تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نکاتی برای خرید آپارتمان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نکاتی برای خرید آپارتمان در جهانشهر!
 
این روزها بسیاری از مردم در حال خرید ملک هستند و این نیز به دلیل کاهش اخیر نرخ بهره وام مسکن است. گرفتن وام مسکن پیچیده تر از گرفتن وام شخصی است ، اما کار غیر ممکنی نیست. این یک روش کاملاً پیچیده است، به همین دلیل ما نکاتی را برای خرید آپارتمان در جهانشهر آماده کرده ایم! قبل از شروع گرفتن وام مسکن، باید از قبل از گزینه های خود مطلع شوید.
 
 
 املاک حیران 
ماشین Hitelmax حساب وام مسکن در صورت عدم فرصت برای مراجعه به بانک ها است. علاوه بر اینکه یک دید کلی واقع بینانه از پیشنهادات وام مسکن به دست می آورید، می توانید در زمان زیادی نیز صرفه جویی کنید زیرا فقط باید به بانک مورد نظر خود مراجعه کنید. استفاده از ماشین حساب بسیار سریع، ساده و بدون هیچ گونه تعهدی است. باید داده های درخواستی را وارد کنید و سپس، بر این اساس، ماشین حساب موسسات اعتباری را که ممکن است شانس دریافت وام با آنها را داشته باشید، فهرست می کند. پس از آن، شما فقط باید دوست داشتنی ترین را انتخاب کنید.
 
آگهی
 
 
 
ابتدا، توصیه می شود که امکانات مالی خود را ارزیابی کنید، یعنی اینکه در مورد چه نوع محدوده قیمتی می توانید فکر کنید. اول از همه، شما باید دریابید که از چه یارانه هایی برخوردار هستید:
 
    وام کودک: وام با تخفیف که می تواند به عنوان خودیاری هنگام خرید خانه نیز استفاده شود.
 
    کمک هزینه غیر قابل استرداد CSOK: در مورد فرزندان موجود، بانک ها نیز آن را به عنوان خودیاری می پذیرند.
 
    وام CSOK: حداکثر تا پایان دوره ثابت است. وام مسکن با سود 3 درصد که از اول تیرماه برای خرید خانه مستعمل نیز قابل استفاده است.
 
    روستای CSOK: از 1 ژوئیه، پشتیبانی غیر قابل استرداد در شهرک های به اصطلاح ترجیحی در دسترس است. می توان از آن هم برای خرید و هم برای ارتقا یا فقط ارتقا استفاده کرد.
 
در صورت تشکیل خانواده و داشتن فرزند ممکن است از یارانه های فوق الذکر بهره مند شوید. متأسفانه شما به عنوان یک فرد مجرد نمی توانید از این تخفیف ها استفاده کنید.
 
 املاک حیران
 
اگر بخشی از ملک انتخابی را با وام تامین مالی می کنید، حداقل 20 درصد سهام ، اما بهتر است با 30 درصد برنامه ریزی کنید، زیرا برخی از بانک ها در این مورد سخت گیری می کنند. میزان اعتباری که می توانید از موسسه مالی دریافت کنید تا حد زیادی به ارزش بازار ملک و درآمد شما بستگی دارد.
 
بسیار مهم هنگام گرفتن وام مسکن است. هر چه دوره بهره کوتاه‌تر باشد، یعنی هر چه نرخ بهره وام داده شده بیشتر تغییر کند، وام «ارزان‌تر» است، یعنی بازپرداخت ماهانه و بازپرداخت کل کمتر است. این وام ها نیز ریسک بیشتری دارند، یعنی اگر قبلاً چنین وامی می گیرید فقط به این دلیل که نمی توانید هر ماه بیشتر بپردازید، پس به این فکر کنید که اگر نرخ بهره افزایش یابد چه اتفاقی می افتد، سپس بازپرداخت افزایش یافته را چگونه پرداخت می کنید.
 
 
 
هرچه وامی که می گیرید ریسک بیشتری داشته باشد، محدودیت JTM کمتر در مورد وام مسکن، اقساط بازپرداخت با درآمد کمتر از 500000 HUF نمی تواند بیش از 25 درصد حقوق خالص ماهانه باشد و سقف برای درآمد بالاتر 30 درصد است. برای وام مسکن با اقساط ثابت بین پنج تا ده سال، سقف به ترتیب 35 و 40 درصد است. محدودیت های 50 و 60 درصدی فقط برای وام مسکن با اقساط ثابت حداقل ده سال یا تا پایان دوره اعمال می شود.
 
