تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: 5 روش برای رفع خطای 401 در وردپرس و ارور 401 unauthorized
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  %D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B1-401-%D8%AF%D8%B...1.jpg.webp]
یکی از خطاهای رایج وردپرس که ممکن است برای هرکسی رخ دهد، خطای 401 unauthorized می باشد. خطای 401 در وردپرس یک کد وضعیت http است که نشان می دهد سرور میزبان درخواست نامعتبری از کاربر دریافت کرده است. در واقع زمانی که با این خطا روبه رو می شوید، شما دسترسی به صفحه وب را از دست خواهید داد. ارور 401 وردپرس ممکن است در مرورگرهای مختلف به نام های دیگری مانند: “Error 401″، “401 unauthorized error”، ” Access denied due to invalid credentials” و “Authorization required” نشان داده شود. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم نحوه رفع خطای 401 در وردپرس را با استفاده از 5 روش مختلف به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
چگونه ارور 401 در وردپرس را رفع کنیم ؟
قبل از اینکه بخواهیم شما را با نحوه رفع ارور 401 در وردپرس آشنا کنیم، بهتر است با معنا و مفهوم این خطا آشنایی بیشتری داشته باشید. به طور کلی می توان گفت؛ خطای 401 در وردپرس ناشی از احراز هویت نامناسب در هنگام برقراری ارتباط با سرور میزبان وردپرس می باشد. اساساً این خطا به این معنی می باشد که مشتری شما نمی تواند بنا به هردلیل با سرور شما ارتباط برقرار کند و وارد سایت شود.
[img=0x0]https://wpnovin.com/wp-content/uploads/2022/03/%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B1-401-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3-1.jpg[/img]
در ادامه برخی از دلایلی که می تواند باعث بروز این خطا شود را به شما توضیح می دهیم:
[list]

[*]URL نادرست: در برخی از مواقع خطای 401 به دلیل آدرس اشتباه رخ می دهد. بنابراین قبل از انجام هرگونه اقدامی مطمئن شوید که آدرس مورد نظر خود را به درستی وارد کرده اید.

[*]اعتبار ورود نامعتبر: در بسیاری از وب سایت ها برای اینکه بتوانید به برخی از اطلاعات دسترسی داشته باشید، باید حتماً در سایت آنها ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. حال اگر وارد حساب خود نشده باشید، به احتمال زیاد با خطای 401 مواجه خواهید شد.

[*]خطاهای DNS: گاهی اوقات، ممکن است این خطا به دلیل مشکلاتی که در دامنه پیش آمده است، رخ دهد.

