تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کاربرد سیروپ چیست
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که سیروپ چیست و چه استفاده هایی دارد سیروپ یک نوع شربت 

یا شهد بوده که غلظت زیادی دارد و از دو ماده اصلی ساخته می شود . اول و به صورت کلاسیک فقط شکر و آب بود که با هم جوشانده می شد و سیروپ را تشکیل می داد . بعدها طعم دهنده هایی به این ساختار اضافه شد.  طعم دهنده هایی مانند بلوبری ، افرا ،وانیل ،کارامل،شکلات، توت فرنگی و خیلی از طعم دهنده های دیگر که موجب شد سیروپ امروزی متولد شود. کاربرد سیروپ چیست

کاربرد سیروپ چیست؟

در حقیقت شکر به راحتی درون مایعات سرد حل نمی شود بنابراین ما از این سیروپ ها استفاده می کنیم به این دلیل که

حالت مایع دارند و به راحتی با مایعات دیگر حل می شوند و نوشیدنی یکنواختی را به ما ارائه می دهند. این طعم دهنده ها به خصوص افرا ، کارامل و وانیل کاربرد فراوانی دارند  ما در زیر به بررسی کاربرد هر کدام به صورت جداگانه و جزئی می پردازیم و به شما می گوییم که هر کدام در کجا ها بیشتر استفاده می شوند.


مقاله ها مرتبط سایت خوش کالا:


سیروپ چیست

قهوه از چی درست میشه

هات چاکلت چیست

چرا کنار قهوه اب میزارن

دالگونا چیست
کورتادو نوعی قهوه گرم است که از اسپرسو مخلوط شده با مقدار تقریباً یکسان شیر گرم برای کاهش اسیدیته قهوه تشکیل شده است. شیر موجود در یک کورتادو مانند بسیاری از نوشیدنی های قهوه ایتالیایی، جوشیده شده است!
کلمه cortado، از فعل اسپانیایی cortar (برش) است، به معنای رقیق کردن است، و می تواند به انواع مختلفی از قهوه یا نوشیدنی های اسپرسو در سراسر اسپانیا، پرتغال و کوبا اشاره کند.
همه ما با توجه به دغدغه ها و مشغله هایی که در دنیای امروز داریم خیلی وقتا با دیدن یه خوابه بد صبح که بیدار میشیم سرحال نیستیم! و می گردیم دنبال خوردن یک چای و یا یک قهوه با طعم خوب که انرژی مون برگرده و بتونیم سریع کارهامون رو شروع کنیم!
یکی از پیشنهادهای ما یاد گرفتن و امتحان کردن انواع قهوه هست تا بتونید در این جور مواقع هر کدوم رو که بیشتر باب میل تون هست رو سریع درست کنید و حالتون رو خوب کنید! قهوه کورتادو یکی از اونهاست!



گونه‌های مهم قهوه کورتادو

با گسترش قهوه کورتادو از اسپانیا تا کافه‌های سراسر جهان، دستور تهیه‌ی آن برای رفع نیازهای مصرف کنندگان محلی تکامل یافته. با ورود به ایالات متحده‌ی آمریکا تغییر مهمی رخ داده است. اینجا اندازه‌ی نوشیدنی‌های قهوه در طول نیم قرن گذشته افزایش داشته و دیدن نوشیدنی‌های ۵۹۱ میلی‌لیتری در کافی شاپ‌های آمریکا غیر معمول نیست.گونه‌ای مشهور از کورتادو، «جبل الطارق» است که به گفته‌ی وب‌گاه  Time Out USA  توسط کمپانی  Blue Bottle Coffee سال ۲۰۰۵ در سانفرانسیسکو اختراع گردیده. این گونه‌ی کورتادو در لیوان‌های Libbey Gibraltar Tumbler  ۱۳۳ میلی‌لیتری سرو می‌گردد که شامل دو شات اسپرسو و دو شات شیر بخار داده شده است. به همین دلیل، بسیاری از کافی شاپ‌های موج سوم، کورتادو را متناسب با این لیوان می‌دانند.

بلاگ های مرتبط در سایت خوش کالا:

قهوه ترک چیست
فراپه قهوه چیست
قهوه گانودرما چیست
آفوگاتو چیست
باریستا چیست