تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روش های از بین بردن لک صورت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
لک شکل یا این که ملاسما عارضه پوستی‌ای میباشد که ممکن میباشد برای مردان یا این که زنان چهره دهد. این عارضه غالباً به رنگ‌های قهوه‌ای پر‌نور تا تیره بر روی شکل و درروی پیشانی و سیرتکامل چشم می گردد. شایع‌ترین سن بروز این لک‌ها میان سنین 20 تا 30 سالگی ست. که برای درمان لک صورت باید اقدام کرد. 

این لکه‌ها درواقع بسیار کوچک با سطح مسطح میباشند که با اعتنا به اینکه خطری برای تن درستی ندارند، البته در روحیه و اعتمادبه‌نفس شخص بسیار تأثیرگذارند. اکثر اشخاص از وجود این لکه‌ها ناراضی میباشند و همواره در پی شیوه‌حلی برای معالجه آن میباشند. به این‌ترتیب مدام درصدد یافتن راهی برای رهایی از این قضیه هستند.
اشکال لک‌ها را می‌اقتدار به‌شکل ذیل گروه‌بندی کرد:
لک ملاسما (حاملگی):
از گونه های لک شکل که بسیار هم شایع میباشد می‌اقتدار به لک شکل ملاسما اشاره نمود که به ندرت به وجود میاید و به رنگ قهوه‌ای میباشد. برخلاف اسم آن‌که به لک حاملگی هم شناخته می‌گردد ممکن میباشد این لک در خانم‌های مجرد و حتی گاها در آقایان هم به وجود بیاید.

کک مک با فرکل (Freckle)
لک ککو مک بیشتر مختص سفیدپوستان با چشمانی آبی رنگ ست که استارت آن از برهه زمانی کودکی میباشد و در فصول گرم شدت میگیرد.

لک‌های پیری:
به ندرت با ارتقاء سن و ارتقا قرارگیری در معرض آفتاب لک‌هایی بر روی دست‌ها و شکل به وجود میاید که با گذر مجال سطح بیشتری را سرگرم می‌نماید.

لک‌های ناشی از سوءتغذیه و کمبود ویتامین:
کمبود ویتامین‌هایی همانند B12، A، C، اسیدفولیک و … میتواند به‌مرورزمان سبب ساخت لک شکل بشود.
لک شکل در اثر مصرف برخی داروها:
بعضا از داروها، همانند داروهای ضد سرطان، ضد مالاریا، داروهای مصرفی برای از فی مابین بردن جوش و. می تواند رد شکل ناسازگاری و سوءمصرف با مصرف‌کننده، سبب ساخت‌و‌ساز لک بشود.

لک ناشی از التهاب پوست:
التهاب‌های به وجود آمده در شکل ناشی از آفتاب‌سوختگی و یا این که دست‌کاری جوش‌های شکل، قادر است موضوع بروز لک را ساخت و ساز نماید.

لک ناشی از بیماری: بعضی از بیماری‌های کبدی و کلیوی می تواند در شکل معالجه نشدن قضیه‌های ساخت لک‌های قهوه‌ای روی پیشانی و شکل را ساخت و ساز کند.
انگیزه تولید لک شکل
در صدر می بایست روئت کرد چه دلایلی ممکن میباشد سبب تولید لک بر روی شکل گردد:

مهم ترین انگیزه ساخت و ساز لک در خانم‌ها را می‌اقتدار لک‌های در طی بارداری دانست. به‌این لک‌ها لک حاملگی یا این که ملاسما میگویند. اکثر اوقات در سنین 20 تا 40 سالگی این لک‌ها تولید می گردند. این لک‌ها غالباً در حوزه‌ پیشانی، سیرتکامل‌ها و لب بالا ساخت میشوند. غالباً احتمال تولید لک در خانم‌هایی که پوست تیره‌خیس دارا‌هستند بیشتر میباشد. معمولاً به انگیزه تغییرات هورمونی بازه زمانی حاملگی این لک‌ها ساخت‌و‌ساز میگردند و بعد از بازه زمانی وضع حمل برطرف می گردند. اما بعضی از آنان باقی خواهند ماند که نیاز به معالجه دارا‌هستند.

دو‌مین انگیزه ساخت و ساز این لک شکل به جهت مصرف قرص‌های ضدبارداری میباشد. به جهت مصرف بالای این قرص‌ها در میان خانم‌ها، بروز این لک‌ها نیز شایع‌خیس میباشد. خانم‌هایی که با مصرف این قرص‌ها در گیر لک می گردند، احتمال بروز لک در صورتشان به جهت حاملگی نیز بیشتر میباشد. گاها حتی بعد از انقطاع مصرف این قرص‌ها نیز همچنان لک‌ها باقی میمانند. شایسته ترین رویکرد معالجه لک‌ها بعداز جدا قرص‌ها میباشد.

سو‌مین انگیزه بروز لک‌ها را می‌قدرت تماس زیاد شکل با آفتاب دانست. در این‌حالت لک‌ها بر روی سیرتکامل و بینی ساخت‌و‌ساز می‌گردد. اشخاصی که در تماس زیاد با فروغ و روشنایی خورشید می باشند، می بایست با به کار گیری از نقاب و کرم‌های ضد آفتاب SPF دار از بروز این عارضه پرهیز نمایند.

گاها به کار گیری از بعضی کرم‌ها و اسباب و اثاث‌آرایشی و بهداشتی و یا این که بعضا از بیماری‌های داخلی، همانند کبد و … . قادر است منجر بروز این عارضه بر روی شکل خواهد شد.

لایه برداری و پیل
دو نوع مهم لک‌های شکل را می‌اقتدار به‌شکل تحت تیم‌بندی کرد:
لکه‌های افلایدز (Ephelides):
لکه‌هایی که به جهت قرارگیری در معرض فروغ و روشنایی خورشید ساخت و ساز می گردند. این لکه‌ها به رنگ قهوه‌ای پر‌نور میباشند و با استارت فصل‌زمستان ناپدید میگردند.

لکه‌های لنتیجین (Lentigine):
رنگ این لکه‌ها تیره‌خیس میباشد و در فصل‌زمستان نیز همچنان باقی خواهند ماند
رویه‌ها و طرز‌های معالجه
شیوه‌های مهم معالجه لک شکل را می‌قدرت به‌شکل پایین مجموعه‌بندی کرد:

لیزر درمانی:
در‌این طرز باهدف قرار دادن ملانین جان دار در پوست، لکه‌های ایجادشده بر روی آن را محو می‌نماید. لیزر ارسال‌گردیده درین طریق، رنگ‌دانه‌های جانور در لکه‌های پوستی را جذب می‌نماید و با این وضعیت محیطی گرم برای رنگ‌دانه‌ها ساخت می‌نماید که منجر تجزیه شدن آن ها به ذرات ریزی میشود که به‌شکل طبیعی قابلیت دفع آنها با مرور مجال و رویش پوست وجود دارااست. در واقعیت می‌قدرت خاطرنشان کرد این طریق پالس‌های سریع روشنایی را برای تخریب لکه‌های تیره شکل ارسال می‌نماید که رنگ‌دانه‌های ایجادشده این پالس‌های ارسالی را اخذ می‌نمایند و با جذب این پالس‌ها خردشده و تخریب میشوند. در پی سیستم تن با رویش تدریجی پوست نو سوای رنگ‌دانه در محل معالجه به وجود میاید. این طرز بسیار مؤثر میباشد؛ ولی گران و پرهزینه میباشد. همینطور تا حدودی درد نیز برای مریض در طی شغل به وجود می آورد. این طریق شایسته ترین طریق برای هنگامی میباشد که لکه‌ها بسیار کهن هستند. با این شیوه حتی لکه‌های تیره درست شده در اعماق پوست نیز قابل‌معالجه میباشند. این‌یکی‌از مزیت‌های این طریق میباشد. چراکه باقی شیوه‌ها امکان معالجه لک‌ها دیرین را ندارند. لکه‌های بسیار پر‌نور با 4 یا این که 5 گرد هم آیی قابل‌معالجه هستند. لیزر درمانی در شکل محافظت‌های پس از لیزر تا 99 درصد مؤثر خواهد بود.

لایه‌برداری شیمیایی:
برای معالجه لکه‌های قهوه‌ای و کک‌ومک معمولاً از طریق لایه‌برداری شیمیایی استعمال می شود. در‌این طریق با قرار دادن یک محلول شیمیایی ‌بر روی پوست، لایه‌های فرنگی پوست از در میان می‌رود. در پی نیز با رویش پوست تازه در محل معالجه، ظواهر پوست صاف‌خیس و با چین‌وچروک کمتر صورت میگیرد. معمولاً این نحوه وقتی به کار گیری میشود که دیگر طرز‌های معالجه سطحی نتواند لکه‌های ایجادشده را معالجه نماید. این لایه‌بردارها اسیدهایی می‌باشند که به سه تیم اساسی ملایم، میانگین و عمیق تقسیم می گردند. اجزای اساسی لایه‌بردارهای ملایم اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک میباشد. این نوع لایه‌بردارها مؤثرترین نحوه‌ها برای معالجه لک‌های تیره روی پوست میباشند.
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо