تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط و هزینه های تحصیل در آلمان در سال جدید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آلمان یکی از کشورهای مد نظر دانشجویان تمام کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل می باشد. شاید بتوان گفت که تحصیل در آلمان یکی از آرزوهای هر دانشجوی طالب علم از هر کشوری می باشد. جالب است بدانید که سالانه بیش از 300 هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف دنیا برای تحصیل به آلمان می آیند. نکته جالب تحصیل پزشکی در آلمان تر این که از هر 5 نفر آلمانی تحصیل کرده، حد اقل یک نفر آز آنها یکی از مقاطع تحصیلی خود را در خارج از آلمان گذرانیده است. این یعنی« سیاست تبادل علم بین کشورها، به منظور پیشرفت علم و تکنولوژی».




تحصیل در دانشگاههای آلمان برای تمام افرادی که شرایط تحصیل در این دانشگاهها را دارند، رایگان می باشد. چه دانجشو آلمانی باشد و چه غیر آلمانی. چه به زبان آلمانی تحصیل کند و چه به زبان انگلیسی. این یکی از قوانین و سیاستهای آموزشی آلمان است.




دانشگاههای بسیار زیادی در آلمان با شرایط مختلف تحصیلی فعالیت علمی دارند. برخی از آنها قدمت بالای 300 سال دارند و برخی در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. بر اساس قوانین آموزشی آلمان ، تحصیل در آلمان برای هر فردی با هر ملیتی و با توجه به شرایط وی، در یکی از دانشگاهای آلمان این کشور، بلامانع است.




تحصیل در آلمان به زبان آلمانی و یا انگلیسی برای تمام مقاطع تحصیلی و همه رشته ها، رایگان است




برای تحصیل در دانشگاههای آلمان نیاز به داشتن شرایط خاص و ویژه ای نیست. کافیست ابتدا مقطع و رشته تحصیلی مورد نظر خود را مشخص کنید، سپس به تناسب شرایطی که دارید، شرایط لازم تحصیل در آلمان برای تحصیل در یکی از دانشگاههای آلمان را برای خود فراهم کنید. کافی است بدانید هر مقطع تحصیلی و هر رشته تحصیلی در دانشگاههای آلمان شرایط خاص خود را دارد.




ورود به دانشگاههای معتبر آلمان، دقیقا برعکس شرایط ورود به دانشگاههای ایران است.

اگر شرایط ورود به دانشگاههای سراسری ایران سخت بوده و از طریق کنکور فراهم است، بر عکس، شرایط ورود به دانشگاههای آلمان براحتی برای تمام افراد فراهم است و هر فردی با توجه به شرایط خود(معدل آخرین مدرک تحصیلی و مدرک و نمره زبان) می تواند یکی از دانشگاههای آلمان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نماید. هر کدام  از دانشگاه های آلمان شرایط خاصی را برای ورود دانشجویان به دانشگاه قرار داده اند.  لذا کافی است که شما بر اساس شرایط و داشته های تحصیلی خود، بتوانید دانشگاه مورد نظری که با شرایط شما وفق دارد را انتخاب نموده و برای آن اپلای نمائید.




در آلمان بیش از ۴۰۰ دانشگاه و دانشکده معتبر وجود دارند و در کل بیش از ۱۰۰۰ رشته تحصیلی وجود دارد. بنابراین گزینه های زیادی برای تحصیل در آلمان دارید.




شرایط تحصیل در آلمان

اما به طور کلی می توان شرایط زیر را برای تحصیل در آلمان برای متقاضیان عنوان نمود:

مدرک زبان آلمانی

اگر در ایران فقط دیپلم جدید و یا دیپلم و پیش دانشگاهی دارید باید ابتدا کالج بروید. کالج های دانشگاهی (Studienkolleg) دولتی آلمان همگی آلمانی زبان هستند و برای ورود به آنها باید علاوه بر مدرک زبان آلمانی مورد نظر، دانش زبان آلمانی شما نیز بالاتر از سطح B2 باشد.




نکات مهم برای یادگیری زبان آلمانی




داشتن مدرک زبان انگلیسی

اگر می خواهید در آلمان به انگلیسی تحصیل کنید،باید مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشید. در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، بسیار از رشته های تحصیلی در دانشگاههای دولتی به شرایط تحصیل در آلمان زبان انگلیسی هم ارائه می شود. مدرک زبان انگلیسی مورد نظر برای این دانشگاهها معمولا IELTS با نمره بالای 6.5 و یا تافل با نمره بالای 85 می باشد.اما شرایط دانشگاهها متفاوت است و بعضا با نمرات پایین تر زبان هم پذیرش انجام می شود و لی هر چه نمره زبان شما بالاتر باشد، شانس شما برای پذیرش بیشتر است.




در تعداد معدودی از دانشگاههای آلمان مقطع کارشناسی نیز به زبان انگلیسی برای برخی از رشته ها ارائه می شود. اما تعداد این دانشگاهها و رشته ها زیاد نیستند.

اگر می خواهید به زبان انگلیسی در آلمان تحصیل کنید، داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی است







کالج دانشگاهی

اگر در ایران فقط دیپلم سه ساله دبیرستان نظام جدید و یا دیپلم و پیش دانشگاهی دارید، باید ابتدا کالج دانشگاهی بروید. پس از گذراندن یک سال دوره کالج و موفقیت در آن، می توانید وارد دانشگاه شوید. کالج و هزینه تحصیل در آلمان های دانشگاهی (Studienkolleg) دولتی آلمان همگی آلمانی زبان هستند و برای ورود به آنها باید علاوه بر مدرک زبان آلمانی مورد نظر، دانش زبان آلمانی شما نیز بالاتر از سطح B2 باشد




 

اگر دو ترم تحصیلی و یا 38 واحد در دانشگاههای ایران پاس کرده باشید، نیاز به گذراندن کالج در آلمان ندارید




تاثیر معدل در پذیرش از دانشگاههای آلمان

از نظر معدل، برخی از دانشگاهها برای پذیرش تحصیلی برای ایرانیان معدل بالای 17 می خواهند، برخی دیگر بالا ی 15 و تعدادی هم معدل زیر 15 را قبول می کنند. اینکه چه دانشگاهی چه معدلی را می خواهد، هیچ ارتباطی به رنکینگ و اعتبار دانشگاه در آلمان ندارد و معمولا دانشکده ها هستند که این شرایط را اعلام می نمایند.

معمولا شرایط سنی برای تحصیل در دانشگاههای آلمان وجود ندارد و فقط کالج ها ی دانشگاهی هستند که بعضا بالای 27 و یا 28 سال را برای ورود به کالج قبول نمی کنند.




محدودیت سنی

به خاطر داشته باشید که شما با هر شرایط سنی می توانید در دانشگاههای آلمان تحصیل کنید زیرا دانشگاههای آلمان معمولا برای صدور پذیرش تحصیلی شرایط سنی خاصی ندارند. فقط کالج ها ی دانشگاهی هستند که بعضا بالای ۲۷ و یا ۲۸ سال را برای ورود به کالج قبول نمی کنند. ک البته تعداد معدودی در آنها دیده می شود که شرایط سنی داشته باشند.







سن و شرایط سنی برای سفارت آلمان هنگام ویزا دادن  مهم است؛ نه برای تحصیل در دانشگاه های آلمان و دریافت  پذیرش تحصیلی از آنها
مزایای تحصیل در آلمان




یکی از دلایلی که سبب گردیده کشور آلمان و تحصیل در این کشور، از اهداف، مقاصد و بهترین و اولین انتخاب ایرانیان باشد، مزایای بی شمار این کشور برای متقاضیان کار و تحصیل در آلمان می باشد.




کشوری که در آن تحصیل برای همه افراد و در همه مقاطع تحصیلی رایگان بوده و بازار کار بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد، قطعا" یکی از الویت های اصلی متقاضیان قرار خواهد گرفت. کشوری صنعتی که یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا را دارد و در زمینه تجارت نیز جزو ده کشور برتر دنیا می باشد که با اکثر کشورهای دنیا رابطه تجاری بالایی داشته و کارخانجات، صنایع و شرکتهای تجاری و صنعتی آن در اکثر کشورها نیز دارای نمایندگی فعال می باشند.




از مزایای تحصیل در آلمان به طور خلاصه به موارد زیر می توان اشاره نمود:

رایگان بودن تحصیل:

طبق قانون اساسی آلمان تحصیل برای تمام افراد آلمانی و خارجی رایگان میباشد که می تواند مزیت بسیار خوبی برای دانشجویان باشد

رنکینگ و اعتبار بالای دانشگاهها:

دارای دانشگاههایی با قدمت بالا و اعتبار و رنکینگ جهانی بوده و مدارک تحصیلی دانشگاهای آن در تمام دنیا معتبر می باشد

ارتباط بین صنعت و دانشگاه:

بین دانشگاهها و صنایع آلمان رابطه تنگاتنگی وجود دارد و دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، ضمن آموزش تئوری در دانشگاه، تجربه عملی نیز در صنایع بدست می آورند

در دانشگاههای آلمان امکانات و تجهیزات پژوهشی:

کارگاهها، آزمایشگاههای مجهز و پیشرفته برای تمام رشته های تحصیلی وجود دارد و دانشجویان در ضمن تحصیل، با حضور اجباری در این مراکز ، پس از فارغ التحصیلی ، از تجربه عملی بالایی نیز برخوردار می شوند.

اعتبار ویزای دانشجوئی آلمان:

ویزای دانشجوئی آلمان که در ضمن تحصیل دارید، بسیار معتبر بوده و می توانید با آن در کل اتحادیه اروپا بارها سفر نمائید

تبادل فرهنگی با دانشجویان دیگر کشورها:

در دانشگاههای آلمان دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف مشغول به تحصیل هستند و شما در دوران تحصیل با فرهنگ های مختلف کشورها آشنا می شود که می تواند در زندگی و آینده شما تاثیر به سزائی داشته باشد

فرصت 18 ماهه برای پیدا کردن کار در آلمان:

پس از اتمام تحصیلات خود در هر مقطعی، ۱۸ ماه فرصت دارید که در آلمان بمانید و برای خود کاری پیدا کنید و زندگی جدیدی را در آلمان شروع کنید

با اقامت کاری بین سه تا ۵ سال:

و یا کلا ۶ سال اقامت در آلمان (تحصیلی و کاری) می توانید درخواست اقامت دائم آلمان را بدهید.

درصد پایین بیکاری در آلمان:

 آلمان با درصد پایین بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در بین کشورهای دنیا، می توانید به عنوان بستر امنی برای کار و زندگی باشد.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی:

در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان کار دانشجوئی در دوران تحصیل فراهم است و می تواند پوشش دهنده کلیه‌ی مخارج زندگی دانشجویی شما باشد.

می توانید همسر و فرزندان:

خود را در زمان تحصیل، به همراه خود به آلمان ببرید.

اجازه کار همسر در آلمان:

همسر شما در زمان حضور در آلمان، اجازه کار کردن تمام وقت را در آلمان دارد. اگر همسر شما کار تمام وقت در آلمان پیدا کند، می تواند تمام هزینه های زندگی خانواده را در مدت زمان تحصیل شما فراهم نماید.

از بورسیه و امکانات اراسموس می توانید

استفاده کنید و یک یا دو ترم خود را در دیگر کشورها بگذرانید.







بورسیه تحصیلی در آلمان










تحصیلات دانش آموزی درآلمان( قبل از دانشگاه)




سیستم آموزش در آلمان بر اساس قوانین ایالتی می باشد و هر ایالت می تواند قوانین خاص خود را برای تعداد سالهای تحصیل دانش آموزان داشته باشد. کودکان از سه سالگی  وارد مهد کودک (Kindergarten)می شوند که آموزش قبل از دبستان است. سپس آموزش رسمی از 6 سالگی و از مقطع ابتدایی آغاز می شود که 4 سال به طول می انجامد.




در این مدت کودکان با محیط، نحوه آموزش و شرایط محل تحصیل آشنا می شوند و خواندن و نوشتن را همراه دروس ابتدایی می آموزند . سپس دوره ای 6 ساله را همراه با برنامه های جدید آموزشی شروع می کنند و تحصیل در مدارسgymnasium و یا realschule  و  hauptschule ادامه میابد. در پایان این دوره ، دانش آموزان پس از 9سال مدرک hauptschulabschluss یا بعد از 10 سال مدرک realschulabschluss  می گیرند.




سپس در دو گروه وارد مرحله پایانی دوره دبیرستان می شوند. یک گروه برای گذراندن دوره های کار آموزی وارد مدارس فنی می شوند و با گذراندنfachoberschule  و abitur دیپلم فنی fachhochschulreife  می گیرند سپس وارد بازار کار یا مدارس عالی فنی می شوند. گروه دوم  در دبیرستان هایgymnasiale oberstufe  با گرایش های گوناگون ادامه تحصیل می دهند که پس از 13 سال دیپلم عمومی دبیرستان  hichschulreifeیا abitur می گیرند که می توانند وارد دانشگاه ها شوند.




نمرات خوب دانش آموزان در مقاطع پایین تر،  فرصت‌هایی بیشتری برای آنها فراهم می کند که بعدا در تحصیلات داشگاهی بهتر، نیز تاثیر گذار بوده و حرفه‌ و آینده فرد را مشخص می نمایند.




تحصیلات دانشگاهی  

تحصیلات دانشگاهی در آلمان در دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی ، دانشگاه های عالی آموزش هنر ، مدارس عالی فنی و .... امکان پذیر است. شرط ورود به دانشگاه ها و مدارس عالی فنی داشتن دیپلم دبیرستانی 13 ساله است.




دارندگان دیپلم های دبیرستانی 12 ساله خارج از کشور آلمان پس از گذراندن آزمون تشخیص علمی (feststellungsprufung) به تقاضای داوطلب یا پس از طی دوره های یک سالهstudienkolleg در کالج های مقدماتی، می توانند به دانشگاه راه یابند.  انتخاب رشته دانشگاهی نیز بر اساس نوع تحصیل در این کالج های و نمرات اخذ شده صورت می گیرد. البته در دانشگاه تغییر رشته امکان پذیر است.




شرط ورود به مدارس عالی فنی Fachhochschule(fh) برای دانش آموزانی که در نظام آموزشی آلمان تحصیل کرده اند داشتن گواهینامه پایان تحصیلات 12 ساله دیپلمFachhochschulreife است.

تحصیلات دانشگاهی شامل دو دوره پایه و اصلی است

دوره پایه (diplom-Vorprufung) حداقل 4 نیم سال طول می کشد  و دوره اصلی حداقل 4 نیم سال برای مدارس عالی فنی و حداقل 8 نیم سال برای دانشگاه ها می باشد.

دانشگاه ها در آلمان مستقل هستند و بودجه کلیه مراکز آموزشی که دولتی هستند از طرف مسؤلان ایالتی و وزارت فرهنگ آلمان تامین می شود.

دانشگاه های بسیار ممتاز کشور آلمان، آینده ی روشن پیش روی دانشجویان قرار می دهند. دانشگاه های  این کشور و مهمتر از همه رایگان بودن تحصیلات در این کشور باعث شده است تا آلمان به عنوان یکی از کشورهای سرآمد دنیا از لحاظ پذیرش دانشجو مطرح گردد .

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که دانشجویانی که قصد اخذ اقامت دائم آلمان را پس از اتمام دوره تحصیل دارند، فرصت 18 ماهه ای را برای پیدا کردن کار و ماندن در آلمان دارند. سیستم آموزشی کشور آلمان به دلیل حساسیت بسیار زیاد دولت آلمان به روی زبان آلمانی طوری طراحی شده است تا تمامی رشته های ارائه شده به زبان آلمانی ارائه شوند .

 




مقاطع تحصیلی دانشگاهی در آلمان







نظام قدیم
magister ( کارشناسی ارشد) در آلمان

مگیستر یک درجه و مدرک دانشگاهی است که در بسیاری از کشور های اروپایی رایج بوده و راه رسیدن به آن در دانشگاه های مختلف، متفاوت می باشد. این سیستم در آلمان کهنه شده و از سال2005 تقریبا هیچ یک از دانشگاه ها برای مگیستر دانشجو نمی پذیرد.




ارزش مگیستر مانند مستر یعنی کارشناسی ارشد می باشد، با این تفاوت که در مگیستر بجای یک رشته بایستی دو یا سه رشته به طور همزمان تحصیل گردد.

انتخاب رشته در سیستم مگیستر به دو شکل می تواند صورت پذیرد. در حالت اول دو رشته به عنوان رشته های اصلی و در حالت دوم یک رشته به عنوان رشته ی اصلی (hauptfach) و دو رشته دیگر به به عنوان رشته های فرعی   (nebenfach)  انتخاب می گردد. در این سیستم در رشته اصلی واحد های بیشتری گذرانده می شود.




در سیستم مگیستر امتحان پایان ترم تقریبا معنای خاصی ندارند زیرا به جای نوشتن امتحان برای بسیاری از دروس می بایست تحقیق نوشه شود. این دوره دانشگاهی حداقل 9ترم طول می کشد و پس از گذرانده شدن تمام دروس، می بایست کار مگیستر نوشته شود که برای رشته های اصلی یک تحقیق و یک دفاع و حداقل 4 ساعت امتحان تئوری نیاز است و برای یک یا دو رشته دیگر امتحان تئوری و دفاع نیاز می باشد.

همچنین دانشجو معمولا می بایست در 2 الی 3 موضوع پرستاری در آلمان مختلف تحقیق کند و از کار خود دفاع نماید ( از آن جا که قوانین دانشگاه های مختلف آلمان متفاوت می باشد، ممکن است دانشگاهی از این قوانین پیروی نکرده و قوانین خاص خود را داشته باشد.)

 diplom (کارشناسی ارشد) در آلمان

دیپلم یکی از فراوان ترین مدارک دانشگاهی در دانشگاه های گوناگون آلمان می باشد که مدرک آن در ایران کارشناسی ارشد ارزیابی می شود و بیشتر برای رشته های علمی مانند رشته های مهندسی است در حالی که مگیستر بیشتر مختص رشته های نظری می باشد.

این سیستم از سال 1899 در دانشگاه ها و مدارس عالی آلمان استفاده گردیده است. در این سیستم پس از 4-6 ترم می بایست امتحان میان دوره گذرانده شود که امتحان شفاهی است و به آن امتحان قبل از دیپلم گفته می شود.




promotion(دکتری) در آلمان

دکتری یک درجه دانشگاهی است که اتمام آن پس از اتمام کارشناسی ارشد و در مواردی خاص پس از  اتمام کارشناسی صورت گرفته  و حداقل 3تا 4 سال به طول می انجامد. انواع مختلف دکتری وجود دارد که از آن جمله می توان موارد زیر را نام برد.

Doctor (dr.)

Doctor ingenieur ( dr.ing.)

دوره دکتری در آلمان به صورت انجام یک تحقیق و نوشتن پایان نامه بوده و کار و موافقتیست که بین یک دانشجو و یک یا چند پروفسور انجام می پذیرد.

دوره دکترا در آلمان فقط پژوهشی است و غالبا نیاز به گذراندن واحد درسی ندارد مگر در موارد خاص و از جمله برای دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد را خارج از کشور آلمان گرفته باشند و واحد های درسی مورد نیاز  را در دوره کارشناسی ارشد نگذرانده و یا دارای نمره های خوب نباشند در این حالت وی می بایستی در کلاس های برخی دروس شرکت نموده و در مواردی خاص امتحاناتی نیز بگذراند. پس از اتمام پایان نامه و دفاع و چاپ آن و در مواردی پس از گذراندن امتحانات شفاهی مربوط به موضوع اصلی پژوهش ، دانشجو مدرک دکتری خود را اخذ می نماید.

 




نظام آموزشی جدید در آلمان

Bachelor ( کارشناسی)

مقطع لیسانس در کشور آلمان ۴ ساله است افرادی که متقاضی ورود به این مقطع هستند می بایستی مدرک دیپلم را داشته باشند تا بتوانند در این دوره شرکت کنند. این افراد طبق قوانین المان ابتدا باید یک دوره کالج دانشگاهی را در آلمان بگذرانند و سپس وارد دانشگاه شوند. کالج ها بر حسب رشته های تحصیلی متفاوت هستند.




کالج پزشکی، کالج مهندسی، کالج هنر و .... هم چنین این نکته حائز اهمیت است که دوره ۴ ساله لیسانس به زبان آلمانی تدریس می شود و فرد متقاضی می بایستی مدرک زبان آلمانی B1یا B2 را داشته باشد. که بهتر است در ایران این مدرک را کسب کرده و بعد به کشور آلمان مهاجرت تحصیلی کند زیرا گذراندن دوره ی کالج زبان آلمانی در کشور آلمان دوره ای است که سفارت را متقاعد و راضی به دادن ویزا به متقاضی می کند و حتماَ باید پذیرش در یک مقطع تحصیلی را برای رفتن به سفارت ارائه دهید.

بچلر یک درجه و یک مدرک دانشگاهی و معادل کارشناسی است که کار در آلمان در بسیاری از دانشگاه های دنیا و نیز اروپا وجود دارد و کوتاهترین دوره دانشگاهی آلمان است که 6-8 ترم (حدود 3-4 سال ) طول می کشد و پس از اتمام دوره دانشجو می تواند وارد مرحله مستر ( کارشناسی ارشد) شود.




چهار نوع کارشناسی وجود دارد:

کارشناسی رشته های هنر:B.A.

کارشناسی رشته های طبیعی مانند زیست شناسی :B.Sc.

کارشناسی رشته های عملی مانند مهندسی ها  :B.Eng.

کارشناسی رشته های حقوقی :LL.B.




کارشناسی ارشد در آلمان

آلمان با داشتن معتبرترین دانشگاه های اروپا، سر آمد کشور های اروپایی در بحث آموزش است و به همین دلیل بسیاری از علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نظیر دکترا کشور آلمان را برای اتمام دوره فوق لیسانس خود انتخاب می کنند،چرا که ایشان می توانند بصورت کاملا رایگان مدارک تحصیلی خود را از بهترین دانشگاه های اروپا اخذ نموده و کار پرستاری در آلمان شانس خود را جهت اخد بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا افزایش دهند.دوره تحصیلات کارشناسی ارشد در کشور آلمان دو ساله است . دروس دانشگاهی کشور آلمان به دو صورت آلمانی و انگلیسی تدریس میشوند . یعنی حتی افرادی که مدرک زبان بین المللی انگلیسی دارند هم می توانند به انگلیسی در دانشگاههای آلمان و بصورت رایگان تحصیل کنند.

متقاضیان برای شروع به تحصیل به زبان آلمانی در دانشگاه ، می بایست مدارک دال بر تسلط به این زبان را ( در سطح C1 ) قبل از ورود به دانشگاه کسب نمایند . اما برای اخذ پذیرش می توان با مدرک B1 و یا حتی بدون مدرک زبان هم پذیرش را اخذ نمود. انچه که مهم است این که سفارت آلمان در روز مصاحبه حداقل مدرک زبان B1 را از متقاضی می خواهد. گفتنی است  کشور آلمان مجوز یادگیری زبان آلمانی را در کشور آلمان به دانشجویان اعطا نمی نماید . افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می بایستی مدرک Ielts 6-6.5 را به دانشگاه ارائه دهند

کارشناسی ارشد یک مقطع دانشگاهی است که در همه دانشگاه ها و نیز در کل اروپا و از جمله آلمان وجود دارد. آغاز این دوره پس از اتمام کارشناسی صورت گرفته و حداقل یک و نیم تا دو سال به طول می انجامد. چهار نوع کارشناسی ارشد وجود دارد:




کارشناسی ارشد رشته های هنر:M.A.

کارشناسی ارشد رشته های طبیعی مانند زیست شناسی:M.SC.

کارشناسی ارشد رشته های عملی مانند مهندسی ها:M.ENG.

کارشناسی ارشد رشته های حقوقی:LL.M.

 

promotion (دکتری) در آلمان

کشور آلمان همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل ، به دانش جویان در حال تحصیل در مقطع دکترا ، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان،شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره ی دکترا در این کشور فراهم آورده است. بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور آلمان به ۲ صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه ی کارشناسی در آلمان دانشگاه را شخصا پرداخت می کند،صورت می پذیرد. تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاههای کشور آلمان می باشد، همانند اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس کشور آلمان می باشد ولیکن در این مطلب شرایط لازم جهت اخذ فرصت تحصیل در مقطع دکترا به همراه اخذ بورسیه تحصیلی می پردازیم.

جهت اخذ بورسیه ی تحصیلی مقطع دکترا در کشور آلمان فرد متقاضی می بایست پارامترهای ذیل را احراز نمائد:

۱)در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر

۲)اخد مدرک دال بر تسلط کافی به زبان آلمانی و یا زبان انگلیسی (حداقل آیلتس ۶٫۵)

۳)جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که تز دکترا فرد را پشتبانی نماید.

۴)داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب و …

۵)داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده،می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

دکتری در دو نظام جدید و قدیم آلمان تفاوتی با یکدیگر ندارد




Fachhochschule(fh) ها مدارس عالی هستند که غالبا در آن ها توجه به کار عملی نسبت به تئوری بیشتر بوده و تا مقطع کارشناسی ارشد بیشتر وجود ندارد. لذا تصمیم به گذراندن دوره دکتری در این مراکز آموزشی بایستی با دقت کافی انجام گردد. همچنین ارزشیابی وزارت علوم ایران از مدارک اخذ شده از این مدارس عالی با دانشگاه ها متفاوت می باشد.

 

زبان تحصیل در دانشگاه های آلمان

در غالب دانشگاه های آلمان تحصیل به زبان آلمانی انجام می شود به تدریج زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان تدریس مورد استفاده قرار گرفته و برخی رشته ها در مقاطع کارشناسی و به ویژه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و در مواردی به دو زبان برگزار می گردد.تدریس به زبان انگلیسی و یا آلمانی در دانشگاه های مختلف، دانشکده ها و مؤسسات مختلف و بر حسب رشته کاملا متفاوت است.

برای اخذ پذیرش در رشته های به زبان آلمانی به مدرک زبان آلمانی ، برای رشته های به زبان انگلیسی مدرک این زبان و برای رشته های مشترک مدرکی دال بر داستن هر دو زبان نیاز است. گذراندن دوره دکتری در آلمان غالبا با زبان انگلیسی امکان پذیر است. هرچند دانستن زبان آلمانی برای استفاده از کلاس های دانشگاه ، جلسات به زبان آلمانی و نیز سهولت در زندگی در آلمان توصیه می شود.

اگر می خواهید به تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی مشغول شوید با توجه به رشته دانشگاهی مد نظر خود, شما نیاز به اییلتس 6 به بالا دارید.




 کار دانشجویی در آلمان




دانشجویان مقطع کارشناسی کشور آلمان مجوز کار در محدوده ای ۱۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .




دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور آلمان مجوز کار در محدوده ای ۲۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد




دانشجویان مقطع دکترا کشور آلمان مجوز کار در محدوده ای ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .




با کار دانشجویی در آلمان می توانید  هزینه های زندگی  خود را پوشش دهید




هزینه های زندگی در آلمان




تحصیل در کشور آلمان به صورت رایگان است و فرد دانشجو فقط باید هزینه های ماهیانه ی زندگی خود را متقبل شود . که دولت آلمان با توجه به این که به دانشجویان در هفته اجازه کار 20 ساعت را داده است، آنها می توانند بابت هر ساعت کار بین ۷ تا 12 یورو را کسب کرده قسمتی از مخارج زندگی خود را پرداخت نمایند .




هزینه زندگی در آلمان حداقل 600 یورو در ماه می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بردارد. ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را داشته باشد قبل از رفتن به آلمان و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در آلمان است.




کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور آلمان مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان آلمانی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی راپیداکنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی آلمان خود را به ویزای کاری تبدیل کنند .




این نکته را نیز باید ذکر کرد که گرفتن اقامت دائم در کشور آلمان بسیار دشوار است و طولانی و افراد می بایستی مدت زمان زیادی را در کشور آلمان کار کنند تا طول دوره را سپری کرده و اقامت دائم را اخذ کنند و پس از اخذ اقامت دائم پروسه گرفتن پاس آلمانی را بگذرانند.







هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن ، غذا ، رفت و آمد ، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور آلمان می باشد .




دانشگاه های آلمان




اگر برای مواد غذایی و پوشاک دانشگاه های آلمان

نیز مبلغی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو دانشگاه های آلمان

در هر ماه در نظر بگیریم که البته تنها در قالب زندگی دانشجویی قابل تصور است، هزینه‌ها با احتساب هزینه‌های تحصیلی و غیرتحصیلی و با توجه به الزام پرداخت شهریه یا عدم الزام آن، شهر محل سکونت و همچنین هزینه‌های اجتناب‌ناپذیری همانند تلفن و اینترنت (در خانه‌های خصوصی)، مبلغی در حدود ۵۰۰ تا ٧۰۰ یورو در هر ماه برآورد می‌شود.




جزئیات بیشتر هزینه های زندگی در آلمان







اطلاعات ضروری برای دوران تحصیل در آلمان

اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، بهتر است پیش از هر اقدامی به شرایط اخذ ویزا و امکانات کار و آموزش زبان در این کشور توجه کنید.




آلمان یکی از محبوب ترین کشورها برای دانشگاه های آلمان افرادی است که قصد تحصیل در یک کشور خارجی را دارند. علت این امر بیش از هر چیز مخارج پایین برای دانشجویان در این کشور است. به عنوان مثال دانشجویان خارجی در ایالات متحده آمریکا باید به طور متوسط سالانه ۲۵ هزار یورو شهریه بپردازند.




هزینه تحصیل در بریتانیا به مراتب بیشتر است و در برخی موارد حتی به 50 هزار یورو در سال هم میرسد. اما تحصیل در دانشگاههای آلمان رایگان می باشد که این مسئله می تواند برای افرادی که به دنبال کسب علم و دانش هستند بسیار مورد توجه باشد.




علاوه بر این هزینه های زندگی دانشجوئی در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر در سطح پایینی قرار دارد. با وجود این که زندگی در آلمان ارزان‌تر و نسبت به بسیاری از کشورها راحت‌تر است، توصیه میشود که پیش از سفر به آلمان و آغاز تحصیل در این کشور به نکات زیر توجه کنید:


اگر دارای حرفه و یا مهارت خاصی بوده و تجربه کاری و عملی در آن زمینه را نیز دارید، شاید آلمان به عنوان بهترین گزینه در اروپا برای پیدا کردن کار مورد نظر شما باشد.

 

ویزای جستجوی کار (Job Seeker) که قبلا در کشورهایی همچون کانادا و استرالیا رواج داشت، امروزه در  نیز مورد نظر قرار گرفته و مسئولین آلمانی در پی آن هستند که به جای جذب نیروهای پناهنده که بعضا هیچ گونه مهارتی نداشته و فقط سربار جامعه آلمانی ها می شوند، کاملا به صورت قانونی و برنامه ریزی شده اقدام به جذب نیروی کار ماهر و حرفه ای از دیگر کشورها نمایند.

 

این کار برای آلمانی ها منفعت بسیار زیادی دارد. زیرا با کمترین هزینه می توانند نیروهای ماهر و حرفه ای را که یک کشور هزینه های زیادی برای آن کرده است را به راحتی بدست آورند.

 

با توجه به رشد منفی جمعیت کشور المان، دولت این کشور در نظر دارد امکان جستجوی کار در آلمان را برای متخصصانی که از سطح دانش و مهارت بالا و سابقه کار حرفه ای در کشور خود برخوردارند، فراهم کند تا بتواند در میان مدت کمبود نیروی کار متخصص در آلمان را جبران کند.

 


 

 

کارفرمایان آلمانی عالی ترین مزایا، امنیت شغلی و بیشترین میزان پرداختی حقوق را دارند. آنها ساعت کاری را تقلیل داده اند و روز های تعطیلات را به ۴۰ روز در سال رسانده اند
 

 

پایین ترین و کمترین نرخ بیکاری در اروپا متعلق به کشور آلمان است. نکته جالب اینکه با عنایت به نرخ بیکاری کمتر از ۷% در آلمان ، ولی همیشه آلمان با کمبود نیروی کار مواجه بوده است. حتی در سالهای اخیر نیز با وجود ورود میلیونی مهاجرین به این کشور، در پست های تخصصی و حرفه ای کمبود نیروی کار وجود دارد. بیکاری در روستاهای آلمان بیشتر از شهرها بوده و هنوز هم یکی از مشکلات اساسی دولت به شمار می رود.

 

 

با داشتن ویزای جستجوی کار که با نام ویزای کارجویان آلمان نیز شناخته می شود، می توانید برای شش ماه به آلمان رفته و بدنبال شغل مناسب با حرفه و تخصص خود باشید. در صورت یکه موفق به پیدا کردن کار مورد نظر خود شده و با با کارفرما قرارداد حد اقل یک ساله و با حقوق مشخص ببنیدید، می توانید ویزای خود را به ویزای کار آلمان تبدیل نمایید.

 

بازار کاریابی و کار در آلمان قوانین و مقررات خاص خود را دارد و شما برای پیدا کردن شغل مناسب با تخصص و مهارت خود، باید با الزامات و شرایط کار کردن در آلمان آشنا شوید. بسیاری از کارفرمایان کارکنان خود را براساس مدارک تحصیلی و تجربه کاری در همان رشته یا شغل انتخاب می کنند. اما در مواردی حتی بدون داشتن مدرک مهارتی و یا حرفه ای خاص و مورد نیاز، هنوز هم شانس پیدا کردن یک شغل خوب را دارید.

 

 

در سال ۲۰۱۵ با باز شدن درهای آلمان به روی پناهندگان سوریه و کشورهای عربی، بیش از یک و نیم میلیون پناهجو وارد آلمان شده است. نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از آنها جذب بازار کار شده اند. اما بسیاری از این مشاغل در بخش خدمات است. انتظار مسئولان آلمان این بود که با ورود این خیل عظیم، بتوانند نیروی متخصص کاری مورد نیاز خود را از این افراد تامین نمایند.

 

 

علت این که چرا پناهجویان نتوانستند به سادگی نیاز بازار کار آلمان را برآورده کنند این بود که، بسته به این که پناهجویان از کدام کشور آمده باشند، میزان افراد متخصص در میان آنها نیز متفاوت است. در مجموع عده متخصصین در میان پناهجویان زیاد نیست. از این گذشته این احتمال هم وجود دارد که بخشی از پناهنده ها با تغییر شرایطی که دلیل پناهندگی آنها بوده است، مجبور به ترک آلمان شوند.

 

 

بنابراین شرکت ها نمی توانند در درازمدت روی آنها به عنوان نیروی کار حساب کنند. اما از سوی دیگر عدم تطابق فرهنگ اعراب با فرهنگ جامعه آلمان، و نبود تخصص و مهارت لازم در بین این مهاجرین، سبب گردید که کشور آلمان نتواند این نیاز خود را برآورده نماید.

 

 

لذا بعد از آن، مسئولین دولت و مجلس آلمان بر اساس قوانینی که مصوب نمودند، راههای ورود نیروی کاری حرفه ای به آلمان را هموار تر نموده و دست کارفرمایان را برای جذب نیروی های خارجی باز گذاشتند.

 


 

سال هاست که از شمار بیکاران در آلمان به مرور زمان کمتر می شود، و از سوی دیگر و به موازات این مطلب، بازار کار این کشور هم سال به سال با کمبود شدیدتر نیروی کار حرفه ای و متخصص مواجه می شود.

 

در آلمان به تازگی قوانین جدیدی به تصویب رسیده است که مسیر ورود متقاضیان کار از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به آلمان راباز می کنند و امکانات، تسهیلات و شرایط خوب و جدیدی را در برابر مهارجران کاری قرار می دهند. این قوانین از ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی به اجرا گذاشته می شوند.

 

در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۰ درصد مشاغل کاری در برخی از حوزه های اقتصادی آلمان، خالی ماندند. یافتن نیروی کار متخصص و مناسب برای این شغل ها توسط کارفرمایان، بسیار دشوار و حتی در مواردی اصلا ممکن نیست.

 

 

در بخشی از گزارش موسسه اقتصاد آلمان واقع در کلن آلمان، گزارش آماری جالبی ارائه شده است که نشان می دهد از سال ۲۰۱۰ یعنی ۹ سال پیش تا کنون، شمار بیکاران در آلمان یک و نیم میلیون نفر بود و تعداد مشاغل خالی در این سال حدود ۲۱۵ هزار نفر بوده است. اما در سال ۲۰۱۸ میلادی، شمار بیکاران در آلمان به۸۵۰ هزار نفرکاهش پیدا کرده است و از سوی دیگر نیز، مشاغل کاری خالی و بدون نیروی کار نیز  بیش از دو برابر (۵۰۰ هزار تا) شده است.

 

 

گزارش و آماری که مسئولین این کشور را وادار کرد تا قوانین جدید را برای تطبیق با نیازهای بازار کار تغییر دهد. با توجه به این قوانین و اطلاعات کلی در مورد کار در آلمان راه برای یافتن کار هموارتر خواهد بود.

تحصیل در کانادا، از دیر باز تا کنون مد نظر بسیاری از ایرانیان مشتاق تحصیل در خارج از کشور، بوده است. صرف نظر از هزینه ها  و شهریه دانشگاههای کانادا، فارغ التحصیل شدن از هر یک از دانشگاههای کانادا، می تواند آینده کاری و شغلی بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم نماید.

 

شاید یکی از مواردی که توانسته پوشش دهنده هزینه دانشگاههای کانادا باشد، امکان دریافت اقامت دائم این کشور بعد از پایان تحصیلات باشد. استادی اینفو با توجه به تجربه درخشانی که در زمینه کاری کانادا دارد، اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی کانادا برای مقاطع: کالج فنی و ساینس،کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری می نماید. همچنین در برخی از موارد ، در صورتی که متقاضی مدرک زبان بین المللی انگلیسی نداشته باشد، امکان دریافت پذیرش بدون مدرک زبان نیز برای متقاضیان وجود دارد.

 

این نوع پذیرشها به صورت توام بوده و شامل پذیرش تحصیلی در مقطع مورد نظر و پذیرش دوره زبان می باشد که به نوعی معروف به پذیرش مشروط می باشند که در آنها متقاضیان می بایست دوره های زبان انگلیسی را قبل از شروع ترم تحصیلی در کالج های زبان بگذرانند و سپس وارد دانشگاه شوند. خاطر نشان می گردد که پذیرش های مشروط از شانس کمتری برای دریافت ویزا برخوردار می باشند وبه متقاضیان توصیه می کردد که در صورت امکان مدرک زبان خود را دریافت نمایند.

 

اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی می تواند سریع ترین راه برای ورود به کانادا می باشد. از آنجایی که در برخی از کشورها منجمله ایران، روند بررسی تقاضای مهاجرت کاری به کانادا بسیار طولانی است، آن دسته از افرادی که بدنبال اخذ اقامت دائم کانادا در مدت کوتاه تری هستند (درصورت دارا بودن شرایط مربوطه) از طریق ویزای تحصیلی اقدام می کنند.

 

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاههای کانادا:

تقریبا می توان گفت که دانشگاههای کانادا نیز مانند بسیاری از دانشگاههای کشورهای دیگر، برای صدور پذیرش تحصیلی نیاز به مدارک تحصیلی مقاطع تحصیلی قبلی شما داریند. این که این مدارک باید به تایید وزارت خارجه و دادگستری ایران نیز برسد، از نظر دانشگاهها متفاوت است و توصیه می شود که قبل از اقدام به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمائید تا از این نظر مطمئن شوید. زیرا برخی از دانشگاه ها فقط ترجمه مدارک شما را فقط با مهر مترجم نیز قبول می کنند که در این صورت هزینه کمتری را متقبل خواهید شد.

مدارک لازم برای پذیرش کارشناسی:

ترجمه دیپلم و ریز نمرات سه ساله دبیرستان
پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن (در صورتی که دارید)
ترجمه شناسنامه(اگر نیاز است)
مدرک زبان بین المللی
پاسپورت
رزومه (cv)
انگیزه نامه(در صورت نیاز)
مدارک مورد نیاز برای اپلای فوق لیسانس در کانادا :

ترجمه دیپلم و ریز نمرات سه ساله دبیرستان
در صورت وجود، پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن
ترجمه مدرک کارشناسی و ریز نمرات کارشناسی
ترجمه مدرک کاردانی و ریز نمرات آن
ترجمه شناسنامه(اگر نیاز است)
مدرک زبان بین المللی
پاسپورت
رزومه (cv)
انگیزه نامه(در صورت نیاز)
توصیه نامه از اساتید(حد اقل دو نسخه)
 

مدارک مورد نیاز برای اپلای دکتری از دانشگاههای کانادا:

ترجمه دیپلم و ریز نمرات سه ساله دبیرستان
در صورت وجود، پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن
ترجمه مدرک کاردانی و ریز نمرات آن (در صورتی که دارید)
ترجمه مدرک کارشناسی و ریز نمرات آن
ترجمه مدرک فوق لیسانس و ریز نمرات ان
ترجمه شناسنامه(اگر نیاز است)
مدرک زبان بین المللی
پاسپورت
رزومه (cv)
انگیزه نامه(در صورت نیاز)
توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی ارشد (حد اقل دو یا سه نسخه)
و ارائه پروپوزال در یک یا دو صفحه
 

زمان پذیرش تحصیلی کانادا:

پذیرش های تحصیلی بصورت نرمال برای ترم های پائیزی و بهاری است و سالی دو بار انجام می شود. ددلاین دانشگاههای کانادا معمولا حدود ۶ تا ۸ ماه قبل از شروع هر ترم ، تمام می شود و امکان اپلای کردن برای انها از بین می رود. مثال ددلاین دانشگاههای کانادا برای ترم سپتامبر(شهریور) تا اواسط ماههای دسامبر، ژانویه و نهایتا” فوریه هر سال می باشد. البته برای دقیق تر بودن این مطلب، حتما به سایت دانشگاه مد نظر خود مراجعه نمائید. لذا در صورتی که تصمیم به تحصیل در کانادا دارید، توصیه می شود حد اقل ۹ ماه قبل از اتمام ددلاین، مدارک خود را برای اپلای دانشگاههای کانادا آماده نمائید. البته این مورد برای کسانی است که مدرک زبان بین المللی مانند آیلتس یا تافل دارند و آماده پذیرش مستقیم از دانشگاههای کانادا می باشند.  اما برای افرادی که هیچ مدرک زبانی ندارند و می خواهند هم برای دوره زبان و هم برای پذیرش تحصیلی بصورت توام اقدام نمایند، معمولا محدویت زمانی برای ثبت نام وجود ندارد و از آنجائی که این متقاضیان می بایست قبل از دانشگاه دوره زبان را بگذرانند، در هر موقع از سال می توان برای آنها پذیرش اخذ نمود.

استادی اینفو در کوتاه ترین زمان ممکن و در بازه زمانی بین ۴ تا ۸ هفته می تواند برای متقاضیان، پذیرش تحصیلی و دوره زبان را دریافت نماید. اما از آنجائی که برای وقت سفارت و جواب گرفتن ویزا حدود دو تا سه ماه وقت لازم است، پس هر متقاضی می بایست یک بازه زمانی ۶ تا ۹ ماهه را از زمانی که برای پذیرش اقدام می نماید تا رسیدن به کانادا برای خود در نظر گرفته و برنامه ریزی لازم را انجام دهد تا بتوانید پس از سپری نمودن زمان لازم برای اخذ وقت سفارت این کشور و همچنین زمان مورد نظر برای دریافت ویزا، در محدوده زمانی بین ۴ تا ۶ ماه (از زمان سپردن مدارک به موسسه تا دریافت ویزا) به کشور مقصد خود برسند.

بورسیه تحصیلی کانادا:

از «جائی که شهریه دانشگاههای کانادا بالا می باشد، لذا متقاضیان تحصی در کانادا بدنبال دریافت بورسیه تحصیلی می باشند. شرایط دریافت بورسیه ها و همچنین انوا بورسیه های تحصیلی را در قسمت مربوطه در همین سایت برای شما توضیح داده ایم.

در مواردی که دانشجویان دارای مدرک زبان با نمره بالا بوده و همچنین دارای معدل بالا و رزومه قوی می باشند، می توان برای بورسیه تحصیلی آنان نیز اقدام کرد. بورسیه ها انواع مختلفی دارند و شامل تخفیف شهریه یا موارد دیگر می شود. در ضمن بورسیه ها فقط به دکتری و یا بعضا” کارشناسی ارشد می شود و دانشجویان کارشناسی و علوم پزشکی انتظار بورسیه را نداشته باشند.

 

کدام مدرک تحصیلی ایران قابل قبول کانادا است؟

اصولا” دانشگاههای کانادا با دانشگاههای ایران مشکلی ندارند و آنچه که برای آنها مهم است معدل کل متقاضی، مدرک زبان و داشتن رزومه خوب است. هر چند که فاغ التحصیلان دانشگاههای معتبری همچون تهران، شریف و … نزد اکثر دانشگاههای دنیا شناخته شده می باشند، اما در کل برای تمام فارغ التحصیلان دانشگاههای سراسری، آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی، علمی کاربردی و … می توان پذیرش تحصیلی اخذ نمود. معمولا دانشگاههای کانادا برای پذیرش تحصیلی متقاضیان ف معدل بالای ۱۵ را قبول دارند و معدل های زیر ۱۵ از شانس کمتری برخوردار می باشند.

علاوه بر این برخی از دانشگاهها در برخی از رشته ها مدارک دیگری همچون GRE و یا GMAT را نیز از متقاضیان می خواهند. این که چه نمره ای از این مدارک داشته باشید نیز متفاوت است و باید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمائید.

همچنین پذیرش های تحصیلی از کانادا معمولا برای یک مقطع بالاتر انجام می گیرد.

 

شرایط کار دانشجویی:

دانشجویان در ضمن تحصیل از لحاظ قانونی اجازه کار دارند و می توانند بصورت پاروه وقت کار کنند. هر دانشجو در کانادا فارغ از مقطع تحصیلی، هفته ای  ۲۰ ساعت اجازه کار دارد. و یا به عبارتی سالیانه ۱۲۰ روز کامل و یا ۲۴۰ روز نیمه وقت در ضمن تحصیل خود در کانادا اجازه کار دانشجوئی دارید. مبلغ درآمد مایهانه شما نیز بستگی به کاری که انجام می دهید و کارفرمای شما دارد. در مقطع لیسانس دانشجویان اکثرا کارهای فروشندگی و یا فیت فود را برای خود انتخاب می نمایند ولی در مقاطع ارشد و دکتری بیشتر کارهای پژوهشی و تحقیقاتی را بر می گزینند . این نوع کارها نیز از طریق اساتید و پروفسورهای دانشگاه به دانشجویان داده می شود.

 

 

دوره زبان در کانادا:

متقاضیانی که دارای مدرک زبان ایلتس و یا تافل نبوده و برای آنها پذیرش مشروط دریافت می شود، بعد از دریافت ویزا به کانادا رفته  و در ابتدا دوره زبان که خود که به دوره زبان بین الملل (English As Second Language International) یا همان (ESLI) معروف است، را در یک ترم می گذرانند. در پایان این ترم ، از دانش آموختگان تست و ارزیابی لازم انجام می شود و در صورتی که این آزمون را با موفقیت پشت سر گذارند ، دوره دانشگاهی خود (کارشناسی و یا کارشناسی ارشد) را شروع می نمایند. ولی اگر در آزمون دوره زبان قبول نشوند، مجددا” یک ترم دیگر دوره زبان را باید پشت سر گذارند. هر ترم دوره زبان حدود ۱۵ هفته می باشد. خاطر نشان می گردد که برای مقطع دکتری معمولا امکان دریافت پذیرش مشروط وجود ندارد. همچنین در صورتی که دریافت بورسیه تحصیلی مد نظر شما می باشد، داشتن مدرک زبان با نمره بالا یکی از الزامات دریافت بورسیه می باشد.

 

این نوع پذیرش ها هیچ مشکلی برای اخذ ویزا ندارند و سفارت با آنها آشنا می باشد. سفارت با وجود پذیرش دانشگاهی همراه با پذیرش دوره زبان، مطمئن می شود که متقاضی برای تحصیل در این کشورها اقدام کرده است و فقط دوره زبان نیست. فلذا شرایط را برای بررسی مدارک و صدور ویزا سهل تر می نماید.

 

 

هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا:

شهریه دانشگاه های کانادا بسیار متغییر می باشد. یعنی شاید بتوان دو دانشگاه با یک رتبه مساوی ولی با شهریه بسیار متفاوت پیدا کرد!‌

اگر شما مجبور به گذراندن دوره زبان پیش نیاز قبل از ورود به دانشگاهها و یا کالج های کانادا باشید، شهریه دوره های زبان در کانادا برای هر سطح یا دوره زبان حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار می باشد(بسته به دانشگاه و ایالت). همچنین شهریه ترم های تحصیلی دانشگاههای کانادا نیز متفاوت بوده و بین ۴۰۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰ دلار (ب
(07-06-2022, 04:21 PM) pid=\159734' نوشته است:ببخشید شما در رابطه با مهاجرت به آلمان  در سال 2022 و اینکه مخارجش چقدره چیزی میدونید؟
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
تحصیل در آلمان به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین مقصدهای دنیاست. بعد از این که این کشور رو به عنوان کشور مقصد برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کردید، شرایط هزینه ای، لیست بهترین دانشگاه ها و... مهمه. یکی از مزایای بسیار مهم و ویژه ای که تحصیل در آلمان می‌تونه برای دانشجویان خارجی به ارمغان بیاره، امکان تحصیل رایگان در این کشور به زبان آلمانیه
سلام دوستان کسی اطلاعی داره که کدوم روش های مهاجرت به آلمان بهتره؟