تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: درمان زگیل دست و پا با لیزر یا کرایو؛ علت، علائم و هزینه درمان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به وجود آمدن زگیل روی دست یا پا ها یکی از عارضه های رایج پوستی در بین گروه های سنی از کودکان تا میانسالان است. این زگیل ها در اندازه های مختلف می توانند روی دست و پا یا بین انگشتان و کف پا رشد کنند. از علائم آنها می توان به خارش، سوزش و برجستگی سفت اشاره کرد.
برخی از آنها به قدری کوچک هستند که مشکلی برای فرد ندارند ولی برخی دیگر همراه با علائم یا اندازه های بزرگی می باشند که حتی ممکن است انجام کارهای روزمره را نیز برای فرد دشوار کنند. درمان زگیل دست و پا برای این افراد مهم ترین دغدغه آنها می باشد. 
روش های درمانی بسیاری برای از بین بردن این زائده ها وجود دارند که در ادامه به بررسی کامل آنها می پردازیم. 

علت زگیل کف پا و دست چیست؟
عامل اصلی به وجود آمدن زگیل روی نقاط مختلف پا و دست نوعی از ویروس اچ پی وی یا همان پاپیلوم انسانی می باشد. این زائده ها به شکل های مختلف مسطح، خوشه ای یا تکی رشد می کنند. البته لازم به ذکر است که اندازه و شکل آنها بستگی به ضخامت پوست فرد و میزان مقاومت بدن با ویروس دارد.
احتمال ابتلا افرادی که سیستم بدنی نسبتا ضعیفی دارند، به زگیل دست و پا بیشتر است. به همین دلیل کودکان یا میانسالان بیشتر از دیگر افراد به این زائده ها روی دست و پا خود دچار می شوند.
نکته مهم دیگری که باید آن را جدی بگیرید، این است که وجود زخم های باز روی پوست در مواردی یکی از دلیل های اصلی ابتلا به ویروس hpv است.