تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: علت محبوبیت و کاربرد زیاد ماده قالبگیری سیلیکون افزایشی A-silicone
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
محبوبیت و کاربرد گسترده مواد قالب‌گیری افزایشی را می‌توان تا حد زیادی مرهون تجربیات مثبت دندانپزشکان در کار با این مواد دانست. در میان انواع گوناگون این سیلیکون‌ها، سیلیکون‌های یونیورسال (با وزن متوسط و ویسکوزیته ۳۵ الی ۷۵ درصد)، سیلیکون‌های سنگین با ویسکوزیته ۶۰ تا ۷۰ درصد و سیلیکون‌های سبک با ویسکوزیته ۵ تا ۱۵ درصد بیشترین کاربرد را دارند. 

هر یک از این سیلیکون‌ها دارای زمان پلیمریزاسیون مختص به خود بوده که توسط راهنمای مصرف هر یک از آن‌ها تعیین می‌گردد. نکته اصلی که بایستی به آن توجه داشته باشید این است که تمامی این مواد از سازوکار و واکنش شیمیایی یکسانی برای پلیمریزاسیون تبعیت می‌کنند.

[color=var(--wd-title-color)]سیلیکون افزایشی یا A-Silicone چیست؟[/color]
[font=IRANSansWeb, sans-serif]مواد قالب‌گیری سیلیکونی افزایشی جزو محبوب‌ترین مواد قالب‌گیری الاستومری در حال حاضر محسوب می‌گردند. بیشترین کاربرد این مواد در انجام ترمیم‌های ثابت از قبیل روکش و بریج‌های دندانی مطرح است. این سیلیکون‌ها از دقت و ثبات ابعادی بالایی برخوردار بوده و در حقیقت می‌توان آن‌ها را باثبات‌ترین مواد قالب‌گیری موجود در بازار تلقی نمود.[/font]
همانطور که گفتیم، [font=IRANSansWeb, sans-serif]سیلیکون‌های افزایشی بیشتر اوقات در انجام پروتز درمانی به کار برده می‌شوند. این مواد قالب‌گیری در انجام ترمیم‌های متحرک و همچنین انواع ترمیم‌های ثابت کاربرد دارند. یکی دیگر از نقاط قوت چشمگیر این مواد آن است که دندانپزشک می‌تواند از آن‌ها در مواردی که قالب‌گیری چند واحد دندانی تنها با استفاده از یک ایمپرشن یا قالب صورت می‌گیرد نیز استفاده نماید. ثبت بایت (Bite Registration) نیز یکی دیگر از کاربردهای بالقوه این مواد به شمار می‌آید.[/font]

خرید بهترین مواد قالب گیری دندانپزشکی از دنتیوا

[color=var(--wd-title-color)]انواع مواد قالب‌گیری افزایشی A-Silicone کدامند؟[/color]
انواع گوناگونی از سیلیکون‌های افزایشی در حال حاضر در بازار یافت می‌شوند. [font=IRANSansWeb, sans-serif]مواد سیلیکونی را می‌توان به طور عمده در دو گروه کلی جای داد: سیلیکون‌های افزایشی (Addition) و سیلیکون‌های تراکمی (Condensation) یا C-Siliconeها. از سیلیکون‌های افزایشی بیشتر در انجام فرآیندهای ترمیمی استفاده می‌شود. [/font]
ابداع این مواد قالب‌گیری در مقایسه با C-Siliconeها به زمان نزدیک‌تری باز می‌گردد و نیز به نظر می‌رسد که این مواد خواص فیزیکی بهبودیافته‌ای نسبت به سیلیکون‌های تراکمی داشته باشند.

[color=var(--wd-title-color)]سیلیکون افزایشی هنری شاین (Henry Schein)[/color]

ست ماده قالب‌گیری افزایشی VP mix HP هنری شاین نیز جزو محصولات مطرح و محبوب در این زمینه به حساب می‌آید. این محصول ساخت کشور آمریکا بوده و به طور عمده حاوی وینیل پلی سیلوکسان است. 

وزن سبک، سرعت ستینگ بالا و فاقد گلوتن بودن این سیلیکون افزایشی از جمله دیگر نقاط قوت آن به عنوان یک ماده قالب‌گیری پرکاربرد در ترمیم‌های دندانی در نظر گرفته می‌شود. بسته‌بندی این ست شامل یک عدد بیس و یک عدد کاتالیست بوده و این A-Silicone به همراه دو عدد واش به فروش می‌رسد.

[color=var(--wd-title-color)]سیلیکون افزایشی Variotime ساخت کمپانی کولزر[/color]

سیلیکون افزایشی Variotime محصولی از کمپانی شناخته شده کولزر (Kulzer) است. این کمپانی آلمانی با بیش از ۲۵ سال تجربه در این زمینه، باکیفیت‌ترین مواد قالب‌گیری سیلیکونی افزایشی را به منظور انجام ترمیم‌های یک و چند واحدی به بازار عرضه می‌کند. 

این A-Silicone به دلیل خاصیت هیدروفیل یا آب دوست بودن خود نسبت به سیلیکون‌های قدیمی‌تر برتری داشته و آزاد ی عمل بیشتری را در کار به دندانپزشک می‌دهد. 

هندلینگ عالی این سیلیکون، سرعت و دقت بالای آن، Variotime را در شمار پرطرفدارترین سیلیکون‌های افزایشی موجود در بازار جای داده است.
برای مطالعه بیشتر درباره ماده قالبگیری سیلیکون افزایشی A-silicone این مقاله از سایت دنتیوا را از  دست ندهید.