تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مفتول سیاه چیست ؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مفتول سیاه پخته چیست ؟
مفتول سیاه پخته که با نامهای دیگری نیز در بازار نامیده می شود مثل مفتول آنیل شده ، مفتول پخته ، مفتول آرماتوربندی ، مفتول اتصال یا سیم نرم و در لاتین به آن  Black Annealed Wire  گفته می شود . یکی از پر مصرف ترین و پر طرفدارترین محصولات مفتولی که در صنایع مختلف کاربرد وسیع و گسترده ای دارد . این نوع مفتول به واسطه نرمی مضاعف ، استحکام کششی و پیچشی که دارد می تواند به طور وسیع در صنعت ساختمان سازی ( علی الخصوص جهت آرماتوربندی ) ، صنعت بسته بندی ، قالب بندی و سایر زمینه های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد .
در ضمن مفتول سیاه پخته خود ماده و متریال اولیه تولید مفتول گالوانیزه است که آن هم ماده اولیه محصولاتی از قبیل توری حصاری ، سیم خاردار ، گابیون و می باشد . پس به نوعی می توان گفت مفتول سیاه پخته یک محصول مادر و اصلی نبست به محصولات زیر دستی می باشد .
علت ذکر صفت سیاه برای این محصول ، رنگ سیاهی است که به علت وجود ذرات دوده های سیاه در قشر بیرونی و اطراف مفتول سیاه پخته است . این محصول توسط هیچ پوششی محافظت نمی شود .
مفتول سیاه، نوعی مفتول آنیل شده و به اصطلاح پخته شده است که خصوصیات شیمیایی خود را حفظ میکند. این مفتول به علت رنگ سیاهی که دارد به این نام شناخته می شود. بi دلیل اینکه مفتول سیاه شکل پذیری و قابلیت فرم بالایی دارد از کارایی و کاربرد بالایی برخوردار است. این مفتول ماده اولیه تولید مفتول گالوانیزه به حساب می آید.
بنابراین در تولید توری مش، توری مرغی، توری حصاری، گابیون، توری پرسی، سیم خاردار، زنجیر صنعتی، میخ و غیره استفاده می شود. مفتول سیاه از نرمی و انعطاف پذیری بالا و مقاومت کافی در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی و استحکام کششی و پیچشی بالا برخوردار است. به همین دلیل به طور وسیع در ساختمان سازی (بخصوص برای آرماتوربندی)، بسته بندی، قالب بندی و دیگر زمینه های صنعتی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.
مفتول سیاه در اندازه قطرهای 1.2، 1.5، 2.5، 3 و 4 میلیمتر تولید می شود. از مفتول سیاه در آرماتور بندی، قالب بندی، عایق بندی، کشاورزی، مجسمه سازی، نجاری، وسایل تزیینی، ساخت سبد زباله، گره زدن و بسته‌بندی و غیره نیز استفاده میشود. مفتول سیاه در اندازه قطرهای 1.5، 2.5، 3 و 4 میلیمتر به ترتیب در آرماتوربندی، قالب بندی، کشاورزی و نجاری بیشترین استفاده را دارد.
کاپوچینو Cappuccino یک نوشیدنی گرم ایتالیایی است که بر پایه اسپرسو تهیه می‌شود. برای کسانی که دوست دار قهوه هستند همیشه نام ایتالیا یک مفهوم خاص به همراه دارد؛ کشور “مهد نوشیدنی های قهوه” که حتی نام نوشیدنی هایش بسیار جذاب است.

جالب است بدانید این اسم از روی نام گروهی راهب برداشته شده است. راهب‌هایی که در قدیم لباس و کلاه کوچک‌شان شبیه کف شیر و پودر قهوه روی کاپوچینو بود!

طرز تهیه کاپوچینو در جاهای مختلف جهان متفاوت است. ایتالیایی‌ها آن را با دبل اسپرسو و فوم شیر تهیه می‌کنند اما این تنها طرز تهیه این نوشیدنی نمی باشد و روش های مختلف دیگری وجود دارد که یکی از این موارد کاپوچینوی تر می باشد که در آن مقدار شیر بیشتر از فوم یا کف می باشد که فوم نوشیدنی بیشتر از شیر آن می باشد.



تاریخچه قهوه کاپوچینو 

قهوه کاپوچینو در واقع، نام نوشیدنی از رنگ قهوه‌ای آن که به ردای راهبان کاپوچین شبیه است برداشت شده. رنگ قهوه‌ای روشن‌تر هنگامی ایجاد می‌شود که شیر به مقدار بیش‌تری به اسپرسوی تیره اضافه شده و سطح دلپذیری از کرم تولید خواهد کرد. در سال ۱۷۰۰، «کاپوزینر» نام دیگری برای این نوشیدنی در وین اتریش بود که شامل خامه و ادویه‌جات دیگر می‌شد. با این حال، تا دهه‌ی ۱۹۳۰، قهوه کاپوچینو راه خود را به بیرون از خاستگاه خود یعنی ایتالیا پیدا نکرده بود. به آرامی در کافه‌های اتریش و سپس در سراسر جهان گسترش یافت، محبوبیت قهوه کاپوچینو از آن زمان تا کنون در حال افزایش است. یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های ایتالیایی در جامعه‌ی قهوه، کاپوچیونو‌ی گرم است که مورد توجه و علاقه‌ی بسیاری از افراد قرار گرفته است. این نوشیدنی مبتنی بر اسپرسو شهرت‌اش را مدیون لایه‌ی زخیم میکروفوم روی آن است. کاپوچینو تقریبا ۱۷۷ میلی‌لیتر (۶ OZ) حجم دارد و از یک شات اسپرسو، شیر بخار داده شده و فوم شیر تشکیل شده. بنابراین به تناسب، نسبت یک سوم اسپرسو، یک سوم شیر بخار داده شده و یک سوم فوم شیر ساخته شده و از کافه لاته کوچک‌تر است. بسیاری از طرفداران به دلیل انعطاف‌پذیری در حجم و مواد اولیه‌ی آن لذت می‌برند. اگر باریستا قهوه کاپوچینو را در اندازه‌های مختلف ارائه می‌کند، نسبت اسپرسو، شیر بخار داده شده و فوم شیر ثابت باقی می‌ماند. علاوه بر این، قهوه کاپوچینو را می‌توان با استفاده از خامه به جای شیر و همچنین طعم‌دهنده‌های اضافی مانند سیروپ و ادویه‌جات سفارشی استفاده کرد. 


بلاگ های مرتبط در سایت خوش کالا:

قهوه نمک چیست
طرز تهیه چای ماسالا
قهوه ترک چیست
قهوه کاپوچینو چیست