تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مزایای استفاده از سونای خشک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بیایید به ده فواید شناخته شده استفاده از سونای خشک نگاهی عمیق بیندازیم. بیشتر این دستاوردهای قابل توجه از مطالعات ناشی می شود و در مورد سلامتی شما قابل اعتماد هستند.
1. سلامت قلب و عروق
حتی یک سونای خشک با کیت شروع می تواند گردش خون کلی بدن را تقویت کند. درمان های منظم لایه داخلی رگ های خونی را تحریک می کند و این به تنظیم فشار خون کمک می کند. عرق القایی نیز جریان خون را تسریع می کند و سلامت قلب شما را افزایش می دهد.
علاوه بر این، جلسات هفتگی سونا با سفتی شریان مبارزه می کند و گشاد شدن رگ های خونی را تقویت می کند. تحقیقات نشان داده است که مردانی که هفت بار در هفته به سونا می‌رفتند، 50 درصد کمتر در معرض خطر افزایش فشار خون بودند.
در بیشتر موارد، بهبود گردش خون شبیه اثرات ورزش متوسط است. به علاوه، به دلیل افزایش گردش خون، قرار گرفتن مکرر در سونا می تواند استقامت و عملکرد ورزشی شما را بهبود بخشد.
[تصویر:  Benefits-of-Using-a-Dry-Sauna.jpg]

2. دفع سموم
بدن شما مستعد جذب عناصر مضری است که باید از طریق ادرار، خون یا تعریق دفع شوند. از این رو، تعریق شدید یکی از سالم ترین راه ها برای از بین بردن سموم است. برای مثال، فتالات ها (موجود در لوازم آرایشی، ظروف و رنگ ها) دو برابر بیشتر از ادرار در عرق ترشح می شوند.
علاوه بر این، یک سونای خشک می تواند به شما کمک کند تا از شر سموم مضر مانند سرب، کادمیوم و آرسنیک که در عمق پوستتان ذخیره شده اند خلاص شوید . سایر سمومی که هنگام تعریق در سونا خارج می شوند عبارتند از BPA، جیوه و نیکوتین.
3. بهبود سلامت روان
علاوه بر فواید فیزیکی، سونای خشک به شیوه ای آرام بخش ذهن شما را درمان می کند. اتاق‌های سونا مکان‌هایی راحت، آرام و تاریک هستند، بنابراین سلامت عاطفی و ذهنی شما را افزایش می‌دهند. استراحت در یک سونا با گرمای خشک به ذهن شما کمک می کند تا از واقعیت فرار کند.
در ابتدا، آرامش عمیق و تسکین استرس را تجربه خواهید کرد که می تواند خطر ابتلا به اختلالات روانی مختلف را کاهش دهد. علاوه بر این، گرمای سونا باعث شل شدن عضلات و تحریک تولید اندورفین می شود. این هورمون ها مواد شیمیایی طبیعی هستند که باعث می شوند بعد از قرار گرفتن در سونا احساس خوبی داشته باشید و بدرخشید.
لیست تأثیرات ذهنی مثبت ادامه دارد. جلسات روزانه باعث کاهش سطح کورتیزول و کاهش اضطراب و تنش می شود. هر چه میزان کورتیزول کمتر باشد، روحیه و کیفیت خواب شما بالاتر است.
در نهایت، گرمای خشک ترشح بتا اندورفین را در بدن تحریک می کند. این عناصر طبیعی درک درد را کاهش می دهند و به عنوان آرام بخش عمل می کنند. عرق کردن همچنین باعث تولید هورمون های سرخوشی می شود که با علائم افسردگی مبارزه می کند.

4. مراقبت از پوست و لایه برداری
گذراندن وقت در سونای خشک یک هدیه واقعی برای سلامت پوست شما است. یکی از راه‌های تقویت اپیدرم، آوردن مواد مغذی بیشتر به سطح پوست برای تحریک رشد سلولی است. خوشبختانه، هر جلسه سونا دقیقاً همین کار را انجام می دهد، به علاوه منافذ را باز می کند.
سونای خشک همچنین تحریک و التهاب پوست را کاهش می دهد. به این دلیل که تعریق شدید اثر پاک کنندگی دارد و آلودگی ها را از لایه های بیرونی پوست پاک می کند. پس از چند جلسه متوجه خواهید شد که لکه های خشک، خارش دار و قرمز بهبود می یابند. برخی از کاربران شاهد کاهش آکنه ، اگزما و پسوریازیس بوده اند.
سونا همچنین تنش صورت را کاهش می دهد و پوست شما را مرطوب می کند. گرمای ساطع شده غدد چربی را فعال می کند که ماده ای چرب تولید می کند که سطح پوست را روان می کند. افزایش تولید سبوم منجر به داشتن پوستی شاداب و جوان با درخشندگی هیدراته می شود.
5. کمک به کاهش وزن
اجازه دهید ابتدا روشن کنیم که قرار نیست سونای خشک مکانیسم کاهش وزن باشد. تناسب اندام یک فرآیند پیچیده است که شامل ورزش بدنی و رژیم غذایی مناسب است. با این حال، استفاده از پتو  یا اتاقک سونا بعد از تمرین می تواند تلاش شما برای کاهش وزن را تسهیل کند.

عرق کردن نیز می تواند منجر به کاهش وزن آب شود. دمای بالا ضربان قلب را افزایش می دهد، مانند زمانی که ورزش می کنید، و بدن شروع به سوزاندن کالری می کند. این فرآیند متابولیسم شما را سرعت می بخشد و به شما کمک می کند وزن بدن و افزایش اشتها را تنظیم کنید.

6. بازیابی عضلات و مفاصل
فعالیت بدنی شدید ماهیچه های شما را فعال می کند و پارگی های میکروسکوپی در نتیجه فشار ایجاد می شود. اگرچه این اشک‌ها بدن شما را تقویت می‌کنند، اما احتمالاً گرفتگی، درد و التهاب را تجربه خواهید کرد.
بنابراین، اگر می خواهید ماهیچه های خود را تقویت کنید، ابتدا باید آن را بهبود بخشید. اینجاست که گرما به کار می آید. جلسات سونای خشک باعث تحریک گردش خون و در نتیجه تسریع ریکاوری عضلات می شود. جریان خون تسریع شده اکسیژن بیشتری را به ماهیچه ها می رساند و در نتیجه تنش را از بین می برد.
سونای خشک مادون قرمز نیز نشانگرهای التهابی را کاهش می دهد. در واقع، یک مطالعه آزمایشی کاهش درد و روماتیسم را با اثرات مفید بلند مدت احتمالی نشان داد. حتی مفاصل سفت شده و بافت های همبند نیز به گرما پاسخ مثبت داده اند.
7. بهبود سیستم ایمنی
هنگام مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا هرگز قدرت گرمای خشک را دست کم نگیرید. درمان های منظم سونا از احتقان جلوگیری می کند و راه های هوایی را حفظ می کند. علاوه بر این، حتی جلسات خانگی در پتوی سونا می تواند خطر ابتلا به عفونت ویروسی را کاهش دهد.
قرار گرفتن در معرض گرما جریان خون شما را تحریک می کند تا تقویت کننده های ایمنی را به تمام قسمت های بدن منتقل کند. بنابراین، پروتئین شوک حرارتی که سلول های ارائه دهنده آنتی ژن را فعال می کند، آشکار می شود. به لطف سیتوکین، سیستم ایمنی طبیعی بدن شما بیدار می شود.

[تصویر:  Dry-Sauna.jpg]

هنگامی که مقاومت بدن خود را تقویت کنید، مبارزه با آنفولانزا و سایر ویروس ها و باکتری ها آسان تر می شود. یک مطالعه نشان داد که ورزشکارانی که در معرض 15 دقیقه حمام سونا قرار گرفتند، شاهد افزایش فوری تعداد WBC و سطوح کورتیزول بودند. گلبول سفید (WBC) نشانگر قدرت ایمنی است.
8. خلق و خوی بهتر
همانطور که بحث شد، یک تجربه سونای خشک می‌تواند استرس را با ترشح اندورفین کاهش دهد. این هورمون ها نتیجه تسکین و مراقبه بدن شما هستند. در واقع، فواید ذهنی پس از هر جلسه گرما آنقدر قابل توجه است که برخی از متخصصان به بیماران خود توصیه می کنند که سونا درمانی را انجام دهند.
سونا برای بهبود خلق و خوی ما بسیار مفید است. بسیاری از افرادی که اغلب از سونا استفاده می کنند ادعا می کنند که سطح اضطراب آنها تنها پس از یک جلسه کاهش یافته است. علاوه بر این، آنها متوجه ناپدید شدن تدریجی سایر عوامل مرتبط با استرس و خستگی شده اند.
درمان گرما با بدن به شما کمک می کند بر افسردگی، خصومت، سردرگمی و عصبانیت غلبه کنید. دلیل آن این است که قرار گرفتن در معرض سونای خشک می تواند باعث شود که شما احساس تنش کمتر و هوشیاری بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، عضلات گردن و صورت شما نیز شل خواهند شد.
9. بدون بی خوابی و خستگی
اگر خواب عمیق ندارید یا از اختلالات خواب رنج می برید، استفاده مکرر از سونا می تواند مفید باشد. تحقیقات نشان داده است که حمام کردن منظم سونای خشک تأثیر مثبتی بر اختلالات خواب دارد. اغلب، داروهای استروئیدی در بهبود الگوهای خواب افراد کمک نمی کنند، اما سونا درمانی نه.
تعداد افرادی که تجربه خواب عمیق را پس از حمام کردن در سونا به یاد می آورند بسیار زیاد است. این ادعا به دلیل ترکیبی از افزایش دمای بدن و ترشح اندورفین است. به طور خلاصه، تحریک اندورفین در یک محیط گرم که هنگام خواب می افتد منجر به خوابی آرام می شود.
بدتر از همه، نزدیک به چهار میلیون آمریکایی در ایالات متحده تنها با سندرم های خستگی مزمن شدید روبرو هستند. CFS یک بیماری ناتوان کننده است که تمام سیستم های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. افرادی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، ماه ها با خستگی بی امان همراه با سردرد و نقص سیستم ایمنی مواجه می شوند.
استفاده منظم از سونا می تواند علائم این اختلال پیچیده و طولانی مدت را که اغلب منجر به اضطراب، افسردگی و اختلال عملکرد دستگاه گوارش می شود، کاهش دهد. به زودی متوجه خواهید شد که تمرکز و حافظه شما نیز بهتر می شود.
10. کاهش خطر زوال عقل
مطالعه قابل اعتماد دیگری همبستگی بین جلسات مکرر سونا و کاهش خطر زوال عقل و آلزایمر در مردان را نشان داد. نتایج ثابت کرده است که هر چه کاربران بیشتر بدن خود را در معرض گرمای خشک قرار دهند، عملکرد مغز آنها بهتر می شود.
به طور خاص، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل در افرادی که بین 4 تا 7 جلسه در هفته مصرف می کردند، 65 درصد کاهش یافت. از این رو، سفرهای منظم سونا ممکن است به عنوان یک عامل محافظتی در برابر ابتلا به بیماری های رایج حافظه عمل کند.
از نقطه نظر علمی، درمان های سونا عامل نوروتروفیک مشتق از مغز را برای تولید سلول های مغزی جدید تحریک می کند. BDNF همچنین سلول های موجود را حفظ می کند و تشکیل اتصالات عصبی را بهبود می بخشد.
منبع: قیمت ساخت سونا خشک
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru