تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: رابطه مقعدی چیست و چرا باعث بواسیر(هموروئید) می‌شود؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
رابطه مقعدی چیست و چرا باعث بواسیر(هموروئید) می‌شود؟
رابطه مقعدی یا آنال، نوعی از رابطه جنسی است که طی آن بجای واژن از مقعد برای وارد کردن انگشت، آلت تناسلی و غیره استفاده می‌شود. این رابطه معمول نیست اما با این حال برخی از افراد تمایل زیادی به انجام آن دارند. با توجه به حساسیت بالای مقعد و وجود عروق خونی در این ناحیه، رابطه مقعدی می‌تواند منجر به بروز عارضه‌های بسیاری شود که شقاق و بواسیر از شایع ترین عوارض آن است. در این مقاله قصد داریم به بررسی رابطه آنال و چگونگی ارتباط آن با هموروئید بپردازیم :
رابطه مقعدی چیست؟
رابطه مقعدی به معنای استفاده از مقعد به عنوان عضو جنسی است و در آن دخول از طریق وارد کردن آلت تناسلی به مقعد صورت می‌گیرد. برخی از افراد از رابطه مقعدی لذت می برند و در مقابل افراد زیادی اصلا تمایلی به انجام آن ندارند.

باید بدانید که ساختار مقعد و حالت ارتجاعی آن مشابه واژن نیست و به همین دلیل برقراری رابطه مقعدی می‌تواند باعث ایجاد آسیب در بافت مقعد شود و درد و عوارض زیادی برای فرد ایجاد کند. در ادامه به برخی از شایع ترین خطرات و عوارض رابطه مقعدی را بررسی خواهیم کرد:

آیا رابطه مقعدی باعث ایجاد یا بازگشت هموروئید می‌شود؟
پاسخ مثبت است، یکی از مهم‌ترین علل بواسیر در زنان جوانتر، رابطه جنسی مقعدی است. علت اصلی پدید آمدن هموروئید، اعمال فشار به عروق مقعد در اثر عوامل مختلف است که شامل زایمان، یبوست، بلند کردن جسم سنگین، رابطه مقعدی و… می‌شود.

در این نوع آمیزش جنسی، مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه مورد استفاده قرار گرفته که این امر می‌تواند فشار بیش از اندازه را به مقعد وارد نماید. زیرا که ساختار مقعد برخلاف واژن آمادگی رابطه را نداشته و قابلیت انعطاف پذیری و کشیدگی را ندارد، بنابراین آمیزش جنسی مقعدی می‌تواند عروق را تحت فشار قرار داده و زمینه را برای هموروئید فراهم کند. این آمیزش جنسی به خصوص برای افرادی که قبلاً سابقه هموروئید داشته‌اند، مضر است زیرا احتمال عود مجدد را به شدت افزایش می‌دهد.

مهم‌ترین مضرات و عوارض رابطه مقعدی
آمیزش مقعدی می‌تواند شانس انتقال بیماری‌ها را افزایش دهد و به سبب آلوده بودن مقعد می تواند برای هر دو طرف مضر باشد و باعث بیماری‌های مقاربتی شود. اما بیماری‌ها تنها عوارض آمیزش مقعدی نیستند، بلکه انجام چنین رابطه ای می‌تواند به شدت زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد که مهم‌ترین مضرات آن به شرح زیر است:

سرد مزاجی و بی میلی جنسی
از آنجایی که اغلب زنان از طریق رابطه جنسی مقعدی به ارگاسم نمی‌رسند و معمولا درد و ناراحتی را در این نوع رابطه احساس می‌کنند، در نتیجه به مرور زمان دچار سرد مزاجی می‌شوند.

بی اختیاری مدفوع
مقعد بر خلاف واژن قابلیت ارتجاعی و لغزندگی ندارد و مایع روان کننده ترشح نمی‌کند. در نتیجه به مرور و با تکرار این نوع رابطه عضلات اسفنکتر مقعدی که وظیفه جمع و باز شدن مقعد را به عهده دارن، آسیب دیده و بی اختیاری مدفوع ایجاد می‌شود.

شقاق یا زخم مقعدی
شقاق مقعدی اصطلاح پزشکی برای یکی پارگی‌های پوستی ریز در پوشش مقعد است. زخم‌های شقاق کوچک هستند اما می‌توانند به اندازه‌ای عمیق باشند که باعث درد شدید و خونریزی قرمز روشن در حین و بعد از رابطه جنسی مقعدی و حرکات روده شوند.

مطلب مرتبط: شقاق چیست؟

مقعد عضو حساسی است و ورود آلت تناسلی به آن می‌تواند فشار بسیار زیادی در این ناحیه ایجاد کند که منجر به پارگی دیواره و بروز زخم مقعدی یا شقاق شود. این عارضه با معمولا با درد و خونریزی زیادی همراه است و اگر در مراحل ابتدایی درمان نشود، باید از روش‌های جراحی و لیزر برای درمان شقاق استفاده کنید.

عفونت و بیماری‌های آمیزشی
آمیزش مقعدی برای هر دو طرف مضر است و موجب انتقال آلودگی می‌گردد، زیرا مقعد مملو از عفونت و باکتری است. همچنین در اثر رابطه احتمال پارگی مقعد زیاد است در نتیجه ویروس‌هایی مثل HIV به راحتی منتقل می‌شود. در واقع، رابطه جنسی مقعدی در مقایسه با سایر اعمال جنسی بالاترین خطر انتقال یا ابتلا به HIV را دارد. سایر بیماری‌هایی که از طریق سکس مقعدی منتقل می‌شود شامل موارد زیر است:

سوزاک
کلامیدیا
تبخال
اچ‌آی‌وی
زگیل تناسلی و زگیل مقعد
پارگی و سوراخ شدن روده
سوراخ شدن و پارگی روده بزرگ در رابطه مقعدی به ندرت اتفاق می‌افتد، اما در صورتیکه به دبنیال رابطه مقعدی یا ورود جسم خارجی به مقعد دچار خونریزی و درد زیاد در شکم شدید، بصورت اورژانسی به پزشک مراجعه کنید.

فشار به کیسه منی
دیواره‌های مقعدی مانند یک کش محکم اطراف آلت را می‌پوشاند. به هنگام خروج مایع منی این کش ممکن است باعث پس زدن مایع شود و از خروج آن جلوگیری کند. این امر فشار زیادی را به کیسه های منی و غده پروستات وارد می‌کند.

https://clinicdarman.com/%d8%a8%d9%88%d8...%af%db%8c/