اگر بلندمدت فکر می کنید، قطعاً ارزش دوره بهره را دارد، زیرا بازپرداخت ماهانه برای یک دهه نمی تواند تغییر کند. و اگر در این مدت نرخ بهره افزایش یابد، زمان خواهید داشت تا برای آن آماده شوید.
 
 
 
اگر متوجه شده اید که چقدر اعتبار می توانید دریافت کنید - حتی ارزش ارزیابی اعتباری اولیه را دارد - بر اساس درآمد خود، و ملکی که انتخاب کرده اید علاوه بر منابع خود پوشش کافی دارد، می توانید بیشترین را جستجو کنید. وام مسکن مطلوب از آنجایی که این مبلغ زیاد است، تا چند 10 میلیون، ممکن است تفاوت های بیشتری بین اقساط وجود داشته باشد، بنابراین فرقی نمی کند کدام بانک را انتخاب کنید.
 
 
 
کمتر کسی می داند که ترتیب صحیح این است که ابتدا وام را انتخاب کنید و سپس ملک را رهن کنید. دلیل این امر این است که شما باید اعتبار داشته باشید و محتوای قرارداد فروش نیز باید انتظارات بانک مورد نظر را برآورده کند.
 
 
 
اگر احساس می کنید که نمی توانید وام های خود را به تنهایی مدیریت کنید، از یک متخصص وام کمک بخواهید. او اعتبار شما را ارزیابی خواهد کرد و سپس به دنبال بهترین پیشنهاد بانکی خواهد بود. مشاور کل فرآیند وام را مدیریت می کند، به این معنی که شما مجبور نیستید با موسسه مالی در تماس باشید و از آنجایی که او رویه های بانک های فردی را می داند، می تواند مشکلات را راحت تر حل کند.
 
////////////////////////////////////
 
 
    0
    0
    ورود ثبت نام
    HU
 
نکاتی برای خرید اولین ملک
 
یکی از مهم ترین و در عین حال سخت ترین مراحل زندگی جوانان، خرید اولین خانه آنهاست. این نه تنها به معنای مشکلات مالی است، بلکه یک تصمیم بزرگ است و بیشتر مردم به دلیل عدم تجربه، حتی نمی دانند به چه چیزی توجه کنند، چگونه شروع کنند. چه متراژ آپارتمانی را انتخاب کنند؟ کارکرده بخرند یا نو؟ از کجا باید آپارتمان بخرند؟ دنبالش کردیم.
 
مانند هر موقعیت جدید، خرید اولین ملک شما گاهی اوقات استرس زا است. اغلب اتفاق می افتد که، اگرچه تصمیم برای خرید خانه گرفته شده است، اما خود فرآیند (و مشکلات مربوط به آن) به خوبی درک نشده است.
 
اول از همه، شما باید به این فکر کنید که خریدار بالقوه چه نوع ملکی را می خواهد، ارزش دارد که 10 عامل مهم را برای ما جمع آوری کنیم، مانند حمل و نقل خوب، تعداد اتاق ها، وضعیت، نوع گرمایش و مرتب کردن آنها. اهمیت - بالوگ ماریان، کارشناس املاک و مستغلات Duna House را پیشنهاد می کند.
 
آگاهی از مزایا و معایب برخی از پارامترهای اساسی می تواند مهم باشد، مثلاً اینکه آیا یک آپارتمان مستعمل یا نو، کوچک یا بزرگ ارزش بیشتری دارد.
 
اولین آپارتمان من چقدر باید باشد؟
 
 
بر اساس تحلیل خانه دونا، 63 درصد از خریدارانی که برای اولین بار خانه خریداری می کنند، بین 20 تا 30 سال سن دارند. در سنین پایین، به خصوص قبل از تنظیم خانواده، ارزش دارد در هنگام خرید اولین آپارتمان خود به فکر خرید یک آپارتمان استودیویی یا یک آپارتمان با حداکثر یک و نیم یا دو اتاق باشید. این کارشناس می گوید: آپارتمان های یک اتاق بعداً به راحتی به فروش می رسند و از طرف دیگر قیمت پایین تر خرید و هزینه های نگهداری نیز از جنبه های قابل چشم پوشی نیست.
 
عیب این است که ما باید عملکرد اتاق نشیمن، اتاق خواب و در برخی موارد آشپزخانه را در یک فضای نشیمن حل کنیم، بنابراین برای دو نفر تنگ است. در یک آپارتمان با یک و نیم یا دو اتاق، اتاق نشیمن (حتی با آشپزخانه آمریکایی) از اتاق خواب جدا شده است، این راه حل برای زوج ها ایده آل است.
 
یک آپارتمان بزرگتر دو یا سه اتاقه نیز مزایای خود را دارد، به خصوص در مورد اتاق های مجزا. همچنین می‌توانیم اتاق‌های بلااستفاده را اجاره دهیم که هزینه‌های آب و برق آپارتمان را برای هر نفر به حداقل می‌رساند و اگر بعداً به ملک بزرگ‌تری نیاز داشتیم، حتی به فکر جابه‌جایی هم نباشیم. اگرچه نگهداری از این خواص می تواند گران باشد، اما از منظر رفاهی می توانند جذاب باشند.
 
با این حال، قابل توجه است که محل کار ما ممکن است تغییر کند، ممکن است در آن طرف شهر کار کنیم، بنابراین ممکن است ارزش برنامه ریزی چندین (ده) قبل را نداشته باشد. علاوه بر این، انتظارات ما در مورد آپارتمان ممکن است در چند سال تغییر کند و سلیقه و نیازهای ما نیز تغییر کند.
دست دوم بخرم یا نو؟ به چه چیزی باید توجه کنم؟
 
بالوگ ماریان، فروشنده املاک نقره ای
بالوگ ماریان، فروشنده املاک نقره ای
منبع: Doron Ritter Photography
 املاک حیران
ماریان بالوگ گفت: در مورد خرید آپارتمان در جهانشهر نوساز یا استفاده شده همیشه می توان به صورت موردی تصمیم گرفت. به نفع خرید ملک جدید، خریدار می تواند از تخفیف مالیاتی استفاده کند و در عین حال از حمایت دولت برای خرید (
) نیز برخوردار شود. و بسیاری از بانک‌ها
 
می‌کنند، اگرچه این می‌تواند برای املاک مستعمل نیز اعمال شود. مزیت دیگر این است که در مقایسه با آپارتمان در یک ساختمان قدیمی تر و بازسازی نشده، هزینه های آب و برق می تواند کمتر باشد و برای یک سبک زندگی مدرن مناسب تر است. فضاهای زندگی آن قابل سکونت تر است، از اتاق ها می توان بهتر استفاده کرد.
 
در مورد آپارتمان های نوساز، ارزش خرید ملکی را دارد که یا کلید در دست باشد، یا ساکن جدید فقط باید پوشش ها و پنجره ها را انتخاب کند. این مهم است زیرا در نتیجه بحران، بسیاری از توسعه دهندگان ورشکست شدند و برای کسانی که سرپا مانده بودند، فرآیند انتقال اغلب طولانی تر می شد. تأخیرهای چند ماهه یا چند ساله وجود داشت و حتی در برخی موارد خانه ها تمام نمی شد.
 
علاوه بر این، ممکن است سؤالات و تردیدهایی در مورد کیفیت ایجاد شود، بنابراین ارزش دارد که به منابع توسعه دهنده و پروژه های ساخته شده تا کنون نگاه کنید. این کارشناس در پاسخ به سوال Privátbankár گفت: امروزه درخواست ارجاع به یک موضوع اولویت تبدیل شده است.
 
هنگام خرید یک آپارتمان کارکرده باید جنبه های کاملا متفاوتی را در نظر گرفت: وضعیت خانه حاوی آپارتمان، بازسازی های در حال انجام و وضعیت مالی ساختمان آپارتمان. اگر در اینجا پاسخ های خوب و مثبت دریافت کنیم، می توانیم با خرید یک آپارتمان کارکرده، یک «معامله خوب» ویژه داشته باشیم.
 
همچنین مزایای مشخصی برای نقل مکان به یک ملک مستعمل وجود دارد: خانه و آپارتمان دیگر "حرکت نمی کنند"، ترک ها روی دیوار ظاهر نمی شوند و نقص های پنهان ظاهر نمی شوند. طرفداران سبک سنتی "بورژوایی" تقریباً مطمئناً راه حل خود را فقط در خانه های قدیمی تر پیدا می کنند.
 
به عنوان خلاصه و در عین حال به عنوان توصیه به خریداران می توان گفت: از یک یا آن نوع ابایی نداشته باشید، هم به ملک مستعمل و هم نو نگاه کنید، قبل از ساخت نهایی خود، مزایا و معایب هر دو نوع را در نظر بگیرید. تصمیمی که ممکن است برای چندین دهه ادامه داشته باشد، ماریان بالوگ را پیشنهاد می کند.
اگر معیارها را دارید، بیایید بررسی کنیم که چقدر پول برای آن داریم
 مسکن ایوان مدائن
وقتی فهمیدیم چه می خواهیم، باید گزینه های خود را بررسی کنیم. محاسبه پس‌انداز و وام‌های بانک‌های پس‌انداز خصوصی و خانگی از دوستان و خانواده می‌تواند مفید باشد، اما در عین حال ارزش این را دارد که در نظر بگیریم که کدام منابع مالی قطعاً در اختیار ما است. ممکن است اتفاق بیفتد که کمک وعده داده شده به کمیسیونر بنا به دلایلی نرسد و این می تواند وضعیت بسیار ناخوشایندی را در زمانی که ما آپارتمان را در اختیار می گیریم، زمانی که باید تمام قیمت خرید را بپردازیم ایجاد کند - مونیکا سولی، رئیس امور مالی و امور مالی در خانه دونا، توجه را به جنبه های مالی جلب کرد مشاور تامین مالی املاک و مستغلات.
افراد دارای آینده نگری وضعیت بهتری دارند - راحت تر می توان یک آپارتمان با پس انداز مسکن دریافت کرد
 
به محض اینکه درآمد مستقلی داشته باشیم، ارزش آن را دارد که بخشی از آن را برای مسکن کنار بگذاریم. والدین آینده نگر می توانند از سنین پایین پس انداز آپارتمان فرزندان خود را آغاز کنند. برای خرید ملک با وام، به حداقل 20 درصد سهام نیاز دارید، اما هر چه بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت وام با شرایط مطلوب تری خواهید داشت.
 
کارشناس خانه دونا گفت: با پس انداز زودهنگام مسکن تا چند سال دیگر می توانیم آپارتمان خود را داشته باشیم، در حالی که با خوداتکایی کمتر باز هم تا 10 تا 20 سال آینده وام درخواستی را پرداخت می کنیم. هر چه محتاط تر باشد، محصولات پس انداز مسکن که بازدهی و سرمایه را تضمین می کند، حمایت دولتی را بیشتر و بیشتر در بازار محبوب می کند.
 
با 30 درصد کارمزد سالانه مبلغ سپرده که به طور مرتب به حساب مسکن واریز می شود، دولت مجارستان نیز به خرید خانه کمک می کند، بنابراین پس انداز می تواند زودتر به سهام یا حتی قیمت کامل خرید خانه آینده خود دسترسی پیدا کند. .
آیا باید اجاره کنم یا وام بگیرم؟
 
مونیکا سولی، مشاور ارشد مالی و املاک و مستغلات در خانه دونا
مونیکا سولی، رئیس امور مالی در خانه دونا
و مشاور تامین مالی املاک
 
اگر بخواهیم وام بگیریم، همیشه ارزش دارد که یک معاینه اولیه را درخواست کنیم تا ببینیم آیا اعتبار داریم یا خیر. اگر وام بگیریم چقدر باید ماه به ماه به بانک بپردازیم جنبه قابل اغماض نیست - اغلب اتفاق می افتد که خریداران بار اول از بار ماهانه ده میلیون وام آگاه نیستند. می تواند ده تا بیست سال باشد.
 
لیزینگ محصول محبوبی در بین مشتریان مسکونی در مجارستان نیست، اما از نقطه نظر مقرون به صرفه بودن، یک انتخاب عالی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات شرکتی است. مشتریان مسکونی برای به دست آوردن ملک خود تلاش می کنند، بنابراین معمولا وام را انتخاب می کنند. در مورد اجاره، ملک فقط در پایان مدت می تواند به مالکیت خریدار درآید، در حالی که هنگام خرید نسیه، حق مالکیت ملک را کسب می کنیم، بنابراین باید مالیات تملک ملک را پرداخت کنیم.
 
مونیکا سولی در پاسخ به سوال Privátbankár گفت که کدام ساخت و ساز برای مشتریانی که اولین خانه خود را خریداری می کنند مطلوب تر است، توسط پارامترهای شخصی و مالی خریدار تعیین می شود.
 
امسال، به طور متوسط، 80-90 درصد از خریداران مسکن به صورت نقدی پرداخت کردند، که وام های یارانه ای جدید ممکن است کمی تغییر کند، اما کارشناسان انتظار یک تغییر بزرگ را ندارند.
اگر پول دارید، می توانید به دنبال آپارتمان بگردید
 
وقتی فهمیدیم چه می خواهیم و ببینیم چقدر پول در دسترس داریم، می توانیم به دنبال آپارتمان بگردیم. مرور اینترنت اغلب به نتیجه نمی رسد، بنابراین ممکن است ارزش تماس با مشاوران املاک را داشته باشد. اکثر آنها کاملاً رایگان برای خریداران کار می کنند و آژانس های املاک و مستغلات مشهور فقط با املاک تأیید شده سروکار دارند، بنابراین پول ما با کمک آنها امن تر است. کارشناسان همچنین پیشنهادات را بهتر از خریدار می دانند که آپارتمان های موجود در بازار را در اینترنت جستجو می کند. اگر متخصص نیازها را به دقت ارزیابی کند، می تواند کمک جدی باشد. بالوگ ماریان گفت: این ایده ها را به جزئیات و انتظارات را به پارامترهای واقعی تبدیل می کند.
 
بسیاری از افراد برای تصمیم گیری از یک آشنا، دوست، معمار یا دکوراتور کمک می خواهند. در این مورد، شایان توجه است که از چه کسانی کمک می‌خواهیم و چقدر نظر آنها را جدی می‌گیریم. این فروشنده املاک گفت: بیایید به نظرات دیگران گوش دهیم، اما اجازه ندهیم تحت تأثیر قرار بگیریم، ما تصمیم می گیریم، زیرا در آنجا زندگی خواهیم کرد.
اگر آپارتمان داشته باشید، بلاتکلیفی و در بهترین حالت انعقاد قرارداد پیش خواهد آمد
 
معمول است که پس از انتخاب ملک و قبل از امضای قرارداد، اولین خریداران املاک و مستغلات، اما اغلب دیگران از تصمیم خود مطمئن نیستند. این یک احساس طبیعی است، زیرا فرد هر روز چندین (ده) میلیون فورینت را برای چیزی خرج نمی کند. شما می توانید مشاهده کنید که سوالات خود را تحقیر می کند: "آیا تصمیم درستی گرفتم؟"، "نباید منتظر پیشنهاد بهتر باشم؟"، "خیلی زود گفتم بله"، "اما آن را ندارد." بالکن، من در اصل آن را می خواستم». این احساس بخشی از فرآیند خرید است، پس بیایید خودمان را آرام کنیم و دوباره به دلایل انتخاب آپارتمان خاص فکر کنیم - ماریان بالوگ توصیه می کند.
 
هنگامی که ویژگی مناسب را پیدا کردیم، "کار" واقعی شروع می شود، که به خصوص اگر توسط یک متخصص انجام شود خوب است. در صورتی که یک مشاور املاک نیز حضور داشته باشد، مذاکره قیمت می تواند کمک بزرگی در طول قراردادها باشد، زیرا او یک طرف متاثر نیست، بنابراین یافتن مخرج مشترک در مورد موقعیت های متفاوت آسان تر است.
 
اگر به انعقاد قرارداد رسیدیم، حتماً وکیلی را انتخاب کنید که به امور مربوط به خرید و فروش املاک (اقدامات قیمومیت، مال مشاع تقسیم نشده، حق شفعه، حق بیوه، حق عبودیت یا عبودیت یا عبودیت یا عبودیت) آشنا باشد. حتی حق رهن، حق بیگانگی). از متخصصی که با این امور آشناست و چندین سال (دهه‌ها) در مسیر کار خود با چالش‌های مشابهی مواجه بوده است، می‌توان انتظار مدیریت روان‌تر و سریع‌تر را داشت.
مسکن ایوان مدائن