تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نکاتی در انجام سفارش طراحی لوگو
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نکاتی در انجام سفارش طراحی لوگو


[تصویر:  193.jpg]


اگر سفارش طراحی آرم یا نشانه ای را پذیرفته اید، بهتر است با سفارش دهنده ابتدا جلسه ای را برای گرفتن نظرات و ایده های او برگزار نمایید. از فعالیت سازمان یا کمپانی که قرار است برای او طراحی را انجام دهید، اطلاعات کامل بدست آورید تا پی بردن به فضای حاکم بر آن شرکت یا موسسه، شما را در طراحی آرم آن، یاری رساند. می توانید از سفارش دهنده خود بخواهید تا نمونه طرح هایی را که به آنها علاقه دارد، به شما معرفی کند تا سلیقه او دستگیرتان گردد.

توصیه می شود برای هر سفارش، چند طرح بزنید تا مشتری بتواند از میان طرح های شما یکی را انتخاب نماید. بیشتر سفارش دهنده ها درهنگام دیدن چند طرح مختلف ، با رضایت بیشتری یکی را انتخاب میکنند تا اینکه تصور کنند شما یک طرح را به اجبار به او تحمیل نموده اید.

هرگز به سفارش دهنده، طرحی را که بیشتر از دیگر طرح هایتان می پسندید القا نکنید و اجازه دهید او یکی را برگزیند. اما اگر او خود، برای شنیدن نظرات و توضیحات شما علاقه نشان داد، می توانید در مورد ارجحیت یکی از طرح هایتان برایش توضیحاتی دهید . اما در نهایت انتخاب با اوست.

با توضیح در مورد وجود انواع نمادها و انواع آرمها برای سفارش دهنده، از او بخواهید تا تمایل خود را برای هر کدام از انواع آرم ها اعلام نماید تا شما فوکوس خود را بر آن سبک از طراحی، متمرکز نمایید. همواره حق را به سفارش دهنده بدهید و سعی کنید تا در نهایت، نظرات او در کار شما اعمال شود، زیرا صاحب نهایی طرح اوست و با این کار حرفه ای گری و محبوبیت شما افزایش می یابد.

بیشتر درخواست کنندگان طراحی لوگو انتظار دارند که لوگوی طراحی شده آنها تمام و کمال ، گویا هر آنچه باشد که شرکت یا موسسه آنها مشغول آن هستند. استفاده از عین محصول در طراحی لوگو ضرورتی ندارد، مثلا لوگوی شرکت نایک Nike که یک شرکت معتبر و مطرح تولید محصولات ورزشی در دنیا است، هیچ المانی که بطور مستقیم اشاره ای به یک حرکت یا محصول ورزشی داشته باشد در طراحی لوگوی آن وجود ندارد.


منبع: نویا سیستم