تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چجوری با پرینت سه بعدی کارکنم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یکی از مسائل مهم در ساخت پلاگین قیمت پرینت سه بعدی است. برای محاسبه قیمت پرینت سه بعدی از چه فرمولی استفاده می شود. محاسبه قیمت خدمات پرینت سه بعدی به فناوری چاپگر سه بعدی و فایل سه بعدی بستگی دارد. 

در پرینتر سه بعدی فیلامنتی، عموما زمان پرینت سه بعدی در نظر گرفته می شود. اما برای محاسبه قیمت پرینت سه بعدی رزین معمولا وزن محصول پرینت سه بعدی در نظر گرفته می شود و برای محاسبه قیمت پرینت سه بعدی پودری حجم مدل سه بعدی در نظر گرفته می شود. با آپلود فایل سه بعدی خود، می توانید قیمت پرینت سه بعدی فایل خود را به صورت خودکار و آنلاین محاسبه کنید.

فناوری های چاپ سه بعدی

رشته
گرد و خاک
رزین

در میان مدل ها و فناوری های مختلف پرینت سه بعدی، پرینترهای سه بعدی رشته ای محبوب ترین و پرکاربردترین هستند. این چاپگرها اساسا مدل نهایی را با ذوب یک رشته پلاستیک و چیدن پلاستیک های ذوب شده روی هم تشکیل می دهند. این رشته های پلاستیکی رشته ای نامیده می شوند. فیلامنت ها انواع مختلفی دارند، اما ABS و PLA نسبت به مواد دیگر محبوبیت بیشتری دارند.

پرینتر سه بعدی FDM

چاپگر سه بعدی FDM فناوری اصلی در بین پرینترهای فیلامنتی است که امروزه به طور کلی به یک دستگاه خانگی و رومیزی تبدیل شده است. دقت این چاپگرها در بهترین حالت تا 70 میکرون است، اما معمولاً بین 100 تا 300 میکرون است. این چاپگرها به دلیل قیمت مناسب دستگاه و مواد، هزینه نگهداری پایین و رابط کاربری ساده و با کاربری آسان، برای مشاغل خانگی و فروشگاهی که به دقت بسیار بالایی نیاز ندارند، مناسب هستند. حتی برای مبتدیانی که می خواهند وارد دنیای پرینت سه بعدی شوند، یک چاپگر سه بعدی FDM ارزان یک گزینه عالی است. 
اماتوجه داشته باشید که خیلی از افراد پس از خرید چاپگر سه بعدی برای خدمات پرینت سه بعدی خود را آماده می کنند