تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ترفندهایی برای تمیز کردن سینک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
لوله کشی که لوله را تعمیر می کند
وقتی ما شستشو می دهیم، جلوگیری از پایین رفتن هر چیزی از زهکش بسیار دشوار است، وقتی ظروف و ماهیتابه ها را تمیز می کنیم، همیشه مواد غذایی باقیمانده ای وجود دارد که می تواند از طریق لوله ها نشت کند، اما می توانیم خطرات را تا حد امکان به حداقل برسانیم.
 
در این مورد، می خواهیم با جزئیات بیشتر توضیح دهیم که بهترین نکاتی که باید رعایت کنید و چگونه می توانید هفته ای یک بار لوله های خود را در خانه تمیز کنید. به علاوه، ما به شما خواهیم گفت که از چه غذاهایی باید از وارد شدن به لوله ها اجتناب کنید.
 
مواد و باقی مانده های زیادی وجود دارد که می تواند باعث گرفتگی ناخواسته شود. گرفتگی سینک یا لوله‌کشی توالت می‌تواند باعث سردرد شود. در بسیاری از موارد، این نتیجه وجود غذاهای ممنوعه زیاد است.
 شرکت لوله باز کنی آریا
ترفندهایی برای تمیز کردن سینک
 
در حالی که آشغال‌های زیادی وجود دارد که به فضای داخلی ختم می‌شود، یک قانون اساسی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا بر سلامت لوله‌های شما تأثیری نگذارد ، و به همین سادگی اجازه نمی‌دهید چیزی که به معنای واقعی کلمه مایع نیست.
 
هر چقدر هم که وسوسه انگیز به نظر برسد، یا اگر عجله دارید، نباید هر نوع زباله ای را روی دهانه آب قرار دهید. در زیر به شما می گوییم که از چه غذاهایی باید در زهکشی خودداری کنید.
 
فهرست مطالب
 
    1 چیزهایی که نباید در زهکشی ریخته شوند
        1.1 برنج
        1.2 ضخامت قهوه
        1.3 پاستا
        1.4 پوسته تخم مرغ
        1.5 روغن
        1.6 نقاشی
        1.7 آرد
        1.8 داروها
    2 درمان خانگی برای باز کردن انسداد مجاری به طور طبیعی
        2.1 ترفند خانگی برای گرفتگی لوله ها
 
چیزهایی که نباید در زهکشی ریخته شوند
 
یک لوله متصل می تواند منجر به هزینه های اضافی در لوله کشی و همچنین در محصولات خاص شود. بنابراین، قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. بنابراین، لازم است به طور دقیق دریابید که چه اجزایی و باقیمانده هایی هستند که نباید در خط لوله رها شوند.
برنج
 
برنج غذای بسیار کوچکی است که در لوله ها باران می بارد، اگر این اتفاق بیفتد برنج ممکن است ناخواسته آن را مسدود کند. ما همیشه دیده‌ایم که چند نفر دانه‌های برنج را در بشقاب می‌گذارند یا در قابلمه‌ها یا تابه‌ها فرو می‌کنند، بنابراین مشکل این است که برنج آب را جذب می‌کند و متورم می‌شود. .
زمین های قهوه
 
تفاله‌های قهوه کاربردهای زیادی دارد و گفته می‌شود اگر لوله‌کشی شود از تجمع چربی در لوله‌ها جلوگیری می‌کند، کسانی هستند که می‌گویند وقتی با آبلیمو اضافه می‌شود، می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد.
 
در عوض، این کاملا درست نیست ، زیرا تفاله های قهوه باعث مسدود شدن لوله ها می شود و حتی می تواند به لوله ها آسیب برساند و به سیستم سپتیک آسیب برساند.
 
پاستا
 
ماکارونی مانند برنج عمل می کند، چون آب را جذب می کند، متورم می شود. خب، حقیقت این است که هر غذای نشاسته ای، مانند پوره سیب زمینی و پاستا، وقتی مایع را جذب می کند، پف کرده و لوله ها را مسدود می کند.
 
فقط برای این که همیشه این را در نظر داشته باشید، هیچ غذای نشاسته ای را داخل لوله ها نریزید.
پوسته تخم مرغ
 
پوسته‌های تخم‌مرغ نباید در لوله ریخته شوند، وقتی از زهکش پایین می‌روند می‌توانند مشکلات زیادی ایجاد کنند. از آنجایی که آنها چسبنده هستند، به راحتی به دیواره لوله ها می چسبند . علاوه بر این، ذرات پوسته تخم مرغ روی سطحی که چسبیده اند سخت می شوند، بنابراین حذف آنها در کوتاه مدت می تواند دشوار باشد.
 
از گرفتگی لوله ها جلوگیری می کند
روغن
 
روغن مایعی چرب است که علیرغم مایع بودن، ریختن آن در فاضلاب توصیه نمی شود و روغن می تواند آب را به میزان زیادی آلوده کند. علاوه بر این و در تماس با آب، روغن تمایل به سفت شدن دارد و به همین دلیل هنگام عبور از لوله شروع به چسبیدن به دیواره ها و ایجاد موانع می کند.
یک نقاشی
 
در مورد رنگ نیز همینطور است، باقی مانده رنگ در زهکشی نیز می تواند باعث انسداد شود، بنابراین اگر تمایل دارید ابزار رنگ خود را در سینک رنگ کنید و تمیز کنید، باید توجه داشته باشید که ممکن است به طور ناخواسته لوله ها را مسدود کنید.
 
از طرفی نباید این عادت را داشته باشید زیرا رنگ حاوی مواد شیمیایی است که آب و خاک را آلوده می کند.
ارد
 
آرد ترکیب شده با آب می تواند پس از خشک شدن مخلوط بسیار سختی را برای جدا کردن آن تشکیل دهد، قطعاً وقتی یک دستور شیرینی درست کرده اید که به آرد نیاز دارد، متوجه این موضوع خواهید شد، زیرا تمیز کردن آن مانند سیمان هنگام خشک شدن در آب می تواند بسیار دشوار باشد. ظرف.
 
به همین دلیل، هرگز نباید ضایعات آرد را در زهکشی بریزید ، زیرا ممکن است ناخواسته انسداد قابل توجهی ایجاد کنید.
داروها
 
آخرین محصولی که می خواهیم برجسته کنیم تا هرگز به لوله ها ختم نشود دارو است. آنها از عناصر شیمیایی زیادی تشکیل شده اند که وقتی وارد آب لوله می شوند می توانند بسیار سمی شوند. برای محیط زیست مضر است زیرا این باقیمانده آب می تواند به زمین برسد، بنابراین اگر داروهای تاریخ مصرف گذشته دارید، باید آنها را در نزدیکترین نقاط ، مثلاً داروخانه ها، بازیافت کنید.
درمان خانگی برای باز کردن انسداد مجاری به طور طبیعی
 
در برخی موارد، ریزش ضایعات و بقایای مواد غذایی در زهکش آشپزخانه اجتناب ناپذیر است، زمانی که همه ظروف را می پزیم یا می شستیم، ممکن است بقایای زیادی وجود داشته باشد که به طور تصادفی از طریق لوله ها می ریزد.
 
اگر می خواهید لوله های خود را تا حد امکان "سالم" نگه دارید، انجام این ترفند خانگی را متوقف نکنید . لوله کش.
 
در عوض، اگر مشکوک هستید که لوله شما راه حلی ندارد، حتما با یک متخصص تماس بگیرید تا به شما کمک کند، زیرا انسداد می تواند آسیب زیادی به شما وارد کند یا زمانی که آب را از جای دیگری می ریزید و سیل کوچکی ایجاد می کند.
 
بهترین باتری ها برای شستشو
ترفند خانگی برای گرفتگی لوله ها
 
سیالات لوله گیر بسیار خورنده هستند و اگرچه می توانند مؤثر باشند، اما به دلیل ترکیب شیمیایی بالای خود تأثیرات زیست محیطی دارند. خوشبختانه، ما می توانیم ترکیب پیستونی خود را ایجاد کنیم که نه تنها به شما کمک می کند لوله های خود را تمیز نگه دارید، بلکه به محیط زیست نیز احترام بگذارید.
 
    یک قابلمه آب را بجوشانید. وقتی شروع به جوشیدن کرد، آب داغ را کنار بگذارید و کنار بگذارید. در همین حین، بقیه آب جوش را در آبکش بریزید.
    سپس نصف فنجان جوش شیرین را داخل لوله بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند.
    با یک فنجان آب گرم، به همان مقدار سرکه اضافه کنید، از ارزان ترین آن استفاده کنید و خوب مخلوط کنید. سپس این مخلوط را اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه دیگر بماند.
    وقتی زمان تمام شد، آب داغ بیشتری را در لوله بریزید تا هر گونه زباله تمیز شود.
 
این درمان را می توان حداقل یک بار در هفته انجام داد تا لوله های خود را در شرایط عالی نگه دارید.
 
محتوای مقاله با اصول اخلاق ویرایشی ما مطابقت دارد . برای گزارش یک اشکال، اینجا را کلیک کنید .
 
مسیر کامل مقاله: Bezija » Hogar » 10 چیزی که نباید در زهکشی ریخته شود
اولین نفری باشید که نظر می دهید
////////////////////
 
نحوه صحیح قرار دادن لوله های زهکشی موجدار
 
زمانی که قطعه زمین در محلی قرار دارد که سطح آب زیرزمینی آن بالا است، باید آن را تغییر دهید. آب بیش از حد می تواند به محصولات باغی و پی خانه آسیب برساند. نتیجه چنین تخریبی انقباض ناهموار خانه و اعوجاج سازه های ساختمان خواهد بود. با رطوبت ثابت، کپک تکثیر می شود که سلامت انسان را تهدید می کند. لوله های زهکشی خوب از این مشکلات جلوگیری می کند. این مقاله به شما می گوید که چگونه خودتان یک سیستم زهکشی بسازید.
زهکشی چیست و چگونه کار می کند؟
 
زهکشی سازه ای است که برای تخلیه زمین از لوله های زهکشی خاص و وسایل کمکی ایجاد می شود. برای تخلیه آب های زیرزمینی از منطقه محلی خدمت می کند.
 
آب های زیرزمینی در بخش مرکزی روسیه اغلب در ارتفاعات - در عمق 2 متری از سطح زمین و حتی بالاتر قرار دارند. رطوبت زیرزمینی پایه سازه را از بین می برد و باعث پوسیدگی ریشه گیاه می شود. قبل از ساخت خانه، انجام مطالعات مهندسی و پی بردن به عمق خاک الزامی است.
چگونه بفهمیم که زهکشی ضروری است؟
 
    سایت شما در یک شیب یا بالعکس در یک زمین پست است.
    اگر سطح قلمرو صاف باشد و جایی برای تخلیه آب نباشد، راکد می شود و قلمرو را باتلاق می کند.
    سیل شدید در منطقه شما وجود دارد.
    دیوارهای خانه در زمستان یخ می زند.
    اتاق مرطوب، کپک زده و کپک زده است.
 
همه این علائم مستقیم و غیر مستقیم نشان دهنده نیاز به زهکشی اجباری سایت است.
همچنین بخوانید:   رادیاتورهای پانلی فولادی با اتصال جانبی کرمی FKO
زهکشی چگونه کار می کند؟
 
سیستم زهکشی خاک می تواند به سه نوع باز، بسته و نقطه ای باشد.
 
    سیستم باز
 
برای تخلیه آب های سطحی (باران، برف ذوب شده، آب سیل و غیره) استفاده می شود.
 
برای یک دستگاه طراحی باز، یک ترانشه با عمق 50 سانتی متر و عرض 60-70 سانتی متر در اطراف محیط سایت حفر می شود. آب جمع آوری شده باید به فاضلاب عمومی ریخته شود. در صورتی که محل در شیب نباشد، باید خندق هایی با شیب مشخص حفر شود تا آب پائین نیاید، بلکه از منطقه به پایین سرازیر شود. خندق خالی می ماند (زهکشی بدون لوله) یا با سنگ، سیمان تقویت می شود. می توان یک لوله زهکشی باز مخصوص گذاشت.
 
