تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انتخاب قالب مناسب برای وردپرس؛ رایگان یا پولی؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  %D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8...2.jpg.webp]
قالب های وردپرس پولی که توسط طراحان و شرکت های طراحی وب ارائه می شوند، قطعاً یک انتخاب بهتر و مناسب تر برای شماست. زیرا این قالب ها دارای بهترین امکانات و ویژگی ها هستند که می توانند باعث بهبود عملکرد وب سایت وردپرسی شما شوند. با قالب های حرفه ای، می توانید تقریباً تمام قسمت های وب سایت را به دلخواه سفارشی سازی کنید و صفحات خود را به هرگونه که مایل هستید طراحی نمائید.
افرادی که به تازگی قصد دارند به دنیای طراحی سایت وارد شوند و دارای بودجه کافی برای پرداخت قالب های حرفه ای نیستند، این دست از افراد می توانند از قالب های رایگان راست چین شده استفاده نمائید. این افراد می توانند بعد از مدتی قالب خود را به حرفه ای ارتقاء دهند. در ادامه، یک تصویر مقایسه سریع بین قالب های رایگان و پولی در اختیار شما قرار می دهیم که می توانید تا حدودی متوجه تفاوت این دو قالب با یکدیگر باشید.
15 نکته انتخاب قالب وردپرس | نکات مهم و عالی

انتخاب قالب وردپرس مناسب مزایای زیادی دارد. یک قالب خوب و استاندارد می تواند به شما در بهبود خوانایی وب سایتتان کمک کند، همچنین یک قالب مناسب به شما این امکان را می دهد تا وب سایت خود را به هر شکلی که می خواهید بدون حتی نوشتن یک خط کد، سفارشی سازی نمائید. در هنگام انتخاب قالب مناسب برای وردپرس باید چندین نکته را مد نظر قرار دهید تا بتوانید یک انتخاب مناسب و مطمئن داشته باشید.
نکات انتخاب قالب در وردپرس در یک نگاه:
1- سعی کنید از قالب های ساده استفاده کنید
2- قالب باید کاملاً ریسپانسیو باشد
3- سازگار با انواع مرورگرها
4- افزونه های پشتیبانی شده
5- سازگاری با چند زبانه کردن سایت
6- پشتیبانی از صفحه ساز ها
7- پشتیبانی از قالب
8- برای گوگل بهینه سازی شده باشد
9- مشاهده نظرات کاربرانی که آن قالب را خریداری کرده اند
10- مطابقت داشتن قالب با حوزه کاری شما
11- مطابقت داشتن قالب با بودجه شما
12- سازگار با نسخه 5 وردپرس
13- سبک و سرعت بالای قالب
14- دارای تنظیمات ساده و روان باشد
15- بروزرسانی مداوم قالب
در ادامه مطلب هر یک از این موارد را به صورت خلاصه به شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید یک انتخاب مطمئن و دقیق داشته باشید.
1- سعی کنید از قالب های ساده استفاده کنید
بسیاری از قالب های وردپرس دارای رنگ بندی های زیاد، طرح بندی های پیچیده و شلوغ، انیمیشن های پر زرق و برق و … هستند. گاهی اوقات ممکن است نوع فعالیت وب سایت شما به گونه ای باشد که اصلاً نیاز به هیچ یک از آنها پیدا نکنید. به دنبال  قالب هایی با طرح بندی های ساده باشید به گونه ای که می تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند.
شما باید از قالب هایی با ظاهر زیبا استفاده کنید، اما منظور از زیبایی، قالب های شلوغ و پیچیده نیست که کاربر نتواند با آن کار کند، بلکه به گونه ای باشد که مخاطب بتواند به سادگی به آنچه در سایت شما نیاز دارد به سرعت دست پیدا نماید.
2- قالب باید کاملاً ریسپانسیو باشد
یک نکته انتخاب قالب وردپرس، ریسپانسیو بودن آن در تمامی دستگاه ها با هر ابعادی می باشد. امروزه تعداد قابل توجهی از ترافیک وب سایت ها از طریق تلفن همراه و سایر دستگاه های دستی ایجاد می شود. بسته به موضوعات وب سایت شما، این تعداد می تواند حتی از 50 درصد ترافیک شما بیشتر شود.
گوگل در نتایج جستجوی تلفن همراه خود وب سایت های ریسپانسیو و موبایل فرندلی را در رتبه های بالاتر نشان می دهد. صرف نظر از نوع و حوزه ی فعالیتی که انجام می دهید، همه وب سایت ها باید کاملاً ریسپانسیو و پاسخگو باشند تا کاربران بتوانند در موبایل، تبلت و رایانه به بهترین شکل از سایت شما استفاده نمانید.
اگر قالب شما ریسپانسیو نباشد، علاوه بر آنکه با جریمه گوگل مواجه می شوید، بلکه باعث نارضایتی مخاطبان خود هم می شوید که این موضوع می تواند باعث افت و کاهش فروش سایت شما گردد.
اکثر قالب های وردپرس در حال حاضر به طور پیش فرض پاسخگو طراحی شده اند. اما هنوز طراحانی هستند که به موضوع ریسپانسیو بودن اهمیتی نمی دهند و قالب هایی با طرح های عرض ثابت می فروشند که به هیچ وجه مناسب موبایل نیستند. پس قبل از خرید قالب، مطمئن شوید که آیا قالب شما ریسپانسیو می باشد یا خیر؟
ساده ترین راه برای بررسی اینکه آیا قالب شما ریسپانسیو می باشد یا خیر، تغییر اندازه صفحه مرورگر است. با تغییر اندازه صفحه مرورگر خود، متوجه خواهید شد که طرح زمینه قالب به تناسب عرض صفحه تنظیم می شود یا نه. همچنین برای اطمینان بیشتر، می توانید URL صفحه نمایشی تم را کپی کرده و در صفحه آزمایشی Google Friendly Mobile Google قرار دهید.
3- سازگار با انواع مرورگرها
کاربران شما از مرورگرهای متفاوتی برای ورود به سایت شما استفاده خواهند کرد. قالب شما ممکن است در مرورگری که استفاده می کنید به صورت کامل نمایش داده شود شود، اما ممکن است در مرورگرهای دیگر به خوبی نمایش داده نشود. پس برای اینکه انتخاب قالب سایت شما درست و مناسب انجام شود، حتماً آن را با چندین مرورگر مختلف از جمله: گوگل کروم، فایرفکس، اینترنت اکسپلورر و… تست کنید و مطمئن شوید که قالب مورد نظر شما در تمامی مرورگرها به بهترین شکل به کاربر نمایش داده می شود.
4- افزونه های پشتیبانی شده
قدرت واقعی وردپرس با افزونه های وردپرس به دست می آید. افزونه های وردپرس این امکان را به شما می دهند که بتوانید هر گونه تغییری را در سایت وردپرسی خود اعمال کنید. افزونه های محبوب و پرطرفدار زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند به شما در کسب رتبه بهتر و جذب مخاطبان بیشتر کمک کند. اما برخی از افزونه ها بسیار ضروری هستند مانند: ووکامرس، افزونه سئو یوآست، افزونه های فرم ساز و… که هر یک از آنها برای هر سایتی با هر حوزه فعالیتی که دارند بسیار واجب و ضروری است. بنابراین در انتخاب قالب وردپرس دقت کنید و مطمئن شوید قالب مورد نظر شما با این افزونه ها سازگاری دارد یا خیر. برای اینکار می توانید از پشتیبان قالب و یا وب سایت ارائه دهنده کمک بگیرید.
5- سازگاری با چند زبانه کردن سایت
اگر قصد دارید وب سایتی ایجاد کنید که مخاطبان شما تنها ایران نباشد، بلکه از تمام دنیا کاربران زیادی را به اطلاعات و محتویان سایت خود جذب نمائید، شما باید از افزونه های چند زبانه کردن سایت استفاده نمائید. بنابراین اگر قصد شما ارائه خدمات به تمامی کاربران جهان است، حتماً باید قالبی را انتخاب کنید که از افزونه های ترجمه و چند زبانه کردن سایت پشتیبانی کند.
6- پشتیبانی از صفحه ساز ها
صفحات سازها، افزونه هایی هستند که به شما این امکان را می دهند تا طرح ها و چیدمان صفحات سایت خود را با استفاده از رابط کاربری کشیدن و رها کردن طراحی نمائید. بسیاری از قالب های برتر وردپرس با صفحه سازهای اختصاصی و از پیش طراحی شده استفاده می شوند. همچنین ممکن است شما قادر به کارکردن با صفحه ساز های اختصاصی نباشید و قصد دارید از صفحه ساز های محبوب همچون: المنتور، ویژوال کامپوزر و… استفاده نمائید. بنابراین قبل از خرید قالب مطمئن شوید که آن قالب از صفحه ساز های مختلف پشتیبانی می کند.
7- پشتیبانی از قالب
یکی از نقاط ضعف استفاده از قالب های رایگان وردپرس، در دسترس نبودن پشتیبان می باشد. در مقابل، اکثر قالب های پولی دارای پشتیبان های 6 ماهه و یا دائمی هستند که در هر مواقعی که به کمک نیاز داشتید می توانید از آنها مشورت بگیرید. بنابراین یکی دیگر از نکات انتخاب قالب وردپرس، ارائه پشتیبانی توسط سازندگان آن قالب می باشد که بتوانند در تمامی مراحل به شما پشتیبانی های مناسبی ارائه دهند.
8- برای گوگل بهینه سازی شده باشد
قالب بهینه شده برای گوگل یک نکته انتخاب قالب وردپرس بسیار مهم است که نقش مهمی در سئوی سایت دارد. اگر قالب وردپرس شما بسیار زیبا و جذاب باشد اما از کدنویسی غیر اصولی استفاده شده باشد، قطعاً این موضوع می تواند بر عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر منفی داشته باشد. تجزیه و تحلیل کدهای منبع قالب به تنهایی برای مبتدیان بسیار دشوار است. به همین دلیل است که بسیاری از توسعه دهندگان قالب وردپرس به شما اطلاع می دهند که صفحات آنها برای سئو بهینه شده است.
9- مشاهده نظرات کاربرانی که آن قالب را خریداری کرده اند
یکی دیگر از راهنمای انتخاب قالب مناسب برای سایت وردپرسی و نکات انتخاب قالب وردپرس، کیفیت قالب وردپرس پ، رتبه بندی ها و نظرات ارائه شده توسط کاربران آنها است.  شما می توانید از بخش دیدگاه ها، نظرات سایر کاربرانی که قبلاً از آن قالب استفاده کرده اند را مشاهده نمائید و مطمئن شوید که تمامی کاربران از آن قالب به طور کامل راضی هستند.
اکثر فروشندگان قالب های وردپرس، از بخش رتبه بندی در صفحع محصول استفاده می کنند. بخش نظرات تعداد بررسی ها و ستاره های داده شده توسط کاربران را نشان می دهد.
10- مطابقت داشتن قالب با حوزه کاری شما
یکی دیگر از مهم ترین نکات انتخاب قالب در وردپرس، مطابقت داشتن قالب با حوزه کاری شما می باشد. هدف هر وب سایت متفاوت است. یک وب سایت می تواند یک وبلاگ ساده یا یک وب سایت فروشگاهی قدرتمند باشد. قالبی که انتخاب می کنید باید با هدف شما و حوزه فعالیت شما مطابقت داشته باشد.
به عنوان مثال، برای ایجاد یک وبلاگ، به قالبی نیاز دارید که دارای خوانایی بهتر و تایپوگرافی جذاب باشد. برای نمونه کارها، به قالبی نیاز دارید که تصاویر را به صورت جذاب به کاربر نشان دهد. از طرف دیگر، برای یک سایت فروشگاهی، به قالبی نیاز دارید که خرید را برای کاربران آسان تر کند.
11- مطابقت داشتن قالب با بودجه شما
چه بخواهید چه نخواهید، بودجه شما نقش مهمی در انتخاب قالب سایت مناسب ایفا می کند. تم های وردپرس برای هر بودجه ای ارائه می شوند. برخی از سایت ها هستند که قالب های خود را با هزینه های بسیار بالا به فروش می رساند، برخی دیگر از هزینه های پایین تری استفاده می کنند. قبل از شروع به جستجوی قالب، در مورد بودجه تصمیم بگیرید. سپس قالبی را پیدا کنید که با بودجه شما مطابقت داشته باشد.
12- سازگار با نسخه 5 وردپرس
وردپرس در دسامبر 2020 ، به 5.6 ارتقا یافت. نسخه 5.6 با به روز رسانی ویرایشگر گوتنبرگ ارائه می شود. گوتنبرگ تجربه ویرایش قدرتمند را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد. شما با استفاده از این ویرایشگر می توانید تغییرات قابل ملاحظه ای در صفحات خود ایجاد نمائید. انتخاب قالب سایت شما باید بگ ونه ای باشد که با آخرین نسخه وردپرس به روز شود.
13- سبک و سرعت بالای قالب
یکی دیگر از نکات راهنمای انتخاب قالب مناسب برای سایت وردپرسی، که می تواند بسیار مهم و ضروری باشد، قالب سبک با سرعت بارگذاری بالا می باشد. سرعت سایت یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی جستجوی سایت می باشد. طبق یک مطالعه، بازدیدکنندگان وب سایت هایی را که بارگیری آنها بیش از 3 ثانیه زمان ببرد را ترک می کنند. شما باید قالبی را انتخاب کنید که بسیار سبک و از سرعت بالایی برخوردار باشد.
برخی از سازندگان قالب ها، به گونه ای کدنویسی قالب را انجام داده اند که برای موتورهای جستجوگر کاملاً بهینه شده است که همین امر باعث سرعت لود بالای آن می شود. اما برخی دیگر از سازندگان قالب، از کدهای غیر اصولی استفاده کرده اند، که این امر نه تنها باعق افت سرعت سایت شما می شود بلکه از نظر گوگل یک امتیاز منفی به حساب می آید و باعث کاهش رتبه شما در گوگل می شود.
14- دارای تنظیمات ساده و روان باشد
بعد از خرید قالب، کاری که شما باید انجام دهید، سفارشی سازی قالب متناسب با نیازهایتان می باشد. اکثر قالب های وردپرس اصولی، گزینه های سفارشی سازی ساده ای دارند تا کاربر در هنگام استفاده از آن دچار سردرگمی نشود. اما قالب های وردپرسی زیادی هم هستند که به این موضوع اهمیتی نداده اند و تنظیمات آن به گونه ای طراحی شده است که کاربر در هنگام اعمال کوچکترین تغییری با مشکل مواجه می شود.
15- بروزرسانی مداوم قالب
اکثر سازندگان قالب های وردپرس به دلیل رفع خرابی ها و یا ارتقاء قالب خود، به صورت مداوم اقدام به بروزرسانی قالب می کنند که باید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید. فرقی نمی کند که از قالب رایگان استفاده می کنید یا پولی، به هرحال موضوع بروزرسانی، یک موضوع بسیار مهم در انتخاب قالب برای سایت وردپرسی می باشد. چرا که اگر قالب به صورت مداوم بروزرسانی نگردد، ممکن است با افزونه ها و نسخه های جدید وردپرس سازگاری نداشته باشد.
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт