تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین مشاوره خانواده در کرج
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در سال های اخیر، علاقه به خانواده متخصصان در زمینه های مختلف دانش علمی، نظریه پردازان و دست اندرکاران، افزایش چشمگیری داشته است. اساساً خانواده در حال حاضر حوزه تحقیقات چند رشته ای است. علاقه آن به نقشی که در روند شکل گیری و رشد فرد و در نتیجه کل جامعه فعلی و آینده ایفا می کند، مرتبط است. خانواده علیرغم ثبات و سفتی معین، از طریق تغییر در نظام روابط بین خانواده، به فرآیندهای اجتماعی-اقتصادی و سیاسی در حال وقوع در جامعه واکنش بسیار حساسی نشان می دهد. افزایش تعداد خانواده های مشکل دار در دوره های انتقالی و بحرانی توسعه اجتماعی این وابستگی را نشان می دهد.
 مشاوره خانواده
کارشناسانی که با خانواده کار می کنند باید دانش عمیق سیستماتیک، توانایی تعیین جنبه های به کارگیری تلاش های حرفه ای، روش ها و راه های مناسب تعامل با خانواده برای حمایت از خانواده و تقویت پتانسیل آموزشی آن را داشته باشند. کتاب درسی روانشناسان و مربیان اجتماعی آینده، رویکردهای مختلف داخلی و خارجی برای درک عملکرد خانواده و الگوهای رشد و همچنین روش‌های کار روان‌شناختی و آموزشی را نظام‌مند می‌کند. نویسندگان در حین کار بر روی این کتابچه راهنمای کاربر به دنبال ارائه دیدگاهی جامع از خانواده به عنوان موضوع روانکاوی و عملکرد روانشناختی و آموزشی بودند. ایده اصلی زیربنایی این است که خانواده را به عنوان یک سیستم خاص در نظر بگیریم که مشخصه آن فرآیند چرخشی خاصی از شکل گیری و توسعه است. به علاوه این مکان ویژه ای است که در آن فرد می تواند رویدادهای مختلف احساسی مهم را زندگی کند و فعالیت های خلاقانه ای را برای بازسازی زندگی انجام دهد. .
 
این راهنما شامل هفت فصل است که هر فصل محتوای یک جزء جداگانه از روانکاوی خانواده را آشکار می کند و حوزه خاصی از تأثیرات روانشناختی و آموزشی بر خانواده را توصیف می کند.
 
از آنجا که روسیه یک کشور چند ملیتی است، یکی از پاراگراف ها به ویژگی های موجودیت و عملکرد خانواده به دلیل عوامل نژادی و اعترافی اختصاص دارد.
 
فصل جداگانه ای به حوزه فعالیت نسبتاً جدید برای کارشناسان داخلی - مشاوره روانشناسی خانواده اختصاص دارد. همچنین روش‌هایی را که مدارس روان‌شناسی جریان اصلی با خانواده‌ها کار می‌کنند، از جمله تجربه روان‌شناسان روسی، بررسی می‌کند.
 
فصل آخر به روش‌های تشخیصی روان‌شناختی و آموزشی در زمینه مشکلات خانواده و روش‌های کار با آن اختصاص دارد. روش ها و فن آوری های مورد استفاده در مراحل مختلف کار با خانواده را پیشنهاد می کند که می تواند برای توسعه مهارت های عملی کارشناسان آینده مورد استفاده قرار گیرد.
 
در پایان هر فصل، سؤالاتی برای بحث و فهرستی از خواندن های توصیه شده برای مطالعه عمیق موضوع وجود دارد.
 
فصل 1
خانواده به عنوان موضوع تحقیق و تأثیر روانشناختی
 
1. جنبه روانشناختی مفهوم «خانواده».
 
در ادبیات علمی تعاریف فراوانی از خانواده وجود دارد و تعابیر زیادی از مدت‌ها قبل وارد آگاهی عمومی شده است و ایجاد تألیف این تفاسیر را دشوار کرده است.
 
خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی، سلولی از جامعه، گروه کوچکی از خویشاوندان که با هم زندگی می کنند و یک خانواده مشترک را رهبری می کنند، تعریف می شود. با این حال، روش روانشناختی شناخت خانواده (مثلاً در مقابل ابزارهای اجتماعی و اقتصادی) ویژگی های خاص خود را دارد. در چارچوب این رویکرد خانواده محل زندگی مشترک است که در آن نیازهای خاص افراد مرتبط با پیوند خونی و خانوادگی برآورده می شود. این فضا یک ساختار نسبتاً پیچیده است که از عناصر مختلف (شخصیت ها، موقعیت ها، اتحادیه ها و غیره) و سیستمی از روابط بین اعضای آن تشکیل شده است. بنابراین ساختار مطابق با قوانین موجودات زنده وجود دارد، بنابراین دارای پویایی طبیعی است که از چندین مرحله و مراحل در رشد خود می گذرد.
 
از دیدگاه یک روانشناس سرشناس خانواده G. naitis، تعریف روان درمانی خانواده باید با اهداف پژوهش خانواده و تعامل روانشناس با خانواده مرتبط باشد. G. naitis مفهوم خانواده را مورد بحث قرار می دهد که توسط روانشناسان توصیه می شود هنگام مشاوره با خانواده بررسی شود. آنها پیشنهاد می کنند که مفهوم خانواده را به عنوان یک گروه کوچک معرفی کنند که از متخصصان کمک های روانشناختی حرفه ای دریافت می کنند. مفهوم "خانواده" است از طریق یک سری مفاد محتوا آشکار می شود.
 
خانواده - گروهی که نیازهای اعضای خود را برآورده می کند. این نیازها با موفقیت در ارتباطات خاص افراد خاص برآورده می شوند.
 
ویژگی اصلی تعامل خانواده، ادغام ارضای نیازهای مختلف است.
 
خانواده ساختار نقش خانواده برای رفع نیازهای مربوط به خانواده ایجاد می شود.
 
· ساختار خانواده و کارکردهای خانواده به طور طبیعی توسعه می یابد.
 
· مشاوره روانشناختی خانواده به آشتی و رفع نیازهای خانواده کمک می کند، ساختار خانواده را بهینه می کند و باعث توسعه خانواده می شود.
 
ضروری است با انتقال خانواده از مرحله ای به مرحله دیگر رشد، نیاز به مشاوره خانواده در کرج افزایش می یابد.
 
مدت زمان دوره های رشد خانواده را می توان با توجه به کامل بودن روابط با خانواده و اهمیت آنها تعیین کرد.
 
هر یک در هر مرحله از رشد خانواده، وظایف خاصی وجود دارد که بدون آنها نمی توان به مرحله جدید رسید.
 
V. Druzhinin ، روانشناس سرشناس داخلی ، یک سیستم ساده از مختصات اساسی را ارائه می دهد که در آن خودتعیینی روانشناس در انتخاب خانواده به عنوان موضوع تحقیق روانشناختی رخ می دهد. آنها می گویند روش های تحقیق برای خانواده را می توان در دو مقیاس مشروط قرار داد:
 
· "طبیعی - خانواده غیرعادی"؛
 
· "کامل - خانواده واقعی
 
با در نظر گرفتن قدر اول، دروژینین مفهوم "خانواده عادی" را چنین تعریف می کند تأمین حداقل رفاه، حمایت اجتماعی و پیشرفت مورد نیاز اعضای خود برای ایجاد شرایط لازم برای اجتماعی شدن تا رسیدن خانواده و فرزندان به بلوغ روحی و جسمی. پدر مسئول کل خانواده است. دروژینین انواع دیگر خانواده ها را ناسازگار با این قانون می داند.
 
در چارچوب مقیاس دوم، مفهوم "خانواده کامل" به عنوان الگوی کلیشه ای خانواده تعریف می شود که توسط جامعه پذیرفته شده و در اندیشه ها و فرهنگ جمعی عمدتاً مذهبی منعکس می شود.
 
برنج. 1. پروژه مطالعات روانشناختی خانواده های واقعی
 
به ویژه، ساختار روانی خانواده کلیشه‌ای ارتدوکس (که شامل توزیع اقتدار، مسئولیت و نزدیکی عاطفی بین پدر، مادر و فرزند می‌شود) به طور قابل توجهی با خانواده‌های کاتولیک، پروتستان و مسلمان متفاوت است. انواع خانواده های ایده آل عمدتاً توسط فرهنگیان بررسی می شود. زیر خانواده واقعی یک خانواده خاص به عنوان یک گروه واقعی و موضوع مطالعه درک می شود. دروژینین هنگام اشاره به خانواده به عنوان موضوع تحقیق، بر نیاز به درک روشنی از نوع خانواده تأکید می کند. بدین ترتیب، مشاوره خانواده در کرج های واقعی را از نظر انحراف معیار مطالعه می کنند.
 
این را می توان در شکل 1 نشان داد، جایی که دایره یک نمایش گرافیکی از فضای تحقیق ذهنی است.
 
2. خانواده محل زندگی است
 مشاوره خانواده
در علم، کلمه "یک زندگی" در معانی مختلف به کار می رود. همه به طبیعت ارگانیک (زنده) اشاره دارد، در مقابل طبیعت غیر آلی (بی جان). زندگی در برابر مرگ است، این کلیت تمام فرآیندهای زندگی انسان است.
 
درک اینکه زندگی را می توان با توجه به یک شخص - و به ویژه - در اواخر قرن نوزدهم - اوایل قرن بیستم تعریف کرد. این درک با فلسفه فردگرایی مرتبط است.
 
سپس مفهوم ظاهر می شود و از نظر قانونی پایدار است. "زندگی خصوصی". نویسنده در توضیح این پدیده به رمان آن دوره به ویژه رمان اشاره می کند. دی "حماسه آینده نگری" توسط گالسورثی
 
این رمان نوعی وقایع نگاری یک خانواده انگلیسی برای چندین نسل است. تولد، ازدواج، طلاق، تشییع جنازه، داد و ستد، امور خصوصی این طایفه خانوادگی است که به شدت از زندگی «دیگران» جدا شده است. نماینده معمولی خانواده سام فورسایت است. مصیبت مردی که همسرش را دوست ندارد و آن را نمی فهمد مصیبت خانواده اش است. زن از مرگ معشوق خود رنج می برد - و تمام رفتارهای سامز فورسایت در این موقعیت صرفاً با تمایل او به بستن درهای خانه اش برای حل و فصل وضعیت خانوادگی دراماتیک تعیین می شود.
 
... و ناگهان دید که در خانه اش باز است و در آستانه، سیاه شده در پس زمینه یک سالن روشن، مردی به پشت بود. دلش لرزید، آرام به در ورودی نزدیک شد.
 
و با تلخی پرسید:
 
- چی میخوای آقا؟
 
برگشت برگشت. ان جوان بود. گفت: در باز بود. میتونم همسرت رو ببینم من براش یه تکلیف دارم
 
ا به او نگاه کرد.
 
- همسرم کسی را نمی برد.
 
جولیان جوان به آرامی پاسخ داد:
 
- من او را متوقف نمی کنم.
 
سامت پشت سرش فشرد و دسترسی را مسدود کرد.
 
- او کسی را قبول نمی کند. - دوباره گفت و صدای غرش از گلویش بیرون آمد...
 
- خانه من است. - من به شما اجازه دخالت در امور من را نمی دهم. من قبلاً به شما ریم ام و باز هم تکرار می کنم: ما قبول نداریم.
 
