تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خرید خانه در جهانشهر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خرید آپارتمان در جهانشهر یک رویداد مهم و هیجان انگیز است - یک رویا به حقیقت پیوست و یک سرمایه گذاری بلند مدت. روند خرید ملک اما طولانی و پیچیده است - از انتخاب خانه مناسب تا تهیه مدارک لازم و انعقاد قرارداد، هر مرحله باید با دقت فکر و برنامه ریزی شود.
برای اینکه همه چیز به آرامی و بدون مشکل پیش برود، لازم است که با روال خرید آپارتمان در جهانشهر یا خانه به خوبی آشنا باشید و بر اساس آن آماده شوید.
مراحل اصلی خرید آپارتمان در جهانشهررا یاد بگیرید و اقدامات خود را به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی کنید:
مرحله 1. تعیین اولویت ها و ترجیحات
اولین کاری که هنگام تصمیم به خرید آپارتمان در جهانشهرباید انجام دهید این است که دقیقاً تصمیم بگیرید که چه نوع خانه ای می خواهید :
    می خواهید خانه شما در کجا واقع شود (در کدام محله، در چه محیطی، نزدیک چه چیزی)؟
    چند اتاق نیاز دارید؟
    می خواهید خانه چه چیدمانی داشته باشد؟
    به دنبال چه سطحی از مبلمان هستید؟
    ترجیح می دهید آپارتمان در کدام طبقه قرار گیرد؟ آیا تراس می خواهید؟
    آیا قرار گرفتن در معرض آپارتمان برای شما مهم است؟
    ساخت قدیمی را ترجیح می دهید یا جدید؟
    آیا آپارتمان نیاز به گاراژ یا پارکینگ دارد؟
اولویت ها و ترجیحات خود را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که کدام معیار برای شما مهم است و در صورت لزوم چه مصالحه هایی انجام خواهید داد.
مرحله 2. مسائل مالی را در نظر بگیرید
قدم بعدی در خرید آپارتمان در جهانشهر این است که وضعیت مالی خود را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی می توانید بپردازید و چگونه هزینه خانه جدید خود را بپردازید (با پس انداز خود یا با وام مسکن).
اگر پول کافی برای خرید آپارتمان در جهانشهربدون دریافت وام داشته باشید، دقیقاً می دانید که بودجه شما چقدر است و می توانید ارزیابی کنید که چه نوع خانه ای می توانید بخرید.
اگر قصد دارید با وجوه یک موسسه اعتباری خرید خود را تامین کنید، باید به دقت توانایی های مالی خود را ارزیابی کرده و بودجه خود را برای خرید آپارتمان در جهانشهرتعیین کنید.
در نظر بگیرید که آیا می‌توانید از خود حمایت کنید و با درآمد فعلی‌تان وام را پرداخت کنید، آیا پول کافی برای پیش‌پرداخت لازم و مالیات‌ها و کارمزدهای سررسید را دارید یا خیر، و آیا پس‌انداز اضطراری برای شما باقی می‌ماند. اکنون چنین خرید بزرگی انجام دهید
درآمد ماهانه خود را محاسبه کرده و از آن کم کنید:
 
    هزینه های ثابت ماهانه شما - صورت حساب، غذا، وام و غیره؛
    ماهیانه برای هزینه های غیر ثابت شما - هزینه های بهداشتی، پوشاک، لوازم خانگی، تعطیلات، تعطیلات و غیره.
 
در نظر بگیرید که چه نوع آپارتمانی می توانید بخرید.بر اساس تفاوت حاصل، تصمیم بگیرید که چقدر می توانید برای پرداخت ماهانه وام مسکن اختصاص دهید. هیچ فرمول یکسانی برای نسبت مناسب بین درآمد و پرداخت ماهانه وجود ندارد، زیرا تصمیم به نیازها و ترجیحات شخصی شما و خانواده شما بستگی دارد. به گفته کارشناسان مالی، اما اقساط وام نباید بیش از 30 درصد درآمد باشد تا مشکلی در بازپرداخت آن وجود نداشته باشد.
 
قبل از شروع جستجوی یک آپارتمان مناسب، خوب است در مورد احتمالات اعطای وام تحقیق کنید. برای مشاوره و اطلاع از میزان اقساط ماهانه نسبت به میزان وام و همچنین میزان اعتباری که می توانید بر اساس درآمد خود دریافت کنید می توانید به بانک مراجعه کنید.
 
پیشنهادات بانک های مختلف (نرخ سود، مدت بهره ثابت، کارمزد و خدمات اضافی، گزینه های تخفیف و ...) را با هم مقایسه کنید و از بانک مورد نظر خود درخواست پیش تایید کنید. اکثر بانک های کشور این سرویس را در مدت زمان کوتاهی - رایگان یا با کارمزد اندک - انجام می دهند.
 
توجه داشته باشید که دریافت پیش تاییدیه توسط بانک شما را به آن بانک ملزم نمی کند. اگر در مرحله بعد تصمیم گرفتید که ترجیح می دهید با موسسه مالی دیگری کار کنید، می توانید به راحتی از آن وام بگیرید - هیچ تعهدی در قبال بانکی که از آن پیش تأییدیه دریافت کرده اید ندارید.
 
گزینه های وام و دریافت پیش تایید یکی از مهم ترین مراحل برای خرید موفق خانه با وام مسکن است.
مرحله 3. تحقیقات بازار املاک و مستغلات
 
اکنون که می دانید دقیقاً به دنبال چه نوع خانه ای هستید و دقیقاً چه بودجه ای در اختیار دارید، وقت آن است که در مورد بازار املاک تحقیق کنید.
 
با مرور لیست های تا یک ایده کلی از خانه های برای فروش در منطقه دلخواه شهر خود و همچنین قیمت آپارتمان ها در اندازه دلخواه خود به دست آورید. همه گزینه‌ها را کاوش کنید - ممکن است مسکن مناسب‌تر و ارزان‌تری در منطقه‌ای خارج از محله دلخواه خود، اما نزدیک به آن پیدا کنید. آپارتمان مقرون به صرفه در حال ساخت؛ طبقه یک خانه به جای یک آپارتمان در همان محله و با همان پول; و غیره.
 
با چند آژانس املاک مستقر در شهر خود تماس بگیرید و ببینید چه چیزی می توانند به شما پیشنهاد دهند. توصیه می شود با چندین مشاور املاک مجرب ملاقات کنید و یک حرفه ای قابل اعتماد را برای کار انتخاب کنید - کارشناسان می توانند شما را به املاکی که برای شما مناسب هستند راهنمایی کنند و در کل فرآیند خرید آپارتمان در جهانشهرکمک بزرگی خواهند کرد.
 
قبل از ادامه، ویدیوی کوتاه ما را در مورد: اشتباهات رایج هنگام خرید آپارتمان در جهانشهر:
 
مرحله 4. پیدا کردن یک آپارتمان مناسب
 
چند آپارتمان را که دوست دارید و می توانید بخرید پیدا کنید و برای بازدید برنامه ریزی کنید.
 
اگر می توانید، از یکی از اقوام یا دوستانی که در کار ساخت و ساز و/یا نوسازی تجربه دارند بخواهید شما را همراهی کند. در هنگام بازرسی بسیار مراقب باشید - وضعیت سقف ها و دیوارها، گچ و کاغذ دیواری، کفپوش، پنجره ها و نازک کاری، لوله کشی و برق و غیره را بررسی کنید.
 
به اطراف اتاق ها و چیدمان آن ها نگاهی بیندازید و به اتاق های تاسیساتی توجه ویژه ای داشته باشید. بهره وری انرژی خانه، قرار گرفتن در معرض آن، و وجود تراس (و همچنین شرایط آن) را در نظر بگیرید. داشتن یک گاراژ بسیار مهم است (اگر گاراژ متصل به آپارتمان وجود دارد، در هنگام بازرسی از آن بخواهید آن را ببینید).
 
فراموش نکنید که قسمت های مشترک ساختمان مسکونی و همچنین محوطه اطراف آن را بررسی کنید:
 
    آیا فضای سبز و پارک در مجاورت وجود دارد؟
    آیا ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، مغازه‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها و انواع دیگر خدمات در این منطقه وجود دارد؟
    آیا رستورانی در نزدیکی بلوک وجود دارد که صدای آن بلند باشد؟
 
ما را بررسی کنید نکات بازرسی خانه متخصص تا بدانید در حین بازرسی باید به چه مواردی توجه کنید و هیچ چیز مهمی را از دست ندهید.
مرحله 5. انعقاد قرارداد اولیه
 
در اینجا ویدیوی ما با موضوع: همه چیز در مورد یک پیش قرارداد برای خرید ملک است
 
وقتی ملکی را پیدا کردید که دوست دارید و معیارهای شما را برآورده کرد و تصمیم گرفتید آن را بخرید، باید پیشنهادی به فروشنده داده شود.
 
در این مرحله، خوب است که سپرده گذاری کنید تا به فروشنده نشان دهید که در خرید آپارتمانی که ارائه می دهد جدی هستید. این تضمین می کند که در حالی که در حال مذاکره بر روی قیمت هستید، ملک به سایر خریداران نشان داده نخواهد شد. این سپرده قابل استرداد است و معمولاً بین 500-1000 BGN است.
 
می شود قرارداد اولیه تنظیم .
 
این سند رسمی است که با آن هر دو طرف توافق می کنند که تحت شرایط توافق شده معامله انجام دهند. در این سند تمام جزئیات ملک، شرایط معامله و حقوق و تعهدات خریدار و فروشنده بیان شده است. قرارداد اولیه باید شامل موارد زیر باشد:
 
    جزئیات طرفین قرارداد
    اطلاعات دقیق ملک
    قیمت و روش پرداخت
    مبلغ پیش پرداخت
    جریمه های نکول
    مهلت نهایی شدن معامله
    سردفتری که معامله نزد او تصدیق خواهد شد
    مدت تصاحب خریدار
    اعلام غیبت یا وجود محموله ( به زیر مراجعه کنید )
 
انعقاد قرارداد اولیه گام مهمی در خرید آپارتمان در جهانشهراست.هنگام امضای قرارداد اولیه، باید سپرده ای را به فروشنده پرداخت کنید که تضمین کننده نهایی شدن معامله است (سپرده معمولاً بین 10-20٪ قیمت فروش توافق شده آپارتمان است).
 
امضای قرارداد اولیه اطمینان را هم برای فروشنده و هم برای خریدار به ارمغان می آورد - این یکی از مهمترین مراحل در خرید آپارتمان در جهانشهر است.
 
نکته مهم هنگام خرید آپارتمان: هنگام خرید آپارتمان در جهانشهردر جهانشهر، بررسی اجباری بر ملک (رهن، رهن، اجاره، حق حبس و غیره) بسیار مهم است. در هنگام انعقاد قرارداد مقدماتی مراجعه رایانه ای در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کافی است ولی قبل از انعقاد معامله نهایی نزد سردفتر، اخذ گواهی تحمیل ضمانت نامه الزامی است. (گواهی های تحمیل تحمیل شده توسط اداره ثبت در اداره ثبت در محل ملک صادر می شود.)
 
بهتر است از خدمات یک وکیل مجرب استفاده کنید که بتواند از نظر حقوقی اموالی را که انتخاب کرده اید به طور کامل بازرسی کند و در هنگام عقد قرارداد از حقوق شما محافظت کند.
مرحله 6. تراکنش را نهایی کنید
 
پس از امضای قرارداد اولیه، تمام اسناد لازم برای نهایی کردن معامله باید تهیه شود - طرح ملک، ارزیابی مالیاتی اموال، گواهی وضعیت تأهل، اظهارنامه عدم تعهد مالیاتی به دولت و غیره. تبریک می گویم - شما اکنون صاحب آپارتمان جدید خود هستید.
 
اگر قصد دارید خرید را با وام تامین کنید، در این مرحله باید قرارداد وام مسکن امضا با موسسه مالی مورد نظر خود
 
وقتی تمام مدارک لازم آماده شد، مهمترین مرحله برای خرید آپارتمان در جهانشهرفرا می رسد - اقرار معامله نزد دفتر اسناد رسمی. شما باید به همراه فروشنده برای نهایی کردن معامله در دفتر اسناد رسمی منطقه ای که آپارتمان در آن واقع شده است حاضر شوید.
 
این وظیفه سردفتر است که تأیید کند:
 
    هویت افرادی که در مقابل او ظاهر می شوند
    آیا پروژه ارائه شده برای سند رسمی دارای شرایط قانونی است
    آیا فروشنده مالک ملک است
    آیا موانع قانونی برای انتقال ملک وجود دارد
    آیا تحمیل بر ملک وجود دارد.
 
پس از بررسی کلیه اسناد، سند رسمی خوانده می شود - در صورت عدم اعتراض به محتوای آن، شما و فروشنده آن را در مقابل سردفتر امضا می کنید و پس از آن سردفتر امضا و مهر خود را روی سند می گذارد.
 
قبل از نهایی کردن معامله، حتماً ملک را از نظر تحمیل بررسی کنید. در اینجا یک ویدیوی کوتاه در مورد بررسی و استخراج گواهی تحویل وجود دارد :
 مشاور املاک در صفادشت
هنگام اعتراف به معامله، باید هزینه دفتر اسناد رسمی را که بر اساس ارزش ملکی که خریداری می کنید، پرداخت کنید. هزینه ثبت نام به مبلغ اضافه می شود و همچنین مالیات شهرداری که توسط شهرداری مربوطه تعیین می شود.
 
هنگامی که مبلغ توافق شده برای خرید آپارتمان در جهانشهررا پرداخت می کنید (قیمت کامل ملک باید با حواله بانکی به حساب فروشنده واریز شود) و حواله بانکی که حواله وجه را تأیید می کند به دفتر اسناد رسمی ارائه می کنید، سردفتر سند رسمی را به اداره ثبت در محل املاک. قاضی ثبت حکم به ثبت سند در دفتر املاک می دهد که مالکیت ملک را منتقل می کند.
 
سردفتر یک نسخه از سند را در اختیار شما و فروشنده قرار می دهد و با آن معامله قطعی می شود. از این لحظه شما در حال حاضر مالک آپارتمان هستید.
 
به یاد داشته باشید که شما موظف هستید اظهارنامه مالیات بر دارایی سالانه را ظرف دو ماه پس از خرید ملک جدید ارائه دهید. اظهارنامه به اداره «مالیات و عوارض محلی» شهرداری محل وقوع ملک تسلیم می شود.
 
هنگامی که بدانید فرآیند خرید آپارتمان در جهانشهرچگونه کار می کند، دقیقاً می دانید که در هر مرحله از فرآیند چه انتظاری داشته باشید و چه کاری انجام دهید و موفقیت را تضمین می کند. خانه جدید شما منتظر شماست - زمان برداشتن اولین قدم فرا رسیده است

مشاور املاک در صفادشت