    سیستم بسته
 
پیچیده تر. ترانشه ها در اینجا از 1 تا 1.5 متر عمق، 0.25-0.5 متر عرض دارند. عمق تخمگذار باید بیشتر از عمق انجماد خاک باشد.
 
لازم است یک بالشتک از شن و ماسه و سنگ خرد شده در ترانشه قرار دهید، و بالای آن - یک لوله سوراخ دار مخصوص با قطر مورد نیاز. شما باید یک خندق با شیب به سمت چاه یا زهکش حفر کنید. بقایای مخلوط شن و ماسه در بالا قرار می گیرد. برای جلوگیری از گرفتگی و رسوبات، لوله های زهکشی باید با فیلتر محافظت شوند.
 
تمام آب جمع آوری شده به یک مخزن ذخیره، از آن به یک مخزن یا به فاضلاب می رود. برای نظارت بر وضعیت سیستم، نصب اتاق های بازرسی ویژه ضروری است.
 
    نقطه
 
گیرنده های منفرد در مناطقی با بیشترین تجمع آب نصب می شوند. چندین گیرنده محلی نصب شده را می توان به یک شبکه اضافه کرد. عناصر اصلی زهکشی ورودی و خروجی طوفان هستند.
 
یک سیستم زهکشی به درستی انتخاب شده و نصب شده از لایه های بالایی خاک در برابر فرسایش، پایه و اساس خانه - از ترک ها محافظت می کند، پوشش تزئینی را در حیاط حفظ می کند و تأثیر مفیدی بر حاصلخیزی خاک دارد. بنابراین تحت هیچ شرایطی از زهکشی غافل نشوید.
چرا لوله کشی یا زهکشی مناسب نیست؟
 
لوله های معمولی آب یا فاضلاب بدون منافذ مخصوص ساخته می شوند.محصولات بدون سوراخ را فقط می توان برای تخلیه مایع از قبل جمع آوری شده استفاده کرد.
سوراخ کردن برای چیست؟
 
از طریق سوراخ های تکنولوژیکی، آب از خاک وارد لوله می شود و از طریق آن به سمت فاضلاب حرکت می کند که در کل بخش مشترک است.
 
    لوله زهکشی (عمیق) باید سوراخ شود.
 
دستور جلسه
 
زهکشی ها به ترتیب زیر قرار می گیرند:
 
    ترانشه ها در امتداد خط علامت گذاری حفر می شوند ، عمق آنها باید زیر نقطه انجماد خاک باشد. نقشه ای ترسیم می شود و علامت گذاری روی زمین انجام می شود. در قسمت پایین با دقت یک لایه شن و ماسه تا 10 سانتی متر فشرده شده با یک غلتک بریزید. سنگ یا شن خرد شده در بالا قرار می گیرد (ضخامت لایه 20 سانتی متر)؛ لوله ها روی بالش آماده شده قرار می گیرند. سیستم با استفاده از اتصالات نصب می شود و سپس زاویه شیب لوله ها به کلکتورهای آب بررسی می شود. چاه های بازرسی در اتصالات و پیچ های لوله قرار می گیرند (یک قطعه لوله پلاستیکی قطع می شود، یک پوشش محافظ نصب می شود). پر کردن انجام می شود - یک لایه سنگ خرد شده، ماسه، خاک به نوبه خود اعمال می شود. ذغال سنگ نارس را می توان در بالا قرار داد یا گیاهان علفی را کاشت.
 
انواع لوله های زهکشی
 
محصولات در مواد، سطح، سختی و ظرفیت بار متفاوت هستند. بیایید هر گونه را جداگانه بررسی کنیم.
همچنین بخوانید:   اصل عملکرد و قوانین نصب شیر بای پس
 
بر اساس مواد:
 
اغلب، خطوط لوله برای زهکشی آب از سیمان آزبست، سرامیک و پلاستیک ساخته شده است. سیمان کریزوتیل، لوله های فلزی و محصولات با افزودن پلی استایرن کمتر رایج است.
آزبست سیمان
 
آزبست سیمان یک ماده ضد آب و نسوز است. ساخته شده از سیمان و الیاف آزبست.
 
در حال حاضر به دلیل وزن زیاد محصول و سختی نصب، لوله های آزبست به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. ایجاد سوراخ های زهکشی در چنین لوله هایی به طور مستقل دشوار است و سیستم تمام شده دارای ویژگی های عملیاتی پایینی است.
سیمان کریزوتیل
 
بخش هایی از سیمان کریزوتیل نزدیک ترین بستگان سیمان آزبست هستند. آنها همچنین حاوی الیاف آزبست سفید به نام کریزوتیل هستند. کریزوتیل در یک ماتریس بتنی بسته بندی شده است. در قرن گذشته، این ماده یک ماده سرطان زا در نظر گرفته شد.
 
از مزایای سیستم های زهکشی سیمان کریزوتایل می توان به ضد آب بودن، مقاومت در برابر تنش های مکانیکی، پاسخ خوب به فشار بالا، عمر مفید -25 سال و بیشتر اشاره کرد. معایب - وزن زیاد، مشکلات نصب، روند مونتاژ کند.
سرامیک
 
آنها از نوع خاصی از خاک رس با پخت بعدی ساخته می شوند. محصولات زهکشی سرامیکی بادوام، مقاوم در برابر فشار بالا، سازگار با محیط زیست هستند. محدوده قطرهای تولید شده زیاد نیست - از 5 تا 30 سانتی متر.
 
    ضریب اصطکاک بسیار کم نصب فیلترها را دشوار می کند.
 
پلیمر
 
به نوبه خود، قطعات پلیمری به محصولات ساخته شده از پلی اتیلن (HDPE)، پلی وینیل کلراید (PVC) و پلی پروپیلن تقسیم می شوند.
دوشنبه
 
لوله های زهکشی HDPE از پلی اتیلن کلاس SN4 و SN8 با استحکام کافی ساخته شده اند. آنها برای خطوط لوله عمیق و سطحی استفاده می شوند. اندازه ها از 5 تا 70 سانتی متر قطر دارند.
 
انواع محصولات تک لایه، دو لایه و سوراخ دار با اتصالات به شکل اتصالات، جوش و سوکت وجود دارد.
 
قطعات HDPE قابل اشتعال هستند.
همچنین بخوانید:   رادیاتورهای حرارتی چدنی: کیفیت در طول زمان تست شده است
ساخته شده از پلی پروپیلن
 
محصولی که اغلب استفاده می شود. نزدیکترین خویشاوند HDPE. موجود در موجدار و صاف. حداقل قطر لوله 50 میلی متر، کلاس سختی SN8 است.
پی وی سی
 
لوله های زهکشی ساخته شده از پی وی سی (پلی وینیل کلرید) برای ترتیب خطوط لوله نسبت به 2 نوع قبلی لوله های پلاستیکی محبوبیت کمتری ندارند.
 
انجام شده در اصلاحات زیر:
 
    محکم و انعطاف پذیر؛
    با و بدون مواد فیلتر؛
    تک لایه و دو لایه.
 
در طول 6 و 12 متر و به صورت رول تحویل داده می شود.
 
    هنگام خرید لوله باید به کلاس سختی آن توجه کرد، محصولات پی وی سی در طیف وسیعی از SN2 تا SN16 در دسترس هستند.
 
با فوم پلی استایرن
 
این ساختار یک لوله سوراخ شده در داخل یک ژاکت فیلتر ژئوتکستایل است که با گرانول های فوم پلی استایرن پر شده است. کانال های گرانول ویژه زهکشی آب را بهبود می بخشد. استایروفوم در برابر تمام محیط های مایع مقاوم است، دمای پایین را تحمل می کند، عمر مفید بالایی دارد (تا 100 سال) و برای جوندگان جذاب نیست.
 
نیاز به استفاده از این نوع خاص به دلیل عوامل زیر است:
 
    آب های زیرزمینی خیلی نزدیک به سطح هستند.
    آلومینا بر سایت تسلط دارد.
    این سایت در مناطق پست واقع شده است و در معرض نفوذ ناپذیر است.
 
ابعاد استاندارد - هسته D = 110 میلی متر، قطر کل سیستم زهکشی - 300 میلی متر.
راه راه
 
لوله های راه راه به شکل آکاردئون پلاستیکی ساخته می شوند. سوراخ های زهکشی در چنین محصولاتی می تواند گرد یا شکاف دار باشد.
 
مزایای محصولات راه راه:
 
    سبک وزن؛
    تکنولوژی یک ظاهر طراحی ساده و سریع؛
    قابلیت اطمینان؛
    مقاومت در برابر خوردگی بالا؛
    دوام و دوام؛
    سطح بالایی از سفتی حلقه؛
    کاربرد گسترده - لوله ها با درجات مختلف سفتی تولید می شوند که امکان انتخاب مستقیم محصولات را می دهد
 
تک لایه و چند لایه
 
مزایای لوله های چند لایه:
 
    چند لایه به محصول استحکام و دوام بیشتری می دهد. لایه بالایی اغلب راه راه است، لایه داخلی صاف است. آنها دارای برچسب SNX هستند که در آن X حداکثر عمق زهکشی بر حسب متر است.
    لوله های تک لایه اغلب برای سیستم های فاضلاب محلی استفاده می شود. آنها می توانند صاف یا راه راه باشند.
 
انعطاف پذیر و سخت
 شرکت لوله باز کنی آریا
لوله ها بسته به سختی به 2 نوع تقسیم می شوند:
 
    مدل های انعطاف پذیر: برای ایجاد جریان هایی با محیط گرد استفاده می شود. آنها با سفتی و استحکام کمتر حلقه مشخص می شوند. ساخته شده به شکل خلیج. راحت است زیرا نیازی به نصب تعداد زیادی از عناصر اتصال نیست.
    لوله های صلب: برای چیدن مقاطع مستقیم استفاده می شود. موجود در دیوار ضخیم و دیوار نازک. آنها ضریب قدرت بالاتری نسبت به موارد انعطاف پذیر دارند، اما وقتی آنها را می پوشید، بدون اتصالات اضافی نمی توانید انجام دهید.
 
سوراخ شده
 
لوله های زهکشی برای زهکشی آب های زیرزمینی با سوراخ تولید می شوند. قطر سوراخ های تکنولوژیکی از 1.5 تا 5 میلی متر ساخته شده است. سوراخ ها در محصولات مختلف یا در اطراف کل دایره یا ½ و 1/3 آن قرار دارند.
 
محصولات بدون سوراخ فقط برای سیستم هایی با طراحی خاص که رطوبت از یک منبع مشترک جمع آوری شده و به زهکشی منتقل می شود مناسب هستند.
 
به زهکش های سوراخ دار زهکشی مکش (کلکسیونی) می گویند.
با لایه فیلتر
 
بدون فرآیند فیلتر کردن، سوراخ ها به سرعت مسدود می شوند و توان عملیاتی آنها کاهش می یابد. لایه لوله فیلتر از ژئوتکستایل یا فیبر نارگیل ساخته شده است.
در ژئوتکستایل
 
ژئوتکستایل یک پارچه غیر بافته است که اغلب سیاه است. در بالای لوله ها قرار می گیرد و به عنوان صفحه نمایش برای جلوگیری از ورود آلودگی استفاده می شود.
 
    چنین لوله زهکشی برای مدت طولانی در زمین زندگی می کند و بر این اساس، خواص عملیاتی خود را برای مدت طولانی حفظ می کند.
 
نارگیل پیچیده شده
 
الیاف نارگیل به عنوان روکش لوله دارای مزایا و معایب خود است. از مزایای آن می توان به سازگاری با محیط زیست، انعطاف پذیری و نفوذپذیری بالا، مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و تغییر شکل اشاره کرد. تنها منفی هزینه بالای ساخت و ساز است.
با این حال
 
علاوه بر موارد فوق، خطوط لوله سوراخ شده فلزی از آلیاژهای خاص بسیار نادر استفاده می شود. آنها در صنایعی که ممکن است پسماندهای شیمیایی وارد فاضلاب شوند استفاده می شوند. استفاده از چنین محصولاتی در خانه هیچ فایده ای ندارد.
نگهداری
 
حتی یک سیستم زهکشی که به درستی نصب شده و به خوبی کار می کند نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد. چاه های زهکشی و بازرسی یک یا دو بار در سال بازرسی می شوند. به مالکان باید نسبت به سطوح پایین آب هشدار داده شود، که می تواند نشان دهنده موارد زیر باشد:
 
    در مورد گرفتگی فاضلاب؛ در مورد ظهور نشت در خط لوله؛ برای ته نشینی چاه زهکشی
 
سیلت ساده ترین راه برای مقابله است. برای انجام این کار، لازم است جریان زهکشی را با استفاده از پمپ مدفوع با مکانیزم خاموش کننده شناور تمیز کنید. چنین واحدی به طور خودکار با آب آلوده حاوی ناخالصی های زیاد مقابله می کند.
 
زهکشی ها با تجهیزات ویژه شستشو می شوند. برای حل مشکل گرفتگی سیستم، باید با یک متخصص تماس بگیرید.
همچنین بخوانید:   روش و طرح محاسبه ارتفاع دودکش
 
در عکس: دستگاه فاضلاب زهکشی
 
ساخت و ساز یک خانه روستایی یا کلبه اغلب به دلیل سطح بالای آب زیرزمینی در محل و نفوذپذیری کم آب پیچیده است، که بیشتر منجر به جاری شدن سیل پایه، نشت آب به زیرزمین ها و سیل خاک می شود. نصب زهکشی به از بین بردن خطر این مشکلات کمک می کند.
 
بنابراین، نصب فاضلاب طوفان باید در همان ابتدای ساخت یک خانه روستایی آغاز شود.
 
سال هاست که با موفقیت طراحی و نصب چنین سیستم هایی را انجام داده است. آیا باید از شر رطوبت اضافی خلاص شوید؟ آیا در خانه به زهکشی طوفان نیاز دارید؟
 
ما همیشه خوشحالیم که به شما کمک کنیم. ما کارمان را با وجدان و حرفه ای انجام می دهیم. در عین حال، هزینه فاضلاب طوفان در مسکو دموکراتیک و مقرون به صرفه است.
کی بهتره؟
درباره آب باران
 
لوله های پلاستیکی صاف با حداقل ضریب سختی (به عنوان مثال SN2) برای جمع آوری آب های سطحی ایده آل هستند.
 
برای محصولاتی با خواص ماندگاری بالا بیش از حد پرداخت نکنید. چین خوردگی در اینجا نیز ضروری نیست.
برای زهکشی آبهای زیرزمینی
 
برای زهکشی آب های زیرزمینی، موفق ترین انتخاب یک لوله چند لایه راه راه با سوراخ و محافظت در قالب یک فیلتر نارگیل خواهد بود. بله، این محصول ارزان ترین موجود در بازار نیست. اما چنین لوله ای 100٪ پایه شما را از تخریب و بر این اساس از هزینه های مالی هنگفت نجات می دهد.
 
انتخاب لوله بر اساس پارامتر SN الزامی است.
سیستم زهکشی چیست؟
 
در عکس: نصب آبگیر
 
فاضلاب زهکشی یک سازه مهندسی و فنی است که برای جمع آوری و حذف آب از یک سایت استفاده می شود.
 
دستگاه فاضلاب زهکشی به شما این امکان را می دهد که سطح آب زیرزمینی را پایین بیاورید و از احتمال بالا آمدن سریع آن جلوگیری کنید. سیستم زهکشی شامل بسیاری از لوله های به هم پیوسته است که بر اساس یک طرح از پیش طراحی شده در سایت قرار دارند. نصب سیستم زهکشی در مرحله نصب فونداسیون ساختمان توصیه می شود.
 
برای جلوگیری از احتمال وقوع سیل در نتیجه بارش شدید جوی (باران، برف)، یک سیستم فاضلاب طوفانی نصب شده است. منظور از فاضلاب رگباری و زهکشی، نصب ناودان، ورودی طوفان و سایر عناصری است که از احتمال ورود آب به ناحیه کور جلوگیری می کند. نصب سیستم های زهکشی هزینه تعمیرات را کاهش می دهد، عمر مفید ساختمان را افزایش می دهد و بر ایمنی آن تأثیر مثبت می گذارد.
 
در عکس: گذاشتن انشعاب فاضلاب طوفان
 
دستگاه زهکشی در سایت شامل مجموعه ای از کارهای با هدف اطمینان از جمع آوری و دفع آب است. مطالعه مقدماتی خصوصیات خاک و خصوصیات ساختاری ساختمانی که در قلمرو مستقر خواهد شد مورد نیاز است. بنابراین، اگر برای ساخت سازه های زیرزمینی (زیرزمین، پارکینگ) برنامه ریزی شده است، راه حل مناسب سازماندهی یک سیستم زهکشی عمیق است.
 
سیستم زهکشی می پذیرد:
 
    اندازه گیری پارامترهای شی. توسعه اسناد پروژه؛ انجام کار نصب
 
محاسبه سیستم زهکشی پس از اندازه گیری و ترسیم طرحی از سایت انجام می شود.
جدول زهکشی برای خاک های مختلف
 
اگر خط لوله به طور نادرست، به عنوان مثال، بالاتر از سطح انجماد خاک گذاشته شود، در زمستان یخ می زند. در اینجا 2 گزینه وجود دارد - یا لوله ها را زیر این سطح قرار دهید یا خوب عایق بندی کنید. بیایید اطلاعات مربوط به انواع لوله های فاضلاب توصیه شده را بسته به نوع خاک در جدول جمع آوری کنیم.
نوع خاک                 نوع زهکشی
سنگ خرد شده        سوراخ شده بدون مواد فیلتر
شنی         هر نوع با استفاده اجباری از فیلتر
خاک رس                می توانید از لوله های ساخته شده از هر ماده استفاده کنید، بدون فیلتر امکان پذیر است، اما لزوما با افزودن سنگ خرد شده
خاک رس                حتما از ژئوتکستایل یا زغال سنگ استفاده کنید.
 
در زیر جدولی از فاصله بین مناطق زهکشی بسته به نوع خاک و عمق زهکشی آورده شده است:
عمق زهکشی، متر فاصله بین ناودان، متر
خاک های سبک      خاک های متوسط    خاکهای رسی سنگین
1.8          18-22    15-18    7-11
1.5          15.5-18                 12-15    6.5-9
1.2          12-15    10-12    4.5-7
0.9          9-11       7-9         4-5.5
0.6          6.5-7.5 5=6.5     3-4
0.45       4.5-5.5 4-5         2-3
تولید کنندگان لوله های زهکشی
 
من پیشنهاد می کنم چندین تولید کننده پیشرو عناصر پلاستیکی را در نظر بگیریم و دریابیم که چگونه محصولات آنها با یکدیگر متفاوت است.
پراگما
 
PRAGMA نام تجاری لوله های پلی پروپیلن با استحکام بالا است. راه راه، قرمز، ساخته شده با یک دیوار دو ساختار ساخته شده از پلی پروپیلن PPR-B. تا دمای 60+ درجه را تحمل می کند.
سوراخ شده
 
نوعی لوله کورسیس. محصولات این برند از پلی اتیلن با مدول بالا با افزودن ناخالصی های معدنی استفاده می کنند که استحکام بیشتری را ایجاد می کند. آنها به دو صورت تولید می شوند - فقط با سوراخ در قسمت بالایی یا با سوراخ در سراسر سطح.
کورسی
 
لوله های پلی اتیلن دو لایه برای آب باران و زهکشی کم عمق هستند. لایه بیرونی سیاه و موجدار برای مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش است. داخل آن صاف است تا آب از آن عبور کند، به رنگ سفید ساخته شده است. رنگ سفید بازرسی سطح داخلی لوله را آسان تر می کند.
سنگ نرم
 
Softrock یک سیستم آماده است که به شما امکان می دهد تا میزان زهکشی و کار مونتاژ را کاهش دهید.
 
لوله های سوراخ دار انعطاف پذیر توسط یک هسته پلی استایرن پیچیده شده در یک شبکه ژئوتکستایل احاطه شده اند. لوازم جانبی اضافی نیز گنجانده شده است. قطر لوله -110، 160، 200 میلی متر. قطر بیرونی -300 میلی متر، کلاس قدرت SN4، طول لوله -3 متر.
لجستیک لوله
 
لوله لجستیک یک لوله مستطیلی مسطح است که به صورت رول عرضه می شود. ساخته شده از پلی اتیلن. عناصر تقویت کننده داخلی وجود دارد. لوله فشرده است و 2.5 برابر کمتر از لوله های گرد معمولی اشغال می کند.
آپونور
 
محصولات پلی اتیلن با چگالی بالا با دو جداره. لوله های تک لایه مجهز به فیلتر الیاف نارگیل هستند.
SK-Plast
 
این شرکت محصولات صاف و سوراخ دار را در دو نوع چند لایه و تک لایه تولید می کند. محصولات برند STS با تطبیق پذیری و قیمت مقرون به صرفه متمایز می شوند.
با قرار دادن برجسته کنید
 
سیستم زهکشی باید الزامات فنی را برآورده کند. فعالیت های آماتور در این زمینه توصیه نمی شود. به همین دلیل، مالکان باید به چند موضوع مهم توجه کنند:
 
برای انجام کار، لازم است یک طرح عمودی از سایت با در نظر گرفتن وقوع آب های زیرزمینی در یک منطقه خاص ایجاد شود.
 
متخصصان با پرداخت هزینه به شما کمک می کنند تا آن را جمع آوری کنید. عمق، قطر و نوع خط لوله دقیق محاسبه می شود. در این مرحله به کمک متخصصان نیز نیاز خواهید داشت، هنگام حفر ترانشه باید دقت کنید که اندازه آن حدود 40 سانتی متر بزرگتر از قطر لوله های مورد استفاده باشد. شیب ترانشه از سه درجه (از 0.5 تا 1 متر شیب) می باشد. چاه های آزمایشی در فاصله کمتر از پنجاه متر از یکدیگر قرار دارند. نصب شیر برگشتی یا قرار دادن کلکتور آب، پیش نیاز عملکرد صحیح کل سیستم است.
ابعاد و قطر
 
انتخاب قطر لوله ها مهمترین مرحله در طراحی سیستم فاضلاب است.
 
برای تخلیه مقدار قابل توجهی آب، به محصولاتی با قطر زیاد (حداقل 300-400 میلی متر) نیاز دارید. 200 میلی متر برای مصارف خانگی کافی است. پرمصرف ترین لوله 110 میلی متری است که برای محاسبه قطر مورد نیاز باید درجه رطوبت خاک، ضریب فیلتراسیون، ظرفیت انجماد، حجم آبگیری و سایر ویژگی های زمین را در نظر گرفت (مشخص شده در کتب مرجع مربوطه).
 
برای مساحت 400 متر مربع، سطح مقطع 110 میلی متر کافی خواهد بود. اگر منطقه بزرگتر باشد، لوله های 200 میلی متری انجام می دهند. مناطق صنعتی با قطر بیشتری زهکشی می شوند. عرض ترانشه باید 40 سانتی متر بیشتر از قطر لوله باشد.
ابزار و مواد
 
برای کار شما نیاز دارید:
 
    بیل و بیل بیل; چرخ دستی باغ برای خاک; غلتک دستی برای فشرده سازی شن و ماسه؛ چاقوی مونتاژ برای برش لوله ها؛ مته یا آسیاب، در صورت لزوم برش ( سوراخ شدن)؛ قیچی ژئوتکستایل
 
شما همچنین باید مصالح ساختمانی را آماده کنید:
 
    لوله های؛ آداپتور برای دریچه ها و کلکتورها؛ اتصالات برای نصب لوله ها؛ لوله های پلاستیکی با قطر 30 تا 50 سانتی متر برای تنظیم چاه های بازرسی و زهکشی (همچنین می توانید منهول های آماده با دریچه یا مخازن پلاستیکی خریداری کنید). ژئومحصولات در رول؛ سنگ خرد شده یا شن، ماسه.
 
از کجا بخریم و چقدر هزینه دارند
 
شما می توانید محصولات را از هر فروشگاه سخت افزاری یا سخت افزاری، بازاری خریداری کنید یا به صورت آنلاین سفارش تحویل درب منزل بدهید. هزینه تقریبی محصولات پلاستیکی محبوب به ازای هر 1 متر در حال اجرا:
همچنین بخوانید :   آیا می توان لوله های گرمایش را در آپارتمان رنگ کرد
 
    تک لایه با محبوب ترین قطر 110 میلی متر 110-130 روبل؛
    تک لایه با فیلتر ژئوتکستایل - 240-280 روبل؛
    با فیلتر ساخته شده از فیبر نارگیل - 300-350 روبل / متر؛
    دو لایه - 130-150 روبل / متر.
 
قیمت تمام شده محصولات بستگی به سازنده و مواد تولیدی دارد.
نصب و نگهداری زهکشی
آماده سازی خندق
 
خندق برای سیستم زهکشی را می توان به صورت دستی یا با استفاده از تجهیزات ویژه حفر کرد. عرض ترانشه ها باید 40-45 سانتی متر بیشتر از قطر خط لوله باشد. فاصله بین گودال های زهکشی در جدول بالا نشان داده شده است.
 
ترانشه ها باید با شیب 0.5-0.7 درصد در جهت جمع آوری رطوبت حفر شوند. یک لایه خاک شنی به ضخامت 20 سانتی متر در کف ترانشه اعمال می شود، سپس همان لایه سنگ خرد شده.
سبک DIY
 
این کار به صورت زیر انجام می شود:
 
    لوله های زهکشی در خندق آماده شده قرار می گیرند. اگر سوراخ فقط در یک طرف انجام شود، در حین مونتاژ، آنها باید طوری قرار گیرند که دهانه ها رو به پایین باشد.
    عناصر خط لوله با استفاده از اتصالات مخصوص با سوکت به یکدیگر متصل می شوند.
 
    نصب چاه ها باید در پیچ های خط پیش بینی شود.
 
پر كردن
 
    لوله مدفون با یک لایه قلوه سنگ پوشانده شده است.
    یک لایه ماسه باید روی خرابه ها ریخته شود.
    چمن از قبل بریده شده در بالای سنگر قرار می گیرد.
 
دستورالعمل نصب لوله های سوراخ دار
 
قبل از ادامه نصب مستقیم، لازم است محاسبات انجام شود و مواد مناسب انتخاب شود.
 
برای کار طراحی، به طرح‌بندی سایت و داده‌های خاص نیاز دارید که به بهترین وجه می‌توانید از مقامات محلی خود درخواست کنید:
 شرکت لوله باز کنی آریا
    سطح فصلی آب های زیرزمینی؛ خواص خاک و ساختار خاک؛ میزان رطوبت ریزش شده به صورت بارش و سیل.
 
با استفاده از این داده ها، متخصصان محاسبات لازم را انجام می دهند و عمق ترانشه و قطر لوله مورد نیاز را تعیین می کنند.
 
مقرون به صرفه ترین راه حل برای چیدمان سیستم قطعات پلاستیکی است.
 
در یک دستگاه بسیار ساده از یک لوله زهکشی، وجود دو لایه پلی وینیل کلرید یا پلی اتیلن فرض شده است که به آنها اجازه می دهد حداقل 50 سال در عمق نسبتاً قابل توجهی دوام بیاورند. علاوه بر این، طراحی دو لایه باعث افزایش خود تمیز شوندگی می شود و از گرفتگی جلوگیری می کند. برای جلوگیری از گرفتگی لوله در بدنه لوله با ذرات خاک و زباله های کوچک، آنها را قبل از چیدن با پارچه الیاف نارگیل یا ژئوتکستایل پیچیده می کنند.
 
دستور جلسه به شرح زیر است:
 
نصب سیستم زهکشی با علامت گذاری قلمرو آغاز می شود که طبق یک طرح قبلاً توسعه یافته انجام می شود. ترانشه ها در امتداد خطوط مشخص شده حفر می شوند که عمق آن با یک محاسبه اولیه تعیین می شود. برای تعیین عرض سازه 40 سانتی متر به قطر خارجی قسمت آماده شده اضافه کنید.
 
هنگام انجام کار، باید شیب مورد نیاز لوله زهکشی را که معمولاً حداقل 3 درجه است، به خاطر بسپارید. بالشتک ماسه ای در کف ترانشه آماده شده نصب شده است. برای این کار ابتدا یک لایه ماسه به ضخامت 10 سانتی متر پر کنید.مواد به خوبی فشرده شده است.
 
سپس یک لایه سنگ خرد شده به عرض 20 سانتی متر روی آن قرار می گیرد، لوله های پیچیده شده در ژئوتکستایل روی پایه آماده شده قرار می گیرند. می توانید با یک چاقوی مونتاژ معمولی قطعه را به طول مورد نیاز ببرید. برای اتصال عناصر از کوپلینگ های مخصوص استفاده می شود.
 
برای جلوگیری از یخ زدگی سیستم توصیه می شود لوله های زهکشی را عمیقتر از سطح یخ زدگی خاک قرار دهید و پس از گذاشتن لوله ها مجددا شیب آنها بررسی شود. برای انجام این کار، می توانید از یک سیم معمولی که در امتداد خط لوله کشیده شده است استفاده کنید. در جاهایی که ترانشه ها می چرخند و در جاهایی که زاویه شیب تغییر می کند چاه های بازرسی ویژه تجهیز شود. آنها مجهز به درپوش برای جلوگیری از تجمع زباله هستند.
 
این سازه ها برای کنترل و نظافت دوره ای سیستم زهکشی ضروری هستند. در مرحله آخر پر کردن انجام می شود، یعنی تمام عملیات به ترتیب معکوس انجام می شود. لایه ای از سنگ خرد شده در بالای لوله ریخته می شود و به دنبال آن ماسه ریخته می شود و لایه نهایی خاک که هنگام حفر ترانشه برداشته می شود. جریمه می تواند اضافه شود.
 
سیستم به یک مخزن باز یا تخلیه آب باران تخلیه می شود.
 
در هر صورت یک شیر چک در انتهای لوله اگزوز تعبیه شده است. اگر امکان سازماندهی چنین خروجی وجود نداشته باشد، به اصطلاح چاه مجموعه مجهز می شود. از آنجایی که پر شده است، باید آب را پمپاژ کرد.
 
لوله های زهکشی سوراخ شده روی بستر شن و ماسه قرار می گیرند
 
در حین نصب، باید سعی کنید از رایج ترین اشتباهاتی که منجر به نقض عملکرد تخلیه می شود جلوگیری کنید. این شامل:
 
    عمق ناکافی ترانشه ها، که می تواند باعث اختلال در تعادل آب سایت شود. استفاده از لوله های نامناسب که منجر به خرابی سریع سیستم می شود. زاویه شیب نادرست زهکشی که باعث اختلال در عملکرد سازه می شود و می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در رژیم آب در این مکان شود.
 
تمرین نشان می دهد که قرار دادن لوله های زهکشی با دستان خود یک رویداد کاملاً امکان پذیر است. تنها چیزی که باید به متخصصان سپرده شود محاسبه سیستم و تهیه طرح لوله گذاری است. هر چیز دیگری یک کار نسبتاً ساده است.
 
هنگام انجام این کار، پیروی از دستورالعمل ها، نظارت دقیق بر نکات اصلی بسیار مهم است: شیب سیستم، قابلیت اطمینان اتصالات لوله، سازماندهی چاه های آزمایش و غیره. یک سیستم زهکشی مجهز برای سالیان متمادی دوام خواهد آورد و از آسیب رساندن رطوبت اضافی به فونداسیون خانه و خراب شدن محل جلوگیری می کند.
 
افزایش رطوبت سایت همیشه مشکلات بزرگی را برای صاحبان ایجاد می کند.
 
خاک مرطوب گیاهان را از بین می برد - به دلیل کمبود اکسیژن، ریشه ها پوسیده می شوند و تقریباً کل محصول از بین می رود. ساختمان ها نیز بهترین احساس را ندارند. پایه ها مرطوب است، آب در زیرزمین ها در بهار ظاهر می شود، دیوارها با شبکه ای از شکاف ها و کلنی های قارچ پوشیده شده است.
 
رطوبت اضافی را می توان به راحتی با استفاده از سازه های مهندسی خاص که به عنوان زهکشی شناخته می شوند حذف کرد. مالکان باید قبل از هر چیز بلافاصله پس از خرید سایت به چیدمان سیستم زهکشی توجه کنند. و ترجیحاً قبل از انجام کارهای ساختمانی در مقیاس بزرگ، اگر چنین برنامه ریزی شده باشد.
نکات پس انداز
 
توصیه هایی در مورد نحوه صرفه جویی در هزینه هنگام نصب سیستم زهکشی دقیقاً برعکس است. T, E ، به این واقعیت خلاصه می شود که بهتر است برای یک دستگاه زهکشی شایسته پول خرج کنید تا بازسازی خانه در آینده.
 
    قبل از نصب سیستم زهکشی، همیشه باید مطالعات زمین شناسی انجام شود! این به شما این امکان را می دهد که سیستم را در اولین بار کار کنید و بعداً آن را تغییر ندهید.
    فیلترهای نارگیلی یا ژئوتکستایل های با کیفیت را انتخاب کنید. هنگام خرید برای آشنایی با ویژگی های آن تنبل نباشید.
    به جای سنگ آهک خرد شده ارزان قیمت، بهتر است از گرانیت استفاده شود که بعداً با آب شسته نمی شود.
 
اشتباهات معمولی
 
رایج ترین خطاها در سیستم زهکشی به شرح زیر است:
 
    عمق کم ترانشه ها (کاهش راندمان سیستم و افزایش خطر یخ زدگی فاضلاب در زمستان). استفاده از لوله های با نوع و قطر اشتباه (به شکست سریع سیستم منجر می شود). عدم وجود زاویه شیب یا زاویه کوچک (سیستم در حداکثر بار فلج می شود).
 
نصب سیستم زهکشی کاری است که صاحبان خانه می توانند انجام دهند. با این حال، بهتر است تنظیم طرح و انجام تمام محاسبات لازم را به عهده بگیرید.
 
همچنین توجه ویژه ای به رعایت تمامی استانداردهای فنی می باشد. انتخاب لوله ها، عمق و زاویه قرارگیری آنها از نکات مهم کار نصب است.
تمیز کردن لوله زهکشی
 
حتی با یک فیلتر خوب، خط لوله به تدریج مسدود می شود. 2 راه برای تمیز کردن آن وجود دارد.
روش مکانیکی
 
یک روش تمیز کردن مکانیکی برای آلودگی شدید خطوط لوله استفاده می شود. اصل اساسی عملیات استفاده از نیروی بی رحم است. از یک توپ تمیز کننده یا یک کابل لوله کشی با مارپیچ به عنوان ابزار کار استفاده می شود.
 
در صورت آلودگی شدید، آبکشی کافی نیست، آب نمی تواند با تمام لایه های لجن و شمع های متراکم مقابله کند. ما باید از یک روش مکانیکی برای تمیز کردن فاضلاب استفاده کنیم. برخی از انسدادها را فقط می توان از طریق نیروی بی رحمانه شکست.
 
    کابل لوله کشی یا توپ را می توان به عنوان ابزار کاری برای تمیز کردن مکانیکی استفاده کرد.
 
روش هیدرودینامیکی
 
در بیشتر موارد، یک شلنگ معمولی باغچه پر از آب برای شستشوی سیستم کافی است. سیستم آب باید تحت فشار تامین شود.
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт