تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرکت های استارتاپی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شرکت های استارتاپی
شرکت نوپا، شرکت نوآفرین یا شرکت استارتاپی (startup company) به شرکت یا کسب و کاری گفته می ‌شود که به تازگی و به وسیله کارآفرینی ایجاد شده ‌است، سرعت رشد بالایی دارد و در جهت تولید، راه حل های نوآورانه و با دوامی را برای رفع یک نیاز در بازار شکل داده ‌است.

شرکت‌ های استارتاپی در حالت معمول، مبتنی بر ایده‌های ریسک پذیری اند که مدل های مشخصی از کسب و کار را تبعیت نمی کنند و بازار هدفشان (بازار هدف به آن بخشی از بازار گفته می ‌شود که فروشندگان، هدف فروش محصولات یا خدمات را به آن‌ ها معطوف دارند) هم در حد فرضیات است. استارتاپ کمپانی توانایی ورود در هر حوزه ‌ای را دارد، اما اغلب به شرکت ‌هایی اطلاق می ‌شود که علاوه بر رشد سریع، در زمینه فناوری یا تکنولوژی فعال هستند. شرکت ‌های نوپا در دوره ای موسوم به حباب دات - کام مشهور شدند.

ویژگی های شرکت های استارتاپی:
    1. مبتنی بودن بر ارائه یک نوآوری نوین
    2. مبتنی براساس همکاری و ارائه های کار تیمی
    3. دارای عدم قطعیت و مبتنی بر فرض (احتمال شکست بالایی دارند)
    4. امکان توسعه پذیری کسب و کار در یک شرکت نوپا وجود دارد

سیر تکامل شرکت استارتاپ یا نوپا
شرکت ‌های نوپا قادرند در هر شکل و اندازه ای ایجاد شوند. سرمایه ‌گذارها در حالت کلی به آن دسته از شرکت ‌های نوپا جلب می ‌شوند که نسبت خطر به سودشان بالاست و مقیاس پذیرتر هستند و در نتیجه هزینه راه ‌اندازی کمتر، ریسک زیاد و لذا توان بالقوه بالایی برای بازگرداندن سرمایه نیز دارند. در حالت معمول، یک شرکت نوپای موفق قابلیت توسع بیشتری را نسبت به یک شرکت جا افتاده دارد، چرا که می ‌تواند با داشتن سرمایه کمتر، نیروی کار و همچنین زمینه رشد بیشتر، شرایط بهتری را نسبت به شرکت‌ های قدیمی داشته باشد.

شرکت ‌های نوپا برای رشد سریع خود، نیازمند جذب سرمایه هستند و در این راه گزینه ‌های مختلفی را پیش رو دارند. سایر شرکت ‌ها یا دیگر افراد سرمایه ‌گذار می ‌توانند به شرکت ‌های استارتاپی با تبادل پول نقد در مقابل سهام کمک کنند تا فعالیتشان آغاز شود. در عمل، شمار بسیاری از شرکت ‌های نوپا توسط بنیان گذارانشان سرمایه ‌گذاری می ‌شوند.

چالش های شرکت استارتاپی:
یکی از چالش ‌های راه ‌اندازی شرکت استارتاپ، میزان سرمایه و نیروی انسانی و هزینه ‌های پایه همچون اجاره دفتر و استخدام پرسنل است. برخی شرکت ‌های نوپا به منظور کاهش این هزینه ‌ها، از دفاتر کار مجازی و یا فضاهای کاری مشترک استفاده می ‌کنند.

همچنین چالش های دیگر مسائل حقوقی نیز، با توجه به محصولات یا خدمات ارائه شده ای است که در قالب یک کسب و کار نوپا رونمایی می شود. این که چگونه یک تیم کاری دور هم گرد آیند و در قالب همکاری هر یک چه تعهدی به کار داشته باشند و خرید و فروش‌ های آن ‌ها به چه شکلی باشد، گاه بسیار مهم است.

اصولاً بیشتر بنیان ‌گذاران بر این باورند که اکتساب استارتاپ‌ ها به وسیله شرکت ‌های بزرگ، وضعیت آن‌ ها را نفی نمی ‌کند. معنای کسب کردن یا اکتساب در فرهنگ ‌های مختلف تفاوت هایی دارد، اما استارتاپی که توسط شرکت های بزرگ ‌تر حاصل شود و یا به آن تعلق گیرد، بخشی از آن مشاغل بزرگ خواهد بود و حتی می ‌تواند دارای هویتی متفاوت هم باشد.

نقل‌قول: منبع: موسسه ثبت شرکت فکر برتر (ثبت شرکت - ثبت برند)