تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چطور برای حضور موفق در غرفه نمایشگاه برنامه ریزی کنیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  weakucfoikio.jpeg]

در صورتی که قصد شرکت در نمایشگاه را دارید، حتما به اهمیت یک برنامه ریزی درست و اصولی برای معرفی هر چه بهتر کسب وکارتان واقف هستید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا برخی از افراد با وجود سرمایه گذاری زیاد برای اجاره تجهیزات نمایشگاهی و سایر هزینه ها، باز هم با شکست مواجه می شوند؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی دلایل مهم این موضوع بپردازیم و با ارائه یک برنامه ریزی درست و جامع، به شما کمک کنیم تا بتوانید حضوری پربار در نمایشگاه داشته باشید. تعیین یک هدف مشخص در کنار یک برنامه ریزی اصولی، در نهایت سبب می شود تا افراد زیادی با کسب و کار شما آشنا شوند که این امر، بستری عالی برای فروش بیشتر محصولات شما خواهد بود.




برای اینکه حضور شما در نمایشگاه موفقیت آمیز و رضایت بخش باشد، ابتدا لازم است که هدف از شرکت در این رویداد را به طور واضح مشخص نمایید؛ از مهمترین اهداف حضور در نمایشگاه می توان به افزایش فروش محصولات، گسترش سطح ارتباطات و آشنایی بیشتر افراد مختلف با برند یا مجموعه مورد نظر و.. می باشد.

توجه کنید که پس از تعیین اهداف، حتما بازه زمانی بین 6 ماه تا یک سال را برای برنامه ریزی و تهیه و اجاره تجهیزات نمایشگاهی در نظر داشته باشید. این موضوع به شما کمک می کند تا فرصت کافی برای تدارک یک برنامه جامع را داشته باشید و استرس و نگرانی از بابت زمان محدود و کم، شما را آزار ندهد.

از جمله نکات مهم که در برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه باید به آن توجه کنید، میزان بودجه ای که دارید، فضایی که برای ارائه خدمات و عرضه محصولات به آن نیاز دارید، انتخاب کارکنان و آموزش آنها، هزینه حمل و نقل و اجاره تجهیزات نمایشگاهی، همچنین تبلیغات گسترده قبل از نمایشگاه و بعد از آن می باشد. یکی از راهکارهای فوق العاده مهم و زیرکانه برای جذب بازدید کنندگان در نمایشگاه، این است که تلاش کنید هر متر مربع از غرفه ای که در اختیار دارید به کمک تکنیک های مختلف مثل : رنگ های متنوع از برندتان و نورپردازی های خلاقانه، توجه افراد مختلف را به سوی غرفه شما جلب کند.

موثر ترین راهنمایی ها برای شرکت در نمایشگاه

آماده شدن برای شرکت در یک نمایشگاه و غرفه سازی در آن ممکن است دلهره آور باشد، به ویژه برای شرکت هایی که برای اولین بار است که در نمایشگاه ها قرار است حضور داشته باشند. باید به این شرکت ها بگوییم بهتر است نگران نباشند؛ و آگاه باشند که شرکت در نمایشگاه یک فعالیت بازاریابی محسوب می شود. بنابراین بهتر است به عنوان یک تجارت، بهترین قدم را از لحاظ تکنیک های بازاریابی بردارید. این بازاریابی بهترین فرصت برای ارائه ی برند شما می باشد.

انتخاب مکان نمایشگاه برای غرفه مناسب

مهمترین موردی که باید در شرکت در نمایشگاه ها رعایت کرد، انتخاب مکان مناسب در نمایشگاه برای غرفه سازی است. البته قبل از آن باید تحقیق کنید که کدام نمایشگاه تجاری خاص برای صنعت و تجارت شما سود آور تر می باشد

عاقلانه شرکت غرفه سازی رو انتخاب کنید

قبل از شرکت در نمایشگاه باید یک برنامه ریزی مناسب و کامل داشته باشید. ممکن است چون برای اولین بار است که می خواهید برای چنین کاری برنامه ریزی کنید، کار دشوار و سختی باشد اما یقین داشته باشید که همه ی تصمیات و برنامه ریزی ها تنهایی انجام نمی شود و با مشورت با افراد خبره و اعضای شرکت، این کار برای شما راحت تر خواهد شد. بنابراین با یک برنامه ریزی خوب و با بهترین طراحی و غرفه سازی در نمایشگاه ها می توانید به هدف خود برسید و اما غرفه سازی چیست

باید توجه داشته باشید که رغیب های شما نیر در این نمایش خاص با شما شریک هستند و آنها نیز قصد دارند با ارائه ی برند خود در این نمایش به موفقیت برسند. به همنی خاطر شما باید پیش از غرفه سازی، تمام جوانب مثل کار با کیفیت، تجربه و خدمات هر شرکت را خوب تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید به اهداف خود برای شرمت در نمایشگاه برسید.


تعیین یک هدف ضروری است

حال ممکن است بگویید هدف از شرکت در نمایشگاه چه چیزی باید باشد؟ در جواب به این سوال باید بگویم هدف از شرکت در نمایشگاه ها برای هر شرکتی ممکن است متفاوت است. و باید بدانید اولین کاری که باید قبل از انجام هر کاری حتی قبل از اقدام به غرفه سازی، انجام دهید؛ تصمیم گیری درباره ی هدف از شرکت در نمایشگاه می باشد. زیرا اگر ندانید که هدف شما از شرکت در نمایشگاه ها چه چیزی می باشد، هیچ راهی برای موفقیت در طراحی و غرفه سازی نیز نخواهید داشت.

بهتر است قبل از تصمیم گیری درباره انتخا هدف از شرکت در نمایشگاه به سوالات زیر دقت کنید تا راحت تر هدف خود را انتخاب کنید.

آیا شما یک محصول یا خدمات جدیدی را قرار است راه اندازی کنید و قصد معرفی آن را دارید؟

آیا قصد دارید موقعیت جغرافیایی خود را گسترش دهید؟

آیا می خواهید با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید؟

آیا فقط می خواهید برند تازه خود را به مردم معرفی کنید؟

آیا قصد دارید در نمایشگاه محصولات خود به فروش برسانید؟

با پاسخ به این سوال ها خیلی راحت هدف شما از شرکت در نمایشگاه ها مشخص می شود. بعد از مشخص شدن هدف از شرکت، شما راحتر می توانید برنامه ریزی کنید. همین طور با دانستن هدف از شرکت در نمایشگاه ها می توانید غرفه سازی موثر تری داشته باشید. زیرا غرفه شما باید به گونه ای باشد که تا حدودی هدف شما از شرکت در نمایشگاه ها را نشان دهد.

ارزیابی نمایشگاه

استفاده از استندها و رول آپ های تبلیغاتی و اجاره تجهیزات نمایشگاهی پیشرفته ، تاثیر زیادی در جلب توجه مخاطبان خواهد داشت. از دیگر روش های کاربردی و مهم برای ارتباط با بازدیدکنندگان نمایشگاه، برپایی مسابقات و سرگرمی های جذاب و در نظر گرفتن جوایز ارزشمند است.

در واقع شما با طراحی بازی های تعاملی و دادن هدایای رایگان، به طرز هوشمندانه ای ذهن مخاطب را درگیر می کنید و افراد زیادی را به سمت غرفه خودتان جذب می نمایید. پس از اینکه توانستید افراد زیادی را به بازدید غرفه تان دعوت کنید، نحوه برقراری ارتباط شما با آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بسیار مهم است که در این مرحله سعی کنید که نیاز اصلی مخاطب را شناسایی کرده و سوالات و ابهاماتی که در استفاده از محصول شما ممکن است در ذهن وی ایجاد شود، پیش بینی کنید. لازم است با صبوری به سوالاتشان پاسخ دهید و به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید.

در صورتی که افرادی را برای کمک و همکاری در زمینه فروش در نظر گرفته اید، مهم است که آن ها هم با خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید، آشنایی کامل داشته باشند. توجه کنید که اجاره تجهیزات نمایشگاهی و هزینه برای طراحی اصولی و جذاب غرفه تان، بسیار مهم است؛ اما در نهایت نحوه تعامل شما با بازدید کنندگان است که می تواند تاثیر بسزایی در حضور موفق شما در این رویداد داشته باشد. بعد از خواندن این مطلب چطور برای حضور موفق در غرفه نمایشگاه برنامه ریزی کنیم؟ اطلاعات لازم را کسب می کنید.



یکی از مهمترین نکاتی که در برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه ضروری است که به آن توجه گردد، ارزیابی نمایشگاه های موفق می باشد. اگر تجربه شرکت در نمایشگاه را داشتید، چه ویژگی هایی در کسب وکارهای مختلف، سبب جذب شما به سمت غرفه مربوطه می شد؟

یا اگر در گذشته به عنوان فروشنده در نمایشگاه حضور داشتید، چه مؤلفه هایی، تعامل شما با افراد مختلف را بالا می برد و آن ها را به استفاده از خدمات شما ترغیب می نمود؟ بنابراین علاوه بر اجاره تجهیزات نمایشگاهی مدرن و سرمایه گذاری برای حضور در نمایشگاه، حتما لازم است که میزان اثربخشی نمایشگاه خود را بسنجید و بازدهی آن را بررسی نمایید.

بودجه محور بودن

با فکر کردن به شرکت در نمایشگاه ها، اولین چیزی که احتمالا ذهن منشی یا حسابدار شما را تحت تاثیر قرار می دهد، میزان سرمایه ای است که برای اجرای آن نیاز است. بنابراین بعد از مشخص کردن هدف از شرکت در نمایشگاه ها بهتر است به بودجه بندی این کار فکر کنید. اگر شما با برنامه ریزی برای آینده و بودجه بندی مناسب جلو بروید، دیگر لازم نیست نگران بازاریابی های پر هزینه و پر استرس باشید.
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ruсайтlacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruинфоsemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting