تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بازاریابی موتور جستجو (SEM) به چه معناست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
SEM چیست؟
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) فرایند استفاده از تبلیغات پولی است و به سایت شما کمک می کند تا در رتبه بالاتری از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) نمایش داده شود و امکان دیده شدن یا visibility آن توسط کاربران افزایش پیدا کند.
یکی از روش های SEM که ممکن است قبلاً با آن آشنا شده باشید، تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) است. به طور کلی، استراتژی بازاریابی SEM از دو بخش تبلیغات کلیکی (PPC) و سئو (SEO) تشکیل می شود.
برای اینکه  SEM مؤثر باشد، به استراتژی SEO نیاز خواهید داشت. برای مثال، بازاریابی موتورهای جستجو کلمات کلیدی منتخب را مورد هدف قرار می دهند تا هنگامی که کاربران این کلمات و عبارت ها را جستجو می کنند، بتوانند تبلیغ مربوط به برند تجاری یا سایت شما را بینند و روی آن کلیک کنند.
در کنار لینک و عنوان ظاهرشده، معمولاً «AD» درج می شود تا به کاربران اطلاع دهند که این لینک از تبلیغات کلیکی برای دیده شدن بهره گرفته است.
در صورتی که زبان مرورگر شما فارسی انتخاب شده باشد این علامت جای خود را به کلمه «آگهی» خواهد داد.
تفاوت SEO و SEARCH MARKETING
[تصویر:  sem_800x500.jpg]
برای ارائه یک پاسخ کامل به سؤال SEM چیست، بررسی اصطلاحات و مفاهیم مشابه می تواند کارساز باشد.
بنابراین، تعاریف و توضیحات زیر را در نظر داشته باشید و با مفهوم و کاربرد SEM مقایسه کنید:
بازاریابی جستجو (Search Marketing)
بازاریابی جستجو یا Search Marketing درواقع یک اصطلاح کلی است که در مورد تمام استراتژی ها و ترفندهایی که برای افزایش امکان دیده شدن یا visibility یک سایت یا برند و ظاهر شدن آن در نتایج جستجو استفاده می شوند، به کار می رود.
[font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]این استراتژی ممکن است تنها SEM یا SEO ارگانیک و یا هر دو باشد.[/font]
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
[font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]بهینه سازی موتورهای جستجو از ترفندهای مختلفی بهره می گیرد تا visibility ارگانیک سایت شما افزایش دهد و موجب ارتقاء جایگاه آن در صفحات نتایج جستجو شود. برخلاف استراتژی های SEM که پرداخت هزینه استقرار در صفحات نتایج جستجو در آن الزامی است، هیچ پولی در استراتژی سئو پرداخت نمی کنید.[/font]
استراتژی های سئو شامل تگ عنوان، متا تگ توضیحات، استفاده از کلمات کلیدی انتخابی به طور طبیعی در تگ عنوان و…. است که تمام آن ها در [font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی قرار می گیرند. این در حالی است که SEM تنها لینک سایت را در بخش بالا یا پایین صفحات نتایج جستجو قرار می دهد و امکان دیده شدن محتوا را افزایش می دهد.[/font]
از این به بعد، به سئو محتوا بستگی دارد که بتواند مخاطبان را در صفحه نگه دارد یا خیر.
مزیت استفاده از SEM چیست؟
SEM یک روش بسیار ضروری برای [font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]بازاریابی موفق است؛ زیرا تضمین می کند که مخاطبان موردنظر، محتوای سایت شما را در نتایج جستجوی خود را مشاهده می کنند. توجه داشته باشید که در SEM، شما رقابت برای به دست آوردن مشتری و ترافیک ورودی ارگانیک را کنار نمی گذارید؛ بلکه از این فرصت بهره می گیرید تا به مخاطبان موردنظر خود برسید، ترافیک را افزایش دهید و نرخ تبدیل سایت خود را ارتقاء دهید.[/font]
بازدهی سریع تبلیغات کلیکی
یکی از مزایای استراتژی [font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]تبلیغات کلیکی، بازدهی در زمان کوتاه است. شما هزینه اندکی را بابت هر کلیک و ورود قطعی کاربران به سایت خود پرداخت می کنید و در مدت زمان مشخص، تعداد قابل توجهی از مخاطبان خود را به دست می آورید. بنابراین، در مدت زمان مشخص به نتیجه دلخواه و هدف خود می رسید. این کاملاً برخلاف استراتژی سئو سایت است که برای رسیدن به صفحه نخست جستجو و دیده شدن سایت توسط کاربران به پیگیری مداوم و صرف زمان طولانی نیاز است.[/font]
بازدهی سریع در تبلیغات کلیکی بخصوص به شما در ابتدای راه کسب و کار و یا در زمان هایی که رقابت در حوزه سئو بسیار شدید است می تواند کمک کند. این استراتژی علاوه بر افزایش سرعت در دسترسی به نتایج در بسیاری از موارد در کوتاه مدت باعث کاهش هزینه ها خواهد بود.
جستجوی هدفمند در تبلیغات کلیکی
علاوه بر افزایش سرعت، برخی از استراتژی های SEM بهینه سازی برای نتایج جستجوی محلی و هدف دار را نیز شامل می شوند.
بنابراین، سایت، محصولات یا خدمات شما در نتایج جستجوی افرادی خاص یا نزدیک به شما (داخل یک شهر یا کشور مشخص) ظاهر می شود. این مورد نیز یکی دیگر از مزایای استراتژی تبلیغات کلیکی است که باعث کاهش هزینه ها در دستیابی به مخاطب هدف خواهد شد.
در ابتدای کسب و کار خود این هدفمند بودن می تواند کمک شایانی به رشد کسب و کار شما داشته باشد.
[تصویر:  amazon-ppc-strategies_800x382.jpg]
تفاوت PPC و SEM چیست؟
تبلیغات کلیکی یا PPC یک استراتژی پولی بازاریابی موتورهای جستجو است که در آن یک برند تجاری، تبلیغات دیجیتالی ایجاد می کند و هر بار که کاربران بر روی آن کلیک کنند، هزینه ای مشخص بابت آن می پردازد.
لازم به ذکر است که PPC همیشه مربوط به SEM و بخشی از آن نیست. تنها هنگامی که تبلیغات کلیکی در نتایج جستجو نشان داده می شوند، این استراتژی به عنوان SEM در نظر گرفته می شود.
بنابراین، هنگامی که تبلیغات کلیکی درجایی غیر از صفحات نتایج جستجو یا همان SERPs قرار می گیرند، این تبلیغات جزو SEM به شمار نمی آید.
به عنوان مثال، ممکن است تبلیغات کلیکی در سایت هایی قرار بگیرند که تبلیغات دیجیتال آن ها توسط پلتفرم هایی مانند توییتر و فیس بوک پشتیبانی می شوند.
[font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز از جمله رایج ترین و پربازده ترین روش های PPC است. در این روش، شما می توانید یک کلمه کلیدی را مشخص کرده و تنها بابت کلیک های صورت گرفته بر روی تبلیغات ایجادشده، پول پرداخت کنید.[/font]
پلتفرم های SEM
پلتفرم SEM درواقع یک موتور جستجو است که برندهای تجاری و کسب و کارها می توانند تبلیغات جستجو (Search Marketing) را به صورت هدفمند در آن قرار دهند. رایج ترین پلتفرم های SEM در جهان، گوگل و بینگ هستند:
[list]
[*]Google Ads
[/list]
گوگل ادز پرکاربردترین پلتفرم SEM در جهان است. میلیاردها جستجو به صورت روزانه در گوگل انجام می شوند. بنابراین، این پلتفرم می تواند به شما کمک کند تا در برابر بزرگ ترین جامعه مخاطبان آنلاین قرار بگیرید.
[list]
[*]Bing Ads
[/list]
بینگ نیز یکی دیگر از پلتفرم های جهانی است که با ارائه تبلیغات در سایت هایی مانند یاهو و MSN، به شما کمک می کند با کاربرانی که منحصراً از گوگل برای جستجو استفاده نمی کنند، ارتباط برابر کنید. بینگ ادز ادعا می کند با ۳ میلیون جستجوگر ارتباط دارد که گوگل نمی تواند به آن ها دسترسی داشته باشد و از این طریق می تواند به افزایش مخاطبان بالقوه کسب و کار و برند تجاری شما کمک کند.
فرایند SEM به چه صورت است؟
[تصویر:  1_800x571.jpg]
تبلیغات SEM در مدت زمان کوتاهی نتیجه می دهند و این ماهیت، به عنوان ویژگی منحصر به فرد و مزیت رقابتی آن ها در مقایسه با انواع دیگر بازاریابی به شمار می آید. شما می توانید کلمات یا عبارت های کلیدی ویژه کسب و کار خود را انتخاب کرده و تبلیغات را در بازه زمانی و با قیمت مشخصی ایجاد کنند. این فرایند شامل مراحل زیر هستند:
[list=1]
[*]انتخاب کلمه کلیدی
[/list]
در قدم اول، شما می توانید کلمات و عبارت های کلیدی مناسب را با استفاده از نرم افزارهای آنالیز گر مخصوص پیدا کنید. توجه داشته باشید که انتخاب یک کلمه کلیدی نامناسب مانع از کسب نتیجه دلخواه شما می شود.
[list=1]
[*]انتخاب محدوده جغرافیایی
[/list]
شما می توانید تبلیغات خود را هدفمند کنید. برای مثال، [font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]استراتژی بازاریابی موتورهای جستجو به شما این امکان را می دهد که یک شهر یا کشور مشخص را انتخاب کنید تا تبلیغات، تنها برای افرادی در آن محدوده جغرافیایی نمایش داده شود.[/font]
[list=1]
[*]بهره گیری از SEO
[/list]
همان طور که بیان شد، [font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]سئو نیز بخشی از SEM است که موجب بهبود نتیجه نهایی می شود. شما می توانید با انتخاب هدلاین ها ، تگ ها و توضیحات لازم، نگاه بیننده را به سمت محتوا و سایت خود جلب کرده و ایشان را به کلیک کردن بر روی تبلیغ، ترغیب کنید. با ثبت URL، عناوین و توضیحات در پلتفرم SEM، کار شما به پایان می رسد و تبلیغات راه اندازی می شوند.[/font]
[list=1]
[*]تعیین هزینه
[/list]
شما می توانید برای تبلیغات سایت خود، هزینه و مدت زمان تعیین کنید. با اتمام دوره زمانی یا اعتبار شما، نمایش تبلیغات متوقف می شود.
SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو (که به عنوان بازاریابی موتورهای جستجو نیز شناخته می شود) به فرآیند تولید ترافیک رایگان یا پولی از موتورهای جستجو اشاره دارد. SEM دارای دو بخش اصلی است: SEO بازاریابی در موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می‌کند؟ (بهینه سازی موتور جستجو) و PSA (تبلیغات جستجوی پولی).
سئو روشی برای جذب ترافیک رایگان از موتورهای جستجو است و تبلیغات جستجوی پولی نتایجی هستند که با پرداخت هزینه در صفحات نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند.
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо