تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: 3 عادت مهم برای افزایش اعتماد به نفس
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 
همه ما قدرت عادات را در زندگی خود می دانیم که اگر به آنها معتاد شویم ترک آنها غیرممکن نیست، اما سخت خواهد بود، به خصوص اگر عادت ها خوب نباشند.
 
عادات خوب بسیاری وجود دارد که ویژگی های شخصی، اراده و اعتماد به نفس ما را به شدت افزایش می دهد.
 
این عادت ها زمانی مثمر ثمر خواهند بود که بتوانند ویژگی های خود را در ما حفظ کنند. برای حفظ صفتی که باعث ایجاد صفات فوق‌العاده زیر می‌شود، باید تلاش کنیم، دنبال کنیم و واقعاً این عادت را بخواهیم.
 
 فقط همین سه عادت

آنها اعتماد به نفس شما را افزایش می دهند

 
اولین عادت | از اتلاف وقت خودداری کنید

 
هر فرد 168 ساعت در هفته دارد که معمولاً یک سوم آن خواب است. خواب یک نیاز اساسی برای بدن هر فرد است. مسئله اتلاف وقت برای خوابیدن نیست، مهم این است که دو سوم وقت خود را چگونه می گذرانیم.
زود به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن از شما فردی سالم، عاقل و ثروتمند می سازد.

بنجامین فرانکلین

رئیس جمهور تاریخی ایالات متحده

وقتی فردی برای هیچ یک از لحظات زندگی شخصی و شغلی خود برنامه مشخصی نداشته باشد، همیشه وقت خود را تلف می کند، همیشه چیزی را پشت سر می گذارد و همیشه دیر می کند، این امر منجر به خرابکاری در بسیاری از موقعیت های مختلف می شود که به سطح پایین می انجامد. از عزت نفس کارکنان را تامین می کند.
 
اما زمانی که انسان زمان مشخصی برای بیداری و خواب دارد، فهرستی از فعالیت های روزانه را به صورت چک لیست تهیه می کند و پس از اتمام همه چیز آن را بررسی می کند، مطمئناً دو سوم زمان بیداری او دو برابر موفقیت آمیز خواهد بود و احساس رضایت زیاد دارد.

یک فرد با برنامه ریزی از زمان خواب بسیار لذت می برد و موقعی که زمان بیدار شدن می رسد ساعت را هر پنج دقیقه متوقف نمی کند، زیرا مشتاق است یک روز عالی را با سرگرمی شروع کند.
 
این برنامه ریزی ذهنی به شما کمک می کند تا به راحتی و بدون کار سخت به خواسته های خود برسید
 
برای به دست آوردن اعتماد به نفس، کنترل کاملی بر کارهای روزمره خود دارید و با برنامه ریزی ادامه می دهید و این عادت منظم بودن و اتلاف وقت را تقویت می کنید.
 
عادت دوم | تمرکز بالا
 
هر شغلی نیاز به ارتباط دارد. گاهی نیاز است نیاز مشتری و خریدار به صورت حضوری پاسخ داده شود و گاهی این پاسخ مستلزم ارتباط تلفنی است. مدت زمان مکالمه در هر دو گروه به صورت تلفنی و حضوری متفاوت است. اما اگر تلفن را به عنوان مثال در نظر بگیریم، پس از هر پاسخ 15 دقیقه طول می کشد تا تمرکز دوباره به دست بیاید.
 
بالاترین سطح عملکرد برای افرادی است که متمرکز، خلاق و دلسوز هستند و می دانند چگونه به هر مشکلی به عنوان یک فرصت نگاه کنند.

دیپاک چوپرا
روانپزشک برجسته آمریکایی-هندی

اگر ارتباط تلفنی شما موفقیت آمیز باشد، تمرکز شما کم نمی شود، اما اگر یک تماس تلفنی آزاردهنده داشته باشید، ممکن است کل روز کاری خود را از دست بدهید و کاملا حواس شما پرت شود.
 
شما باید بتوانید روی هر موقعیتی که در محل کار ایجاد می شود تمرکز کنید. هر چه بعد از انجام کاری که باعث ناراحتی شما می شود تمرکز بیشتری داشته باشید، کمتر ذهن شما به سمت افکار منفی و بی معنی می رود.
 
میتوانید اینطور تمرین کنید:
 
یک تکه کاغذ بردارید و شروع به نوشتن کنید. به اشتباهات املایی یا درستی یا نادرستی، منفی یا مثبت نوشته خود توجه نکنید فقط بنویسید. اینها دقیقاً جریاناتی هستند که ذهن خودآگاه شما را درگیر می کنند:
 
"چرا؟ خخخخخ؟ هوا ابریه؟ سلام سلام. من اینجام. چی شده؟ دارم مینویسم. نهار همبرگر؟ فقط نوشتن؟ و..."
 
آنقدر بنویسید که برگه کامل شود. مهم نیست چقدر بنویسید، در نهایت چیز مفیدی در نوشته شما پیدا می شود.
 
شما باید هر روز یک صفحه خالی بنویسید. شاید از خود بپرسید که این کار چه فایده ای دارد. ذهن هرکسی گاهی مملو از کلمات و جملاتی است که نه تنها به هیچکس نیازی ندارد بلکه آرامش را از او سلب می کند. وقتی چیزی را نمی‌خواهی و به دردت نمی‌خورد چه می‌کنی. پرت كردن بیرون.
 
عادت به نوشتن افکارتان در یک صفحه خالی مانند خالی کردن ذهنتان از زباله در صبح است که بخش فعال و منطقی ذهن شما را آرام می کند و به شما تمرکز و خلاقیت می دهد. همانطور که در مقاله نیاز به یادگیری مهارت های نوشتاری گفتم، نوشتن واقعاً می تواند به راحتی بسیاری از دردها را درمان کند.
 
با گذشت زمان، این عادت به شما اعتماد به نفس و قدرت کنترل ذهنتان را می دهد. صبور باش.
 
عادت سوم خوش بینی
 
تصور کنید امروز صبح با چشمان قرمز از خواب بیدار شوید. یک درخشش گرم و پر جنب و جوش تمام روز شما را پر می کند. همه و هر چیزی که می بینید رنگ صورتی دارد.
 
"وقتی خوشبین هستید، زندگی روشی سرگرم کننده برای مراقبت از شما دارد."
 
سایمون سینک کارشناس و مشاور رهبری از برخی جهات، شما هر روز عینک می زنید.
این عینک مانند فیلتری عمل می کند که از طریق آن می توانید دنیا را ببینید، فقط برای شما مهم نیست که چگونه فیلتر را انتخاب می کنید. اگر هر روز عینک خود را انتخاب کنید، خودتان تصمیم می گیرید که تجربیات روزتان چگونه باشد.
 شما تصمیم می گیرید که امروز یک روز ارزشمند است، یک روز پر از تجربیات هیجان انگیز، یا یک روز پر از مبارزات متوالی که در آن فقط باید بجنگید.

 تجربیات شما از ذهن شما شروع می شود، عینک مورد علاقه خود را پیدا کنید. در اینجا چند نمونه از عینک وجود دارد.

ببینید کدام به شما میخورد:

 عینک امروز من این است که ... از لحظه لحظه زندگیم نهایت استفاده رو ببرم... در هر شرایطی به دنبال بهترین خواهم بود...
 اگر با موقعیت ها یا افراد غیرمنتظره ای مواجه شدید، به نکات جالب توجه...
از صداها / بوها / مزه های اطرافم لذت ببر. عادت خوش بینی و نگرش مثبت را در زندگی خود بگنجانید، که باعث ایجاد حس عجیبی از ارزش خود می شود. عادات چیزهای عجیبی هستند که گاهی هر روز بدون توجه به مفید بودن یا نبودن آنها و پرورش یک عادت خوب از آنها عبور می کنیم زیرا هیچ فایده ای برای ما نخواهد داشت.