و در را محکم به جولیون کوبید کوبید.
 
ااک زندگی خصوصی به عنوان یک مفهوم اساسی ناگزیر شامل ایده مرزهای خانواده به عنوان یک مکان خاص برای فعالیت زندگی می شود.
 
دقیق ترین توصیف ز ز ز ی ی نو زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن زن کنند کنند کنند کنند کنند کنند کنند زن کنند کنند کنند کنند کنند کنند کنند کنند کنند. اف. اسکندر «خانه بزرگ روز بزرگ». و با طنز و محبت زندگی یک خ نو نو نو نو نو نو نو دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد دهد. توضیح از لحظه ای که پدر و فرزندان ذرت درست می کنند شروع شروع می شود.
 
... مادر از آشپزخانه بیرون آمد و به سمت حصار واتل رفت و در حیاط فریاد زد:
 
- پسران من، ناهار بخورید.
 
- بیا بریم! - برادران با شادی فریاد زدند و شادی انتقال از قدرت سخت پدر به قدرت نرم مادر را پنهان نکردند.
 
حدود ده دقیقه بعد برادران وارد حیاط شاداب شدند. پدر چون موقتاً معزول شده بود، آرام آرام به دنبال آنها وارد شد. برادران گودال های خود را در ایوان آشپزخانه رها کردند. پدر با برداشتن هر کدام از آنها دست خود را امتحان کرد تا ببیند آیا تیغه ها محکم به دسته ها چسبیده اند یا خیر. به نظر می رسید که به تدریج برای آمدنش آماده می شد ...
 
بعد از شام، به نظر پدر، خیلی طولانی، از از دست دادن قدرتش آزرده می شود و به فرزندانش می گوید: «چرا آنجا نشسته اید؟ نمی بینی خورشید کجاست؟ خورشید را گم کردند، خورشید! ..."
 
برادران خندیدند، با اکراه بلند شدند و سوراخ های خود را برداشتند و پدر را پشت سر گذاشتند.
 
- خودش را مثل جهنم خشک کرد و اجازه نداد بچه ها بگذرند - زمزمه کرد، سرش را بلند کرد، مادر متوجه شد که بچه هایش عبور کردند. اما از صدای او مشخص بود که برای مدت طولانی انرژی او برای شام از دست رفته بود و کاری برای انجام آن وجود نداشت.
 
فعالیت عمده از دو جنبه درک می شود: به عنوان یک فعالیت زندگی آفرین برای رویدادهای مختلف زندگی از نظر عاطفی مهم و برای بازتولید زندگی. بهترین فیلسوف و روانشناس E است. فروم، صحبت کردن به عنوان نیروی فعال عشق، اشاره می کند که فرد خلاق "بیشتر از دادن خوشحال است" زیرا او محروم نیست، اما در روند "بخشش" بیان بیشتری از روح شخصی وجود دارد.
 
وجود در فضای خانواده به فرد این امکان را می دهد که رضایت خود را جلب کند نیاز به ادامه نمادین زندگی پس از مرگ در روانشناسی اگزیستانسیال این تصور وجود دارد که آگاهی از مرگ ("وحشت مرگ") تعیین کننده اصلی تجربه و رفتار انسان است.
 
راه های مختلفی وجود دارد که انسان در تلاش برای رسیدن به جاودانگی نمادین است.
 
راه اول - ارگانیک. آلی. این شامل ادامه زندگی خود از طریق فرزندان، زنجیره بی پایانی از ارتباطات بیولوژیکی است. خانواده به عنوان مکانی که زن و مرد در کنار هم زندگی می کنند، اضطراب مرگ را کاهش می دهد و به فرزندان و نوه ها این امکان را می دهد که از طریق تولد بر ترس از دردهای ناموجود غلبه کنند.
 
راه دوم - "خلاق". او ادامه نمادین زندگی را از طریق کار خود نشان می دهد، تأثیر شخصی دائمی خود را بر افراد دیگر. والدین از حمایت شخصی خانواده برخوردار می شوند، تجربیات و باورهای خود را به فرزندان خود منتقل می کنند و زنجیره بی پایانی از ترجمه علایق و ارزش ها ایجاد می کنند.
 
راه سوم - مسیر عرفانی تجربه درونی این مسیر شامل دستیابی به جاودانگی نمادین از طریق غوطه ور شدن عمیق در احساسات و احساسات خود با «دیگران» است. به نظر می رسد که شخص به دلیل تجربه شدید زمان و مرگ، خود را گم می کند و در زمان حال «مستمر» زندگی می کند. با تعیین مرزهای زندگی خصوصی خانواده، امکان تجربه تجربه فیزیکی و عاطفی ادغام با فرد دیگری را فراهم می کند (مثلاً مادر در زندگی مشترک با فرزند «بازنده» می شود و همسران «زندگی در زمان حال»).
 مشاوره خانواده
اساساً خانواده به شما این امکان را می دهد که نیازهای اساسی برای رشد فرد را برآورده کنید. معروف ترین طبقه بندی این نیازها، طبقه بندی ارائه شده توسط یکی از بنیانگذاران نظریه اومانیستی شخصیت است. آ. مزلو. طبق نظر مازلو (1999)، پنج گروه از نیازهای انسان وجود دارد که در یک ساختار سلسله مراتبی طبقه بندی می شوند:
 
· زهازهای جسمانی (نیازهای غذا ، پوشاک ، مسکن ، خواب ، آرامش ، رابطه جنسی و غیره). برای ارضای متقابل این نیازها در خانواده شرایطی وجود دارد: محل سکونت مشترک ، خانه مشترک ، روابط جنسی بین همسران و غیره.
 
· الزامات ایمنی و امنیتی. اینها شامل نیازهای سازمان ، ثبات ، آینده رویدادها ، اجتناب از ترس ، بیماری و هرج و مرج است. برای رفع این نیازها ، برای مثال ، کودک باید در خانواده ای با نیروی کار مشخص و ثابت زندگی کند.
nd nd کلید ایجاد حس تعلق به خانواده ، ایجاد روابط صمیمی است در فضای خانواده وجود دارد. روابط صمیمانه در مراحل اولیه زندگی خانوادگی شکل می گیرد گیرد گیرد ً ً ً ً خت خت خت خت خت خت خت ز خصوصی ز خصوصی ز ز ز ز ز ز ز ز ز ز ز این ، هر خانواده واقعی وجه تمایز خود را پیدا می کند.
 
ضروری است . _ ss sss را انتخاب کنید
 
ارضای مستقیم نیاز به احترام امکان پذیر است زیرا هر یک از اعضای خانواده می توانند مفید بودن و اهمیت خود را در این گروه احساس کنند. در نوانواده های هماهنگ و پویا ، هر فرد جایگاه ، شخصیت خود را می شناسد و این فرصت را دارد که بر کل سیستم خ نوانواده تأثیر بگذارد.
 
ضروری است نیاز به خودشکوفایی. مزلو خودشکوفایی را به عنوان میل به آنچه که یک فرد فرد تو نداند انجام دهد تا به طور کامل پتانسیل خلاقانه خود را ق کند ، توصیف می کند کند کند کند کند به گفته مزلو ، نیانی که در محیطی دوستانه ، محبت آمیز و امن بزرگ می شوند ، بر یای رشد شخصی تلاش می کنند. والدین این فرصت را دارند که خود را در مورد تربیت فرزندان آموزش دهند. این دقیقاً می تواند به محیطی تبدیل شود که د کند کند کند. ای انجام این کار ، باید تعدادی ویژگی داشته باشد: باید عشق ، احترام متقابل در خانواده وجود داشته باشد ، هیچاشد کهاخ بایکی یکیایکی یکیایکی باده بایکی بایکی
 
از نظر ذهنی، می توان اشاره کرد که ارزش خانواده تعیین می کند که تا چه حد روابط موجود در آن فرد را قادر می سازد تا موقعیت های مهم عاطفی را بازتولید کند. این موقعیت ها به او این امکان را می دهد که آن یا سایر شرایط مطلوب و معمولی را تجربه کند. علاوه بر این، برای برخی افراد، این نقش با حالات و احساسات مثبت و سازنده (مثلاً لطافت، شادی، ادغام، صمیمیت) و برای برخی دیگر، حالت ها و احساسات منفی و مخرب (مانند عصبانیت، رنجش، گناه) مشخص می شود. ، ترس). به همین دلیل است که اتحادیه های خانوادگی می توانند برای مدت طولانی تشکیل شوند و وجود داشته باشند، که در آن همسران شرایطی را برای رضایت متقابل ایجاد می کنند که به عنوان «نیازهای روان رنجور» شناخته می شود. به عنوان مثال، زن به شوهرش اجازه می‌دهد که احساس آرامش و "فرزند" کنترل نشده داشته باشد. او به دلیل انجام فعالیت جنسی با زنان دیگر محکوم شده است. این رفتار شوهر به زن این امکان را می دهد که نیاز نهفته به سلطه و برتری اخلاقی بر مرد را درک کند.
 
این گونه تعاملات کاملاً دقیق و روان‌شناختی توسط روان‌درمانگر آمریکایی و نظریه‌پرداز روان‌کاوی، تحلیل تعاملی توصیف و تحلیل می‌شوند. E. برن.
 
مفاد اصلی نظریه سوختگی را می توان به عنوان ابزار دیگری برای شناخت انواع اساسی نیازهای انسان که در فضای خانواده زندگی ارضا می شود، ارائه کرد. از دیدگاه برن نیازهای اصلی به شرح زیر است.
 
· بی آبرو "گرسنگی برای شناخت") خانواده را با "سکته مغزی" ارضا می کند. هر عملی که متضمن تشخیص حضور شخص دیگری باشد، نوازش نامیده می شود. به هر شکلی قابل تحقق است: درمان دهانی عشق با تماس فیزیکی و لمس صمیمی و غیره. در یک خانواده هماهنگ و پویا، فضای خاصی از صمیمیت و صمیمیت عاطفی ایجاد می شود که به طور کامل پاسخگوی "گرسنگی هویت" است. در یک خانواده ناکارآمد، اعضای آن هنگام برقراری ارتباط، سکته مغزی را رد و بدل نمی کنند، اما "ضربه". اعمالی که حاکی از بی توجهی، کاهش ارزش یک شریک است (ضربه، توهین، انتقاد، تمسخر، انکار تماس فیزیکی و غیره) به عنوان ضربه عمل می کند. این نوع محیط خانوادگی که مانع از ارضای نیاز به شناخت می شود، مایه غم و اندوه و مشکلات روانی بسیاری برای اعضای خانواده است.
 
وانو نیاز به ایجاد زمان ("گرسنگی ساختاری" که ارضای آن به آن اجازه می دهد تا از کسالت جلوگیری کند) می تواند به اشکال مختلف ارضا شود: تشریفات، سرگرمی ها، فعالیت ها، بازی ها، صمیمیت. فضای خانواده امکان اجرای انواع تعاملات بین افرادی که سوختگی را شناسایی کرده اند را ممکن می سازد. هر خانواده واقعی مشخص می کند که کدام یک از ساختارهای فوق بر دیگری ترجیح داده می شود. برای مثال، «گرسنگی ساختاری» را می توان از طریق رعایت سنت های رسمی و تغییرناپذیر آیین های خانوادگی ارضا کرد. به عنوان مثال، اینها شامل ناهارهای سنتی یکشنبه، ملاقات اجباری با اقوام، نوبت دهی و بوسه استاندارد و رفتن زن به سر کار هر روز با شوهرش است. "یک بار برای همیشه" اقدامات نظم را ایجاد کرد.
 
نه یک تعامل رسمی و قابل پیش بینی به عنوان یک تمرین سرگرمی، اما مقداری تکرارپذیری دارد. به عنوان مثال، مرسوم است که یک تعطیلات آخر هفته خانوادگی را در این کشور با هم بگذرانیم.
مشاوره خانواده در کرج
همه اعضای خانواده به خوبی می دانند که چه می کند و چه می گوید و چه می گوید (مادر دوباره اشتهای پدرش را مسخره می کند، مادربزرگ با روزنامه می خوابد، بچه ها با دوچرخه دعوا می کنند، اما وقتی شنا می کنند، مادربزرگ شاکی است. در مورد سلامتی و غیره). سرگرمی به عنوان شکلی از ارضای «گرسنگی ساختاری» مستلزم قاعده خاصی از انطباق است - شما فقط می توانید در مورد چیزهایی صحبت کنید که مجاز و به شکلی مجاز هستند. ارتباط بین اعضای خانواده شخصیتی بیرونی و «سکولار» دارد که شامل تبادل تجربیات واقعی و عمیق نیست. با این حال، این به خانواده اجازه می دهد تا ثبات خود را احساس کند.
 
زندگی خانوادگی می تواند بر اساس بازی های مختلف باشد. زیر - بازی برن اجاره بهای صمیمیت واقعی را درک می کند. همه بازی ها نوعی دستکاری در موقعیت و رفتار شخص دیگری هستند. آنها عبارتند از "طعمه" مورد استفاده توسط یکی از نقاط ضعف انسان (حسادت، حرص، تحریک پذیری، عدم اطمینان جنسی، حماقت، و غیره). معمولا بازیکنان باتجربه به خوبی از نقاط ضعف هم خانواده خود آگاه هستند. برن تعداد زیادی بازی زناشویی را توصیف کرده است که معروف ترین آنها عبارتند از: "اگر نه برای تو"، "زن سردسیری"، "خانه دار شکار شده"، "ببین چگونه تلاش کردم"، "خب، این را می فهمی"، رذل! "" الکلی ".
 
فعالیت بارنی نامیده می شود . خانواده هایی هستند که ارتباط را حول یک نوع فعالیت خاص ایجاد می کنند. به عنوان مثال، همه اعضای خانواده کارمندان یک شرکت خصوصی هستند. خانواده تمام وقت آزاد خود را صرف رسیدگی مشترک به مشکلات تولید می کند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که همسران همکار هستند و کار مشابهی را انجام می دهند، مثلاً در یک پروژه علمی.
 
Burn به عنوان رابطه صادقانه بین افراد با مبادله آزاد تعریف می شود دستکاری مجاورت صمیمیت واقعی در خانواده‌های هماهنگ که از برقراری ارتباط صادقانه می‌ترسند، این امکان را فراهم می‌کند که هم «گرسنگی ساختاری» و هم «گرسنگی هویت» همه اعضای خانواده را ارضا کند.
 
3. خانواده و گروه کوچک به عنوان یک نهاد اجتماعی
 
رابطه مفاهیم «ازدواج» و «خانواده».
 
خانواده از تمام آزمون های زمان و مکان جان سالم به در بردند. امروزه خانواده در تمام نقاط جهان وجود دارد و تاریخچه آن هزاران سال است. اهمیت خانواده در زندگی فرد و جامعه قابل چشم پوشی نیست. اما هر نسلی این واقعیت را دوباره درک خواهد کرد.
 
نوانواده در چارچوب تنوع ساختارهای خانواده و تنوع افکار مردم در مورد خانواده و ازدواج توسعه می یابد. کناکن سیاره ما خود را یک مدافع در زمینه ازدواج و روابط خانوادگی می داند. مردم رار مایلند در مورد عشق ، ازدواج ، فرزندان ، اقوام در کنار زن و شوهر صحبت کنند ، ، دستور پخت پخت پخت ب ب ب ب رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند رند. یک معلم یا روانشناس همچنین یک مفهوم شخصی از خانواده دارد که ممکن است هر از گاهی با موقعیت حرفه ای آنها در تضاد باشددر عقل سلیم می توان مفاهیم «ازدواج» و «خانواده» را شناسایی کرد، اما در علم مرسوم است که بین آنها تمایز قائل شوند. اصطلاح اول جنبه های اجتماعی و حقوقی روابط خانوادگی و خویشاوندی را منعکس می کند. ازدواج یک نهاد عمومی است که روابط بین دو جنس را تنظیم می کند. زن و مرد به عنوان افراد و شهروندان دولت عمل می کنند. شکل اجتماعی ازدواج، قبل از هر چیز، در شکل عمومی تصمیم آن، یعنی انتخاب شرکای ازدواج تحت کنترل جامعه بیان می شود. ارث از اموال خانواده در داخل .
 
فرهنگ لغت دایره المعارف فلسفی ازدواج را این گونه تعریف می کند که از نظر تاریخی مشروط، تایید شده و توسط جامعه روابط زن و مرد اداره می شود و حقوق و تکالیف آنها را در قبال یکدیگر و فرزندان ایجاد می کند. جامعه با تأیید ازدواج، مسئولیت حمایت از آن را بر عهده می گیرد و مسئولیت حمایت مادی و حضانت فرزندان و در نتیجه آینده خانواده را بر عهده شرکا می گذارد. جامعه می تواند خانواده را تامین کند، که بخشی جدایی ناپذیر از سیاست اجتماعی و جمعیتی هر ایالت است.
 
کارشناس برجسته در حوزه جامعه شناسی خانواده، AG خرچف درک کرد ازدواج یک شکل اجتماعی در حال تغییر تاریخی از روابط بین زن و مرد است که از طریق آن جامعه زندگی جنسی آنها را تسهیل و تأیید می کند و حقوق زناشویی، والدین و تعهدات آنها را تثبیت می کند.
 
SI گرسنگی ازدواج به طور کلی یک مکانیسم تاریخی متنوع از کنترل اجتماعی (تابو، آداب، سنت، مذهب، قانون، اخلاق) روابط جنسی بین زن و مرد است که هدف آن حفظ تداوم زندگی است. . هدف اجتماعی ازدواج تولید مثل است. این به این نتیجه می رسد که ازدواج همجنس گرایان پوچ است و روابط همجنس گرایان واقعی است. ضمن اینکه در شرایطی هدف اجتماعی ازدواج محقق نمی شود.
 
اهمیت ازدواج در زندگی روزمره مردم را می توان با فرهنگ کلیسایی آن تقویت کرد. روابط زناشویی توسط کلیسا تقدیس می شود که به معنای انزوا، ثبات و طول عمر آنهاست.
 
در حال حاضر ازدواج در اکثر موارد به صورت پیوند داوطلبانه زن و مرد با هدف تشکیل و اداره خانواده، رسماً به روشی که قانون مقرر می‌کند، بر اساس رضایت متقابل و توافق شخصی انجام می‌شود. به لطف حمایت قانونی ازدواج و خویشاوندی، امنیت اجتماعی فرد تامین می شود. با این حال، همه زوج ها به دنبال ثبت قانونی ازدواج نیستند.
 
علاوه بر آزادی ازدواج، ممکن است آزادی فسخ آنچه در طلاق بیان می شود وجود داشته باشد. بنابراین، حوزه رفتار زناشویی نیز شامل اعمال شرکا می شود که منجر به جدایی (یعنی فاصله گرفتن تدریجی همسران از یکدیگر) و طلاق می شود.
 
در دنیای مدرن، تفاوت قابل توجهی در الگوهای روابط زناشویی، با جایگزین هایی برای تک همسری کلاسیک وجود دارد.
 
مفهوم این است در نظر گرفته شده برای توصیف سیستم پیچیده روابط بین همسران "خانواده"، فرزندان آنها و سایر بستگان. این روش در فرمول مختصری از SI بیان شده است. گرسنگی فکر می کند خانواده به گروهی از افراد گفته می شود که حداقل یکی از سه نوع رابطه را دارند: رابطه خونی، نسل، دارایی.
 مشاوره خانواده در کرج
تفسیر سنتی این مفهوم است یافت در بسیاری از کتب مرجع خانواده - این شکل اصلی سازماندهی زندگی شخصی، نوعی اجتماع اجتماعی، اتحادیه زناشویی، خویشاوندی یا فرزندخواندگی است، یعنی گروه کوچکی با هم و رهبری اقتصاد مشترک بر اساس روابط چند جانبه بین زن و شوهر، والدین و فرزندان، برادران، خواهران، سایر بستگان با این حال، زندگی تغییراتی در این درک از خانواده ایجاد می کند. به ویژه ، ازدواج "مهمان" (به طور منظم جدا شده) در حال توسعه است که شامل جدایی همسران برای مدت نسبتاً طولانی است.
 
بسیاری از کارشناسان از تعریف خانواده ارائه شده توسط AG خرچف: "خانواده - این یک سیستم خاص تاریخی از روابط بین همسران، والدین و فرزندان است، یک گروه اجتماعی کوچک که اعضای آن از طریق ازدواج یا روابط والدین، زندگی مشترک و مسئولیت اخلاقی متقابل به هم مرتبط هستند، که نیاز اجتماعی آنها به تولید مثل فیزیکی و معنوی جمعیت است.
 
برای بسیاری، خانواده مهمترین چیز روی زمین است. اجاق گرم جایی است که همسران در آن آرزوی آرامش و رضایت دارند. اما گاهی اوقات، یک زندگی خانوادگی مثبت و آرام تنها باعث ناامیدی و عصبانیت یکدیگر می شود. چرا اکثر زوج ها در زندگی مشترک مشکلات زیادی دارند؟ علت این همه طلاق و ازدواج های ناخوشایند در جامعه مدرن چیست؟ برای ایجاد یک خانواده شاد چه باید کرد؟
 
روانشناسی خانواده می تواند به شما در درک این مسائل کمک کند. این بخش از روانشناسی به بررسی ساخت روابط هماهنگ و عمیق تر بین اعضای سلول اجتماعی می پردازد. ابتدا بیایید بفهمیم خانواده به چه معناست.
خانواده چیست؟
 
خانواده گروهی از افراد است که از طریق خویشاوندی یا ازدواج به هم متصل می شوند، زیر یک سقف زندگی می کنند، خانواده ای عادی را رهبری می کنند و دارای بودجه مشترک هستند. اساس خانواده معمولاً همسر و فرزندان آنهاست. با این حال، اغلب جوانان با یکی از والدین خود به عنوان شریک زندگی مشترک دارند. هر یک از اعضای خانواده وظایف خاص خود را دارد که باید آنها را برای منافع عمومی انجام دهد.
 
شکل ظاهری خانواده توسط طیف وسیعی از عوامل تعیین می شود. تحت تأثیر تحصیلات همسر و سطح فرهنگی آنهاست. توانایی درک متقابل ذینفعان، یافتن راه حل های مشترک برای موقعیت های درگیری، و ابراز نگرانی و صبر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
برخی از دلایل ازدواج ناخوشایند
 
خیلی ها شکایت دارند که شریکی که با آنها تشکیل خانواده داده اند، انتظارات آنها را برآورده نمی کنند. معلوم می شود که دختری که دوران کودکی خود را تحمل کرده بود با همان شیطنت هایی ازدواج کرده بود که پدرش یک الکلی شرور و خودخواه بود. چرا؟ روانشناسی زندگی خانوادگی حکم می کند که اساس چنین روابطی در دوران کودکی گذاشته شود.
 
رابطه بین والدین این تصویر را ایجاد می کند که یک کودک باید چگونه باشد.
 
بنابراین ناخودآگاه فرد به دنبال شریکی می گردد که شبیه یکی از والدینش باشد و چرخه بی پایانی از همان اشتباهات را ادامه دهد. از این گذشته ، فرزندان چنین افرادی بر اساس تجربه والدین خود خانواده خود را ایجاد می کنند و به سنت های منفی اجداد خود ادامه می دهند.
 
مشکل دیگر این است که افراد اغلب سعی می کنند خانواده تشکیل دهند بدون اینکه به درستی با یکدیگر آشنا شوند. آنها بر اثر هیجان یا حاملگی های غیرمنتظره هستند. اما اکثر این خانواده ها در سال اول ازدواج از هم می پاشند. روانشناسی خانواده می آموزد که قبل از اینکه یک رابطه را به چنین سطح جدی برسانید، باید همسرتان را به درستی بشناسید، او را همانطور که هستید بپذیرید.
عشق در خانواده
 
در ابتدا، هنگام انتخاب یک شریک، مردم توسط جاذبه جنسی فرد، ویژگی های بیرونی او هدایت می شوند. در بیشتر موارد، سخنان شیرین رمانتیک ها در مورد ماهیت الهی احساسات آنها تلاشی رقت انگیز برای آراستن واقعیتی خشن است. تنها پس از ایجاد ارتباط عاطفی قوی بین افراد و شناخت درست دنیای درونی یکدیگر، عشق پدید می آید. همه می گویند خانواده بر اساس عشق ساخته شده است، اما چرا بسیاری از مردم از کمبود گرما و درک متقابل رنج می برند؟
 
واقعیت این است که انسان تمام مزایا و معایب خود را می پذیرد و به سادگی آنچه را که هست دوست دارد.
 
به طور کلی، عشق برای کارهای خوب پاداش داده می شود، با تهدید ربوده شدن اگر شریک زندگی با الگوی ایده آلی مطابقت نداشته باشد. هسته اصلی روانشناسی خانواده این است که همسرتان را با تمام خصوصیات خوب و بدش دوست داشته باشید. بهتر است به جای اینکه دائماً برای کاستی های همسرتان سرتان را تکان دهید، روی شایستگی ها تمرکز کنید و تا آنجا که ممکن است ابراز همدردی و نگرانی خود کنید.
روانشناسی زندگی خانوادگی. حل تعارض
 
یکی دیگر از مشکلات زندگی خانوادگی، تشخیص اشتباه موقعیت های تعارض است. اغلب درگیری ها یا تضادهای جدی در خانواده از طرف یکی از همسران حل می شود یا اصلاً حل نمی شود. این شرایط منجر به انباشت رنجش و نارضایتی متقابل می شود. روانشناسی خانواده توصیه می کند که اختلافات یا موقعیت های درگیری را با هم حل کنید، به حرف های همسرتان گوش دهید و به نظر او احترام بگذارید. به این ترتیب، مهارت های کار با یکدیگر را خواهید داشت، یاد خواهید گرفت به یکدیگر احترام بگذارید و رابطه خود را به سطح جدیدی ببرید.
روانشناسی. روانشناس خانواده
 
اگر مشکلات خانواده به خودی خود قابل حل نیست، اما دلایلی برای نجات ازدواج وجود دارد، مراجعه به مشاوره خانواده در کرج می تواند کمک بزرگی باشد. افراد خارجی نسبت به همسران خشمگین به طور عینی قادر به قضاوت در مورد وضعیت واقعی امور هستند.
 
اگر تصمیم دارید به متخصصان مراجعه کنید، با آنها صادق باشید، تنها در این صورت کمک آنها شانس موفقیت خواهد داشت.
 
با یک روانشناس واجد شرایط تماس بگیرید مراقب پزشکان مشکوک باشید که روش های خوب، غیر علمی و مشکوک را انجام می دهند. اگر زوجی را می‌شناسید که قبلاً از یک متخصص مشابه کمک گرفته‌اند، به نظرات آنها گوش دهید و در صورت مثبت بودن با همان فرد تماس بگیرید.
حل مشکلات خودت
 
اگر نمی خواهید کتانی های کثیف را در ملاء عام بشویید و افراد خارجی را به رابطه خود جذب کنید، لازم است به طور مستقل زباله های ذهنی انباشته شده در طول سال های زندگی مشترک را تمیز کنید. روانشناسی خانواده به همین دلیل است. خانواده با صدها روش مختلف برای تحکیم روابط زناشویی مورد توجه همه جانبه این علم است. برخی از آنها در بالا ذکر شده است.
 
دوره های سخت زیادی در انتظار هر خانواده جوانی است، اما با پشت سر گذاشتن آنها، به یکدیگر نزدیک تر می شوید. بسیاری از مراحل زندگی خانوادگی مانند زایمان، بلوغ و ظهور نوه ها را می توان به عنوان درک متقابل بین همسران به ساعت منتقل کرد. به جای اینکه مشکلات پیش آمده در ازدواج را به تعویق بیندازید. سپس یک روز به عضوی هماهنگ و شاد در خانواده تبدیل خواهید شد. اما تا زمانی که تجربه زندگی مشترک را نداشته باشید، روانشناسی خانواده به کمک شما می آید.
 مشاوره خانواده در کرج
    مبانی روانشناسی خانواده و مذاکره خانواده: کتاب درسی
 
1. محتوای روانشناختی مفهوم "خانواده".
 
در ادبیات علمی تعاریف فراوانی از خانواده وجود دارد و تعابیر زیادی از مدت‌ها قبل وارد آگاهی عمومی شده است و ایجاد تألیف این تفاسیر را دشوار کرده است.
 
خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی، سلولی از جامعه، گروه کوچکی از خویشاوندان که با هم زندگی می کنند و یک خانواده مشترک را رهبری می کنند، تعریف می شود. با این حال، روش روانشناختی شناخت خانواده (مثلاً در مقابل ابزارهای اجتماعی و اقتصادی) ویژگی های خاص خود را دارد. در این رویکرد، خانواده محل زندگی مشترک است که در آن نیازهای خاص افراد مرتبط با پیوندهای خونی و خانوادگی برآورده می شود. این فضا یک ساختار نسبتاً پیچیده است که از عناصر مختلف (شخصیت ها، موقعیت ها، اتحادیه ها و غیره) و سیستمی از روابط بین اعضای آن تشکیل شده است. بنابراین ساختار مطابق با قوانین موجودات زنده وجود دارد، بنابراین دارای پویایی طبیعی است که از چندین مرحله و مراحل در رشد خود می گذرد.
 
از دیدگاه یک روانشناس سرشناس خانواده G. naitis، تعریف روان درمانی خانواده باید با اهداف پژوهش خانواده و تعامل روانشناس با خانواده مرتبط باشد. G. naitis مفهوم خانواده را مورد بحث قرار می دهد که توسط روانشناسان توصیه می شود هنگام مشاوره با خانواده بررسی شود. آنها پیشنهاد می کنند که مفهوم خانواده را به عنوان یک گروه کوچک معرفی کنند که از متخصصان کمک های روانشناختی حرفه ای دریافت می کنند. مفهومی از « خانواده . با احکام بسیار نازل شده است.
 
خانواده گروهی است که نیازهای اعضای خود را برآورده می کند. این نیازها با موفقیت در ارتباطات خاص افراد خاص برآورده می شوند. کلید تعامل خانواده، ادغام ارضای نیازهای مختلف است.
 
چی؟ الگوی خانواده برای برآوردن نیازهای مربوط به خانواده ایجاد می شود.
 
چی؟ ساختار خانواده و کارکردهای خانواده به طور طبیعی توسعه می یابد.
مشاوره خانواده در کرج
 
چی؟ مشاوره روانشناختی خانواده به هماهنگی و رفع نیازهای خانواده کمک می کند، ساختار خانواده را بهینه می کند و باعث رشد خانواده می شود.
 
چی؟ با انتقال خانواده از مرحله ای به مرحله دیگر رشد، نیاز به مشاوره خانواده در کرج افزایش می یابد.
 
چی؟ دوره های رشد خانواده را می توان با توجه به کامل بودن روابط آنها با خانواده و اهمیت آنها تعیین کرد.
 
چی؟ در هر مرحله از رشد خانواده، وظایف خاصی وجود دارد که بدون آنها نمی توان به مرحله جدید رسید.
 
V. Druzhinin ، روانشناس سرشناس داخلی ، یک سیستم ساده از مختصات اساسی را ارائه می دهد که در آن خودتعیینی روانشناس در انتخاب خانواده به عنوان موضوع تحقیق روانشناختی رخ می دهد. آنها می گویند روش های تحقیق برای خانواده را می توان در دو مقیاس مشروط قرار داد:
 
چی؟ « عادی - خانواده غیر طبیعی »؛
 
چی؟ « ایده آل - یک خانواده واقعی ».
 
با در نظر گرفتن قدر اول، دروژینین مفهوم "خانواده عادی" را چنین تعریف می کند تأمین حداقل رفاه، حمایت اجتماعی و پیشرفت مورد نیاز اعضای خود برای ایجاد شرایط لازم برای اجتماعی شدن تا رسیدن خانواده و فرزندان به بلوغ روحی و جسمی. پدر مسئول کل خانواده است. دروژینین انواع دیگر خانواده ها را ناسازگار با این قانون می داند.
 
در بعد دوم، مفهوم به عنوان "کلیشه ای از خانواده کامل ، مورد استقبال جامعه قرار گرفت و در اندیشه ها و فرهنگ جمعی عمدتاً مذهبی منعکس شد. ویژگی های توزیع به طور قابل توجهی با خانواده های کاتولیک، پروتستان و مسلمان متفاوت است و انواع خانواده های ایده آل عمدتا توسط فرهنگیان مطالعه می شود. . خانواده خاص به عنوان یک گروه واقعی و موضوع مطالعه درک می شود. دروژینین هنگام اشاره به خانواده به عنوان موضوع تحقیق، بر نیاز به درک روشنی از نوع خانواده تأکید می کند. بدین ترتیب، مشاوره خانواده در کرج های واقعی را از نظر انحراف معیار مطالعه می کنند.
از بزرگترین سفر: راز آگاهی و مرگ (قطعه) توسط گروف استانیسلاو
نویسنده از کتاب اروس و بوروکراسی
نویسنده کولتاشوف واسیلی جورجیویچ برگرفته از کتاب روانشناسی دیالکتیکی
نویسنده کوشلف آنتون نیکولایویچ از کتاب "سندرم یقه سفید" یا "فرسودگی شغلی" پیشگیری
نویسنده مناژتی آنتونیو برگرفته از کتاب سینما، تئاتر، ناخودآگاه
با هم بودن نمی توانید از کتاب جدا شوید. چگونه یک رابطه را نجات دهیم نویسنده تسلویکو والنتینا
 
چرخه زندگی خانوادگی و مراحل (مراحل) اصلی مسئله ذهنی آنها اغلب، مشکلات در خانواده ها به وجود می آید زیرا اعضای آن نمی توانند به راحتی از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت کنند، یا زمانی که یک مرحله بر مرحله دیگر (طلاق، ازدواج ثانویه، فرزندان) "غلبه" می کند.