تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مفهوم کد خطا یا ارور r1 در یخچال دوو
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مفهوم کد خطا یا ارور r1 در یخچال دوو
ارور r1 در یخچال دوو به معنای خرابی سنسور R یا همان سنسور یخچال می باشد. در صورت بروز این ارور، اگر سنسور یخچال قطع شده باشد، در بخش نمایش دما، عبارت LO نمایش داده می شود و اگر سنسور یخچال اتصال کوتاه شده باشد، عبارت HI نمایش داده می شود. در ادامه به بررسی مهم ترین علل بروز ارور r1 در یخچال دوو خواهیم پرداخت، اما قبل از آن به شما می گوییم که سنسور یخچال چیست و چه وظیفه ای دارد تا شما از اهمیت کارکرد صحیح این سنسور مطلع شوید.


سنسور دمای یخچال چیست ؟
سنسور یخچال یا حسگر یخچال یا Refrigerator Sensor، یک قطعه ی الکتریکی است که دمای داخل یخچال را اندازه گیری می کند و دمای اندازه گیری شده را به برد اطلاع می دهد. بدیهی است که در صورت خرابی این سنسور، دمای داخل یخچال به درستی اندازه گیری نمی شود و در نتیجه دمای صحیح بر روی صفحه نمایشگر نمایش داده نمی شود. توجه داشته باشید که نام بین المللی سنسور، ترمیستور THERMISTOR می باشد. بنابراین اگر جایی اسم ترمیستور را شنیدید بدانید که سنسور و ترمیستور یک چیز هستند. در واقع سنسور ها یک نیمه هادی هستند که با تغییرات دما، مقاومتشان تغییر می کند. در حقیقت سنسور با توجه به تغییرات دمایی، سیگنال الکتریکی مربوطه را به برد الکتریکی ارسال می کند.


دلایل بروز ارور r1 در یخچال دوو
·[font=Times New Roman]         [/font]خرابی سنسور یخچال
·[font=Times New Roman]         [/font]خرابی اتصالات سنسور
·[font=Times New Roman]         [/font]خرابی برد الکترونیکی دستگاه

 
متن بالا از لینک زیر استخراج شده است ، در صورت تمایل می توانید وارد لینک زیر در سایت دیبا پشتیبان ایرانیان شوید و علاوه بر این مقاله سایر مقالات را نیز مطالعه بفرمایید :
https://www.daewooposhtiban.com/refriger...rror-code/
 
در صورتی که در خصوص تعمیر یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید دوو نیاز به دریافت مشاوره یا تعمیرکار متخصص دارید می توانید از طریق لینک زیر با کارشناسان مجموعه دیبا پشتیبان در ارتباط باشید :

 
https://www.daewooposhtiban.com/repairing-refrigerator/