تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اسید فسفریک چیست و چه کاربردهایی دارد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
از جمله ترکیبات شیمیایی کاربردی، می توان به اسید فسفریک اشاره کرد. اسید فسفریک در سه گرید صنعتی، آزمایشگاهی و خوراکی در سراسر جهان تولید می شود و برای امور گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.


این اسید معدنی، یک اسید سه ظرفیتی محسوب می شود که در ساختار خود سه عدد عنصر هیدروژن با نماد شیمیایی H، یک عدد عنصر فسفر با نماد شیمیایی P و چهار عدد عنصر اکسیژن با نماد شیمیایی O دارد. فرمول شیمیایی این ترکیب بی رنگ و بو به صورت H3PO4 می باشد.

این ماده شیمیایی هم به صورت مایع و هم به صورت جامد یافت می شود. حالت مایع آن، ماده ای با چگالی بالا و محلول در آب است. در صورتی که حالت جامد آن فرم پودری دارد و کاملا خالص است.

[تصویر:  product-jpeg-500x500.jpg]

اسید فسفریک کاربردهای فراوانی در صنایع گوناگون دارد که به شرح مختصر آن ها می پردازیم:

اسید فسفریک در کشاورزی: از جمله کاربردهای مهم این اسید، استفاده از آن به عنوان کود کشاورزی است. در واقع این ماده شیمیایی از جمله مواد موثر برای رشد و نمو گیاهان محسوب می شود. همچنین نوعی عامل ضد آلودگی و ضد قارچ برای گیاهان می باشد.

اسید فسفریک در صنایع غذایی: از اسید فسفریک خوراکی (گرید خوراکی اسید فسفریک) برای تهیه و تولید انواع نوشیدنی های گاز دار، همچون نوشابه استفاده می شود. در واقع طعم شیرینی که نوشیدنی های گازدار دارند، به علت حضور اسید فسفریک می باشد.
فروشگاه لیماک فروت عرضه و تولید کننده میوه خشک بصورت کیلویی و فروش میوه خشک عمده و دستگاه میوه خشک کن در خدمت شما عزیزان میباشد.جهت دریافت اطلاعات بیشتر از فروشگاه ما بازدید کنید.