تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: جواب المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱ از طریق سایت sanjeshp.ir اعلام می شود. این نتایج در دو مرحله صورت می‌ گیرد و پس از مشخص شدن نتایج مرحله غربالگری این آزمون، داوطلبان باید خود را برای شرکت در مرحله دوم که در شهریور ماه برگزار می‌ شود آماده سازند.


المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی از جمله مهم‌ ترین آزمون‌ هایی است که شرط اصلی برای دانشجویان پزشکی جهت شرکت در این آزمون گذشتن حداکثر 6 ماه از فارغ التحصیلی آن‌ ها می باشد. سوالات این آزمون سراسری در حیطه‌ های مختلفی همچون آموزش پزشکی، کارآفرینی در بستر هزاره سوم، میان رشته‌ ای علوم انسانی و سلامت، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت و استدلال بالینی و حل مسئله می‌ باشد.


نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی مرحله غربالگری در تاریخ 6 تیر 1401 اعلام خواهد شد.

شرکت کنندگان در این آزمون می بایست مطابق برنامه زمانی مرکز سنجش پزشکی کشور مشخص می کند به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و نتایج خود را مشاهده نمایند. برای آشنایی با روند اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱ در ادامه این مقاله در خصوص زمان و نحوه مشاهده این نتایج توضیحاتی ارائه شده است.

زمان اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱
یکی از مهم‌ ترین آزمون‌ های سراسری وزارت بهداشت در سطح کشور، المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی است که در دو مرحله برگزار می‌ شود. این آزمون صرفا به دلیل سنجش میزان تخصص دانشجویان علوم پزشکی برگزار شده و از این طریق امتیازات و جوایز نقدی ارزنده‌ ای به شرکت کنندگان و داوطلبان این آزمون تعلق می‌ گیرد.

هر یک از دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی یعنی لیسانس، ارشد بهداشت و دکتری مشغول به تحصیل هستند و همچنین حداقل 6 ماه از فارغ التحصیلی آن‌ ها گذشته است، واجد شرایط شرکت در این آزمون هستند. توصیه می‌ شود تنها دانشجویانی که معدل آن‌ ها حداقل 14 می‌ باشد برای ثبت نام و شرکت در این آزمون اقدام کنند.

هر یک از دانشجویانی که زمان ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی موفق به ثبت نام در این آزمون شده و پس از برگزاری این آزمون نمره کافی را در این آزمون کسب کرده باشند، از امتیازات تحصیلی بسیاری بهره خواهند برد. یکی از این امتیازات، برخورداری از تخفیف‌ ها و تسهیلات آموزشی ویژه‌ ای است که در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت. این آزمون بزرگ کشوری در هر دوره در دو مرحله برگزار می‌ شود. مرحله اول برگزاری این آزمون که در واقع امتحان غربالگری آن به شمار می‌رود، در تاریخ 19 خرداد 1401 برگزار خواهد شد.

اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی در دو مرحله صورت می‌ گیرد و پس از مشخص شدن نتایج مرحله غربالگری این آزمون، داوطلبان باید خود را برای شرکت در مرحله دوم که در شهریور ماه برگزار می‌ شود، آماده سازند. در این میان، نکته‌ ای قابل ذکر است که، تمامی دانشجویان بدون هیچ محدودیتی امکان شرکت در این آزمون را دارند.

مرحله غربالگری این آزمون به دلیل تمایل اکثر دانشجویان برای ثبت نام و شرکت در این آزمون برگزار می‌ شود. اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی در مرحله دوم این آزمون که در شهریور ماه برگزار می‌ شود، حدود 1 ماه پس از برگزاری این آزمون اعلام خواهد شد.


به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱ اطلاع رسانی های لازم در این قسمت انجام می شود.

داوطلبانی که تمایل به ثبت نام در المپیاد علمی دانشجویی در سال بعد را دارند، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان ثبت نام این المپیاد، مقاله زیر را مطالعه نمایند.
بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی 1401


اعلام نتایج مرحله اول المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱
همانطور که گفته شد، المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی در دو مرحله برگزار خواهد شد و در نتیجه نتایج این المپیاد در هر مرحله به طور جداگانه اعلام می‌ شود. اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی در مرحله اول توسط کمیته فنی المپیاد علمی دانشجویان وزارت بهداشت انجام می‌ شود. اعلام نتایج المپیاد علمی علوم پزشکی در مرحله اول در سایت اصلی که ثبت نام داوطلبان از طریق آن انجام می شود، یعنی سایت سنجش آموزش کشور به نشانی sanjeshp.ir صورت می‌ گیرد.

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده، نتایج مرحله اول این المپیاد در تاریخ 6 تیر ماه 1401 به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. دانشجویان با مراجعه به سامانه sanjeshp.ir می‌ توانند از نتایج اولیه ازمون خود اطلاع پیدا کنند. برای مشاهده نتایج مرحله غربالگری آزمون لازم است در ابتدا به پنل کاربری خود در این سامانه وارد شوید. برای ورود به پنل به اطلاعاتی همچون شماره داوطلبی، شماره شناسنامه یا کد ملی نیاز خواهید داشت.

شماره داوطلبی شما از طریق کارت ورود به جلسه المپیاد عملی دانشجویی علوم پزشکی آزمون مشخص خواهد شد. پس لازم است که این کارت را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید. با این حال در صورت همراه نداشتن شماره داوطلبی، نتیجه آزمون از طریق اطلاعات شخصی نظیر شماره شناسنامه یا کد ملی نیز در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

داوطلبان برای مشاهده جواب اولیه آزمون خود با ورود به سایت سنجش پزشکی کشور، لازم است تا از منوی سمت راست گزینه ورود به قسمت اعلام نتایج را انتخاب کنند و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده می‌ توانند نتیجه مرحله غربالگری آزمون را مشاهده نمایند.


به محض اعلام نتایج مرحله اول المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱ لینک مشاهده جواب به همراه راهنمای تصویری جهت مشاهده جواب در این قسمت قرار داده می شود.

داوطلبانی که قصد شرکت در المپیاد علمی سال بعد را دارند، می توانند با مطالعه مقاله زیر از شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در این المپیاد مطلع شوند.
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی


[تصویر:  arshad.gif]



اعلام نتایج مرحله دوم المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱
مرحله دوم المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی در شهریور ماه سال 1401 برگزار می‌ شود و نتایج نهایی این آزمون حداکثر یک ماه بعد از برگزاری مرحله نهایی و در پاییز همین سال اعلام خواهد شد. اعلام نتایج المپیاد علمی در مرحله نهایی نیز توسط کمیته فنی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی انجام می شود.

 هر یک از داوطلبانی که در مرحله غربالگری این آزمون نمره مورد قبول را کسب کرده باشند و در مرحله نهایی آزمون شرکت کرده باشند، برای مشاهده نتایج نهایی این آزمون درست مانند مشاهده نتایج در مرحله غربالگری لازم است به سایت سنجش پزشکی کشور مراجعه کنید.

پس از ورود به سامانه sanjeshp.ir می بایست از منوی سمت راست بر روی گزینه اعلام نتایج آزمون کلیک کرده و سپس اطلاعات داوطلبی خود نظیر شماره داوطلبی، شماره شناسنامه یا شماره ملی را وارد نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات و ورود به حساب کاربری خود در سامانه مشاهده جواب، از قسمت اعلام نتایج نهایی المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی می‌توانید نتایج نهایی آزمون خود را مشاهده کنید.

پس از آگاهی از جواب نهایی و در صورت کسب نمره قبولی در المپیاد، می‌توانید از تمامی مزایایی که برای پذیرفته شدگان در نظر گرفته شده است بهره ببرید، مزایایی مانند کمک هزینه و تسهیلات بی‌ شماری که برای پذیرفته شدگان در نظر گرفته شده است.


به محض اعلام نتایج نهایی المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱ لینک مشاهده جواب به همراه راهنمای تصویری جهت مشاهده جواب در این قسمت قرار داده می شود.

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات تکمیلی در خصوص اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی 1401 را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام استخدامی هیوا باشید.

داوطلبانی که علاقمند به ثبت نام در المپیاد علمی که توسط وزارت علوم برگزار می شود، هستند، با مطالعه این مقاله می توانند اطلاعات بیشتری در این باره کسب نمایند.
در ادامه بخوانید: المپیاد علمی دانشجویی وزارت علوم

[تصویر:  1480617610_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%AF.gif]





سوالات متداول

1- ✔️ نتایج المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت چه زمانی اعلام می شود؟
✔️ این نتایج در دو مرحله و در زمان های متفاوت اعلام می شود که تاریخ دقیق هر یک در متن مقاله گفته شده است.


2- ✔️ نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی چگونه اعلام می شود؟
✔️ این نتایج به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش پزشکی کشور اعلام می شود که آدرس آن در متن مقاله گفته شده است.


3- ✔️ برای مشاهده نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی چه اطلاعاتی لازم است؟
✔️ همانطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است، اطلاعاتی همچون شماره داوطلبی و شماره شناسنامه لازم و ضروری می باشد.
منبع : جواب المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی