تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چی باعث میشه ایمپلنت با استخوان فک جوش نخوره؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
علائم جوش نخوردن ایملنت دندان

همان طور که در بند‌های بالا اشاره شد، هرچند ممکن است با رعایت نکات گفته شده، شاهد زود جوش خوردن ایمپلنت دندان باشیم اما به طور کلی حدود دو الی شش ماه زمان لازم است که ایمپلنت دندان جوش بخورد.

ممکن است یک سری از علائم جوش خوردن ایمپلنت را متوجه نشوید اما با مراجعه به دکتر و معاینه، دندان پزشکتان روند بهبودی را به شما گزارش دهد.

اگر پایه ایمپلنت به طور دقیق کاشته نشده باشد و یا پیج ایمپلنت ارتفاع مورد نظر برای ثابت و بی‌حرکت ماندن را نداشته باشد، احتمال شل شدن ایمپلنت وجود دارد.

به همین علت لازم است تا جراح مربوطه نکات مهمی از قبیل انتخاب قطر مناسب با پیچ ایمپلنت، عدم فشار به پایه ایمپلنت به منظور قرار گیری در محل و همچنین عدم عفونی بودن محل مورد نظر را رعایت کند تا ایمپلنت شل نشود و از طرفی زود جوش بخورد.

بیمار نیز موظف است تمام مراقبت‌های لازم و همچنین توصیه‌های پزشک مربوطه را رعایت کند و هر گونه علائمی که نشان از عدم جوش خوردن ایمپلنت دندان باشد را با پزشک مربوطه در میان بگذارد. این‌گونه از جوش خوردن ایمپلنت دندان و سلامت آن اطمینان حاصل خواهید کرد.


چطور بفهمیم ایمپلنت دندان جوش خورده است؟

استئواینتگریشن یا فرایند جوش خوردن ایمپلنت دندان؛ یکی از کندترین فرایند‌ها در دندان پزشکی به شمار می‌رود و نیاز به گذر زمان دارد. اما سوال اینجاست که چطور بفهمیم ایمپلنت دندان جوش خورده است؟

فرایند جوش خوردن ایملپت دندان از لحظه‌ی کاشت پایه‌ی تیتانیومی شروع می‌شود و حدود دو الی شش ماه طول می‌کشد تا پایه‌ی ایمپلت جوش بخورد.

زود جوش خوردن ایمپلنت به عوامل گوناگونی بستگی دارد که از جمله آن‌ها جنس آن است. همان طور که می‌دانید ایمپلنت از فلز تیتانیوم ساخته شده است؛ این فلز سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان دارد و در عین سبک بودن، بسیار مقاوم است. به همین علت به راحتی می‌تواند با استخوان فک جوش بخورد.

هنگامی که پایه ایمپلنت در فک قرار داده می‌شود؛ به علت شکافت جزئی لثه، احتمال خونریزی وجود دارد. در این لحظه، پیوند تیتانیوم با یون‌های آزاد شده از خون جریان یافته در رگ ایجاد و عمل جوش خوردن آغاز می‌شود. در نهایت پایه ایمپلنت جزیی از استخوان فک خواهد شد.

برای مطالعه روش هایی برای زودتر جوش خوردن ایمپلنت دندان با فک این مقاله از سایت دکتر نصیری را از دست ندهید.