تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: عوامل خارجی مؤثر بر تغییر رنگ دندان‌ها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بلیچینگ مانند هر تکنولوژی زیبایی دیگری نیازمند تعیین فاکتورهای اولیه است. اینکه علت زردی، لک و تیرگی مینای دندان به چه علت بوده است، به دندان‌پزشک کمک می‌کند تا برای انتخاب مواد بلیچینگ، آگاهی بهتری پیدا کند. برخی از دندان‌های رنگ گرفته به‌ واسطه نوع و دلیل تغییر رنگشان، واکنش سریع‌تر و ماندگارتری به بلیچینگ نشان می‌دهند. تعیین مقدار مواد و میزان درجه سفید کردن دندان در تخصص دندان‌پزشک مربوطه بوده و بسته به نیاز طبیعی آن دندان‌ها اقدام می‌شود.

هر دندان‌پزشک با پشتوانه تجربه و تخصص خود می‌تواند میزان سفیدی متناسب با دندان‌های اصلی را پیش‌بینی کرده و اندازه آن را تعیین کند. دلایل تغییر رنگ دندان‌ها به دو عامل مهم بستگی دارد. عامل داخلی با سر منشأ درون محوطه دهان و دندان و عامل خارجی دلایل بیرونی همچون مواد غذایی یا استعمال سیگار. تشخیص نوع این علل به هنگام[font=IRANSansWeb, sans-serif] بلیچینگ در دندانپزشکی تأثیر بسیار مهمی بر روند کار خواهد گذاشت.[/font]

[color=var(--wd-title-color)]عوامل خارجی مؤثر بر تغییر رنگ دندان‌ها[/color]

از جمله مواردی که خارج از سیستم بدنی موجب تغییر رنگ مینای دندان می‌شوند می‌توان به مایعات و غذاهای پر رنگ اشاره کرد. نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، نوشابه، چای، آبمیوه‌های حاوی رنگ‌های خوراکی افزودنی و ادویه‌های پر رنگ تأثیر بسیار زیادی در رنگ‌پذیری دندان‌ها می‌گذارند. دیگر مواد تأثیرگذار بر رنگ طبیعی دندان‌ها، مصرف بی‌رویه سیگار و قلیان است. دود ناشی از تنباکوی این مواد بر جداره خارجی دندان نشسته و موجب زردی و کدر شدن آن می‌شود. همین امر به جمع‌ آوری پلاک‌ها و جرم‌ها کمک کرده و در طول زمان‌بر اثر ماندگاری و افزایش قشر آلودگی، زمینه‌ساز پوسیدگی‌های عمیق دندانی می‌شوند.

رفع مشکلات خارجی در مراحل اولیه، به بهبود سریع‌تر رنگ دندان‌ها کمک می کند؛ به طوری که مانع از رنگ‌پذیری عمیق سطح دندان‌ می‌شود. عدم رسیدگی و بی‌توجهی به رنگ دندان‌ها و ادامه چنین سبک زندگی، موجب آسیب‌های جبران‌ناپذیر ریوی می شود،. علاوه بر آن  باعث صدمه به مینای دندان‌ها شده و سرآغازی برای رشد باکتری‌های مضر دندانی می‌گردد. همین امر بر مشکلات بیرونی دندان افزوده و در نهایت تأثیر سفید کننده‌های دندان را نیز کاهش می‌دهد؛ اما خبر خوب آن که اگر زودهنگام به دندان‌های رنگ گرفته ناشی از عوامل خارجی رسیدگی شود، بلیچینگ در دندانپزشکی مؤثرترین نتیجه را از خود نشان داده و در دراز مدت ماندگاری بالاتری نسبت به سایر تکنولوژی‌های سفید کردن مینای دندان دارد.