[*]مشکلات افزونه: یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث شود که شما با خطای 401 روبه رو شود، وجود یک افزونه مخرب در سایت می باشد. یک افزونه وردپرس در سایت شما ممکن است کد خطای 401 را فعال کند.
[/list]
آموزش رفع خطای 401 در وردپرس
روش های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در حل این مشکل کمک کند. با ما همراه باشید تا شما را با رفع ارور 401 در وردپرس و خطا 401 unauthorized با استفاده از 5 روش مختلف آشنا کنیم.
1- آموزش رفع ارور 401 در وردپرس با حذف موقت محافظت از رمز عبور
اگر از دایرکتوری مدیریت وردپرس خود با استفاده از رمز عبور محافظت می کنید، این احتمال وجود دارد که این مسئله باعث شده باشد که شما با خطای 401 روبه رو شوید. بنابراین برای بررسی این موضوع بهترین روش این است که به صورت موقت محافظت از رمز عبور خود را حذف کنید. در واقع؛ ممکن است رمز عبور دایرکتوری مدیریت خود را فراموش کرده باشید و یا ممکن است پیکربندی سرور شما تغییر کرده باشد.
برای انجام اینکار، در ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس از بخش “فایل” روی گزینه “Privacy Directory” کلیک کنید.
پس از باز کردن آن، تمامی فایل ها و پوشه های مربوط به سایت خود را مشاهده خواهید کرد. حال شما باید وارد پوشه “wp-admin” شوید و با کلیک بر روی نام آن را انتخاب کنید. در این مرحله کنترل پنل تنظیمات حفاظت از رمز عبور خود را به شما نمایش می دهد. کافیست تیک کادر کنار گزینه «Password protect this directory» را بردارید و روی دکمه Save کلیک نمائید.
در مرحله بعدی بر روی دکمه بازگشت به عقب کلیک کنید و سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول نمائید. از اینجا باید نام کاربری که برای ورود به دایرکتوری محافظت شده با رمز عبور خود استفاده کرده اید را حذف کنید. حال وارد وب سایت خود شوید و مشاهده کنید که آیا خطای 401 برای شما رفع شده یا خیر، اگر رفع نشده بود می توانید مراحل دیگر را امتحان کنید.
2- نحوه رفع خطا 401 در وردپرس با پاکسازی کش فایروال
یکی دیگر از راه حل های رفع خطای 401 وردپرس ، حذف کش فایروال می باشد. اگر شما در سایت خود از یک سرویس فایروال وردپرس مبتنی بر ابر مانند Cloudflare استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که این موضوع باعث شده باشد که شما با خطای 401 مواجه شده باشید. بنابراین بهترین روش این است که آن را حذف نمائید. به عنوان مثال: اگر شما از Cloudflare استفاده می کنید، می توانید از طریق زیر اقدام به حذف کش فایروال خود نمائید:
برای انجام اینکار، در ابتدا وارد حساب کاربری خود در Cloudflare شوید و سپس به بخش “Caching” مراجعه کنید. حال از این قسمت باید روی دکمه « Purge everything » کلیک کنید تا تمام کش شما پاک شود.
پس از پاک کردن حافظه پنهان فایروال خود، به کار خود ادامه دهید و کش مرورگر یا کش وردپرس خود را نیز پاک کنید.
3- آموزش نحوه رفع خطای 401 در وردپرس با غیرفعال کردن افزونه ها
اگر شما در سایت وردپرسی خود یک افزونه ناسازگار یا مخرب را نصب کرده باشید، ممکن است با انواع خطاهای مختلف روبه رو شوید. بنابراین برای اینکه بتوانید متوجه شوید که آیا افزونه باعث به وجود امدن این خطا شده است یا خیر، تنها راه این است که به صورت موقت تمامی افزونه های سایت خود را غیرفعال کنید. برای انجام اینکار، در ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “افزونه ها” روی گزینه “افزونه های نصب شده” کلیک نمائید. سپس تیک تمامی افزونه های خود را بزنید. حال از منوی کشویی بالای صفحه روی گزینه “غیرفعال کردن” کلیک نمائید تا افزونه های شما به صورت موقت غیرفعال شوند.
[img=0x0]https://wpnovin.com/wp-content/uploads/2022/03/%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B1-401-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3-5.jpg[/img]
همچنین اگر شما نمی توانید به پیشخوان وردپرس خود دسترسی داشته باشید، می توانید اینکار را از طریق هاست انجام دهید. برای انجام اینکار؛ وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس وارد پوشه دایرکتوری سایت خود شوید. پس از آن به پوشه wp-content مراجعه کنید. حال در این پوشه، پوشه ای به نام plugins را مشاهده می کنید که تمامی افزونه های سایت شما در آن نصب شده است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که نام پوشه plugins را به یک نام دلخواه دیگر مانند: plugins.deactivated تغییر دهید. با اینکار تمامی افزونه های سایت شما به صورت خودکار غیرفعال می شوند.
[img=0x0]https://wpnovin.com/wp-content/uploads/2022/03/%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B1-401-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3-6.jpg[/img]
حال وارد پیشخوان سایت خود شوید و مشاهده کنید که آیا خطای 401 برای شما رفع شده است یا خیر؟ اگر خطا رفع شده بود، این بدان معناست که یکی از افزونه های شما باعث رخ دادن خطا شده است. بنابراین شما باید یکی یکی افزونه های خود را فعال کنید تا بتوانید افزونه مخرب را شناسایی نمائید. در نهایت آن افزونه را حذف کنید تا مشکل حل شود.
4- نحوه رفع خطای 401 در وردپرس با تغییر قالب وردپرس
برخی از مواقع قالبی که شما استفاده می کنید می تواند باعث شود که با انواع خطا مواجه شوید. برای بررسی این موضوع، شما باید قالب فعلی خود را با یک قالب جدید و یا پیش فرض جایگزین کنید. برای انجام اینکار؛ وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “نمایش” روی گزینه “پوسته ها” کلیک کنید. حال کافیست یکی از قالب های پیش فرض را فعال کنید.
[img=0x0]https://wpnovin.com/wp-content/uploads/2022/03/%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B1-401-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3-7.jpg[/img]
پس از آن وارد سایت خود شوید و مشاهده کنید که آیا خطا برای شما رفع شده یا خیر؟ اگر خطا رفع شده بود این بدان معناست که قالبی که استفاده می کردید نامناسب بوده است.
5- آموزش رفع خطای 401 در وردپرس با ریست رمز عبور وردپرس
یکی دیگر از روش های نحوه رفع ارور 401 در وردپرس ، بازنشانی رمز عبور وردپرس می باشد. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده هاست، زمانی که شخصی بخواهد به صورت مکرر رمز عبور را وارد کند را مسدود می کنند. در این صورت دسترسی شما به طور موقت مسدود می شود و پس از چند دقیقه می توانید امتحان کنید. با این حال، به جای حدس زدن رمز عبور خود، بهتر است رمز عبور فراموش شده وردپرس را بازیابی کنید.
[img=0x0]https://wpnovin.com/wp-content/uploads/2022/03/%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B1-401-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3-8.jpg[/img]
پس از کیلک بر روی “فراموشی رمز عبور”، وردپرس یک ایمیل همراه با لینک برای شما ارسال می کند که شما می توانید از طریق ان اقدام به ساختن رمز عبور نمائید.

جمع بندی: چگونه خطای 401 در وردپرس را رفع کنیم ؟
خطای 401 در وردپرس یک کد وضعیت http است که نشان می دهد سرور میزبان درخواست نامعتبری از کاربر دریافت کرده است. زمانی که شما با این خطا مواجه می شوید، نمی توانید دسترسی روی پنل مدیریت خود داشته باشید، بنابراین باید خیلی سریع آ ن را رفع کنید. به همین منظور ما در این مطلب نحوه رفع خطای 401 در وردپرس را با استفاده از 5 روش مختلف به شما آموزش دادیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.
منبع: wpbeginner
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт