تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چه بخوریم تا بواسیر از بین برود؟ مواد غذایی فیبردار مفید و مضر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
زمانی که به بیماری هموروئید یا بواسیر مبتلا شدید یکی از نکاتی که از اهمیت بالایی برخوردار است، رژیم غذایی شما می باشد که باید به درستی آن را رعایت کنید. در نتیجه بسیاری از بیماران این سوال را دارند که چه بخوریم تا بواسیر از بین برود؟ خوردن مواد غذایی فیبر دار مفید برای بهبودی علائم بواسیر مهم است ولی به این نکته توجه کنید که خوراک شما می تواند علائم این بیماری را کمتر کرده و به هیچ عنوان خود توده بواسیر را از بین نمی برد.
همینطور خوردن خوراکی های مغذی و حاوی فیبر می توانند در پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند شقاق و بواسیر نقش مهمی داشته باشند.
برای درمان بواسیر یا هموروئید چی بخوریم؟
اگر به بیماری بواسیر مبتلا هستید و دنبال راهی برای درمان آن می گردید، قطعا متوجه شدید که یکی از دلایل اصلی ابتلا به هموروئید یبوست است. یبوست همان سفت شدن مدفوع یا دیر کردن در اجابت مزاج می باشد که به دلیل داشتن یک رژیم غذایی نادرست ایجاد می شود.
نقل‌قول: اینجا نتیجه میگیریم که اگر برای درمان سریع یبوست خود اقدام کنید شانس ابتلا به بواسیر را به طور چشمگیری کاهش خواهی داد. همچنین روش های درمان یبوست به قدری ساده بوده که در خانه قابل انجام است.
در ادامه با معرفی انجام یک سری عادات روزانه می توانید از ابتلا به یبوست پیشگیری کرده و علائم هموروئید خود را کاهش دهید:
[تصویر:  Screenshot-2022-08-31-at-14-51-12-fibre-...B3-341.png]
نوشیدنی و مایعات
نوشیدن مایعات در طول روز؛ به خصوص آب یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای نرم شدن مدفوع، حرکت بهتر روده ها، هیدراته نگه داشتن بدن و خروج راحت تر مدفوع کمک می کند. 
اگر به طور مکرر دچار یبوست می شوید و هنگام دفع سوزش دارید، حتما در طول روز 8 تا 10 لیوان آب بنوشید و قبل از خوردن صبحانه هم یک یا دو لیوان آب جوشیده میل کنید. انجام این کار باعث می شود تقریبا بعد از هر صبحانه روده های شما شروع به فعالیت کنند.

ویتامین ها و مواد معدنی
قطعا ویتامین های مورد نیاز بدن در این مواقع می توانند نقش موثری در بهبودی نشانه های بیماری های مزمن از جمله بواسیر و یبوست داشته باشند. این ویتامین ها شامل موارد زیر هستند:
[list]
[*]ویتامین K: این ویتامین که به طور فراوان در مواد غذایی دارای برگ سبز از جمله اسفناج، کاهو، کلم پیچ و… یافت می شوند، قادر به انعقاد خون هستند. در نتیجه برای بدن ضروری و مفید بوده و همچنین می توانند خون رسانی به توده بواسیر را قطع کنند.
[*]ویتامین C: میوه هایی مانند گیلاس، فلفل چیلی، فلفل زرد شیرین، توت سیاه، طالبی، جعفری و… سرشار از ویتامین C هستند که دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و به از بین بردن علائم بیماری هایی مانند هموروئید کمک می کنند.
[*]منیزیوم Mg: مواد غذایی حاوی منیزیوم از آنجا که به حفظ آب بدن کمک می کنند، می توانند باعث نرم شدن مدفوع شوند.
[/list]مشاهده مطلب کامل: https://hpvdarman.com/articles/%d8%b1%da...%a8%d8%b1/