تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اراک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اراک دارای شرایط ویژه ای است که در سایت مسترتست اعلام میشود.
این شرایط بر اساس آیین نامه ارشد استعداد درخشان وزارت علوم و نیز شرایط اختصاصی دانشگاه مشخص میشود. 
در این مطلب، شرایط، ضوابط، نحوه ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه اراک ارائه شده است.


شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اراک در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منتشر شد.
به گزارش مسترتست، دانشگاه اراک براساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان به صورت بدون آزمون، در مقطع کارشناسی ارشد از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان داخل و خارج دانشگاه اراک، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، طبق شیوه نامه زیر دانشجو می‌پذیرد.

[تصویر:  qg6qd2dcxmwa.jpeg]
فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اراک

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اراک
• گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای دوره کارشناسی تا پایان ترم ۶ (شامل دانشجویان ورودی بهمن ۹۶، مهر ۹۷ و بهمن ۹۷ که حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شوند).
تبصره ۱: در صورت نیاز واحدهای گذرانده شده در بازه تابستان متصل به نیمسال ششم در حدنصاب سه چهارم واحدها قابل محاسبه است.
تبصره ۲: مطابق مجوز صادره از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دلیل محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، حداقل تعداد واحدهای گذرانده شده تا پایان نیمسال ششم برای دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۸-۹۹ و یا نیمسال‌های اول و دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حذف واحد (با درج در کارنامه) داشته اند، به تعداد حداکثر ۴ واحد قابل کاهش است.
تبصره ۳: میزان سه چهارم واحدهای گذرانده تا پایان نیمسال ششم به سمت پایین گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌شود.
• به لحاظ میانگین معدل کل، قرار داشتن در بین ۲۵٪ دانشجویان برتر رشته ورودی خود مختص دانشجویان دانشگاه اراک و ۱۵٪ برتر برای سایر دانشگاههای دولتی غیر از دانشگاه اراک.
تبصره ۱: بر اساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک، کسب حداقل معدل کل همتراز نشده شش ترم در رشته‌های دانشکده‌های فنی و علوم پایه ۱۵ و سایر دانشکده‌ها ۱۶ برای متقاضیان پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه الزامی است.
• دانشگاه مدارک آن دسته از متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، جهت پذیرش بدون آزمون مازاد بر ظرفیت در دوره کارشناسی ارشد بررسی میکند.
• متقاضی باید حداکثر تا هشت نیمسال دانش آموخته شود.
• دوره کارشناسی پیوسته باشد و دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) امکان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون را ندارند.
• پذیرش در اولین سال تحصیلی پس از فارغ التحصیلی و تنها برای یکبار امکان‌پذیر است.
• دانش آموختگانی که از زمان فارغ التحصیلی آن‌ها بیش از یک نیم سال تحصیلی گذشته است مجاز به استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون نیستند.
• تنها فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسری دولتی می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند و دانشگاه از پذیرش دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد، فنی و حرفه ای، پیام نور، علمی-کاربردی، و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی معذور است.
• دانشجویان حائز رتبه‌های یک تا پانزده در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور میتوانند نسبت ثبت نام و ارسال مدارک جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک اقدام نمایند.
رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه اراک
رشته- گرایش‌های کارشناسی ارشد در پذیرش بدون آزمون مهر ۱۴۰۱ دانشگاه اراک به شرح زیر هستند:
رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه اراک

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه اراک
• تکمیل شده فرم ۱ (مختص متقاضیان کارشناسی ارشد) به صورت تایپ شده و امضا شده
• تکمیل شده فرم ۲ به صورت تایپ شده (مختص متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری غیر از دانشگاه اراک)
• ریز نمرات تحصیلی مقطع کارشناسی
• کپی گواهینامه فارغ التحصیلی مقاطع کارشناسی (مختص متقاضیان دانش آموخته)
• یک قطعه عکس
• کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه
• پرداخت هزینه ثبت نام در درگاه پرداخت آنلاین دانشگاه واقع در سایت اینترنتی دانشگاه اراک و در دسته‌بندی دفتر استعدادهای درخشان زیر شاخه پذیرش بدون آزمون: مبلغ ۸۰ هزار تومان برای متقاضیان کارشناسی ارشد. کد رهگیری در فرم شماره ۱ ثبت نام قید گردد.
متقاضیان کارشناسی ارشد بدون کنکور میتوانند در صورت بروز مشکل در درگاه پرداخت آنلاین دانشگاه، مبلغ ثبت نام را به شماره حساب درآمد دانشگاه اراک واریز نموده و تصویر فیش پرداختی را ضمیمه مدارک ارسالی کنند و کد رهگیری را در فرم شماره ۱ درج نمایند.
• مستندات مربوط به فعالیت‌های شاخص آموزشی، پژوهشی و فرهنگی
زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه اراک
••• مهلت ثبت نام تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ میباشد.
نکات تکمیلی
• پذیرش متقاضیان در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی کارشناسی ارشد داوطلب، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.
• فرم‌های ۱ و ۲ و ۳ در سایت دفتر استعداد درخشان دانشگاه به آدرس http://talents.araku.ac.ir موجود میباشد.
• بدون توجه به آنکه متقاضی در مقطع قبل روزانه و یا نوبت دوم بوده است، پس از پذیرش بدون آزمون در این فراخوان در هر مقطع به صورت روزانه ثبت نام خواهد شد.
• مدارک ارسالی و وجه واریزی بابت بررسی پرونده می‌باشد و مسترد نخواهد شد. به مدارک ناقص و درخواست داوطلبانی که واجد کلیه شرایط الزامی نباشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی نیز قابل استرداد نیست؛ لذا توصیه می‌شود داوطلبان قبل از ثبت نام، مفاد شیوه نامه را به دقت مطالعه و در صورت اطمینان از احراز کلیه شرایط الزامی، ثبت نام نمایند.
• ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف، بستگی به ظرفیت پذیرش مجموع اعضای هیأت علمی در گرایش مربوطه دارد و برابر با ۴۰٪ ظرفیت پذیرش روزانه با آزمون است. از این ظرفیت دو سوم به دانش آموختگان دانشگاه اراک اختصاص دارد و یک سوم باقیمانده مختص دانش آموختگان سایر دانشگاه هاست.
• پذیرش اولیه از طرف دانشگاه، به معنای پذیرش قطعی نمی‌باشد و هیچ حقی برای متقاضی جهت ثبت نام ایجاد نمی‌کند و اسامی می‌بایست به تأیید سازمان سنجش برسد.
• جهت هم تراز نمودن معدل دانشگاههای مختلف، دانشگاه اراک از سیستم همترازی سازمان سنجش استفاده می‌نماید.
• ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و دانشگاه از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.
• پذیرفته شدگان نهایی کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه در سال اول تحصیل از بسته تشویقی دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه (واگذاری خوابگاه دولتی به دانشجویان غیر بومی از ترم اول – تخفیف ۵۰٪ تغذیه – تخفیف ٪۵۰ بلیط استخر – کمک هزینه پایان نامه و شرکت در کنفرانس‌های داخلی به میزان دو برابر سایر دانشجویان – استفاده از تسهیلات کتابخانه در حد مقطع دکتری- افزایش حجم استفاده از اینترنت به میزان دو برابر) برخوردار خواهند شد. استمرار بهره مندی از این بسته در سالهای بعد منوط به کسب رتبه‌های برتر مطابق با بسته تشویقی یاد شده خواهد بود.
• نتایج اولیه از طریق سایت دفتر استعداد درخشان (زمان تقریبی تیر ۱۴۰۱) اعلام خواهد شد و دانشگاه مسئولیتی برای اطلاع‌رسانی از طرق دیگر ندارد و داوطلبان ملزم هستند که از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج اخبار مربوطه را از وبگاه دفتر استعداد درخشان دانشگاه پیگیری نمایند و از آخرین وضعیت خود مطلع شوند.
• هر دانشجو صرفا می‌تواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید و دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از چند دانشگاه شده اند، می‌بایستی تنها نسبت به ثبت نام در یک دانشگاه اقدام نمایند و از سایر پذیرش‌های خود (قبل از اینکه دانشگاه اطلاعات متقاضیان را از طریق پرتال ارتباطی به سازمان سنجش اعلام نماید) سریعا انصراف دهد.
• در هر زمان (حتی فارغ التحصیلی) اگر مشخص شود که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوطه بوده یا مدارک ارسالی فاقد اصالت است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن بر عهده متقاضی خواهد بود. لذا از متقاضیان گرامی درخواست میشود ضمن مطالعه دقیق آیین نامه‌های مربوط به پذیرش بدون آزمون، در صورت‌عدم احراز شرایط مندرج در آن‌ها، از ارسال مدارک به دفتر استعداد درخشان خودداری نمایند.
• متقاضیان پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک نمی‌بایستی دارای حکم محکومیت در کمیته‌های انضباطی دانشگاه محل تحصیل مقطع قبلی خود باشند.
• پذیرفته شدگان بدون آزمون استعداد درخشان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به محض ورود مشمول مقررات آموزشی شده و در صورت انصراف مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.
• دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی میتوانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد بهره‌مند شوند که سنوات تحصیلی آن‌ها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین پانزده درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که از آن مدرک دریافت می‌کنند. در مورد دانشجویان تغییر رشته در صورت تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می‌شود.
• دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و کارشناسی ارشد نمی‌توانند بدون آزمون وارد مقطع بالاتر شوند.
زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اراک کی است؟
فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه اراک تا ۱۴۰۱/۰۲/۳۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.
ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اراک چیست؟
کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه اراک در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.


منبع: کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اراک
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо