تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین سن برای شروع خوانندگی چه زمانی می باشد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خیلی از پدرو ومادرها دوست دارند فرزندانی خواننده داشته باشند اما نمی دانند که بهترین سن برای شروع خوانندگی چه زمانی می باشد. ما در این بخش بطور کامل در این باره توضیح داده ایم : 
فواید یادگیری موسیقی در سنین پایین
بهترین سن برای شروع خوانندگی خیلی ها می گویند کودکی مناسب است . موسیقی می تواند کمک زیادی به تخلیه و بیان احساسات کودک کند. کودکان می توانند خلاقیت خود را در فرآیند یادگیری موسیقی افزایش دهند، مهارت های اجتماعی بیشتری بیاموزند و یاد بگیرند که در تمرینات و چالش های موسیقی با مشکلات کنار بیایند. در اینجا چهار فایده آموزش خوانندگی در سنین پایین آورده شده است.

1. فعالیت مغز را افزایش می دهد
تجربه موسیقی در اوایل کودکی رشد مغز را سرعت می بخشد، به ویژه در خواندن و مهارت های هماهنگی دست و چشم. فعالیت همزمان ذهن و بدن کودکان از طریق آموزش موسیقی، بخش های بیشتری از مغز را فعال می کند که می تواند خلاقیت و حافظه را افزایش دهد. یادگیری نواختن ساز برای کودکان نیز توانایی کودک را در درک و حل مسائل ریاضی افزایش می دهد.

2- افزایش اعتماد به نفس و اعتماد به نفس
هنگامی که کودک شروع به یادگیری مهارت های موسیقی می کند، متوجه می شود که سرعت یادگیری او به میزان تمرین و تلاشی که برای آن انجام می دهد بستگی دارد. کودک نتیجه کار خود را در هر مرحله میزان مهارتی می داند که در موسیقی و بازی کسب کرده است. موسیقی به کودک قدرت عمل و نمایش می دهد. با دادن جسارت به او برای نواختن و اجرای موسیقی خود در حضور خانواده، دوستان و حتی غریبه ها، اعتماد به نفس و عزت نفس کودک را تا حد زیادی افزایش می دهد.
عملکرد بهتر در رشته های تحصیلی.
بر اساس مطالعه ای در سال 2007 از دانشگاه کانزاس در ایالات متحده، دانش آموزانی که تدریس موسیقی را در سنین پایین شروع کردند، 20 تا 30 درصد در ریاضیات و زبان نمره بالاتری کسب کردند. چالش های تمرین موسیقی کودک را آماده می کند و تمرکز در خواندن را افزایش می دهد که منجر به مطالعه موثر و در نتیجه بهبود نمرات کودکان در مدرسه می شود.مطالب مرتبط: مزایای آموزش آنلاین موسیقی

4- یادگیری بهتر زبان
مطالعات نشان داده است که یادگیری موسیقی و یادگیری زبان بخشی از مغز را درگیر کرده و بسیار شبیه هم هستند. یادگیری آهنگ های جدید، نواختن ساز و آواز خواندن باعث افزایش درک کودک از صدا می شود. کودکانی که به طور منظم موسیقی را در طول زمان تمرین می کنند، مغز خود را برای درک و یادگیری زبان های دیگر آماده می کنند.

ابزار مناسب برای گروه های سنی مختلف
قبل از فرستادن فرزندتان به کلاس موسیقی، به نکات زیر توجه کنید:

 بدن و هیکل کودک شما باید با اندازه ای که او می خواهد یاد بگیرد، تطبیق داده شود. همه سازها برای بدن کودک مناسب نیستند. مانند گیتار و سیم برای کودکان زیر 7 سال مناسب نیستند. برخی از سازها مانند تار و ویولن در اندازه های کوچکتر از اندازه واقعی ساخته می شوند که کودکان می توانند روی آن تمرین کنند.
 دامنه توجه و درک کودک شما و همچنین علاقه او به یادگیری موسیقی.
 نوع کلاسی که می خواهید فرزندتان را برای آموزش موسیقی ثبت نام کنید، مانند مدرسه موسیقی یا کلاس خصوصی در خانه.
 سازهای بادی که نیاز به بادی زیاد دارند مانند نی و شیپور به دلیل کوچک بودن ریه برای کودکان سخت است و برای کودکان زیر 10 سال مناسب نیست.
کدام ساز برای کودک شما مناسب تر است؟
برای انتخاب ساز برای کودک خود ابتدا باید بدانید که کدام ساز با علایق و سلیقه کودک شما سازگارتر است. من به هیچ وجه نمی خواهم بگویم که توصیه می کنم مادر غیرفعال باشد. عدم توجه به علاقه کودک باعث پیشرفت شما نمی شود و کودک شما به زودی از یادگیری موسیقی دست می کشد.هرگز تقلید فرزندتان را بر اساس نظرات دیگران و خانواده و دوستان انتخاب نکنید، زیرا شرایط و علایق فرزندتان با دیگران متفاوت است. به جای فشار بیش از حد به فرزندتان برای تمرین موسیقی، او را تشویق به تمرین کنید، بازخورد مثبتی به او بدهید و همچنان به او انگیزه دهید و عشقش به موسیقی را پرورش دهید.