تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: منظور از آزادسازی مدرک تحصیلی چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
منظور از آزادسازی مدرک تحصیلی چیست؟
در صورتی که در یکی از دانشگاه های دولتی ایران به صورت رایگان تحصیل کرده باشید، امکان دریافت مدرک تحصیلی خود پس از فراغت از تحصیل را نخواهید داشت.
دلیل اصلی این امر آن است که در روز نخست ثبت نام از شما تعهد نامه ای دریافت خواهد شد که در آن آمادگی خود برای کار را نیز اعلام می دارید. در این تعهد نامه ثبت شده است که به تعداد سال های تحصیل، باید در کشور ایران کار کنید و در غیر این صورت واجد شرایط دریافت اصل مدرک تحصیلی نخواهید بود.
از سوی دیگر این فرصت در اختیار علاقمندان قرار گرفته است که با پرداخت پول و تسویه حساب با دانشگاه، اصل مدرک خود را از دانشگاه تحویل بگیرند یا به اصطلاح دیگر آن را آزاد سازند. البته افرادی که موفق به کاریابی در ایران نشوند نیز با طی کردن یک پروسه قانونی متفاوت می توانند مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه دریافت کنند.
باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که سابقه کاری فرد از لحظه پایان تحصیل محاسبه می شود و کار ضمن تحصیل در سوابق فرد محسوب نخواهد شد. دقت داشته باشید که سابقه کاری تنها زمانی مورد تایید واقع می شود که کارفرما نیروی کار خود را بیمه کرده باشد.
برای تعیین میزان سرمایه مورد نیاز به عنوان هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی، کارشناسان وزارت علوم تصمیم گیری می کنند؛ اما فرمول های مشخصی برای تعیین هزینه هر ترم تحصیلی و همچنین واحدهای گذرانده شده در نظر گرفته شده است.
در نظر داشته باشید که دریافت مدرک تحصیلی یک ضرورت به حساب می آید؛ چراکه برای دریافت پذیرش یا ویزای تحصیلی بسیاری از کشورهای جهان، به اصل دانشنامه و ترجمه آن نیاز خواهید داشت.
[font=Vazir, Vazir]همه افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، برای دریافت پذیرش و ویزای کشورهای مختلف جهان به مدرک تحصیلی خود نیاز خواهند داشت؛ اما دانشجویان دانشگاه های دولتی در ابتدای دوره تحصیلی خود، موظف به کار پس از تحصیل در کشور شده اند.
[/font]

حال اگر این بازه زمانی برای کار سپری نشده باشد، دانشجویان باید از روش های مختلف قانونی برای آزادسازی مدرک خود استفاده کنند تا بتوانند با ترجمه آن، برای دریافت پذیرش یا ویزای تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند.
[font=Vazir, Vazir]پروسه آزادسازی مدرک تحصیلی با توجه به شرایط هر فرد می تواند متفاوت باشد؛ اما بدون تردید افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند باید زمان بیشتری را برای رسیدن به آن صرف کنند. در صورتی که ابهاماتی در این رابطه برای شما وجود دارد، می توانید با مشاورین ما در این رابطه در تماس باشید.[/font]