تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: درمان زگیل تناسلی با بهترین راه های قطعی، سریع و صد در صدی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
زگیل تناسلی، زائده ها یا برجستگی های گوشتی و نرمی هستند که به صورت تکی یا خوشه ای، بر روی پوست ناحیه تناسلی زنان و مردان، مقعد یا داخل دهان مشاهده میشود.  

زگیل تناسلی شایع ترین بیماری مقاربتی یا آمیزشی (STD) است که در اثر تماس مستقیم پوست آلوده به ویروس با پوست با ناحیه تناسلی  و صرفاً با برقراری رابطه جنسی واژینال، رابطه مقعدی یا دهانی با فرد ناقل به ویروس منتقل میشود. این بیماری فوق العاده مسری است و با اولین ارتباط جنسی میتواند بین شرکای منتقل شود.

عامل این بیماری نوعی ویروس  DNA دار با نام HPV یا پاپیلومای انسانی است. ویروس  HPV انواع و تیپ های مختلفی دارد. برخی از انواع تیپ های این ویروس کم خطر هستند و فقط باعث ایجاد زائده هایی خفیف در ناحیه تناسلی می شوند. اما برخی دیگر از تیپ های ویروس  HPV بسیار خطرناک هستند و می توانند علاوه بر ایجاد زگیل های تناسلی، گسترش یابند و بیماری های مهلکی مانند سرطان دهانه ی رحم و مهبل به وجود بیاورند.

زگیل تناسلی به شکل زائده های سفت، توپر و گوشتی شکل در اطراف ناحیه ی تناسلی و مقعد به وجود می آیند. این ضایعه های پوستی در ابتدا ممکن است به شکل تک زگیل هایی پراکنده و بسیار ریز باشند که به مرور زمان در اثر تکثیر بزرگ تر می شوند و به شکل زگیل های خوشه ای و با اندازه ای بزرگ تر ظاهر می شوند. رنگ زگیل ها در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. گاهی این زگیل ها همرنگ پوست فرد هستند و گاهی هم ممکن است پررنگ تر یا کمرنگ تر باشند.
آیا زگیل تناسلی درمان قطعی دارد؟
خیر، متاسفانه در حال حاضر هیچ راه قطعی برای از بین بردن کامل ویروس اچ پی وی از بدن وجود ندارد. اما تحقیقات نشان داده در افرادی که سیستم ایمنی سالمی دارند، در بیشتر از ۸۰% از موارد سیستم ایمنی بدن در طی ۲ سال تا ۹۰ درصد این ویروس را از بدن پاکسازی می کند.

اگر بعد از گذشت ۲ سال از برداشتن زگیل ها، زگیل های جدیدی رویت نشود، میتوان گفت ویروس از بین رفته است. البته برای اطمینان از این موضوع پزشک انجام آزمایشات خاصی را توصیه می نماید.

از طرفی تا زمانی که این زائده ها و عفونت ناشی از این ویروس در بدن فرد وجود دارد، امکان سرایت آن به دیگران بسیار بالا است و فرد باید از برقراری رابطه جنسی با دیگران پرهیز کند.

اما درمانهایی که برای رفع این بیماری وجود دارد، همگی به منظور رفع زائده های زگیل تناسلی از روی پوست است نه از بین بردن ویروس HPV.

درمان ضایعات اصلی ترین راهکار درمان زگیل های تناسلی است. برای این منظور روش های متعددی وجود دارد، به ترتیب اولویت به بررسی هر یک از این روشها می پردازیم:

لیزر درمانی
کرایو تراپی
انجام عمل جراحی
سوزاندن
درمان های دارویی
درمان زگیل تناسلی با لیزر
لیزر درمانی روش درمانی نوین و پیشرفته ای است که در سال های اخیر برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله برای از بین بردن زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمان قطعی و موثر  برای از بین بردن انواع زگیل های تناسلی (زگیل واژن، مقعد و آلت تناسلی) است که کمترین میزان عارضه و خطر عود مجدد زگیل ها را به همراه دارد.

در این روش از اشعه ی مادون قرمز استفاده می شود که کاملا بی خطر است. با تاباندن مستقیم این اشعه بر روی زگیل های تناسلی، بافت های آسیب دیده و عفونی اشعه ی لیزر را جذب می کنند و آن را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند و در نتیجه بافت آسیب دیده تبخیر شده از بین می رود. 

لیزر درمانی سرپایی و بدون نیاز به تزریق داروی بیهوشی زگیل ها را از بین می برد. از آنجایی که اشعه لیزر می تواند تا بافت های عمق پوست نفوذ کند، بنابراین به طور کامل پوست را از ویروس پاکسازی کرده و این یعنی احتمال عود مجدد زگیل ها بعد از لیزر درمانی بسیار کمتر خواهد بود.

پژوهش های انجام گرفته نشان داده، میزان پاکسازی پوست از زگیل در روش لیزر درمانی تا ۲ برابر موثرتر از روش کرایوتراپی است.
ادامه در اینجا