تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد دارای شرایط ویژه ای است که در سایت مسترتست اعلام میشود.
این شرایط بر اساس آیین نامه ارشد استعداد درخشان وزارت علوم و نیز شرایط اختصاصی دانشگاه مشخص میشود. 
در این مطلب، شرایط، ضوابط، نحوه ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه یزد ارائه شده است.

جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه یزد برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اعلام شد.
به گزارش مسترتست، دانشگاه یزد در نظر دارد با استناد به آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر طبق آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اقدام به پذیرش دانشجو (بدون آزمون) در مقطع کارشناسی ارشد از بین دانشجویان ممتاز دانشگاه یزد و سایر دانشگاه‌ها نماید.
به اطلاع کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون سهمیه استعدادهای درخشان دانشگاه یزد مقطع کارشناسی ارشد، می‌رساند: ارائه هیچگونه مدرکی به صورت حضوری در مراحل ثبت نام لازم نیست و فقط به صورت غیرحضوری (الکترونیکی) و از طریق سامانه آموزشی دانشگاه انجام میگیرد.

[تصویر:  dizhaufdiopa.jpeg]
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه یزد
دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی نیمسال دوم ۹۶ و نیمسال اول و دوم ۹۷) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند برای استفاده از مزایای این آئین نامه درخواست خود را به مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه ارائه نمایند.
۱) برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های متناسب (تشخیص این تناسب با گروه آموزشی مربوط خواهد بود)، با ارائه معرفینامه از دبیرخانه المپیاد و به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش (از متقاضیان سایر دانشگاه های کشور).
۲) دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد درسی (با احتساب واحدهای گذرانده شده در تابستان ۱۴۰۰) به لحاظ میانگین کل جزو پانزده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۱۴۰۰/۰۷/۰۱تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱).
تبصره ۱: طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال جاری، دانشگاه میتواند برای محاسبه حدنصاب واحدهای درسی دانشجویانی که به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا حذف واحد داشته اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام نماید و لذا این دسته از دانشجویان نیز می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.
تبصره ۲: دانشجویان مندرج در بند ۲ که در مدت ۶ نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱).
تبصره ۳: برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی می‌باشد.
تبصره ۴: برای دانشجویانی که تغییر رشته داده‌اند حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می‌شود. مقایسه متقاضیان پس از ۷ نیمسال تحصیلی با دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحد درسی را با آن‌ها گذرانده اند، انجام می‌شود.
تبصره ۵: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای همان سال امکانپذیر است.
اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور
جهت پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون از دانشجویان ممتاز کارشناسی دانشگاه یزد:
۱- دانشجویان مشمولی که متقاضی ادامه تحصیل در همان رشته ی خود می‌باشند نیازی به ثبت نام ندارند و اسامی آن‌ها از طریق دفتراستعدادهای درخشان به پردیس‌ها و دانشکده های مرتبط جهت تصمیم گیری نهایی اعلام خواهد شد. دانشکده‌ها بعد از دریافت اسامی، جهت تکمیل فرم انتخاب رشته گرایش به متقاضیان اطلاع رسانی خواهند نمود. لازم است متقاضیان فرم‌های خود را تکمیل و در موعد مشخص شده توسط دانشکده به آن‌ها ارسال نمایند. در صورتی که دانشجویان در مهلت مقرر اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته ننمایند به منزله انصراف آن‌ها قلمداد خواهد شد.
۲- دانشجویان مشمولی که متقاضی ادامه تحصیل در رشته ی دیگری متناسب با رشته خود می‌باشند لازم است حتما تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ از طریق سامانه گلستان ثبت نام غیرحضوری انجام دهند.
لازم به ذکر است دانشجویان مشمول شرایط پذیرش بدون آزمون دانشگاه یزد نیاز به ثبت نام نداشته و درصورتی که متقاضی رشته گرایشی غیر از رشته اصلی خود هستند حتما لازم است ثبت نام انجام دهند.
توضیحات مهم
جهت پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون از دانشجویان ممتاز کارشناسی دانشگاه یزد:
۱- اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آئیننامه در همان رشته تحصیلی خواهد بود. همچنین متقاضیان میتوانند در یکی از گرایش های متناسب درخواست دهند (تشخیص این تناسب با گروه آموزشی مربوط خواهد بود).
۲- انتقال، میهمان، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آئیننامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون شده اند، ممنوع است.
جهت پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون از متقاضیان سایر دانشگاه‌های کشور
۱- پذیرش بدون آزمون از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، پردیس‌های دانشگاهی و دوره‌های بین الملل، پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و همچنین دارندگان مدارک حوزوی معادل کارشناسی و مدرک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته صورت نمی‌گیرد.
۲- اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آئیننامه در همان رشته تحصیلی است. همچنین متقاضیان میتوانند در یکی از گرایش‌های متناسب درخواست دهند (تشخیص این تناسب با گروه مربوط خواهد بود).
۳- انتقال، میهمان، تغییررشته و تغییرگرایش برای دانشجویانی که از طریق آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان پذیرش شده اند، ممنوع است.
۴- پذیرش دانشجو بر اساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت میگیرد و در صورت صلاحدید، افراد حائز شرائط برای مصاحبه علمی به دانشکده‌های مربوطه معرفی می‌گردند (رزومه علمی به همراه مدارک و مستندات مربوط به فعالیتهای پژوهشی در هنگام ثبت نام در سامانه آموزشی بارگزاری شود).
۵- توجه داشته باشید که وجه واریزی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد؛ لذا، به داوطلبان توصیه میشود با دقت لازم، مفاد اطلاعیه را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.
نکات مهم
– پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه انجام میپذیرد.
– پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آیین نامه، در دوره های تحصیلی بالاتر بصورت رایگان و بدون دریافت شهریه خواهد بود. لذا دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند، در صورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند؛ در صورت انصراف، ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال های ثبت نام شده خواهند بود.
– اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوط برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهائی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. بدیهی است اعلام نتایج اوّلیه هیچگونه حقّی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور میباشد.
– ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور است؛ بنابراین دانشگاه یزد از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان پذیرفته شده تا دریافت این تائیدیه معذور است.
– چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.
مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه یزد
مدارک مورد نیاز جهت پذیرش از متقاضیان سایر دانشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
۱- تصویر تکمیل شده فرم شماره ۱ ضمیمه فراخوان (نوع فایل: jpg)
۲- تصویر تکمیل شده فرم گواهی ممتازی ضمیمه فراخوان (نوع فایل: jpg)
۳- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (نوع فایل: jpg)
۴- تصویر ریز نمرات اخذ شده تا پایان ترم ششم (نوع فایل: jpg)
۵- تصویر معرفی نامه برای متقاضیان بند ب –۱ ارائه اصل معرفی نامه در هنگام ثبت نام ضروری است. (نوع فایل: jpg)
۶- تصویر سایر مدارک (رزومه علمی همراه با تصویر مدارک و مستندات مربوط به فعالیت های پژوهشی (نوع فایل: jpg)
۷- واریز حق ثبت نام به شرح زیر:
کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون سایر دانشگاه‌ها مجاز به انتخاب حداکثر ۲ رشته گرایش می باشند که لازم است مبالغ ذیل را از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی واریز نمایند.
الف) برای انتخاب گرایش اول مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ (ششصد هزار ریال)
ب) برای انتخاب گرایش دوم مبلغ ۴۰۰/۰۰۰ (چهارصد هزار ریال)
توجه ۱: متقاضیان انتخاب دو رشته گرایش، هنگام پرداخت الکترونیکی حتماً باید مجموع مبالغ بندهای الف و ب (۱/۰۰۰/۰۰۰ریال) را به صورت دستی در قسمت «مبلغ پرداختی» وارد و سپس جهت پرداخت، آیکن «بانک تجارت» را انتخاب نمایید. در غیر این صورت فقط گرایش اول مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لذا آن دسته از متقاضیان که فقط مبلغ ۶۰۰۰۰۰ ریال را پرداخت نموده اند و ثبت نام خود را تکمیل نموده‌اند لازم است با مراجعه به سامانه پرداخت الکترونیک دانشگاه یزد به آدرس: https://yazd.ac.ir/epay/talent و تکمیل موارد خواسته شده و مشخصات خود مشابه تصویر ذیل نسبت به واریز مبلغ دوم (۴۰۰۰۰۰ ریال) اقدام نمایند و رسید واریزی را اسکن نموده و در هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند.
توجه ۲: پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه، پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت‌ها و سوابق داوطلبین انجام میپذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.
زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه یزد
۱- متقاضیان بایستی ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی)، خود را با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس Internet Explorer) http://golestan.yazd.ac.irنسخه ۷به بالا) با مطالعه راهنمای مربوطه، به انجام برسانند.
۲- آخرین مهلت ثبت نام برای متقاضیان ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ از طریق سامانه گلستان است.
۳- زمان تقریبی اعلام نتایج از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس http://www.yazd.ac.ir بهمن ماه سال ۱۴۰۰ خواهدبود.
رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور
رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان سال ۱۴۰۰ دانشگاه یزد به شرح زیر است:
۱ زبان و ادبیات فارسی ادبیات پایداری ۲ زبان و ادبیات فارسی ۳ آب و هواشناسی آب و هواشناسی محیطی ۴ مخاطرات محیطی ۵ جغرافیا و برنامه ریزی شهری برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری ۶ جغرافیا و برنامهریزیگردشگری برنامه ریزی مقصد ۷ سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی سنجش از دور ۸ ژئومورفولوژی ژئومورفولوژی و آمایش محیط ۹ ادبیات عربی ۱۰ علوم اقتصادی اقتصاد مالی اسلامی ۱۱ علوم اقتصادی اقتصاد نظری ۱۲ رفتار حرکتی آموزش تربیت بدنی ۱۳ تاریخ ایران دوره اسلامی ۱۴ ایرانشناسی ایرانشناسی تاریخ ۱۵ پژوهش علوم اجتماعی ۱۶ جامعه شناسی ۱۷ جمعیتشناسی ۱۸ مردمشناسی ۱۹ علوم قران و حدیث ۲۰ علوم قرآنی اعجاز ۲۱ نهج البلاغه اجتماعی سیاسی و حقوق عمومی ۲۲ فقه و مبانی حقوق اسلامی ۲۳ شیعه شناسی کلام ۲۴ تحقیقات آموزشی ۲۵ برنامه ریزی درسی ۲۶ علم سنجی ۲۷ آموزش زبان انگلیسی ۲۸ زبان و ادبیات انگلیسی ۲۹ روابط بین الملل ردیف رشته تحصیلی ۵۹ ریاضی کاربردی ریاضی مالی ۶۰ ریاضیات و کاربردها آنالیز ۶۱ ریاضیات و کاربردها جبر ۶۲ ریاضیات و کاربردها هندسه (توپولوژی) ۶۳ علوم کامپیوتر محاسبات علمی ۶۴ مهندسی برق الکترونیک قدرت و ماشینهای الکتریکی ۶۵ مهندسی برق سیستم های الکترونیک دیجیتال ۶۶ مهندسی برق سیستمهای قدرت ۶۷ مهندسی برق مخابرات سیستم ۶۸ مهندسی برق مخابرات میدان و موج ۶۹ مهندسی برق کنترل ۷۰ مهندسی نفت اکتشاف ۷۱ مهندسی پلیمر فراورش ۷۲ مهندسی شیمی فرآیندهای جداسازی ۷۳ مهندسی صنایع بهینه سازی سیستم ها ۷۴ مهندسی صنایع مدیریت مهندسی ۷۵ مهندسی صنایع مدیریت پروژه ۷۶ مهندسی صنایع سیستم های کلان ۷۷ مهندسی عمران راه و ترابری ۷۸ مهندسی عمران زلزله ۷۹ مهندسی عمران مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی ۸۰ مهندسی عمران سازه ۸۱ مهندسی عمران ژئوتکنیک ۸۲ مهندسی عمران مهندسی و مدیریت منابع آب ۸۳ مهندسی مکانیک تبدیل انرژی ۸۴ مهندسی مکانیک ساخت و تولید ۸۵ مهندسی مکانیک طراحی کاربردی ۸۶ مهندسی مکانیک نگهداری و پایش تجهیزات ۸۷ مهندسی معدن استخراج مواد معدنی ۸۸ مهندسی معدن اکتشاف مواد معدنی ۳۰ علوم سیاسی ۳۱ مطالعات منطقه ای ۳۲ روانشناسی تربیتی ۳۳ روانشناسی عمومی ۳۴ حسابداری ۳۵ مددکاری اجتماعی ۳۶ مدیریت بازرگانی بازاریابی ۳۷ مدیریت صنعتی تحقیق در عملیات ۳۸ مدیریت صنعتی مدیریت تولید و عملیات ۳۹ مدیریت مالی ۴۰ محیط زیست برنامهریزی محیط زیست ۴۱ مدیریت کسب و کار رفتار سازمانی و منابع انسانی ۴۲ مدیریت کسب و کار عملیات و زنجیره تامین ۴۳ علوم زمین زمین شناسی مهندسی ۴۴ هواشناسی ۴۵ شیمی شیمی آلی ۴۶ شیمی شیمی تجزیه ۴۷ شیمی شیمی فیزیک ۴۸ شیمی شیمی معدنی ۴۹ فیزیک اپتیک و لیزر ۵۰ فیزیک ذرات بنیادی و نظریه میدانها ۵۱ فیزیک فیزیک پلاسما ۵۲ فیزیک فیزیک ماده چگال ۵۳ فیزیک فیزیک هسته ای ۵۴ ژئوفیزیک ژئومغناطیس ۵۵ ژنتیک ۵۶ آمار اجتماعی و اقتصادی ۵۷ آمار علم داده ها ۵۸ ریاضی کاربردی آنالیز عددی ردیف رشته تحصیلی ۸۹ مهندسی معدن ژئومکانیک نفت ۹۰ مهندسی معدن فرآوری مواد معدنی ۹۱ مهندسی معدن مکانیک سنگ ۹۲ مهندسی مواد سرامیک ۹۳ مهندسی مواد شناسایی و انتخاب مواد مهندسی ۹۴ مهندسی کامپیوتر شبکه های کامپیوتری ۹۵ مهندسی کامپیوتر نرمافزار ۹۶ مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی و رباتیکز ۹۷ مهندسی نساجی پوشاک ۹۸ مهندسی نساجی شیمی نساجی و رنگ ۹۹ مهندسی نساجی فناوری ۱۰۰ علوم و مهندسی آبخیز حفاظت آب و خاک ۱۰۱ علوم و مهندسی آبخیز مدیریت حوزه های آبخیز ۱۰۲ علوم و مهندسی مرتع گیاهان دارویی و صنعتی ۱۰۳ علوم و مهندسی جنگل علوم زیستی جنگل ۱۰۴ مدیریت حاصلخیزی و زیست فناوری خاک شیمی، حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه ۱۰۵ مدیریت منابع خاک فیزیک و حفاظت خاک ۱۰۶ علوم و مهندسی محیط زیست آلودگی محیط زیست ۱۰۷ علوم و مهندسی محیطزیست مدیریت و حفاظت تنوع زیستی ۱۰۸ علوم و مهندسی محیطزیست ارزیابی و آمایش سرزمین ۱۰۹ مدیریت و کنترل بیابان ۱۱۰ بیوتکنولوژی کشاورزی ۱۱۱ برنامهریزی شهری ۱۱۲ طراحی شهری ۱۱۳ مهندسی معماری ۱۱۴ مرمت و احیای ابنیه و بافتهای تاریخی ۱۱۵ نقاشی ۱۱۶ پژوهش هنر ۱۱۷ معماری و انرژی ۱۱۸ برنامه ریزی منطقه ای
زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد کی است؟
فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه یزد تا ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.
شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد چیست؟
کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه یزد در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.



منبع: کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт