تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر دارای شرایط ویژه ای است که در سایت مسترتست اعلام میشود.
این شرایط بر اساس آیین نامه ارشد استعداد درخشان وزارت علوم و نیز شرایط اختصاصی دانشگاه مشخص میشود. 
در این مطلب، شرایط، ضوابط، نحوه ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر ارائه شده است.

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سال ۱۴۰۱ منتشر شد.
به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس آیین­ نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی ۹۷ دانشگاه‌­ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی ­‌ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پذیرش می­‌نماید.

[تصویر:  wb6dezcxwcep.jpeg]
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۱
۱- دانشگاه اختیار دارد تعداد محدودی از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۹۷ دانشگاه­‌های مشمول این فراخوان که پس از شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود، به لحاظ میانگین کل جزء ۱۵% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود با میانگین کل بالای ۱۶ باشند را بدون آزمون پذیرش کند.
تبصره ۱: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ه­ای در دوره کارشناسی‌­ارشد با ۱۵% برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ۱۰% برتر بعدی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می­باشد.
تبصره ۲: متقاضیان ورودی بهمن ۹۶ به شرط دانش‌­آموختگی در ۸ نیمسال می­توانند درخواست خود را ارائه نمایند.
تبصره ۳: طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه می­تواند به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا برای محاسبه حدنصاب واحدهای درسی دانشجویانی که در بهمن ماه ۹۹ در حال گذراندن نیمسال ششم بوده و در سه ترم آخر حذف واحد داشته‌­اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام نماید.
۲- متقاضیان بایستی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ و طی ۸ نیمسال دانش­‌آموخته گردند.
تبصره ۱: درخواست متقاضیان ورودی ۹۸ که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش‌­آموخته شده‌­اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته غیر هم ورودی خود جزء ۱۵% برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است.
تبصره ۲: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌­آموختگی و صرفاً برای همان سال امکان­ پذیر می­باشد.
تبصره ۳: برای دانشجویان شاغل به تحصیل همزمان در دو رشته، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی می­باشد.
تبصره ۴: برای دانشجویانی که تغییر رشته داده‌­اند حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می­شود. مقایسه متقاضیان پس از ۷ نیمسال تحصیلی با دانشجویان هم رشته‌ه­ای که بیشترین واحد درسی را با آن­ها گذرانده‌­اند، انجام می‌­شود.
*تذاکرات مهم:
۱- درخواست برگزیدگان رتبه­‌های ۱ تا ۱۵ نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته­‌های مرتبط، با ارائه معرفی­نامه از دبیرخانه المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش قابل بررسی می­باشد.
۲- مدارک دوره‌­های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور و نیز دانشگاه­‌های غیرانتفاعی، دانشگاه­‌های آزاد اسلامی واحد شهرستان­‌ها، علمی کاربردی و دانشجویانی که مدارک خود را از دانشگاه­‌های خارج از ایران اخد نموده­‌اند برای ورودی بدون آزمون مورد پذیرش نخواهد بود.
۳- درخواست متقاضی صرفاً در دانشکده­ای بررسی می­شود که در ثبت­‌نام اینترنتی انتخاب کرده است و به تشخیص دانشگاه مرتبط با رشته تحصیلی کارشناسی خود می­باشد.
[list]
[*]دانشجوی شاغل به تحصیل همزمان در دو رشته در صورت داشتن شرایط می­تواند تحصیل خود را در هر یک از رشته­‌های دوره کارشناسی پیوسته با تأیید دانشگاه ادامه دهد.
[*]لیست رشته/گرایش­‌های مورد پذیرش در سامانه ثبت‌­نام اینترنتی و پیوست اطلاعیه قابل مشاهده می­باشد.
[*]داوطلبان حداکثر می­توانند در سه گرایش (مرتبط با رشته کارشناسی) از یک دانشکده را به ترتیب اولویت درخواست بدهند.
[/list]۴– تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرش شده در کارشناسی­‌ارشد بدون آزمون بر اساس آیین­‌نامه وزارت علوم مجاز نیست. لذا بعد از تأیید نهایی وضعیت نهایی متقاضیان پذیرش شده امکان تغییر رشته و دانشگاه (حتی در صورت موافقت دانشگاه­‌ها) میسر نیست.
۵- طبق آیین­‌نامه داخلی داشتن معدّل کلّ بالای ۱۶ الزامی است.
[list]
[*]جهت کنترل این شرط، مراجعه پذیرفته­‌شدگان نهایی در تابستان ۱۴۰۱ (در تاریخی که متعاقباً اعلام می­گردد) به اداره استعدادهای درخشان و المپیادها دانشگاه الزامی است. عدم مراجعه حضوری یا عدم کسب شرط فوق موجب لغو پذیرش بدون آزمون می­شود.
[/list]۶- پذیرفته­‌شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان بعد از انصراف از تحصیل در دوره روزانه مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می­شوند.
مهلت و نحوه ثبت نام ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه امیرکبیر
[list]
[*]متقاضیان بایستی ثبت‌­نام اینترنتی خود را در بازه زمانی ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ الی ۱۴۰۰/۰۹/۱۵ از طریق سایت pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant تکمیل نمایند و نیازی به مراجعه حضوری نیست و دانشگاه در قبول یا رد تقاضا بر اساس امتیاز مکتسبه مختار می­باشد.
[*]برای ثبت­‌نام از مرورگر Firefox استفاده نمایید.
[*]لازم به ذکر است ثبت­‌نام شما زمانی تکمیل شده است که از سایت ثبت­‌نام، شماره پرونده دریافت نمایید.
[*]لطفاً شماره پرونده خود را حتماً یادداشت و نزد خود نگه دارید.
[*]ویرایش اطلاعات توسط متقاضی تا زمانی امکان­پذیر است که هنوز شماره پرونده­ای دریافت ننموده است، به محض دریافت شماره پرونده ثبت­‌نام ایشان تکمیل و امکان هیچ گونه ویرایشی در اطلاعات ثبت­‌نامی ایشان وجود ندارد.
[*]مهلت ثبت­‌نام به هیج وجه قابل تمدید نمی­باشد.
[*]پرداخت مبلغ ۷۰۰/۰۰۰ ریال که همزمان با تکمیل پرونده در سامانه ثبت‌نام انجام خواهد شد.
[*]وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی­گردد.
[/list]نحوه بررسی درخواست متقاضیان ارشد بدون آزمون
پس از بررسی اولیه توسّط اداره استعدادهای درخشان و المپیادها، شماره پرونده متقاضیانی که حد نصاب امتیاز را کسب نمایند حدوداً دی ماه از طریق وب سایت اداره استعدادهای درخشان و المپیادها اعلام می­گردد و متقاضیان بایستی مدارک مورد نیاز این اداره که متعاقباً اعلام می­گردد را در تاریخ­‌های مقرّر به این اداره تحویل دهند.
[list]
[*]مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌­نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.
[*]چنانچه در هر مرحله از ثبت­‌نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد ثبت‌نام ایشان لغو خواهد شد.
[*]ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش نمی­باشد.
[*]بدیهی است اعلام نتایج اوّلیه هیچگونه حقّی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور می­باشد و احراز صلاحیت عمومی و انضباطی دانشجویان ضروری است.
[*]اسامی پذیرفته­‌شدگان اولیه پس از بررسی در موعد مقرر از طریق سایت اداره استعدادهای درخشان و المپیادها اعلام خواهد شد.
[/list]شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه امیرکبیر چیست؟
شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطابق با آیین نامه استعداد درخشان وزارت علوم است. علاوه بر این، این دانشگاه شرط معدل ۱۶ را نیز اعلام کرده است.
مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر از کی شروع می شود؟
ثبت نام جهت پذیرش بدون کنکور ارشد این دانشگاه از نیمه آبان آغاز شده است.



منبع: کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting