تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم (سازمان سنجش) برگزار می‌شود و ممکن است شامل آزمون کتبی، بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و مصاحبه شفاهی باشد. جزئیات مصاحبه این دانشگاه در سایت پی اچ دی تست اطلاع رسانی می‌شود.

جزئیات برگزاری مصاحبه کنکور دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه شیراز اعلام شد. به گزارش پی اچ دی تست، مطابق اطلاعیه این دانشگاه، نحوه ثبت نام معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری تخصصی «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۱ دانشگاه شیراز به شرح زیر است.

ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز ۱۴۰۱
۱- داوطلبانی میتوانند در مرحله دوم آزمون دانشگاه شرکت نمایند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمی اعلام شده از سوی این دانشگاه را کسب کرده باشند.
۲- شرکت در مصاحبه رشته‌های مختلف، مشروط به ثبت نام اینترنتی در سایت دانشگاه شیراز می‌باشد.
۳- داوطلبان لازم است از تاریخ ۱۴۰۱/۲/۳۱ برای ثبت نام به نشانی اینترنتی shirazu.ac.ir قسمت اطلاعیه‌ها، مراجعه نموده و پس از ثبت نام اولیه، مدارک مورد نیاز را (به شرح زیر) در سامانه بارگذاری کنند. ثبت نام اینترنتی از طریق سامانه ضروری وعدم ثبت نام به معنای انصراف از شرکت در مرحله دوم آزمون می‌باشد.
۴- بر اساس مصوبه شورای معاونین وزارت عتف، مصاحبه به صورت حضوری انجام می‌شود.
هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز
واریز مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ ریال (صد هزار تومان) به حساب اینترنتی مندرج در صفحه اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز الزامی است.
داوطلبانی که برای مصاحبه به چند کدرشته محل معرفی شده اند، بدون توجه به تعداد کدرشته ها، منحصراً یک مبلغ (درصورت انجام همزمان آزمون کتبی و مصاحبه برای دوره‌های مختلف اعم از روزانه، پردیس) اخذ می‌شود، مگر اینکه برای آن‌ها مصاحبه جداگانه‌ای صورت گیرد.
توجه: مبلغ ثبت نام به عنوان هزینه مصاحبه و بررسی مدارک بوده و غیر قابل استرداد می‌باشد.


[تصویر:  1dna6pufkzkm.jpeg]
مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز

راهنمای ثبت نام اینترنتی
۱- جهت ورود به ثبت نام از مرورگر اینترنت اکسپلورر یا کروم استفاده نمایید. پس از تکمیل اطلاعات اولیه، یک شناسه و رمز کاربری به شما اختصاص داده خواهد شد. شناسه و رمز کاربری را یادداشت کرده و در نگهداری آن دقت نمایید.
۲- با مراجعه به لینک «سیستم اتوماسیون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی» به آدرس زیر و وارد کردن شناسه و رمز کاربری خود در این قسمت وارد مرحله ثبت رشته و پرداخت اینترنتی خواهید شد. در قسمت فرایند ثبت نام با توجه به رشته‌های موجود، رشته مورد نظر خود ر انتخاب نمایید. (پس از انتخاب رشته به منظور تثبیت رشته حتما در قسمت سفیدی صفحه کلیک کنید تا رشته ثبت شود) اتوماسیون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی (این آدرس بر https://eduautomation.shirazu.ac.ir/Sess/11113513097 روی سایت دانشگاه شیراز در قسمت بالای صفحه نیز موجود می‌باشد.
۳- در پایین صفحه ثبت نام گزینه پرداخت اینترنتی را فعال کنید.
۴- مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایید.
۵- گزینه ذخیره و ارسال را کلیک کنید تا فرم جهت انجام مراحل بعدی به مراجع مربوط ارجاع داده شود. (در غیر این صورت فرم ارسال نخواهد شد و مراحل ثبت نام شما ناتمام می‌ماند. توجه داشته باشید تا زمانی که بر روی گزینه ذخیره و ارسال کلیک نکنید، فرم ثبت نام دردست شما باقی می‌ماند و قابل ویرایش است).
زمان مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز
تاریخ مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز بر اساس جدول زمانبندی ارزیابی تخصصی مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی (مصاحبه) سازمان سنجش آموزش کشور بوده که در لینک زیر قابل مشاهده می‌باشد.

زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه شیراز
مصاحبه متقاضیان پذیرش از طریق آیین نامه استغداد درخشان (ممتازین) همزمان با مصاحبه رشته‌های نیمه متمرکز می‌باشدد.
مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز ۱۴۰۱
مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی جهت شرکت در مصاحبه دکترا این دانشگاه: (مسئولیت‌ عدم بارگذاری مدارک در سامانه ثبت نام دانشگاه بر عهده متقاضی می‌باشد)
الف: بارگذاری عکس جدید داوطلب در محل مورد نظر
ب: بارگذاری تصویر کارت ملی
ج: بارگذاری فایل پی دی اف به شرح زیر:
تصاویر مدارک زیر، به ترتیب شماره در قالب یک فایل پی دی اف تهیه شده و در محل مورد نظر در سامانه بارگذاری شود. ترتیب مدارک در فایل پی دی اف به منظور بررسی صحیح آن‌ها بسیار مهم است و توصیه به رعایت آن می‌گردد.
۱- بخش اول: مشخصات داوطلب شامل: نام و نام خانوادگی، کد ملی، رشته – گرایش مورد تقاضا، دوره (روزانه – پردیس خودگردان) (این اطلاعات بر روی یک صفحه تایپ شده و در صفحه نخست فایل پی دی اف قرار داده شود.)
۲- بخش دوم: فرم تکمیل شده مشخصات فردی (روی سایت در زیر همین اطلاعیه قابل مشاهده است.)
۳- بخش سوم: تصاویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی
۴- بخش چهارم: تصویر کارنامه انتخاب رشته
۵- بخش پنجم: تصویر ریز نمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به تفکیک که درآن تعداد واحدهای گذرانده شده و معدل هر نیم سال و معدل کل به طور کامل و خوانا درج شده باشد. (دقت شود تمام صفحات ریز نمرات درفایل قرارداده شود)
– توجه: (ریز نمرات به صورت غیر رسمی و پرینت از کارنامه موجود در سامانه دانشگاه محل تحصیل نیز پذیرفته می‌شود. در این صورت لازم است داوطلب محترم به دقت صحت نمرات را کنترل نماید.)
تبصره ۱: آندسته از متقاضیانی که فارغالتحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته میباشند علاوه بر ریز نمرات دوره کارشناسی ناپیوسته میبایست ریز نمرات دوره کاردانی را نیز ارائه نمایند.
تبصره ۲: متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسیارشد و یا دکتری حرفهای بوده و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل میشوند لازم است گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی را تکمیل کرده و ضمیمه کنند.
تبصره ۳: چنانچه متقاضی دارای مغایرت معدل در مقاطع تحصیلی قبلی خود می‌باشد لازم است روز مصاحبه معدل واقعی خود را به کارشناس مربوطه اعلام نماید.
۶- بخش ششم: تصویر گواهی رتبه (در صورت وجود) با تایید معاون آموزشی دانشگاه محل تحصیل (گواهی دانشجویان دانشگاه شیراز با تایید معاون آموزشی دانشکده).
۷- بخش هفتم: تصویر صورت جلسه دفاع از پایان نامه با درج درجه، تاریخ دفاع و عنوان پایان نامه
۸- بخش هشتم: برای آندسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نمودهاند، قرار دادن تصویر گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بوده و به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، الزامی است. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی میبایست واجد شرایط مطابق توضیحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته باشند.
تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفینامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیاتعلمی این دانشگاه امکان بهره مندی از این سهمیه را دارا میباشند.
۹- بخش نهم: تصویر مدرک زبان در صورت وجود
اخذ حدنصاب قبولی در یکی از آزمون‌های استاندارد زبان بر اساس جدول زیر، مشروط به این که در هنگام پذیرش در مقطع دکتری، بیش از دو سال از زمان آن نگذشته باشد، برای ورود به مقطع دکتری ضروری است.
نوع آزمون رشته زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی سایر رشته ها آزمون بسندگی زبان دکتری دانشگاه شیراز 80 از 100 50 از 100 آزمون زبان انگلیسی کنکور دکتری 80 درصد 50 درصد
آزمون های جایگزین بسندگی زبان
نوع آزمون حدنصاب قابل قبول Toefl paper-based 550 Toefl iBT 70 IELTS General 05-Jun IELTS Academic 6 MCHE 60 TOLIMO 550 آزمون دانشگاه های مادر رشته های زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی: 80 درصد سایر رشته ها: 60 درصد
تبصره: در صورت‌ عدم ارائه نمره قابل قبول زبان انگلیسی در زمان آزمون شفاهی، پذیرفته شدگان موظفند تا قبل از آزمون جامع، نسبت به ارائه نمره قابل قبول اقدام نمایند.
۱۱- بخش یازدهم: تصویر صفحه اول کلیه مقالات چاپ شده که لازم است شامل:
a. شامل عنوان و شماره مجله
b. سال چاپ
c. شماره صفحات
d. عنوان و خلاصه مقاله
نکات قابل توجه در خصوص مدارک علمی و پژوهشی
۱- گواهی پذیرش چاپ، باید مورد تأیید هیات تحریریه/ دفتر نشریه با ذکر شماره و دوره مجله باشد.
۲- امتیاز داوطلب در مقالات مستخرج از پایان نامه و ارائه شده به صورت مشترک با استاد راهنما، به عنوان نفر اول در نظر گرفته می‌شود.
۳- ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا مراجع معتبر بین المللی باشد.
۴- برگزیدگان جشنواره‌های علمی ملی معتبر (خورازمی، فارابی، رازی، ابن سینا)، و بین المللی وبرگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید دارای تاییدیه رسمی از دبیرخانه جشنواره یا دبیرخانه المپیاد باشند.
۵- امتیاز پدید آورندگان پژوهش‌های مشترک، براساس آئین نامه ارتقاء محاسبه می‌شود.
۱۲- بخش دوازدهم: تمامی مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی شامل:
مدارک و مستندات مربوط به سوابق آموزشی (مانند رتبه دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد (در صورت احراز)، سوابق تدریس در دانشگاه ها، رتبه در جشنواره‌ها و المپیادها و …) و پژوهشی (مانند صفحه اول پایان نامه که در آن عنوان پایان نامه، نام اعضای کمیته دفاع با امضای آن‌ها قید شده باشد و نام استاد راهنما و درجه پایان نامه، مقالات علمی-پژوهشی و علمی-ترویجی، مقاله درکنفرانسهای معتبر، اختراع ثبت شده، طرح‌ها و پروژه‌ها انجام شده، تالیف و ترجمه کتاب)
نکات مهم
– رشته امتحانی داوطلب باید با رشته فارغ التحصیلی مطابقت داشته باشد، (طبق دفترچه شماره ۱ راهنمای آزمون ورودی دکتری سال ۱۴۰۱ سازمان سنجش آموزش کشور) در غیر این صورت داوطلب مجاز به شرکت در مصاحبه نمی‌باشد.
– بر اساس مصوبه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند برای نمره مرحله دوم آزمون که شامل مجموع نمرات سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه می‌باشد، حدنصاب نمره برای هر کدرشته محل تعیین کنند و سازمان سنجش مکلف است در پذیرش نهایی حدنصاب مذکور را اعمال نماید.
– در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله‌ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پی گیری قانونی به عمل خواهد آمد.
مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز چیست؟
کلیه مدارک و مستندات لازم برای شرکت در مصاحبه این دانشگاه در متن همین مقاله آمده است.
زمان مصاحبه کنکور دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه شیراز کی است؟
جدول زمان بندی مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز در همین مقاله آمده است.


منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт