تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مشاوره خانواده و ازدواج
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مشاوره خانواده و ازدواج نوعی روان درمانی است که بر زوج متاهل متمرکز شده و به آنها کمک می کند تا بر تعارضات خانوادگی و شرایط بحرانی غلبه کنند، به هماهنگی در روابط دست یابند و از ارضای نیازهای متقابل اطمینان حاصل کنند. می تواند به عنوان یک روش مستقل و به عنوان مرحله ای از روان درمانی خانواده عمل کند.
 
این کار یا با یک زوج متاهل یا با یکی از شرکا که برای دیدن یک روانشناس آمده است انجام می شود. در این نسخه از روان درمانی زناشویی، مشکلات همسر نیست که با روانشناس مطرح می شود، بلکه فقط آن افکار، احساسات، تجربیاتی است که متقاضی در رابطه با ازدواج خود دچار مشکل می شود.
 مشاوره ازدواج در کرج
در حال حاضر در عمل مشاوره خانواده و ازدواج، متداول ترین رویکردهای پویا، رفتاری و انسانی است.
 
با رویکرد پویا، ناهماهنگی زناشویی از دیدگاه انگیزه درونی رفتار هر دو طرف مورد توجه قرار می گیرد. پویایی روابط بین فردی و ارتباط آن با پویایی فرآیندهای ذهنی ردیابی می شود.
 
هدف از رویکرد رفتاری در مشاوره خانواده و ازدواج، اولاً تغییر رفتار همسران است، ضمن اینکه از روش های شرطی سازی و تربیتی استفاده می شود که تضمین می کند:
 
1. مدیریت رفتار مثبت متقابل همسران.
 
2. کسب دانش و مهارت های اجتماعی لازم به ویژه در زمینه ارتباط و حل مشکلات مشترک.
 
3. ایجاد و اجرای توافقنامه زناشویی در مورد تغییر رفتار متقابل آنها.
 
جهت گیری رفتاری در مشاوره خانواده و ازدواج در حال حاضر رایج ترین است. از محبوب ترین اشکال آن می توان به عقد قراردادهای زناشویی، آموزش های ارتباطی، اختلافات سازنده، تکنیک های حل مسئله و ... اشاره کرد. در حال حاضر، بسیاری از متخصصان از یک رویکرد یکپارچه استفاده می کنند که اغلب روش های درمان شناختی رفتاری و روان درمانی سیستمی را ترکیب می کند.
 
این قرارداد بر اساس توافقی است که در آن زوجین به وضوح الزامات خود را از نظر رفتار و شرایط مفروض تعریف می کنند. هنگام تنظیم الزامات، توصیه می شود از ترتیب زیر استفاده کنید: شکایات کلی، سپس مشخص کردن آنها، سپس پیشنهادات مثبت و در نهایت، توافق نامه ای که مسئولیت های هر یک از همسران را فهرست می کند.
 
در رویکرد انسان‌گرایانه به مشاوره خانواده و ازدواج، ایده‌های پیشرو این است که ازدواج هماهنگ مبتنی بر گشاده رویی، اصالت، مدارا، نیاز به ابراز وجود، تعلق به دیگری و رشد مستقل شخصیت هر فرد است. این رویکرد بر خلاف رویکرد پویا، که بیش از حد بر تأثیر گذشته تاریخی همسر و خانواده اصلی او متمرکز است، و رویکرد رفتاری بیش از حد دستکاری شده، تکامل یافته است.
 
در اینجا، متخصص شرایطی را ایجاد می کند که در آن همسران تلاش می کنند تا احساسات خود را به زبان بیان کنند و در نتیجه درک متقابل را بهبود بخشند. اصول ازدواج باز تدوین شد و مساعدترین شرایط را برای رشد شخصی شرکا ایجاد کرد:
 
1. اصل واقعیت، «اینجا و اکنون»;
 
2. احترام به حریم خصوصی شریک.
 
3. ارتباط باز - نه "خواندن افکار دیگری"، بلکه آشکارا در مورد احساسات و خواسته های خود صحبت کنید.
 
4. تحرک در اجرای نقش های خانوادگی;
 
5. برابری، اعتماد;
 
6. اصالت - شناخت خود و ارزش خود، قدردانی از حق دیگری برای زندگی بر اساس عقاید خود.
 
7. مشارکت آزاد - هر کس حق منافع و سرگرمی های خود را دارد.
 
صرف نظر از رویکرد، مشاوره خانواده و ازدواج به یک هدف ختم می شود - بازسازی یا دگرگونی روابط همسران با یکدیگر و جهان، توسعه توانایی درک یکدیگر و تشکیل یک خانواده کامل. روابط هم در درون خانواده و هم با گروه های مختلف اجتماعی.
 
مشاوره اجتماعی-آموزشی و کمک به خانواده های مشکل دار.
در تمرین کار اجتماعی و آموزشی، مدل خاصی از فعالیت با خانواده های مشکل ساز قبلاً ایجاد شده است. در حال حاضر، مربیان اجتماعی به طور فعال از مدل های زیر کمک خانواده استفاده می کنند: آموزشی، اجتماعی، روانی، تشخیصی و پزشکی. استفاده از یک یا مدل دیگر بستگی به ماهیت علل رابطه والد-فرزند ایجاد کننده مشکل دارد.
مدل آموزشی مبتنی بر فرض صلاحیت آموزشی ناکافی والدین است.
مشاوره ازدواج در کرج
موضوع شکایت کودک است. با استفاده از این مدل، یک مربی اجتماعی نه چندان بر قابلیت‌های فردی والدین، بلکه بر روش‌های آموزشی که از دیدگاه تربیت و روان‌شناسی جهانی هستند، تمرکز می‌کند.
در مواردی که مشکلات خانوادگی ناشی از شرایط نامطلوب زندگی باشد، از مدل اجتماعی استفاده می شود. بنابراین، علاوه بر تجزیه و تحلیل وضعیت زندگی، به کمک نیروهای خارجی (کمک هزینه، پرداخت یکباره و ...) نیاز است.
مدل روانشناختی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که علل مشکلات کودک در زمینه ارتباط، در ویژگی های شخصی اعضای خانواده باشد. این مدل شامل تجزیه و تحلیل وضعیت خانواده، تشخیص روانشناسی شخصیت، تشخیص مسائل خانوادگی است. کمک عملی در غلبه بر موانع ارتباطی و علل نقض آن.
مدل تشخیصی بر این فرض استوار است که والدین دانش خاصی در مورد کودک یا خانواده خود ندارند. موضوع تشخیص خانواده، کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات ارتباطی است.
مدل پزشکی نشان می دهد که بیماری ها در قلب مشکلات خانواده قرار دارند. کمک شامل انجام روان درمانی (درمان بیمار و سازگاری اعضای سالم خانواده با مشکلات بیمار) است.
به عنوان یک قاعده، یک معلم اجتماعی مدرسه از یک مدل آموزشی (آموزشی) در کار با والدین استفاده می کند. این الگو دارای ویژگی پیشگیرانه است، به ویژه خانواده های ناکارآمد به آن نیاز دارند، به عنوان مثال، فرهنگ روانی و تربیتی والدین را بهبود می بخشد، پتانسیل آموزشی خانواده را گسترش و تقویت می کند. برای این اهداف، اشکال زیر کار با خانواده مشکل در چارچوب مدل آموزشی استفاده می شود:
• مشاوره روانشناختی و تربیتی با موضوعات: «نقش خانواده در رشد کودک»، «فضای خانواده» و ....
• تکالیف آموزشی، به عنوان مثال، سازماندهی کار در خانواده، تعطیلات خانوادگی، برنامه روزانه کودک و غیره.
• Ped. کارگاه های آموزشی با موضوعات زیر: "شما چه نوع والدینی هستید"، "چگونه به فرزند خود کمک کنیم تا یاد بگیرد"، "شما چه نوع فرزندی هستید"
موضوع تأثیر یک مربی اجتماعی می تواند همه اعضای بزرگسال خانواده، کودک و خود خانواده به عنوان یک کل باشد. از مربی اجتماعی خواسته می شود تا در راستای منافع کودک، کمک و حمایت لازم را از خانواده ارائه دهد. وظايف آن شامل برقراري ارتباط با خانواده، شناسايي مشكلات و مشكلات خانواده، تشويق اعضاي خانواده به مشاركت در فعاليتهاي مشترك، ارائه خدمات واسطه اي در برقراري ارتباط با ساير متخصصان (روانشناسان، كاركنان پزشكي، نمايندگان نهادهاي انتظامي و سرپرستي و سرپرستي) است. مقامات و غیره). ). متخصصان در زمینه آموزش اجتماعی (MA Galaguzova، Yu.N. Galaguzova، E.Ya. Tishchenko، VP Dyakonov و دیگران) معتقدند که فعالیت های یک معلم اجتماعی با خانواده در سه زمینه انجام می شود: آموزشی، روانی، واسطه.
 مشاوره ازدواج در کرج
 
 
 
مدل تشخیصی بر این فرض استوار است که والدین دانش خاصی در مورد کودک یا خانواده خود ندارند. موضوع تشخیص خانواده، کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات ارتباطی است.
 
فعالیت تشخیصی باید به مراجع کمک کند تا نیاز به تغییر روابط خانوادگی خود را درک و تشخیص دهد، انگیزه کار طولانی مدت، صبورانه و پیچیده با هدف تغییر خود، غلبه بر کلیشه های نامطلوب خود را ریشه کن کند. باید تاکید کرد که روش‌های موجود نفوذ دستکاری پول نقد که نمی‌خواهد فرصت‌های تحولی خود را جذب کند، مولد نیست.
 
به عنوان مثال، روش تغییر جهت دار این واقعیت است که یکی از اعضای خانواده که صفات یا رفتارهای نامطلوب را در یکی دیگر از اعضای خانواده شناسایی کرده است، با پاداش یا تنبیه عاطفی بر او تأثیر می گذارد (تنبیه ممکن است به معنای عدم تشویق، سردی عاطفی باشد). فقط «رفتار خوب» مستحق پاداش است. این تکنیک با روابط معمولی متفاوت است زیرا تأثیر روی دستکاری شده نه در سطح عقلانی بلکه در سطح ناخودآگاه انجام می شود و طبق برنامه توسعه دهندگان آن ، فرد در مدت زمان نسبتاً کوتاهی یاد می گیرد که به طور خودکار فرم ها را انتخاب کند. رفتار و به دنبال آن یک پاداش. متاسفانه،
 
 
 
فن آوری های "مداخله" (تاثیر درون خانواده). - تکنیک برقراری ارتباط با خانواده "گروه خطر"؛ روش پیشگیری از عدم اطمینان تحصیلی والدین؛ تکنیک و روش شناسی محرومیت از حقوق والدین؛ تکنیک، روش‌های کار با والدین دانش‌آموزان مشکل‌آموز و کم‌درآمد.
 
با تعریف مداخله به عنوان دنباله ای از رویه ها برای مداخله در فرآیند توسعه، تأثیرگذاری بر رشد به منظور تغییر ویژگی های آن، می توانیم عملاً هر برنامه روانشناختی یا آموزشی را به مداخله تقلیل دهیم.
 
با این حال، معنای ویژه مداخله به عنوان نوعی تمرین روانشناختی در زمینه مشکل بهینه سازی رشد ذهنی کودک در واقع با معنای اصطلاح «اصلاح» منطبق است. تفاوت اصلی بین این مفاهیم به تأکید بر جنبه های مختلف تأثیر روانی مربوط می شود: مداخله بر لحظه تهاجم تأکید می کند، مداخله در روند رشد طبیعی است و اصلاح بر جنبه هدف تأثیر روانی - غلبه بر انحرافات در توسعه تأکید می کند. و حصول اطمینان از دستیابی به سطح هنجارهای رشد مرتبط با سن.
مشاوره ازدواج در کرج
مشاوره روانشناسی برای مراجعین موسسه ازدواج در مورد انتخاب شریک ازدواج: خطوط مشکل نویسنده : پتروشوا اکاترینا الکساندرونا دسته بندی : روانشناسی منتشر شده که در دانشمند جوان شماره 21 (101) - 1 نوامبر 2015 تاریخ انتشار : 1394/11/03 مقاله مشاهده شده: 1155 بار دانلود نسخه الکترونیکی دانلود قسمت هفتم (pdf) شرح کتابشناختی: پتروشوا، EA مشاوره روانشناسی مشتریان یک آژانس ازدواج در مورد انتخاب شریک ازدواج: خطوط مشکل / EA پتروشوا. - متن: مستقیم // دانشمند جوان. - 2015. - شماره 21 (101). - S. 723-725. — URL: https://moluch.ru/archive/101/22945/ (تاریخ دسترسی: 06/08/2022). انتخاب شریک ازدواج اولین و مهمترین مرحله در ازدواج و روابط خانوادگی، که اغلب کل زندگی آینده یک فرد به آن بستگی دارد. متاسفانه ، در موضوع انتخاب شریک برای ازدواج، مردم اغلب مشکلات مختلفی دارند. مشاوره روانشناسی در مرحله انتخاب شریک ازدواج بسیار ضروری است، این مشاوره برای کمک به فرد برای مقابله با دشواری های مرحله انتخاب همسر و کمک به انتخاب آگاهانه ازدواج، که در آینده به تضمین ثبات در خواهد شد ازدواج و روابط خانوادگی کلید واژه ها: انتخاب، شریک ازدواج، آژانس ازدواج، خانواده، مشاوره روانشناسی. شناخته شده است که وجود خانواده به فرد این فرصت را می دهد که نیازهای اولیه مانند نیاز به غذا، خواب راحت، امنیت و محافظت، تعلق، وابستگی عاطفی، عزت نفس، نیاز به دوست داشته شدن و عشق را برآورده کند. روابط با افراد نزدیک منبع مهمی برای تأیید اهمیت، سودمندی و ارزش خود است. دریافت بازخورد از یک شریک به تقویت عزت نفس از طریق درک اهمیت نقشی که شخص در این رابطه ایفا می کند کمک می کند. امروزه در جهان وضعیت بحرانی نهاد خانواده وجود دارد. شاهد این امر افزایش تعداد اشکال جایگزین غیر سنتی ازدواج و روابط خانوادگی است که منعکس کننده بی ثباتی خانواده، افزایش تعداد فرزندان خارج از ازدواج، ساده سازی و تضعیف پیوندهای درون خانوادگی است. تمرکز بر داشتن فرزند کم و افزایش تعداد ازدواج های مدنی و ثبت نشده. روسیه نیز تغییرات مشابهی را تجربه می کند. طبق گفته Rosstat، سن ازدواج به طور قابل توجهی افزایش یافته است: از گروه 18 به 24 سال، یک تغییر به نفع گروه 25 به 34 سال و بالاتر برای مردان و زنان وجود دارد [8]. بر این اساس سن تولد اولین فرزند نیز افزایش می یابد. همه اینها بر نرخ زاد و ولد و به طور کلی جمعیت شناسی تأثیر منفی می گذارد. با این وجود، در کشور ما، گرایش جمعیت به ازدواج سنتی همچنان پابرجاست. طبق گزارش Rosstat، تعداد افرادی که وارد ازدواج می‌شوند در ده سال گذشته ثابت مانده است و بین 8.3-8.8 در هر هزار نفر بوده است [9]. همان روند در منطقه Arkhangelsk مشاهده می شود، همانطور که توسط داده های سرویس آمار فدرال برای منطقه Arkhangelsk مشهود است - 8.0-8.9 در هر هزار نفر [7]. در سپتامبر تا اکتبر 2009، Rosstat یک بررسی نمونه با عنوان "خانواده و نرخ تولد" انجام داد. این نظرسنجی در 30 موضوع از فدراسیون روسیه، که نماینده همه مناطق فدرال بودند، انجام شد. در مجموع 1999 نفر از جمله 1118 زن و 881 مرد مصاحبه شدند. در طول این نظرسنجی، زنان زیر 45 سال مصاحبه شدند. هیچ محدودیت سنی برای مردان وجود نداشت. در میان تمام پاسخ دهندگان، ساکنان شهری 71.4٪، ساکنان روستایی - 28.6٪ هستند. بر اساس این نظرسنجی، 85 درصد از پاسخ دهندگان متاهل هستند. در مورد لزوم ثبت ازدواج اول، زن و مرد اتفاق نظر دارند. کمی بیش از 60 درصد از پاسخ دهندگان ثبت اولین ازدواج را اجباری می دانند، حدود یک سوم - مطلوب. تمایل به تشکیل خانواده و عقد رسمی در ازدواج مجدد مطلوب است و در ازدواج اول غالب است [8]. خانواده اساس اجتماعی اولیه است که ساختار اخلاقی و ذهنی فرد را تشکیل می دهد، ارزش های خانوادگی و قبیله ای را به نسل های جوان منتقل می کند و ثبات دولت را تعیین می کند. خانواده همچنان به عنوان یک منبع حمایتی در رشد حرفه ای و شخصی فرد تلقی می شود که ابزاری قدرتمند برای رشد و رفاه عاطفی اوست. بنابراین، جستجو و انتخاب یک شریک ازدواج برای ایجاد یک خانواده برای اکثر مردم در جامعه مدرن روسیه مرتبط است. انتخاب شریک ازدواج اولین و مهمترین مرحله در ازدواج و روابط خانوادگی است که اغلب کل زندگی آینده یک فرد به آن بستگی دارد. متأسفانه ، در انتخاب شریک زندگی برای ازدواج ، مردم اغلب با مشکلات مختلفی روبرو می شوند: کسی نمی تواند در صورت وجود گزینه های جایگزین انتخاب کند و کسی کسی را ندارد که از بین آنها انتخاب کند. برای افرادی که در جستجوی شریک زندگی هستند، مشکلات در انتخاب شریک ازدواج می تواند به دلایل عینی و ذهنی ایجاد شود. تجربه نویسنده در فعالیت های عملی یک مؤسسه ازدواج نشان می دهد که دلایل عینی شامل شرایط زندگی مانند دور بودن، اشتغال زیاد در نتیجه ایجاد شغل یا فعالیت علمی، شرایط کاری مانند سفرهای کاری طولانی مدت و همجنس گرایی است. تیم، بیماری جدی، ناتوانی دلایل ذهنی شامل ویژگی های شخصی یک فرد، نگرش والدین، تجربه زندگی، محیط اجتماعی-فرهنگی است. دلایل ذهنی منشأ شکل‌گیری نگرش‌های غیرمنطقی عاطفی-شناختی (باورها، باورها) در فرد است و منجر به مشکلات روانی مانند معیارهای شکل‌نگرفته یا برعکس، الزامات قاطع و (یا) بیش از حد برای معیارهای انتخاب ازدواج می‌شود. انگیزه ناکافی برای انتخاب ازدواج، آمادگی روانی پایین برای زندگی خانوادگی. برخی افراد به تنهایی قادر به غلبه بر این مشکلات نیستند، برای تشکیل خانواده شریکی پیدا و انتخاب می کنند و برای کمک به مؤسسات ازدواج مراجعه می کنند. مؤسسه ازدواج سازمانی است که خدمات یافتن نامزدهای جنس مخالف را با هدف ایجاد خانواده ارائه می دهد و آشنایی با آنها را سازماندهی می کند. در کشور ما تقریباً در همه شهرها آژانس ازدواج وجود دارد که تعداد زیادی از سایت های اینترنتی مؤسسات ازدواج گواه آن است. بسیاری از آژانس های ازدواج از روانشناسان حرفه ای استفاده می کنند که با در نظر گرفتن سازگاری روانی، رویکرد فردی و انتخاب نامزدها را به مشتریان خود ارائه می دهند. اما برای تشکیل یک زوج، روانشناس مؤسسه ازدواج نه تنها باید انتظارات مشتری را در نظر بگیرد، بلکه باید بفهمد که دقیقاً چه ویژگی هایی دارد که متقاضی است. مشتری در مرحله انتخاب شریک ازدواج چه مشکلاتی داشت و همچنین بداند از چه روش هایی برای ارائه کمک های روانی برای غلبه بر مشکلات ذهنی باید استفاده کرد. به این معنا که روانشناسان مؤسسات ازدواج باید ابزارهای تشخیصی برای مطالعه ویژگی های مراجعان و مشکلات آنها که مانع انتخاب ازدواج می شود و همچنین یک برنامه مشاوره روانشناختی برای کمک به مراجعان خود که مشکلات ذهنی را تجربه می کنند داشته باشند. مشاوره روانشناسی در مرحله انتخاب همسر بسیار ضروری است، این مشاوره برای کمک به فرد در کنار آمدن با مشکلات مرحله انتخاب شریک ازدواج و کمک به انتخاب آگاهانه ازدواج طراحی شده است که در آینده به کلید اصلی تبدیل خواهد شد. ثبات ازدواج و روابط خانوادگی چه روش هایی باید برای ارائه کمک های روانی برای غلبه بر مشکلات ذهنی استفاده شود. به این معنا که روانشناسان مؤسسات ازدواج باید ابزارهای تشخیصی برای مطالعه ویژگی های مراجعان و مشکلات آنها که مانع انتخاب ازدواج می شود و همچنین یک برنامه مشاوره روانشناختی برای کمک به مراجعان خود که مشکلات ذهنی را تجربه می کنند داشته باشند. مشاوره روانشناسی در مرحله انتخاب همسر بسیار ضروری است، این مشاوره برای کمک به فرد در کنار آمدن با مشکلات مرحله انتخاب شریک ازدواج و کمک به انتخاب آگاهانه ازدواج طراحی شده است که در آینده به کلید اصلی تبدیل خواهد شد. ثبات ازدواج و روابط خانوادگی چه روش هایی باید برای ارائه کمک های روانی برای غلبه بر مشکلات ذهنی استفاده شود. به این معنا که روانشناسان مؤسسات ازدواج باید ابزارهای تشخیصی برای مطالعه ویژگی های مراجعان و مشکلات آنها که مانع انتخاب ازدواج می شود و همچنین یک برنامه مشاوره روانشناختی برای کمک به مراجعان خود که مشکلات ذهنی را تجربه می کنند داشته باشند. مشاوره روانشناسی در مرحله انتخاب همسر بسیار ضروری است، این مشاوره برای کمک به فرد در کنار آمدن با مشکلات مرحله انتخاب شریک ازدواج و کمک به انتخاب آگاهانه ازدواج طراحی شده است که در آینده به کلید اصلی تبدیل خواهد شد. ثبات ازدواج و روابط خانوادگی روانشناسان در مؤسسات ازدواج باید ابزارهای تشخیصی برای مطالعه ویژگی های مراجعان و مشکلات آنها که مانع انتخاب ازدواج می شود، و همچنین یک برنامه مشاوره روانشناختی برای کمک به مراجعان خود که مشکلات ذهنی را تجربه می کنند، داشته باشند. مشاوره روانشناسی در مرحله انتخاب همسر بسیار ضروری است، این مشاوره برای کمک به فرد در کنار آمدن با مشکلات مرحله انتخاب شریک ازدواج و کمک به انتخاب آگاهانه ازدواج طراحی شده است که در آینده به کلید اصلی تبدیل خواهد شد. ثبات ازدواج و روابط خانوادگی روانشناسان در مؤسسات ازدواج باید ابزارهای تشخیصی برای مطالعه ویژگی های مراجعان و مشکلات آنها که مانع انتخاب ازدواج می شود، و همچنین یک برنامه مشاوره روانشناختی برای کمک به مراجعان خود که مشکلات ذهنی را تجربه می کنند، داشته باشند. مشاوره روانشناسی در مرحله انتخاب همسر بسیار ضروری است، این مشاوره برای کمک به فرد در کنار آمدن با مشکلات مرحله انتخاب شریک ازدواج و کمک به انتخاب آگاهانه ازدواج طراحی شده است که در آینده به کلید اصلی تبدیل خواهد شد. ثبات ازدواج و روابط خانوادگی

. ب. یو. شاپیرو ویژگی‌های ارتباط پیش از ازدواج جوانان و اهمیت آن را برای ازدواج آینده نشان می‌دهد [10]، زی آیگومووا و وی آر آیگونوف ویژگی‌های انگیزه انتخاب شریک ازدواج را آشکار می‌کنند، اما فقط در میان جوانان، و در چارچوب یک تحلیل تطبیقی فرهنگ روسیه و داغستان [2]. یو. E. Aleshina، VA Sysenko، VI Shtilbans مشکلات ثبات ازدواج و روانشناسی روابط زناشویی را تحلیل می کنند، LP Pankova موضوع اخلاق و روانشناسی زندگی خانوادگی را برجسته می کند [6]. همانطور که می بینید، در ادبیات روانشناسی داخلی و در عمل روانشناختی، ویژگی های روابط قبل از ازدواج زوجین از لحظه آشنایی، عمدتاً به مسائل آماده سازی جوانان برای زندگی خانوادگی یا ثبات ازدواج و روانشناسی خانواده توجه می شود. روابط پوشش داده شده است و مرحله انتخاب شریک ازدواج عملاً در نظر گرفته نمی شود. اما در هیچ یک از آثار مشتری مؤسسه ازدواج بررسی نشده است، اطلاعی از نحوه ارائه کمک های روانی به چنین مراجعه کننده ای وجود ندارد. نوع شناسی مشکلاتی که در افرادی که در جستجوی شریک زندگی هستند به وجود می آید مورد مطالعه قرار نگرفته است. هیچ برنامه ای برای تشخیص و مشاوره در مورد انتخاب همسر وجود ندارد. نیاز شدیدی به چنین دانش نظری از سوی پزشکان وجود دارد، اما متأسفانه هنوز هیچ بازخوردی از سوی جامعه علمی وجود ندارد. شاید تمرین‌کنندگان در این رابطه چند سوال مطرح می شود که هم نظریه پردازان و هم دست اندرکاران باید آن را روشن کنند: مشتری مؤسسه ازدواج چیست؟ در مرحله انتخاب همسر چه مشکلاتی را تجربه می کند؟ چه فناوری هایی را می توان برای تشخیص این مشکلات پیشنهاد کرد؟ برای غلبه بر دشواری های مرحله انتخاب همسر باید از چه روش ها و تکنیک هایی برای ارائه کمک های روانی استفاده کرد؟ پاسخ به این سؤالات مؤسسات ازدواج را در ارائه کمک های روانی به مددجویان خود یاری می دهد که در یک نگاه جهانی به افزایش نرخ ازدواج و بهبود وضعیت جمعیتی کشورمان کمک می کند.
مشاوره ازدواج در کرج
 
درباره مددکار اجتماعی و روان درمانگر آبه کاس
 
آبه کاس، MA RSW RMFT CCHT، یک مددکار اجتماعی ثبت شده، زوج و خانواده درمانگر، مربی برنده جایزه، و نویسنده پرکار است.
 
آبه یک تمرین خانواده درمانی فعال دارد که با افراد، زوج‌ها و خانواده‌هایشان از هر ادیان و پیشینه‌ها کار می‌کند.
 
آبه دوست دارد مردم را شاد و خانواده هایشان را قوی، هماهنگ و انعطاف پذیر ببیند.
 
آبه دارای یک مطب بالینی است که با افراد، زوج‌ها و خانواده‌هایشان از دفترش در تورنهیل، انتاریو (نزدیک تورنتو)، کانادا کار می‌کند. او با استفاده از زوم و تلفن با افراد و زوج ها در سراسر جهان کار می کند.
 
آبه ناشر است GoSmartLife کتاب های آموزشی و برنامه های خودیاری. آبه نویسنده هجده کتاب خودیاری و صدها مقاله خودیاری است.
 
آبه فارغ التحصیل دانشگاه نورویچ در ورمونت است، جایی که مدرک کارشناسی ارشد بین رشته ای در مددکاری اجتماعی و خانواده درمانی دریافت کرد. او همچنین دارای مدرک لیسانس روانشناسی از دانشگاه کالیفرنیا است که از آن فارغ التحصیل شده است. او یک دوره کارآموزی را با موفقیت در خدمات خانواده و کودکان یهودی در تورنتو و در مرکز جورج هال برای کودکان و خانواده ها در Etobicoke به پایان رساند.
 
آبه استاد سابق روانشناسی پاره وقت در آکادمی آموزش عالی بث جیکوب در تورنتو است.
 
آبه یکی از همکاران منظم روزنامه های محلی است، به عنوان یک متخصص در مورد زندگی شخصی و خانوادگی می نویسد، و اغلب در سایر نشریات در سراسر آمریکای شمالی تجدید چاپ می شود.
 
آبه متاهل است و هفت فرزند بالغ و نوه های زیادی دارد که قابل شمارش نیست!
اینها مدارک حرفه ای آبه هستند:
 
ثبت شده با:
 
انجمن آمریکایی برای ازدواج و خانواده درمانی، شماره 21934
 
کالج مددکاران اجتماعی انتاریو، #778353
 
انجمن کانادایی برای ازدواج و خانواده درمانی، شماره 2017586
 
انجمن ازدواج و خانواده درمانی انتاریو، شماره 21934
 
هیئت ملی هیپنوتیزم درمانی بالینی، شماره 1726 (عضو سابق)
 
سازمان کشوری مددکاران اجتماعی قضایی (عضو سابق)
 
تامین کننده تایید شده:
 
وزارت قربانیان و افراد آسیب پذیر، وزارت دادگستری انتاریو
 
شورای خدمات حقوقی نوناووت
 
خدمات پزشکی پیشرو برای نیروهای دفاع ملی کانادا
 
ارائه دهنده پزشکی Medavie Blue Cross #778353
توجه!
 
خانواده خود را فقط به کسانی که می گویند می توانند در روابط ارزشمندتان به شما کمک کنند اعتماد نکنید. مطمئن شوید که "متخصص روابط" شما آموزش و مسئولیت لازم را برای مراقبت از شما و خانواده شما دارد. آبه بالاترین سطح آموزش را به عنوان متخصص روابط شناخته شده دارد.
 
آبه نسبت به حفظ خانواده ها در کنار هم هر زمان که ممکن است تعصب دارد. مانند هر پزشک خوبی که می خواهد شما سالم باشید و عمر طولانی داشته باشید، آبه از شما و خانواده شما می خواهد که سالم باشید و عمر طولانی داشته باشید.
 
آبه یکی از اعضای کالج مددکاران اجتماعی انتاریو، انجمن ازدواج و خانواده درمانی انتاریو، انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا، انجمن ازدواج و خانواده درمانی کانادا، هیئت ملی هیپنوتراپیست های بالینی معتبر است. عضو سابق)، و سازمان ملی مددکاران اجتماعی پزشکی قانونی (عضو سابق) . این عضویت "اثبات" شایستگی حرفه ای آبه به عنوان یک زوج و درمانگر خانواده، مددکار اجتماعی، هیپنوتیزم درمانی بالینی است و اینکه او از نظر اخلاقی با بالاترین استانداردها رفتار می کند.
هیئت مشاوره علمی ما
خود کمک مشاوره ازدواج در کرج  از متخصصان پزشکی مستقل برای بررسی محتوای ما استفاده می کند.
 
Selected papers have been reviewed by our independent experts to ensure they meet the highest professional and scientific standards.
 
Mordechai Chemel, MSW RSW
 
Mordechai ChemelMSW RSW، یک مددکار اجتماعی در JFCS است، یک آژانس چند رشته‌ای که افراد، کودکان، خانواده‌ها و جوامع را تقویت و حمایت می‌کند تا ایمنی و امنیت را در عین بهبود سلامت و رفاه روانی افزایش دهند.
 
پیتر دوکس، MD
 
پیتر دوکز , MD, پزشک خانواده متخصص هیپنوتیزم. او یک تمرین فعال در نیومارکت، انتاریو، کانادا دارد.
 
سارا چانا رادکلیف
 
سارا چانا رادکلیف یک روانشناس در بخش خصوصی در تورنتو، کانادا است. او عضو ثبت نام شده کالج روانشناسان انتاریو است و در زمینه ازدواج، والدین و مشاوره فردی فعالیت می کند.
 
سارا چانا نویسنده انتشارات هارپرکالینز، فرزندان خود را بدون بلند کردن صدای خود بزرگ کنید و از ترس شفا دهید، و همچنین 7 کتاب در مورد زندگی خانوادگی یهودیان و رفاه عاطفی، از جمله جدیدترین شماره او اکنون بهتر رفتار کنید!
 
سارا چانا یک ستون هفتگی می نویسد و وبینارهای زیادی در مورد والدین، ازدواج، اضطراب و مدیریت استرس ارائه کرده است.
///////////////////////////
امروزه تعداد زیادی سایت دوستیابی، آژانس های ازدواج وجود دارد و حتی چنین برنامه تلویزیونی "بیا ازدواج کنیم" وجود دارد. هر کدام از این مکان ها معیارهای خاص خود را برای یافتن و انتخاب شریک زندگی شما دارند. به عنوان مثال، ساختار برنامه "بیا ازدواج کنیم" را در نظر بگیرید که در آن به سه متقاضی حق انتخاب داده می شود، هر یک از آنها توسط یک ستاره شناس حرفه ای، یک خواستگار و یک زن فوق العاده باهوش و خردمند در نظر گرفته می شوند.
 
اصولاً همه چیز در سطح است، از منظر رویکرد حرفه ای توصیه های تخصصی و عاقلانه داده می شود. اما ... فقط سه نفر. آیا فکر می کنید می توان امیدوار بود که این سه نفر دقیقاً شامل کسی باشند که دوست دارید او را در کنار خود به عنوان همجنس خود ببینید؟ پاسخ ساده است، درصد احتمال بسیار پایین است. پس فراموش نکنیم که «بیا با هم ازدواج کنیم» یک برنامه تلویزیونی است و در نهایت مشکل تشکیل خانواده را برای شرکت کنندگانش حل نمی کند.
 
اگر سایت های دوستیابی را گزینه ای برای جستجوی موفقیت آمیز برای شریک زندگی در نظر بگیریم، از نظر کمی، به نظر می رسد شانس چندین برابر افزایش می یابد، اما از نظر کیفی، احتمال ایجاد یک رابطه جدی و واقعی در نتیجه افزایش می یابد. خیلی کوچیکه. متأسفانه، این به این دلیل است که سایت های دوستیابی امروزی بیشتر و بیشتر مورد استفاده دوستداران سرگرمی های سبک و عناصر ساده بی شرف قرار می گیرند. بنابراین این سوال که چگونه یک خانواده شاد ایجاد کنیم، چگونه می توان این شخصی را پیدا کرد که بگوید: بیا ازدواج کنیم، امروز بسیار تیز و مرتبط به نظر می رسد.
 
برای اینکه همچنان پاسخ این سوال را بیابند و موفق به یافتن یک جفت روحی شوند، بسیاری به آژانس های ازدواج مراجعه می کنند. این مؤسسات ازدواج هستند که به شکل جدی تری مشغول انتخاب شریک هستند. در میان چیزهای دیگر، افرادی که به آژانس ازدواج مراجعه می کنند، هدف مشخصی دارند - ایجاد خانواده، که به نوبه خود، حداقل آشنایی با یک فرد بیهوده را حذف می کند و در نتیجه به جلوگیری از ناامیدی های غیر ضروری و از دست دادن زمان کمک می کند. سبک کار در انتخاب شریک برای ایجاد خانواده، هر موسسه ازدواج خود را انتخاب می کند.
 
اما، با بازگشت به این سوال که چگونه یک خانواده شاد و قوی ایجاد کنیم، سه نکته اصلی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.
 
اولین و اساسی ترین، درک و درک کافی از خود است. گاهی اوقات افراد نسبت به خود عزت نفس پایین یا بالا می گیرند که می تواند بر انتخاب شریک زندگی آنها تأثیر منفی بگذارد.
 
دوم، درک نیازهای خود با چه نوع فردی که دوست دارید با هم زندگی کنید. اغلب نیازهای ما خیلی زیاد یا به سادگی اشتباه است. وزن دادن به یک کیفیت در یک فرد، در عمل بعداً معلوم می شود که چیزی کاملاً متفاوت مورد نیاز بوده است.
 
سوم، سازگاری عاطفی - توانایی بیان احساسات، توانایی گوش دادن و شنیدن شریک زندگی خود.
 
میانجیگری ازدواج چنان حوزه ظریف، ظریف و صمیمی است که این فعالیت باید توسط افرادی انجام شود که آگاهانه تصمیم به خواستگاری گرفته اند. در غیر این صورت نمی تواند باشد.
 
اصول میانجی گری ازدواج.
 
    1. اصل تبادل اطلاعات با کیفیت بالا. واسطه ازدواج باید تبادل اطلاعات با کیفیتی را برای مشتری خود فراهم کند. به هر حال، اگر در مورد آن فکر کنید، اطلاعات اطلاعات متفاوت است. تمرین طولانی مدت برقراری ارتباط با افرادی که قبلاً به آژانس ها و خدمات دوستیابی مراجعه کرده اند به ما این امکان را می دهد که به این نتیجه برسیم که بسیاری از واسطه های ازدواج رویکرد غیرحرفه ای به این موضوع دارند. به عنوان مثال، پرسشنامه های یک چهارم صفحه ای با سوالاتی مانند: رنگ مو، رنگ چشم، زودیاک و غیره چیست. یا پیشنهادی برای توصیف خود و شریک زندگی تان به صورت ارزشی؟ اما چه کسی خود را در یک نور منفی نشان خواهد داد؟ یا تمایل به شریکی با خصوصیات منفی دارید؟ خوب مثلاً خانمی در پرسشنامه می گوید یا می نویسد: «می خواهم یک مرد خوب پیدا کنم». "مهربان" چیست؟ مهربانی چگونه سنجیده می شود؟ چگونه بفهمیم یک شریک چقدر مهربان است، چگونه بررسی کنیم چقدر مهربانی در آن است علاوه بر این، هر یک از ما کاملاً همه چیز داریم، فقط در درجات مختلف بیان بسته به خلق و خو، موقعیت، شرایطی که در آن قرار داریم.
    2. اصل تقابل انتخاب. فقط در صورت انتخاب متقابل، جلسه ای تشکیل می شود که به طور معمول در دفتر ما با یک فنجان قهوه یا چای برگزار می شود، اما گزینه های دیگری نیز امکان پذیر است.
    3. اصل ناشناس بودن و رازداری. تمام نمایه ها رمزگذاری شده اند - بدون نام، آدرس، شماره تلفن. علاوه بر این، شخص حق دارد به هیچ سؤالی از پرسشنامه پاسخ ندهد، زیرا. میزان گشودگی اش را خودش تعیین می کند.
    4. اصل حمایت روانی. قبل از پر کردن پرسشنامه، مصاحبه ای انجام می شود تا نیازها و علایق مشتری را بهتر درک کنید. وجود ایده های ناکافی دقیق در مورد ترجیحات اساسی آنها است که کلید شکست در ایجاد روابط بلندمدت است. گاهی اوقات در خود فرآیند انتخاب به کمک یک متخصص نیاز است. ممکن است فرد در هنگام انتخاب آزمایشی خود احساس کند که به طور کلی گزینه مناسب است، اما از هیچ یک از نکات "گذر" نمی کند.
مشاوره ازدواج در کرج