تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی شاهرود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی شاهرود دارای شرایط ویژه ای است که در سایت مسترتست اعلام میشود.
این شرایط بر اساس آیین نامه ارشد استعداد درخشان وزارت علوم و نیز شرایط اختصاصی دانشگاه مشخص میشود. 
در این مطلب، شرایط، ضوابط، نحوه ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی شاهرود ارائه شده است.

اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی شاهرود منتشر شد.
به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی شاهرود در نظر دارد با استناد به آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان و براساس شیوه نامه اجرایی خود برای پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اقدام به پذیرش دانشجو نماید.

[تصویر:  izyobkm4b3tf.jpeg]
پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی شاهرود

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شاهرود
داوطلبان باید اصل مدارک مورد نیاز را با پست پیشتاز به آدرس دانشگاه صنعتی شاهرود ارسال نمایند به گونه ای که این مدارک حداکثر تا ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ دریافت گردد (لطفا روی پاکت عنوان مربوط به پذیرش بدون آزمون ارشد، و نام رشته گرایش ذکر شود).
شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور
الف- شرایط دانشجو در دوره کارشناسی
متقاضی باید دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه های دولتی باشد و شرایط زیر را احراز نماید:
۱- دانشجو پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی کل دوره) مصوب شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پایین گرد شود) از نظر میانگین کل، جزو ۱۵٪ برتر (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود) دانشجویان هم رشته – هم ورودی خود باشد.
تبصره:  به سنوات تحصیل متقاضیانی که دارای دروس معادل سازی شده در کارنامه خود باشند، به ازای هر ۱۴ واحد معادل سازی شده یک نیمسال تحصیلی (برای محاسبه حداکثر سنوات تحصیل اضافه می شود.
۲- دانشجو حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته شود. که برای دانشجویان تحصیل همزمان مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی می باشد.
٣- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است. بنابراین متقاضی بایستی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور سال پذیرش دانش آموخته شده باشد.
۴- پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی، براساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.
۵- احراز شرایط اختصاصی دانشگاه عبارتند از :
تبصره الف– فقط برای متقاضیانی که دوره کارشناسی آنها هم رشته با دوره کارشناسی ارشد مورد تقاضا بوده و یا رشته دوره کارشناسی ایشان حداقل ۸۰٪ با رشته مورد نظر هم پوشانی داشته باشد امکان پذیر است (تشخیص هم پوشانی با شورای اجرائی خواهد بود).
تبصره ب– نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد.
ب- شرایط دانشجو در دوره کارشناسی ارشد:
۱- ظرفیت پذیرش افراد مشمول این شیوه نامه، حداکثر چهل درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد محل تحصیل است (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود ) که اختصاص دو سوم این ظرفیت به دانش آموختگان این دانشگاه و یک سوم باقیمانده به دانش آموختگان سایر دانشگاه ها الزامی است.
٢- دانشگاه می تواند تمامی ظرفیت پذیرش بدون آزمون خود را بر حسب هر کد محل تحصیل، یا نیمی از ظرفیت پذیرش بدون آزمون خود را بر حسب هر کد محل تحصیل و باقیمانده را بر حسب ظرفیت کل رشته های با آزمون خود تکمیل کند.
تبصره ۱– متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو ۱۵٪ برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.
تبصره ۲– چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته ای (متناسب با سطح دانشگاه) تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد.
تبصره ۳- محاسبه درصد دانشجویان برتر هم رشته – هم ورودی حائز شرایط در هر یک از دوره های تحصیلی پایین تر بر اساس نیمسال ورودی و مجموع دانشجویان ثبت نام شده در دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) در نیمسال ورود می باشد.
تبصره ۴– دانشجوی تحصیل همزمان در صورت داشتن شرایط می تواند تحصیل خود را در هر یک از رشته های دوره کارشناسی پیوسته با تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ادامه دهد.
ماده ۳: دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص کار گروه های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.
ماده ۴: تغییر رشته و محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه مجاز نیست.
ماده ۵: دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهره مند شوند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین پانزده درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که از آن مدرک دریافت می کنند.
تبصره: در مورد دانشجویان «تغییر رشته» در صورت تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می شود.
ماده ۶: اتباع غیرایرانی ورودی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می تواند از تسهیلات آیین نامه بهره مند شود.
ماده ۷: دانش آموختگان دوره های مجازی، فراگیر پیام نور، پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی مشمول این آیین نامه نمی باشند.
ماده ۸: دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، علمی-کاربردی، فنی و حرفه ای و پردیس های خودگردان مجاز به استفاده از این آیین نامه برای پذیرش استعداد درخشان نیستند.
تبصره: در صورت موافقت دانشگاه پذیرنده، برای پذیرش دانش آموختگان دانشگاههای اعلام شده در ماده ۷ منعی وجود ندارد.
ماده ۹: تحصیل پذیرفته شدگان نهایی از طریق این آیین نامه طبق ضوابط و مقررات تحصیلی کارشناسی ارشد دوره روزانه می باشد.
ماده ۱۰: دانشگاه موظف است فراخوان پذیرش خود را در نیمه اول آبان ماه هر سال اعلام کند و نتیجه پذیرش اولیه را تا پایان دی ماه به متقاضیان اطلاع دهد.
ماده ۱۱: دانشگاه می تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه، فقط یک بار در شهریور ماه هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط، اقدام نماید. اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تایید این سازمان است.
ماده ۱۲: مسئولیت حسن اجرا و نظارت بر اجرای این شیوه نامه بر عهده معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه است و در شرح و تفسیر مفاد، نظر آن معاونت مورد استناد خواهد بود.
نحوه ثبت نام ارشد استعداد درخشان
۱- هزینه ثبت نام مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ ریال (یک میلیون ریال) می باشد. مبلغ هزینه باید به حساب شبا بانک مرکزی بنام حساب تمرکز درآمدهای اختصاصی دانشگاه صنعتی شاهرود واریز شود.
نکته مهم: لازم است متقاضیان محترم اصل فیش بانکی را به همراه سایر مدارک مورد نیاز از طریق پست پیشتاز به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی شاهرود ارسال نمایند.
تبصره ۱) مدارک ارسالی داوطلبان و وجه پرداختی آنها به هیچ وجه مسترد نمی گردد.
تبصره ۲) ارائه درخواست و دارا بودن شرایط اولیه به هیچ عنوان به منزله پذیرش قطعی نمی باشد.
تبصره ۳) برای پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی کل دوره تا پایان نیمسال ششم الزامیست.
تبصره ۴) متقاضیان می توانند ۴ رشته را به ترتیب اولویت از لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شاهرود، انتخاب کنند.
تبصره ۵) ظرفیت پذیرش افراد مشمول شیوه نامه پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد، معادل چهل درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره روزانه در هر کد رشته محل تحصیل دوره تحصیلی بالاتر (مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی سازمان سنجش آموزش کشور) است که براساس رشته – گرایش متقاضی در دوره کارشناسی و رشته – گرایش مورد پذیرش در دوره ارشد، طبق نظر شورای اجرائی (تعریف شده در شیوه نامه دانشگاه صنعتی شاهرود به داوطلبان حائز شرایط دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشجویان سایر دانشگاه ها اختصاص داده می شود.
مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شاهرود
۱- فرم درخواست پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون جهت سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ که به تأیید اداره امور آموزشی دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی رسیده باشد.
۲- تصویر کارت ملی متقاضی
٣- تصویر شناسنامه متقاضی
۴- ریز نمرات دوره کارشناسی (تا پایان نیمسال ششم برای دانشجویان) و (کل دوره کارشناسی پیوسته برای دانش آموختگان).
۵- اصل رسید پرداخت مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ (یک میلیون ریال) به حساب دانشگاه صنعتی شاهرود. (توجه: مبلغ واریز شده به هیچ عنوان به متقاضی برگشت داده نمی شود.)
رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور
لیست رشته – گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی شاهرود برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد:
رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی شاهرود
زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی شاهرود کی است؟
فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه صنعتی شاهرود تا ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.
شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی شاهرود چیست؟
کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی شاهرود در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.





منبع: کارشناسی ارشد بدون کنکور  دانشگاه صنعتی شاهرود
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт