تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راهنمای برنامه کارآفرینی منیتوبا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
راهنمای برنامه کارآفرینی منیتوبا 

[تصویر:  winnipeg-manitoba.jpg]
در برنامه کارآفرینی منیتوبا، ابتدا متقاضی با دریافت ویزای کار وارد ایالت منیتوبا می شود و سپس بیزینسی با سرمایه ۱۵۰ یا ۲۵۰ هزار دلار کانادا (به انتخاب محل بیزینس بستگی دارد) تاسیس می کند و در مدت دو سال به مدیریت آن می پردازد تا بتواند اقامت دائم بگیرد.

شرایط مورد نیاز:

*دارایی متقاضی و همسر (املاک و حساب های بانکی) بیشتر از ۵۰۰ هزار دلار کانادا باشد.

*حداقل سابقه ۳ سال فعالیت در مالکیت و مدیریت بیزینس (با حداقل ۳۳.۳% سهام) در ۵ سال اخیر یا داشتن حداقل ۳ سال سابقه فعالیت به عنوان مدیریت رده بالا بیزینس در ۵ سال گذشته

*نمره آیلتس جنرال خواندن ۴ و بقیه مهارت ها ۵

*حداقل مدرک دیپلم

شرح پروسه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی منیتوبا:

در شروع یک ویزای توریستی به کانادا برای متقاضی اخذ خواهد شد تا متقاضی بتواند یک سفر به صورت تحقیقی برای بازدید از ایده های بیزینسی و آشنایی با محیط ایالت منیتوبا و رقبا و شرکت در سمینار مربوط داشته باشد.

در حین پروسه انجام اخذ ویزا و سفر تحقیقی متقاضی برای اخذ نمره آیلتس فرصت خواهد داشت علاوه بر این اگر در این بین همسر متقاضی موفق به اخذ نمره ۵ آیلتس شود ۵ امتیاز به امتیاز های متقاضی اضافه خواهد شد و همینطور یک بیزینس پلن مطابق با سوابق مدیریتی و بیزینسی متقاضی آماده خواهد شد.

پس از سفر تحقیقاتی و پروسه دریافت نمره آیلتس مورد نظر،اطلاعات متقاضی و بیزینس پلن نوشته شده در پروفایل آنلاین سایت استان قرار می گیرد و متقاضی در لیست انتظار ثبت نام می شود.  در صورتی که متقاضی امتیاز مورد نظر یا بالاتر از آن را داشته باشد از لیست انتظار انتخاب شده و نامه ای را برای ارسال مدارک به ایالت منیتوبا دریافت می نماید.

پس از آن متقاضی ۴ ماه زمان دارد تا کلیه مدارک لازم شامل بیزینس پلن کامل و گزارش ارزیابی دارایی هایش را به دپارتمان مهاجرت منیتوبا ارائه دهد.  دارایی متقاضی باید توسط یک سازمان حسابرسی مورد تایید استان (third-party supplier) ارزیابی شود.

دپارتمان مهاجرت منیتوبا در زمانی کمتر از ۶ ماه پرونده را بررسی می کند و متقاضی به مصاحبه تلفنی دعوت می شود مصاحبه به زبان انگلیسی و متناسب با آیلتس ارائه شده انجام می گیرد.

بعد از موفقیت در مصاحبه نامه تایید استان صادر شده و پس از آن برای متقاضی ویزای کار ۲ ساله جهت راه اندازی بیزینس صادر خواهد شد. متقاضی میتواند همراه همسر و تمام فرزندان زیر ۲۲ سال خود وارد این استان شود. متقاضی مکلف می باشد بیزینس خود را بر طبق بیزینس پلن ارائه داده شده راه اندازی نماید و به مدت ۲ سال به مدیریت فعال آن بپردازد.

بعد از تحقق موارد بالا متقاضی توسط ایالت منیتوبا برای دریافت اقامت دائم نامزد می شود. و مدارک مورد نیاز متقاضی به دپارتمان مهاجرت فدرال کانادا ارسال خواهد شد و پس از ۶ الی ۸ ماه ویزای اقامت دائم متقاضی صادر می گردد.


مزایای برنامه کارآفرینی منیتوبا:

    1. محدودیت سنی ندارد.
    2. بدون پرداخت ودیعه ویزای کار دریافت می شود.
    3. هزینه های برنامه کارآفرینی منیتوبا:
    4. هزینه بررسی مدارک توسط دپارتمان مهاجرت منیتوبا: ۲۵۰۰ دلار کانادا
    5. هزینه ارزیابی دارایی ها توسط شرکت حسابداری منیتوبا (تایید شده توسط دپارتمان مهاجرت):۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار دلار کانادا

هزینه ویزای توریستی برای سفر تحقیقی:

    1. متقاضی اصلی: ۱۸۵ دلار کانادا
    2. همسر متقاضی:۱۸۵ دلار کانادا
    3. هزینه بررسی مدارک توسط دپارتمان مهاجرت فدرال کانادا برای صدور ویزای کار:
    4. متقاضی اصلی ۲۴۰ دلار کانادا
    5. همسر و هر فرزند بالای ۱۴ سال ۲۴۰ دلار کانادا
    6. هر فرزند زیر ۱۴ سال ۱۵۵ دلار کانادا


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد «امتیازبندی برنامه کارآفرینی منیتوبا» اینجا کلیک کنید.


نقل‌قول: منبع: شرکت خدمات مهاجرتی شوتر