تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کوچک بودن فک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 

 
? ناهنجاری های موجود در دندان ها و فک که معمولا به دلیل کوچک بودن اسکلت فک در افراد به وجود می آید باعث بروز مشکلاتی در ناحیه دندان و صورت می شود.
 
? یکی از مشکلات برخی از بیمارانی که به مطب دندانپزشکی مراجعه می کنند، عقب بودن فک پایین است که در بیش از 40 درصد کودکان نیز مشاهده می شود. اما بسیاری از والدین به اشتباه تصور می کنند که دلیل آن بد رشد کردن دندانها به سمت داخل دهان است. در حالی که دندانها به دلیل عقب بودن فک پایین، به شکل نادرست رشد کرده اند.
 
? زمانی که بیمار به مشکل عقب بودن فک پایین دچار شده است، لب ها هم بر روی هم قرار نمی گیرند. به طوری که دندان های فک بالا جلوتر به نظر می رسند و به تبع آن، لب بالا هم بالاتر قرار می گیرد که چهره را زشت تر نشان می دهد. بنابراین درمان این عارضه ضروری است.
 
? برای تشخیص عقب بودن فک پایین باید تصویر نیم رخ شما توسط ارتودنتیست دیده شود. حتی در خانه هم می توانید تصویر نیم رخ خودتان را استفاده از دو آینه مشاهده کنید. یک راه دیگر این است که اگر چانه عقب تر از فک بالا باشد، صحبت کردن هم با مشکل مواجه می شود. بنابراین با تشخیص این عارضه، درمان هم نیاز خواهد بود.
 
? روش معمول برای درمان عقب بودن فک پایین، ارتودنسی کاموفلاژ یا ارتودنسی جبرانی است که در آن به تدریج، چند دندان از دهان بیمار خارج می شود. در این صورت فضای کافی برای جابه جا شدن دندانها و قرار گرفتن در جای خودشان فراهم می شود. متخصص ارتودنسی ابتدا دهان بیمار را قالب گیری و سپس براکت ها را از روی قالب تهیه می کند.
 
متخصص لمینت دندان در تهران