تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شیراز
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شیراز دارای شرایط ویژه ای است که در سایت مسترتست اعلام میشود.
این شرایط بر اساس آیین نامه ارشد استعداد درخشان وزارت علوم و نیز شرایط اختصاصی دانشگاه مشخص میشود. 
در این مطلب، شرایط، ضوابط، نحوه ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه شیراز ارائه شده است.

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشاندر دوره‌ کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منتشر شد.
به گزارش مسترتست، دانشگاه شیراز مطابق با آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان در رشته/گرایش‌های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دارای ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور کارشناسی ارشد هستند، از میان دانشجویان و دانش آموختگان دوره کارشناسی پیوسته، با لحاظ نمودن شرایط ذیل دانشجو می پذیرد.

[تصویر:  k79lrmehrql4.jpeg]
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شیراز

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شیراز
زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه شیراز
فرخوان و اعلام نتیجه کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شیراز در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بر اساس جدول زیر انجام خواهد شد.
مرحله تاریخ
شروع ثبت نام اینترنتی۶ دی ۱۴۰۰
پایان ثبت نام اینترنتی (بدون تمدید)۳۰ دی ۱۴۰۰
بررسی اولیه پرونده و ارسال به دانشکده۳۰ دی تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
اعلام زمان مصاحبه توسط دانشکده ها۱۰ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
مصاحبه علمی دانشکده ها۱۶تا ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
اعلام نتایج اولیه (غیر قابل استناد)هفته پایانی اسفند ۱۴۰۰
اعلام نتایج نهایی (تأیید سازمان سنجش)اواخر شهریور ۱۴۰۱
شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور
۱- دانشجویان ورودی بهمن ۹۶ و مهر ۹۷ دوره تحصیلی کارشناسی که حائز شرایط یکی از بندهای زیر باشند، می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک جهت شرکت در رقابت پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند.
۱-۱- دانشجویان دانشگاه شیراز که پس از گذراندن شش نیم سال تحصیلی، با سپری نمودن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مقطع کارشناسی، به لحاظ معدل کل، در میان %۲۵ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود هستند.
۲-۱- دانشجویان سایر دانشگاه های کشور که پس از شش نیم سال تحصیلی، با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی، به لحاظ معدل کل، در میان %۱۵ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود هستند.
تبصره ۱-۱- به دلیل شیوع بیماری کرونا و طبق اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حداقل واحد گذرانده شده تا ۴ واحد قابل کاهش است به شرطی که متقاضی در سه نیمسال آخر (نیمسال دوم ۹۸-۹۹، نیمسال اول ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۴۰۰) به این میزان واحد حذف شده در کارنامه داشته باشند.
۲- متقاضیان پذیرش بایستی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند.
۳- مدارک آن دسته از دانشجویان که در طول شش نیم سال تحصیلی موفق به فارغ التحصیلی شده و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیم سال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود در میان %۱۵برتر هستند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بررسی خواهد شد.
۴- دانشگاه شیراز از پذیرش بدون آزمون دانشجویان و فارغ التحصیلان موسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، غیردولتی-غیرانتفاعی، علمی-کاربردی و فنی-حرفه ای، پردیسهای خودگردان و آموزشهای الکترونیک سایر دانشگاه ها معذور است.
۵- دانشجویانی که طول مدت تحصیل دوره کارشناسی آنها، بیش از ۸ نیمسال است و مشمول شرایط تبصره های ذیل نیستند مجاز به استفاده از این تسهیلات نخواهند بود.
تبصره ۵-۱- برای دانشجویان در حال تحصیل هم زمان در دو رشته، طول مدت مجاز تحصیل حداکثر ۱۰نیمسال است.
تبصره ۵-۲- برای دانشجویانی که تغییر رشته داده اند، طول مدت مجاز تحصیل حداکثر ۹ن یمسال است.
۶- متقاضیان حداکثر در دو رشته-گرایش (رشته-گرایش مقطع کارشناسی و رشته-گرایش مرتبط با آن) امکان ثبتنام دارند که باید در سامانه در دو فرایند جداگانه اقدام به ثبت نام نمایند و برای هرکدام، هزینه ثبتنام جداگانه پرداخت کنند.
۷- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یکبار امکانپذیر است.
۸- دانشجویان انتقال دائم درصورتیکه حداقل ۶۰درصد واحدهای درسی خود را تا پایان نیمسال ششم در دانشگاه شیراز سپری کرده باشند، به عنوان دانشجوی دانشگاه شیراز می توانند از تسهیلات این فراخوان استفاده کنند.
در غیر این صورت، پرونده این دسته از دانشجویان به عنوان متقاضی خارج از دانشگاه شیراز و بر مبنای شرایط دانشگاه مبدا بررسی خواهد شد.
۹- مطابق ابلاغیه سازمان سنجش آموزش کشور، دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) و دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی، امکان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد را ندارند.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۱ دانشگاه شیراز
۱- ثبت نام به صورت اینترنتی قابل انجام است.
۲- متقاضیان حداکثر در دو رشته-گرایش (رشته-گرایش مقطع کارشناسی و رشته-گرایش مرتبط با آن) امکان ثبتنام دارند که باید در سامانه در دو فرایند جداگانه اقدام به ثبت نام نمایند و برای هرکدام، هزینه ثبتنام جداگانه پرداخت کنند.
۳- مدارک لازم در فرآیند ثبتنام اینترنتی به شرح زیر است.
– تصویر کارت ملی
– تصویر صفحه اول شناسنامه
– ریز نمرات تحصیلی مقطع کارشناسی (غیر رسمی – پرینت شده از روی سایت دانشگاه)
– فرم تکمیل شده گواهی رتبه که به تأیید معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد.
– سایر مدارک (سوابق پژوهشی-کارآفرینی)
۴- دانشجویان دانشگاه شیراز جهت دریافت گواهی رتبه می توانند به اتوماسیون آموزشی، فرآیندها، فرآیندهای دانشجویی مراجعه کنند و فرآیند صدور گواهی رتبه ۲۵درصد و ۱۵درصد برتر را فعال نمایند.
۵- هزینه ثبت نام ۵۰۰،۰۰۰ (پانصد هزار) ریال است که میبایست از طریق سامانه پرداخت اینترنتی وجوه دانشگاه شیراز (یکی از مراحل ثبتنام اینترنتی) پرداخت گردد.
۶- مدارک ارسالی و مبلغ واریز شده بابت هزینه ثبت نام، در صورت انصراف یا عدم پذیرش مسترد نخواهد شد.
۷- در صورت مخدوش بودن فرم ثبت نام یا نقص در مدارک لازم، پرونده ارسالی از فرایند بررسی خارج خواهد شد.
۸- لازم است کد رهگیری را برای پیگیری های بعدی به دقت نگهداری و یادداشت نمایید.
راهنمای ثبتنام اینترنتی
۱- جهت ورود به ثبت نام مرورگر خود را به روزرسانی کنید. ترجیحاً از مرورگر Chrome استفاده نمایید.
۲- لینک ثبت نام از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۶ فعال خواهد شد.
۳- پس از تکمیل اطلاعات اولیه، یک شناسه و رمز کاربری به شما داده خواهد شد. شناسه و رمز کاربری را یادداشت کرده و در نگهداری آن دقت نمایید.
۴- از این پس، با مراجعه به لینک “سیستم اتوماسیون آموزشی دانشجویی“به آدرس https://sess.shirazu.ac.ir و وارد کردن شناسه و رمز کاربری خود در این قسمت وارد مراحل ثبت نام شوید.
۵- در قسمت فرایند ثبت نام رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد کرده و در فرم ثبت نام و بارگذاری هرکدام از مدارک پیوست، حتما و حتما گزینه ۱- ذخیره و ۲- ارسال را کلیک کنید تا فرم جهت انجام مراحل بعدی به مراجع مربوط ارجاع داده شود. درغیراینصورت فرم ارسال نخواهد شد و مراحل ثبت نام ناتمام میماند. توجه داشته باشید تا زمانیکه بر روی گزینه ذخیره و ارسال کلیک نکنید، فرم ثبت نام در دست شما باقی میماند و قابل ویرایش است.
۶- از زمانی که فرم شما از طریق سیستم به دست کارشناس دانشگاه رسید، بررسی اولیه صورت خواهد گرفت و حداکثر پس از ۳روز در قسمت توضیحات پیام گذاشته خواهد شد. بنابراین نیازی به تماس تلفنی و مراجعه حضوری نمی باشد.
۷- در صورتی که بیشتر از دو مرتبه در سیستم ثبت نام نمایید، نام شما از لیست ثبت نام حذف خواهد شد.

شیوه اعلام نتایج
۱- پس از اتمام فرایند بررسی پرونده های ارسالی، اسامی پذیرفته شدگان، از طریق وبسایت رسمی دانشگاه شیراز به آدرس https://shirazu.ac.ir اعلام خواهد شد. لذا نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان یا پیگیری تلفنی نخواهد بود.
۲- پس از اعلام نتایج آن دسته از پذیرفته شدگانی که تمایل به انصراف از پذیرش دارند، بایستی در موعد مقرر در اطلاعیه پذیرش، نسبت به اعلام انصراف کتبی اقدام نمایند تا فرایند جایگزینی نفرات ذخیره آغاز شود.
۳- پس از جایگزینی نفرات ذخیره، لیست اولیه پذیرفته شدگان از طریق وب سایت رسمی منتشر می شود.
۴- اسامی پذیرفته شدگان نهایی در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور ثبت خواهد شد تا این سازمان نسبت به بررسی نتایج و صدور تاییدیه پذیرش علمی اقدام نماید.
۵- پس از دریافت تاییدیه سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه شیراز نسبت به ثبت نام داوطلبان در مقاطع کارشناسی ارشد اقدام خواهد کرد.

نکات تکمیلی مهم
۱- پذیرش متقاضیان صرفاً در همان رشته مقطع کارشناسی یا رشته های تحصیلی مرتبط با آن امکان پذیر است. تشخیص مرتبط بودن رشته تحصیلی به عهده  ی کمیته تخصصی بررسی پرونده ها در بخش مربوط است.
تبصره ۱-۱- دانشجویان درحال تحصیل همزمان در دو رشته دوره کارشناسی، در صورت احراز شرایط، می توانند در یکی از رشته های دوره کارشناسی خود، ادامه تحصیل دهند.
۲- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده مجاز نیست. لذا پس از تایید نهایی وضعیت متقاضیان پذیرش شده، امکان تغییر رشته و دانشگاه، حتی درصورت موافقت دانشگاه ها، میسر نخواهد بود.
۳- متقاضیان بایستی پس از اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه (چه از طریق کنکور کارشناسی ارشد و چه از طریق پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان)، دراسرع وقت نسبت به اعلام انصراف رسمی از پذیرش در سایر دانشگاه ها اقدام نمایند.
۴- پذیرفته شدگان بدون آزمون، در دورههای روزانه مقطع کارشناسی ارشد و بدون اخذ شهریه مشغول به تحصیل خواهند شد. لذا در صورت انصراف از تحصیل پس از ثبت نام نهایی در شهریور ۱۴۰۱ این افراد مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می شوند.
۵- چنانچه به هردلیل، ظرفیت پذیرش روزانه دانشگاه شیراز از طریق کنکور کارشناسی ارشد در یک رشته/گرایش بخصوص برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ لغو شود، پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نیز در آن رشته/گرایش لغو خواهد شد. در این شرایط پس از اطلاع رسانی به دانشجو، متقاضی در یکی از اولویتهای انتخابی دیگر خود پذیرش خواهد شد.
۶- درصورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه تحصیل وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.
زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شیراز کی است؟
فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه شیراز تا ۳۰ دی ۱۴۰۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.
شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شیراز چیست؟
کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه شیراز در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.




منبع: کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شیراز
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru