تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مشاوره ازدواج و نکات آن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مشاوره ازدواج در کرج چیست؟ برای کیست؟ و مشاوره ازدواج در کرج چگونه کار می کند؟

مشکلات ارتباطی، رابطه جنسی، عصبانیت، حتی بیماری می تواند به مشکلات در ازدواج یا رابطه کمک کند. برای مدیریت درگیری ها و استرس، زوج ها گاهی به مشاوره ازدواج در کرج یا مشاوره زوجین برای کمک به بهبود رابطه مراجعه می کنند. درباره مشاوره ازدواج در کرج بیشتر بدانید.
 
شریک زندگی شما از سر کار به خانه می آید، برای کابینت مشروبات الکلی خط تولید می کند و سپس بی صدا اخم می کند. هفته هاست که گفتگوی واقعی نداشته اید. چند مشاجره بر سر پول یا شب بیرون رفتن، مطمئناً، اما بدون صمیمیت. رابطه ی جنسی؟ آن چیست؟
 
رابطه شما روی سنگ است و هر دو شما این را می دانید. اما شما مطمئن نیستید که چگونه چیزها را اصلاح کنید - یا اگر واقعاً می خواهید.
 
ممکن است زمان مشاوره ازدواج در کرج فرا رسیده باشد. مشاوره ازدواج در کرج می تواند به شما در بازسازی رابطه کمک کند. یا تصمیم بگیرید که اگر از هم جدا شوید وضعیت هر دوی شما بهتر خواهد بود. در هر صورت، مشاوره ازدواج در کرج می تواند به شما کمک کند تا رابطه خود را بهتر درک کنید و تصمیمات سنجیده بگیرید.
مشاوره ازدواج در کرج چیست؟
 
مشاوره ازدواج در کرج که زوج درمانی نیز نامیده می شود، به زوجین - متاهل یا غیر متاهل - کمک می کند تا تعارضات را درک کرده و حل و فصل کنند و روابط خود را بهبود بخشند. مشاوره ازدواج در کرج به زوج ها ابزاری برای برقراری ارتباط بهتر، مذاکره در مورد اختلافات، حل مشکل و حتی بحث و گفتگو به روشی سالم تر می دهد.
 
مشاوره ازدواج در کرج عموماً توسط درمانگران دارای مجوز معروف به درمانگران ازدواج و خانواده ارائه می شود. این درمانگران خدمات بهداشت روانی مشابه سایر درمانگران را ارائه می دهند، اما با یک تمرکز خاص - رابطه زوجین.
 
مشاوره ازدواج در کرج اغلب کوتاه مدت است. ممکن است فقط به چند جلسه برای کمک به شما در عبور از بحران نیاز داشته باشید. یا ممکن است برای چندین ماه به مشاوره ازدواج در کرج نیاز داشته باشید، به خصوص اگر رابطه شما بسیار بدتر شده است. مانند روان درمانی فردی، معمولا هفته ای یک بار به مشاور ازدواج مراجعه می کنید.
چه کسانی می توانند از مشاوره ازدواج در کرج بهره مند شوند؟
 
اکثر ازدواج ها و سایر روابط کامل نیستند. هر فردی ایده ها، ارزش ها، نظرات و تاریخچه شخصی خود را در یک رابطه می آورد و همیشه با شریک زندگی خود مطابقت ندارد. این تفاوت ها لزوماً به این معنی نیست که رابطه شما مستلزم درگیری است. برعکس، تفاوت‌ها می‌توانند مکمل هم باشند - شما این ضرب المثل را در مورد جذب مخالفان می‌دانید. این تفاوت‌ها همچنین می‌تواند به مردم در درک، احترام و پذیرش دیدگاه‌ها و فرهنگ‌های مخالف کمک کند.
 
اما روابط را می توان آزمایش کرد. تفاوت‌ها یا عادت‌هایی که زمانی برایتان جذاب بود، ممکن است پس از مدتی که با هم هستید، اعصاب‌تان را به هم بزند. گاهی اوقات مسائل خاص، مانند رابطه خارج از ازدواج یا از دست دادن جذابیت جنسی، باعث ایجاد مشکلاتی در یک رابطه می شود. مواقع دیگر، ارتباط و مراقبت تدریجی از هم می پاشد.
 
بدون توجه به علت، پریشانی در یک رابطه می تواند استرس، تنش، غم، نگرانی، ترس و مشکلات دیگر ایجاد کند. ممکن است امیدوار باشید که مشکلات رابطه شما به خودی خود برطرف شود. اما یک رابطه بد ممکن است بدتر شود و در نهایت منجر به مشکلات جسمی یا روانی مانند افسردگی شود. یک رابطه بد همچنین می تواند مشکلاتی را در محل کار ایجاد کند و سایر اعضای خانواده یا حتی دوستی ها را تحت تأثیر قرار دهد زیرا افراد احساس می کنند مجبور به جانبداری هستند.
 
در اینجا مسائل معمولی وجود دارد که مشاوره ازدواج در کرج می تواند به شما و همسر یا شریک زندگی شما کمک کند تا با آنها کنار بیایید:
 
    خیانت
    طلاق
    سوء مصرف مواد
    شرایط جسمی یا روحی
    مسائل مربوط به روابط همجنس گرایان
    برخوردهای فرهنگی
    امور مالی
    بیکاری
    خانواده های ترکیبی
    مشکلات ارتباطی
    مشکلات جنسی
    تعارضات در مورد تربیت کودک
    ناباروری
    خشم
    تغییر نقش، مانند بازنشستگی
 
تقویت پیوندها
 
برای جستجوی درمان نیازی به داشتن یک رابطه مشکل دار ندارید. مشاوره ازدواج در کرج همچنین می تواند به زوج هایی کمک کند که به سادگی می خواهند پیوندهای خود را تقویت کنند و درک بهتری از یکدیگر به دست آورند. مشاوره ازدواج در کرج همچنین می تواند به زوج هایی که قصد ازدواج دارند کمک کند. این مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما کمک کند تا به درک عمیق تری از یکدیگر برسید و قبل از مهر و موم شدن یک اتحادیه، اختلافات را برطرف کنید.
مشاوره ازدواج در کرج چگونه کار می کند؟
 
مشاوره ازدواج در کرج معمولاً زوج ها یا شرکا را برای جلسات درمانی مشترک گرد هم می آورد. مشاور یا درمانگر به زوج‌ها کمک می‌کند تا منابع تعارض‌های خود را مشخص و درک کنند و سعی کنند آن‌ها را حل کنند. شما و شریک زندگیتان هر دو بخش خوب و بد رابطه خود را تجزیه و تحلیل خواهید کرد.
 
مشاوره ازدواج در کرج می تواند به شما کمک کند تا مهارت هایی را برای تقویت رابطه خود بیاموزید. این مهارت ها ممکن است شامل برقراری ارتباط آشکار، حل مسئله با هم و بحث منطقی درباره تفاوت ها باشد. در برخی موارد، مانند بیماری روانی یا سوء مصرف مواد، مشاور ازدواج شما ممکن است با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی شما برای ارائه طیف کاملی از درمان همکاری کند.
 
صحبت کردن در مورد مشکلات خود با یک مشاور ازدواج ممکن است آسان نباشد. جلسات ممکن است در سکوت بگذرد، زیرا شما و شریک زندگی تان در مورد اشتباهات درک شده می جوشید. یا ممکن است دعوای خود را با خود بیاورید، در طول جلسات داد و بیداد کنید. هر دو اوکی هستند. درمانگر شما می تواند به عنوان میانجی یا داور عمل کند و به شما کمک کند تا با احساسات و آشفتگی کنار بیایید. مشاور ازدواج شما نباید در این اختلافات جانبداری کند.
 
ممکن است بعد از چند جلسه متوجه شوید که رابطه تان رو به بهبود است. از سوی دیگر، ممکن است در نهایت متوجه شوید که اختلافات شما واقعاً آشتی ناپذیر است و بهتر است رابطه خود را پایان دهید.
 
اگر شریک زندگی شما از شرکت در جلسات مشاوره ازدواج در کرج امتناع کند چه؟ خودت میتونی بری زمانی که تنها یکی از شریک‌ها مایل به درمان باشد، ممکن است اصلاح روابط دشوارتر باشد. اما همچنان می توانید با یادگیری بیشتر در مورد واکنش ها و رفتار خود در رابطه، از آن بهره مند شوید.