تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: درمان خانگی شقاق مقعدی با عسل، روغن حیوانی، کپسول ویتامین e و…
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آیا می دانستید در حالی که بسیاری از زخم ها یا شقاق مقعدی خود به خود و با کمک کارهایی مانند تغییر در رژیم غذایی و درمان‌ های خانگی بهبود می‌ یابند؟ ولی در مقابل زخم های عمیق تر نیاز به مداخله دکتر و درمان با روش های پزشکی دارد. درمان خانگی شقاق مقعد روش های مختلفی دارد که در این مقاله تصمیم به بررسی آنها داریم.

شقاق چیست و چرا فیشر میگیریم؟
شقاق مقعدی پارگی یا شکافی نازک در پوشش مجرای مقعد است. این زخم ها دردناک هستند و ممکن است خونریزی داشته باشند که این خونریزی ناراحتی زیادی برای بیمار به همراه داشته و می تواند زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر قرار دهد.
افرادی که با این زخم مواجه می شوند؛ اکثرا کسانی هستند که سابقه طولانی مدت ابتلا به یبوست داشته و برای رفع آن تلاشی نکردند. همچنین در برخی از بیماران با گذشت زمان و رسیدن شقاق به مرحله مزمن ممکن است زخم منجر به توده بواسیر یا هموروئید شود.

روشهای درمان خانگی شقاق و زخم مقعدی
شقاق مقعدی تا حدی جزو بیماریهای دردناک است، زیرا افرادی که این زخم را دارند باید برای تقویت حرکت روده های خود هر روز رژیم غذایی مناسبی داشته باشند.
نقل‌قول: مهم است که مدفوع خود را نرم نگه داشته که بتوانید دفع راحت تری داشته باشید. بنابراین شقاق در اثر حجیم شدن یا زور زدن بیشتر تحریک می شود.
روش های ساده ای وجود دارند که می توانید در خانه با رعایت آنها وضعیت خود را ثابت نگه داشته یا بهبود بخشید.
نقل‌قول: درمان خانگی شقاق مقعدی که اکثرا از آنها مطلع هستند، می تواند شامل خوردن فیبر بیشتر، استفاده از نرم کننده های مدفوع و نوشیدن آب بیشتر باشد. این گزینه ها همچنین ممکن است شامل استفاده از حمام سیتز و یک بی حس کننده موضعی برای کاهش درد باشد.

درمان شقاق مقعدی با عسل
از آنجا که عسل به عنوان یک داروی بسیار مفید خوراکی و ضد التهابی به شمار می آید، می تواند برای درمان شقاق هم موثر باشد. عسل می تواند با ضد عفونی کردن زخم به ترمیم آن کمک کند. بهترین روش اعمال برای مالیدن عسل به این صورت است که آن را با روغن زیتون به مقدار مساوی مخلوط کرده و دو یا سه مرتبه در روز روی زخم بمالید.
یکی دیگر از روش های استفاده مخلوط آن با دمنوش های ضد التهابی دیگر بوده که به صورت نوشیدنی مصرف می شود. اگر زخم شقاق کوچک باشد، معمولا مالیدن عسل روی آن بازدهی بهتری دارد.
[تصویر:  honey1.jpg]
درمان شقاق با کپسول ویتامین ای e
طبق آزمایشات پزشکی نتیجه گیری شده که اعمال کپسول ویتامین ای e بین 3 تا 6 هفته می تواند زخم شقاق را بهبود بخشد. علاوه بر روغن ویتامین ای ، مواد مغذی دارای ویتامین سی C نیز برای التیام شقاق موثر هستند. کپسول های ویتامین E که به دلیل خواص مرطوب کنندگی خود شناخته شده هستند، می توانند به عنوان ژل های ضد التهابی عمل کنند.
این ویتامین به شکل قرص و پماد قابل تهیه از داروخانه ها می باشد. اگر برای درمان شقاق خود کپسول ویتامین ای را انتخاب کردید، یک عدد کپسول را با قیچی بریده و روی زخم دو بار در روز بمالید.

درمان شقاق با روغن حیوانی در خانه
از آنجایی که روغن حیوانی به تمیز شدن روده ها کمک کرده و حاوی بوتیرات می باشد، این روغن منجر به مهار کرده التهاب در قسمت های مختلف روده می شود. در نتیجه روغن حیوانی برای درمان شقاق، بیماری های التهابی روده، سندروم روده تحریک پذیر و… است.

درمان خانگی شقاق با روغن زیتون
روغن زیتون به عنوان یک روان کننده عمل می کند زیرا حاوی تری گلیسیرید است که به بهبود شقاق مقعدی کمک می کند. می توانید روغن زیتون را به ناحیه آسیب دیده بمالید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز برای جلوگیری از گسترش زخم شقاق مقعد انجام دهید.
یکی دیگر از کمک های روغن زیتون به زخم شقاق، مصرف آن به صورت خوراکی می باشد. به این شکل که روده ها را نرم کرده و وضعیت گوارش را بهبود می بخشد. همانطور که گفته شد، بهترین روش آن ترکیب مقدار مساوی از روغن زیتون با عسل می باشد که کارایی هر دو ماده مغذی را افزایش می دهد.

سرکه سیب برای درمان شقاق در خانه
سرکه سیب یکی از خوراکی هایی است که با درمان یبوست به التیام یافتن زخم شقاق هم کمک می کند. این محلول فیبری دارای پکتین است که می تواند باعث افزایش حرکت های روده شود. برای این روش درمانی باید 1 تا 2 قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. برای داشتن طعم بهتر توصیه می کنیم یک قاشق چایخوری عسل هم با آن ترکیب کنید.
[تصویر:  apple-cider-vinegar-for-fissures1.png]
روغن نارگیل
روغن نارگیل می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای زخم شقاق مقعدی استفاده شود. درمان موثر این دارو به این دلیل است که حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط بوده که می تواند به راحتی از پوست عبور کرده و ناحیه آسیب دیده را نرم نگه دارد. روغن نارگیل را چند بار در روز روی اسفنکتر مقعد بمالید تا روند درمان و بهبود شقاق مقعدی به خوبی انجام شود.

روغن کوهان شتر برای شقاق
روغن کوهان شتر از این جهت که دارای ویتامین ای E می باشد، تاثیر فوق العاده ای بر بیماری های نشیمنگاهی آزاردهنده از جمله شقاق دارد. این روغن از دو کوهان شتر به طور طبیعی دریافت می شود. مصرف آن حتی برای درمان بواسیر یا آسیب دیدگی و شکستگی مفاصل هم فایده های خودش را دارد.

آلوئه ورا
آلوئه ورا می تواند علائم بیماری شقاق را کاهش داده و زخم را التیام بخشد زیرا خاصیت تسکین درد دارد. مطالعات بالینی ثابت کرده است که استفاده از کرم موضعی حاوی آب آلوئه ورا می تواند شقاق مزمن مقعد را درمان کند. آلوئه ورا را از گیاهش جدا کرده، برش بزنید و با قاشق ژل آن را بردارید. برای نتیجه بهتر، این ژل را چند بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
بیشتر بخوانید در: https://cliniczarei.com/articles/%d8%af%...%a7%d9%82/