تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روش شستن پرده مخمل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در معایب پرده مخمل بیش از هر چیزی مساله شستن مد نظر بسیاری از افراد قرار می گیرد. همین موجب شده تا راهکار شستن پرده مخمل را برایتان ارائه کنیم تا بدانید با روش درست شستشوی این پرده نیز ساده تر خواهد شد.
پیش از هر چیزی لازم است بدانید اگر به طور مرتب و هفتگی نسبت به گردگیری این پرده اقدام کنید نیازی به شستن ماهانه آن نخواهید داشت اما حداقل باید هر 12 ماه یکبار این پرده را از جای خود جدا کرده و بشویید. چه بخواهید خودتان این کار را انجام دهید چه آن را به خشکشویی بسپارید.
نکته دیگری که لازم است بدانید این است که تحت هیچ شرایطی پرده مخمل را اتو نکشید. این پرده چروک نمی شود و اگر حین خیس بودن آن را آویزان کنید چروکی در آن باشد برطرف می شود. اما اتو کشیدن موجب می شود پرزهای پرده آسیب ببینند.
آیا پرده مخمل قابل شستشو در ماشین لباسشویی است؟
شاید این سوال برایتان بوجود بیاید که می توانید پرده مخمل را در لباسشویی بشویید؟ اگرچه پاسخ این سوال «بله» است اما قبل از اینکه بخواهید این کار را انجام دهید حتما مطمئن شوید پرده ای که خریداری کرده اید باید در چه دما و درجه ای شسته شود. از فروشنده درباره شستشوی پرده در ماشین لباسشویی سوالاتتان را بپرسید.
با اینحال، راهکاری که می تواند درباره شستشوی پرده مخمل در ماشین لباسشویی به شما کمک کند این است که از مواد شوینده ملایم، دمای سی درجه و شستشوی دستی ماشین لباسشویی استفاده کنید. با اینکار می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که پرده مخمل شما آسیبی نخواهد دید.
[تصویر:  %D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AE%D9...00x558.jpg]
شستشوی دستی پرده مخمل
اگر نسبت به شستشوی پرده مخمل در ماشین لباسشویی تردید دارید می توانید این پرده لوکس و مجلل را با دست بشویید. این کار زمان بیشتری می برد و برای شستن با دست حتما باید از مواد شوینده ای استفاده کنید که برای شستشو با دست تهیه شده اند.
بنابراین حتما به برچسب پودر شوینده ای که تهیه می کنید دقت کنید. برای این کار ابتدا یک تشت بزرگ یا وان حمام نیاز دارید که بتوانید پرده را در آن قرار دهید تا کمی خیس شود.
معمولا ده دقیقه برای اینکه پرده فقط در آب شناور باشد کافیست. سپس می توانید ماده شوینده را به آن اضافه کنید و بدون اینکه فشاری به پارچه پرده وارد کنید آن را با ملایمت بشویید. سپس آب را تخلیه کرده و یک بار دیگر پرده را زیر آب ولرم بشویید تا موادی که داخل آن وجود دارد خارج شود.
پرده را بلافاصله پس از شستن و آبگیری در جای خود آویزان کنید تا با سنگینی خود صاف شود و در همان حالت خشک شود. اما حتما پیش از آویزان کردن پرده، قاب پنجره و اطراف آن را گردگیری کنید تا پرده مجدد کثیف نشود.