورهای بدون توربو شارژ هستند.
همچنین ذکر استفاده از کولر گازی نیز ضروری است که می توان با ضمانت ادامه روند را تضمین کرد. باید بگوییم که وقتی هوای فشرده توسط توربوشارژرها گرم می شود و قبل از ورود به سیلندر دمای آن افزایش می یابد و سپس فشار هوا افزایش می یابد و مولکول های اکسیژن بیشتری در این هوای فشرده جمع می شود و باعث اصطکاک بیشتر و ... می شود. عملکرد بهتر هرچه آتش بهتر باشد، آلودگی کمتری دریافت می کنید.