تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: استرس اجتماعی اختلال است؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
استرس اجتماعی همان اضطراب بودن در جمع ( social anxiety) میباشد و هم چون سایر مشکلات حوزه روان با بد کاری در حوزه های شغلی، تحصیلی، روابط بین فردی برای فرد مبتلا به استرس اجتماعی همراه میباشد که با مراجعه به   قابل مشاوره خانواده شناسایی است. استرس، واکنش های ناگهانی است که در مواجه با شرایط بیرونی از فرد سر میزند.

 حال اگر فرد درحضور جمع و  درحین انجام کاری در گروه به علائم اضطرابی دست پیدا کند میگوئیم که فرد به اضطراب اجتماعی گرفتار شده است. در این اختلال، فرد مبتلا از ارزیابی منفی و مورد بررسی واقع شدن توسط دیگران نگران و دستپاچه هستند. در واقع استرس آن ها ریشه در نگرش های منفی به توانایی های خود، ترس از دیده شدن در جمع و مورد محاکمه واقع شدن دارد.
فرد مبتلا به SA، تمام تلاش و سعی اش بر این است تا حتی الامکان خود را از حضور در جمع و مواجه شدن با انتقادات و سرزنش و دیدگاه های دیگران در امان نگه دارد و حتی از مراجعه به مشاوره روانشناسی اجتناب مینماید و به روش های خود درمانی چون، گرایش به مصرف مواد مخدر و الکل روی میآورند. به همین دلیل کمتر میتوانند به فعالیت هایی که نیازمند همکاری و شرکت در محافل گروهی است تن دهند و میل آن ها به سمت انجام فعالیت های انفرادی و تنهایی است که در آن به میزان بسیار بالاتری موفق هستند چرا که ترس از تمسخر و تحقیر شدن ندارند و خود شان هستند و خودشان.