تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین روش های کاشت مو چیست
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
زنان و مردان الگوهای متفاوتی از ریزش مو را تجربه می کنند. به طور معمول ریزش مو در مردان با بالا رفتن خط رویش موها و در زنان با کم پشتی کل ناحیه سر پدیدار می شود. کاشت مو هم برای زنان و هم برای مردان کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی کاشت مو برای افزودن موهای بیشتر به ناحیه ای از سر که ممکن است تار مو نازک شده و یا آن ناحیه طاس باشد، انجام می شود.

این کار با برداشتن مو از قسمت های ضخیم تر پوست سر یا سایر قسمت های بدن و پیوند آن به قسمت نازک یا طاس سر انجام می شود.

کاشت مو معمولا در مطب پزشک با بی حسی موضعی صورت می گیرید. طاسی می تواند الگو و اشکال مختلفی داشته باشد و همچنین تحت تاثیر عوامل مختلفی نیز ایجاد شود. به طور کلی عوامل مختلفی در ریزش مو تاثیرگذار هستند؛ از جمله:

ژنتیک
رژیم غذایی
مصرف برخی از داروها
استرس
عدم تعادل در هورمون ها
اگرچه تمامی این موارد می توانند تاثیر به سزایی در ایجاد طاسی و ریزش مو هم در زنان و هم در مردان داشته باشند، اما به این معنی نیست که اگر فردی به طور ژنتیکی و وراثتی دچار طاسی شده است، تا انتهای عمر بایستی این معضل را با خود به همراه داشته باشد.

بلکه روز به روز روش های متنوع تر و جدیدتری در جهت کاشت مو ابداع می شود که می توانند فرد را برای همیشه از شر طاسی رها کنند.

 

 

آیا کاشت مو برای تمامی افراد موثر است ؟
انجام کاشت مو می تواند ظاهر و اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد. بسیاری از افراد گزینه های مناسبی برای کاشت مو هستند؛ از جمله مردان مبتلا به طاسی با الگوی مردانه، زنانی که موهای نازکی دارند و یا هر کسی که موهای خود را در اثر سوختگی یا آسیب به پوست سر از دست داده باشد.

اما بایستی این نکته را در نظر گرفت که انجام تکنیک های کاشت مو مستلزم داشتن موی کافی روی سر بیمار (بانک مو) می باشد تا به عنوان پیوند از آنها استفاده شود و در صورتی که فرد بانک موی مناسبی برای انتقال نداشته باشد، کاندید مناسبی در جهت کاشت مو نیست.

اما باید بدانید کاشت مو برای تمامی افراد روش مناسبی به حساب نمی آید؛ از جمله زنانی که الگوی گسترده ای از ریزش مو در سر دارند یا افرادی که به اندازه کافی موهای اهداکننده (بانک مو) ندارند و یا افرادی که پس از آسیب یا جراحی، اسکارهای کلوئیدی (اسکارهای ضخیم و فیبری) بر روی پوست آنها ایجاد شده است.

 

 ضعیف خود را بازسازی کنند


کاشت مو به روش sut

کاشت مو به روش fut

کاشت مو به روش  bht

کاشت مو به روش fue

کاشت مو میکروفیت

 


کاشت مو چگونه انجام می شود؟

برای کاشت مو، پس از تمیز کردن کامل پوست سر، جراح از یک سوزن کاشت مو ترکیبی کوچک برای بی حسی منطقه موردنظر، از بی حسی موضعی استفاده می کند.

از دو روش اصلی برای به دست آوردن فولیکول ها برای پیوند استفاده می شود: FUT و FUE. در پیوند واحد فولیکولار یا FUT جراح با استفاده از چاقوی جراحی، نواری از پوست سر را از پشت سر جدا می کند.

طول این برش معمولا بسیار کوتاه است و سپس با بخیه بسته می شود. بعد از آن جراح قسمت برداشته شده پوست سر را با استفاده از لنزهای بزرگنمایی کننده و چاقوی تیز جراحی به قسمتهای کوچکی تقسیم می کند.

هنگامی که کاشت مو انجام می شود، این بخش ها به رشد طبیعی موها کمک می کنند. در این روش فولیکول های مو مستقیماً از پشت سر از طریق صدها تا هزاران برش برداشته می شوند.

جراح سوراخ های کوچکی با تیغه یا سوزن در ناحیه ای که قصد کاشت مو در آن را دارید ایجاد می‌کند و سپس موها را به آرامی در این سوراخ ها قرار می دهد. در طول یک جلسه درمان، جراح ممکن عوارض کاشت مو است صدها یا حتی هزاران تار مو را پیوند دهد.

پس از این جلسه بایستی گاز یا بانداژ چند روز پوست سر شما را بپوشاند. بخیه های شما نیز حدود ۱۰ روز پس از جراحی برداشته می شوند.

در روش FUE نیز جراح موهای ناحیه‌ای که فولیکول‌ها از آن برداشته می‌شوند و همچنین اطراف ناحیه پیوند را اصلاح می‌کند. با استفاده از ابزار میکروپانچ، فولیکول‌ها را از پوست برمیدارد.

سپس یک سری برش‌های کوچک با یک سوزن یا ابزار کوچک و تیز در ناحیه دیگری که فولیکول‌های استخراج ‌شده در آن وارد می‌شود، ایجاد کرده و به این ترتیب فولیکول ها را در برش ها وارد می کند.

در انتها نیز ناحیه کاشت را تمیز کرده و بانداژ می کند. در این روش هیچ نوع برشی ایجاد نشده و اسکار برجای نمی ماند.

یک جلسه کاشت مو می تواند چهار ساعت یا بیشتر طول بکشد. ممکن است حتی سه یا چهار جلسه نیاز داشته باشید تا به حجم موی مورد نظر خود برسید. جلسات با فاصله چند ماه انجام می شود تا هر پیوند به طور کامل و موثر سبب بهبود وضعیت شما گردد.


مراحل کاشت مو :

آماده‌سازی بانک مو: در این مرحله به منظور آماده سازی ناحیه انتقال در جهت برداشت گرافت ها، ناحیه برداشت استریل شده و با استفاده از بی حسی موضعی، بی حس می شود.
۲٫     برداشت گرافت‌ها از بانک مو: در این مرحله با توجه به نوع تکنیک کاشت مو، سبک های مختلفی برای برداشت گرافت از بانک مو وجود دارد. نوع تکنیک مورد استفاده در کاشت مو پس از انجام بررسی‌های لازم و در نظر گرفتن انتظارات بیمار، توسط پزشک انتخاب می شود.

۳٫     آماده‌سازی گرافت‌ها برای کاشت: در این مرحله از کار پزشک گرافت‌ها را با توجه به تکنیک مورد نظر برای کاشت، زیر میکروسکوپ قوی به صورت تار به تار در آورده و آماده کاشت می‌کند.

۴٫     آماده‌سازی ناحیه 

 

تفاوت بین کاشت موی معمولی و کاشت موی بدن چیست؟

کاشت مو به روش BHT درهای جدیدی را به ‌ویژه برای بیمارانی که ناحیه اهداکننده آن‌ها در طول تکنیک‌های جراحی قبلی به‌طور ناکافی استفاده شده و یا حتی آسیب دیده است، باز می‌کند.

پیش از ابداع این تکنیک بسیاری از افرادی که دچار طاسی کامل سر شده بودند، به جز پوشاندن کچلی سر خود با کلاه و یا کلاه گیس راهکار دیگری نداشتند و نمی توانستند از تکنیک های دیگر کاشت مو بهره بگیرند؛ چرا که همان طور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم، کاشت موی پرتراکم و بهینه نیازمند بانک موی مناسب و تراکم بالا در ناحیه اهدا می باشد.

اما با ابداع کاشت موی BHT حتی افرادی که از طاسی کامل رنج می برند نیز می توانند به رویای موهای پرتراکم دست یابند.

مشروط بر اینکه موهای ناحیه اهدا شرایط مساعد برای پیوند و انتقال را دارا باشند. در واقع کاشت ابرو  واحدهای فولیکولی گرفته شده از بدن از نظر تشریحی با موهایی که از سر گرفته شده اند متمایز هستند.

برای مثال فولیکول هایی که از سر گرفته می‌شوند معمولاً شامل ۱، ۲ یا ۳ تار مو هستند، اما در بیشتر موارد فولیکول های بدن فقط یک مو دارند.

همچنین در هر سانتی متر مربع از موهای بدن ضخامت حاصل از ۶۰ تا ۷۰ تار مو وجود دارد. این در حالی است که در هر سانتی متر مربع از موی سر ضخامت حاصله ناشی از ۹۰ تا ۱۲۰ تار مو می باشد. این نشان می دهد که برای بدست آوردن ضخامت ظاهری مشخص مو، تقریباً دو برابر همان تعداد درج مورد نیاز است.

به همین دلیل است که از BHT برای افزایش ضخامت موهای سر استفاده می شود.

 

 

بهترین کاندیدا برای کاشت موی BHT چه کسانی هستند؟

افرادی که ریزش مو بیش از حد دارند
افرادی که تحت شیمی درمانی قرار گرفته‌ و هیچ تار موی مقاومی ندارند.
افرادی که دچار طاسی کامل شده اند
افرادی که در اثر سوانحی مانند سوختگی، موهای خود را از دست داده‌اند
زنان و مردانی که موهای کم پشت و کم حجم دارند.
افرادی که موهای ضخیم و مقاوم بر روی بدن خود دارند.
 

 

چه زمانی موهای من بعد از کاشت مو رشد می کنند؟

موهای کاشته شده در تکنیک BHT درست مانند موهای کاشته شده پس از تکنیک FUE  در سه هفته اول شروع به رشد می کنند.

سه تا چهار هفته پس از کاشت موBHT، ریزش شوک شروع می شود و موهای کاشته شده تقریبا ۹۰ درصد از بین می روند. موهای جدید بعد از ماه ششم دوباره شروع به رشد می کنند. به طور کلی ۷۰-۸۰ درصد نتیجه در پایان سال اول دیده می شود.

همچنین ممکن است ۱ تا ۲ سال طول بکشد تا این روش از کاشت اثر کامل خود را نشان دهد.

 

 

عوارض کاشت موی بدن

عوارض جانبی کاشت مو معمولا جزئی بوده و در عرض چند هفته از بین می روند. این عوارض جانبی احتمالی می توانند شامل موارد زیر باشند:

خون ریزی
عفونت
تورم پوست سر
کبودی دور چشم
بی حسی یا عدم احساس در نواحی تحت درمان پوست سر
خارش
التهاب یا عفونت فولیکول های مو که به عنوان فولیکولیت شناخته می شود
ریزش شوک یا ریزش ناگهانی پس از کاشت مو
ظاهر غیر طبیعی موهای کاشته شده
 

ما در کلینیک تخصصی زیبایی پوست و موی سحر بوتاکس نتایج واقعی را برای بیمار شرح می دهیم و اجازه نمی دهیم که بیمار در مورد تعداد گرافت ها و نتایج کاشت مو گمراه شود.

قبل از عمل کاشت مو، برنامه ریزی کاشت مو توسط پزشکان ما انجام می شود. اگرچه این روش یک عمل زیبایی است و مهم است که شما چه چیزی را برای ظاهر خود انتخاب می کنید؛ اما فراموش نکنید کاشت ابرو به روش sut که پزشکان ما در کلینیک سحر بر حسب تجربه و دانش خود، بهترین توصیه ها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

یکی از مهم ترین نکات در مرحله برنامه ریزی کاشت مو BHT ، ارزیابی ناحیه گردن، سر، صورت، پیشانی بیمار و بررسی فولیکول های مو و توضیح تمام نتایج احتمالی است که ممکن است بیمار بدون توجه به هر اتفاقی با آن مواجه شود.

داشتن یک انتظار واقع بینانه نیز در این مرحله مهم است، در غیر این صورت، افراد احساس فریب و ناامیدی می کنند.
سلام، اول ک بابت مطلب خوبتون سپاسکزام. فقط ازونجایی که من به شخصه برای اینکه به بردرو شوهر خواهرم اطمینان بدم که بهترین روش کاشت مو چیه و به همه دغدغه هاشون راجب کاشت مو جواب بدم، مقالات این چنینی زیاد خوندم و واقعا این مقاله جمع بندی جامعی داشت. اما توی لینکی که میذارمم از سایت کلینیک ایرسا هم خیالی توضیحات مختصر و کلیدی و جامعی هست که بد نیس بدونه آدم قبل از پروسه کاشت موش.
آدرسشو میذارم
https://irsa.clinic/hair-transplant/
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru