تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین سریال های جدید ایرانی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  best-iranian-Series.png]

در چند سال اخیر به خاطر افزایش پلت فرم های پخش فیلم و سریال و سرویس های مختلف اشتراک و انتشار ویدئو، خیلی از تهیه کنندگان فیلم ها تصمیم گرفته اند تا سریال هایی با موضوعات مختلف در شبکه نمایش خانگی منتشر کنند. خیلی از کارگردانان و بازیگران تلویزیونی وارد این فضا شده اند. اما سریال های پخش خانگی معمولا دارای مفاهیمی  روزمره هستند. اما همیشه با حواشی خاص خود همراه هستند. توصیه می کنیم سریال های نمایش خانگی را اول خودتان تماشا کنید. اگر تشخیص دادید (که به احتمال زیاد نمی دهید) مناسب کودکان و نوجوانان هستند، آنگاه با آنها ببینید. چرا که متاسفانه سازندگان انها صرفا برای درامد بیشتر از هر ترفندی استفاده می کنند.! در ادامه یک لیست 30 تایی از سریال های ایرانی را گردآوری کرده ایم. در این لیست تمامی ژانرها وجود دارد. پس از مطالعه این مقاله خودتان درخواهید یافت که آیا سریال های نمایش خانگی بهتر هستند و معنا و مفهوم دارند یا سریال های صدا و سیما؟ آیا شما بعد از دیدن سریال های نمایش خانگی چیزی به معلومات یا دانشتان اضافه می شود یا سریال های الف تلویزیون؟ آیا حاضرید سریال های شبکه نمایش خانگی را با فرزندانتان ببینید یا نه؟ آیا اصلا سریال های نمایش خانگی مفهوم دارند یا فقط جذابیتی کاذب و هیجانی تقلیدی از سریال های ترکی و غربی را به نمایش می گذارند؟ قضاوت با خودتان!


بهترین سریال های ایرانی

سریال ایرانی و تماشای آن یکی از سرگرمی های خانوادگی است. سریال های ایرانی از لحاظ محتوا با فرهنگ و اندیشه ایرانی ها نزدیک تر است. بر همین اساس در این سری نقد و برسی سعی کردیم بهترین سریال های ایرانی را به صورت یک لیست جامع ارائه کنیم. این سریال ها در واقع در دو بخش هستند. بخش اول سریال های ایرانی نمایش خانگی و بخش دیگر سریال های جذابی که توسط صدا و سیما منتشر شده اند.  سریال های فاخر صدا و سیما عمدتا دارای مفاهیم تاریخی هستند.  بهترین های آنها هم سریال هایی هستند که به عنوان سریال های الف ویژه، الف فاخر و یا الف شناخته می شود. به عبارت دیگر هر چه تعداد پروداکشن ها، لوکیشن ها، بازیگرها و .. بیشتر باشد در زمره الف ها قرار می گیرند. اما تعداد انها بسیار کم است و شاید در یک سال 2 الی 3 سریال الف در دستور کار صدا و سیما باشد.  
 
 
نهنگ آبی Blue Whale

اگر یادتان باشد در سال 2013 چالشی عجیب در فضای مجازی به نام نهنگ آبی ایجاد شد. این چالش جنجالی، دستمایه یک سریال ایرانی به همین نام به کارگردانی فریدون جیرانی نیز بود. آرمین طراح و مدیر یک وبسایت کتابخوانی است. او به طور اتفاقی در این وبسایت با دختری به نام ژاله آشنا می شود. ژاله در یک شرکت به عنوان گرافیست فعالیت می کند. از آنحایی که آرمین مشکل مالی دارد، ژاله به او پیشنهاد می دهد که به شرکت محل کارش برود و در آنجا استخدام شود. اما...
اگر فریدون جیرانی فکر کرده که مخاطبش با دیدن این سریال ایرانی همانند نهنگان آبی از ترس، ضربان قلبشان بالا می رود و به مرزی از هیجان می رسند که خودکشی کنند، به نظر خیلی رویایی فکر کرده است. چرا که سریالش هیجان دارد، ابهام هم دارد، اما در حد خیلی خیلی کم! اگر مستر روبات را دیده باشید (اگر هم ندیده اید حتما ببینید!) متوجه می شوید جیرانی به شدت ساختار و میزانسن ها را بر اساس آن ساخته است. انتخاب بازیگر هم در این سریال اصلا خوب نیست. لیلا حاتمی به سرعت فهمید که نقش آناهیتا چقدر سطح پایین است و دقیقا به همین دلیل (پایین بودن سطح نقش آناهیتا کاشف) از همراهی با مجموعه سریال کنار کشید. به نظر شخصیت پردازی خوبی در سریال وجود ندارد. طراحی صحنه و جلوه های بصری قابل قبولی دارد که البته جیرانی در همه آثارش به آن توجه می کند. ساعد سهیلی به درد نقش هکر نمی خورد. او همان جوان عاشق پیشه لاتاری باشد بهتر است کلا عوامل سریال به درد کارهای سینمایی می خورند تا سریال!

[تصویر:  the-Blue-Whale-Series.jpg]
 
 
خواب و بیدار Sleep and awake

به مهدی فخیم زاده می رسیم. بازیگر، نویسنده، کارگردان، ورزشکار و تهیه کننده پرکاری که از سال 51 با بازی در فیلم خانواده سرکار غضنفر معرفی شد و در فیلم مسافران مهتاب (نمکی) به اوج شهرت رسید. او آثار زیادی برای صدا و سیما ساخته که تنها ترین سردار، ولایت عشق، حس سوم و بی صدا فریاد کن از جمله آنها هستند. ناتاشا یک خلافکار حرفه ای است که برای خرید مقدار زیادی مواد مخدر وارد کشور می شود. او سعی دارد با عبدا.. پلنگ همکاری کند، اما تمام پولش از بین می رود. به همین دلیل سعی دارد با دستبرد زدن به بانک ها و صرافی ها، پول خرید مواد مخدر را تامین کند. او از طریق پولهایی که به دست آورده، یک باند تشکیل می دهد و به خرید و فروش گسترده مواد مخدر می پردازد. اما ...
آن چه در سریال خواب و بیدار جالب بود، زرنگ بودن دزدها و باهوش بودن آنها بود. تا آن زمان در همه سریال ها دزدها عمدتا احمق و کودن بودند، اما در این سریال با نشان دادن واقعیت ماجرا و البته تلاش های نیروی انتظامی سبک جدید در سریال های صدا و سیما در ژانر پلیسی و اکشن را شاهد بودیم. خواب بیدار که به ناتاشا هم معروف بود، بدون شک یکی از موفق ترین سریال های صدا و سیما در ژانر پلیسی و اکشن محسوب می شود. در سال 1380 ساختن چنین سریالی واقعا فراتر از استانداردهای آن زمان صدا و سیما بود. داستانی پر کشش و جذاب داشت که شخصیت مرموز، خبیث و البته باهوش و غیرقابل پیش بینی ناتاشا با بازی فوق العاده رویا نونهالی آن را تکمیل کرد.

[تصویر:  Sleep-and-awake-series.jpg]


هیولا The Monster
 
مثل اغلب کارهای موفق مهران مدیری، پیمان قاسم خانی نویسنده فیلم نامه سریال ایرانی هیولا است. این طنز سیاسی، مهم ترین موضوعات اجتماعی و سیاسی را با لحنی طنز و البته گزنده نقد می کند. داستان این سریال ایرانی کمدی در مورد یک معلم به نام هوشنگ شرافت است. او وضع مالی خوبی ندارد. آقای شرافت یک دانش آموز به نام هوشمند دارد که یک روز به او 3 تراول 50 هزار تومانی می دهد. شرافت متوجه می شود که آن تراول ها تقلبی هستند، اما به دلیل نیاز شدید مادر مریضش به دارو، مجبور می شود آنها را به داروخانه بدهد و اولین تجربه کلاهبرداری اش را انجام دهد...
 
بزرگترین و یا شاید عجیب ترین ویژگی سریال جدید ایرانی هیولا، بازی نکردن سیامک انصاری است. اما آنچه بیشتر از همه نمایان است، تقلید قابل قبول از سریال بریکینگ بد است. مثل این سریال در این سریال، آقای شراقت در تنگناه ها و برنگاه های مختلف، بین پول و شرافت، پول را انتخاب می کند. این سریال ایرانی در بیستمین دوره جشن حافظ خوش درخشید و برای مهران مدیری بهترین کارگردانی، برای پیمان قاسم خانی بهترین فیلم نامه و برای شبنم مقدمی جایزه بهترین بازیگر زن کمدی را به ارمغان آورد. طنز سیاسی هیولا در واقع جزو بی پرده ترین طنزهای سیاسی محسوب می شود. هیولا با 17 میلیون دقیقه بازدید در پلتفرم های مختلف، در سال 98 پربیننده ترین سریال جدید ایرانی نمایش خانگی بود. ویلای من، شوخی کردم . عطسه جزو دیگر سریال های طنزی است که اگر به هیولا علاقه مند بودید می توانید آن ها را هم مشاهده کنید.

[تصویر:  The-Monster-Series-1.jpg]

پدر سالار Pedar Salar
 
زمانی که تلویزیون فقط 2 شبکه داشت و کنداکتور برنامه های این دو شبکه را مردم در روزنامه های کثیرالانشتار می خواندند، یک سریال به شدت مورد توجه قرار گرفته بود. طوری که اغلب کاسبان موقع این سریال به خانه باز می گشتند تا آن را ببینند. پدرسالار اکبر خواجویی شاید خاطره انگیز ترین درام اجتماعی دهه 70 باشد.  داستان این سریال ایرانی در مورد خانواده واعظیان است. اسدا… خان، پدر خانواده اعتقاد دارد یک دختر پس از ازدواج باید در خانه پدر شوهرش زندگی کند. از این رو سه فرزند پسرش باید در کنارش زندگی کنند. ولی دخترانش (زری و مهری) در خانه پدر شوهرانشان بمانند! اما آذر همسر ناصر ( پسر کوچک اسدا…) با این سیاست مخالف است و قصد دارد زندگی مستقلی داشته باشد. اسدا… فکر می کند اگر به این خواسته عروسش تن دهد، هم صلابت خود را از دست می دهد و هم بقیه عروس هایش چینین درخواستی خواهند کرد. از این رو...
کمند امیر سلیمانی که نقش آذر، عروس لجباز اسدا.. خان را بازی کرد چنان منفور شد که چندین بار به قتل تهدید شد. ناصر هاشمی نیز در یک مصاحبه گفت بارها در کوچه و خیابان، مردم سر راه او را گرفته اند و از او خواستند به پدر احترام بگذارد و حرف پدرش را گوش کند! پدرسالار چون با بطن زندگی مردم هماهنگ بود، چون بدون شیله پیله بود و از مردم بود به سرعت محبوب شد. زندگی ساده و البته قابل درک خانواده واعظیان، اختلاف نظرهای خانوادگی معمولی و مرسوم، فضائلی مانند احترام به بزرگتر و … جزو جذابیت های این سریال بود. جالب است بدانید چند وقت پیش شبکه آی فیلم اعلام کرد که مخاطبان سریال پدر سالار (که بعد از حدود 26 سال باز پخش شد) بیشترین درصد بینندگان این شبکه را به خود اختصاص داده است!

[تصویر:  Pedar-Salar-series.jpg]

همگناه The Accomplice

اولین تجربه سریال سازی مصطفی کیایی شاید جزو پرحاشیه ترین ساخته های او باشد. همگناه یک سریال ایرانی جدید نمایش خانگی در ژانرهای معمایی و پلیسی و البته رمانتیک است. فریبرز مردی 58 ساله است. لیلا همسر فریبرز و پیمان پسرشان 30 سال قبل او را تنها گذاشته اند. او در خانواده ای معمولی متولد شده که شغلی موروثی داشته اند. تمام اعضای خانواده فریبرز در یک شرکت پرورش گل و گیاهان مشغول هستند. اما او به مسیری متفاوت از خانواده علاقه داشته و برای همین در دوران جوانی برای گذراندن دوره به شهرستان می رود و اکنون افسر اداره پلیس شده. او به دنبال...
بهروز پرستویی فرزند پرویز پرستویی در این سریال نقش جوانی های شخصیت فریبرز صبوری را بازی می کند. این موضوع چنان برای پرویز پرستویی حاشیه ساز شد که در یک پست اینستاگرامی به منتقدینی که او را متهم کردند از رانت خود! برای بازیگر کردن فرزندش استفاده کرده، پاسخ داد. سریال ایرانی هم گناه با روایت چند داستان موازی اما پرابهام، توانست کشش مناسبی را حتی تا قسمت های پایانی سریال داشته باشد.

[تصویر:  The-Accomplice-Series.jpg]

البته در این که واقعا سریال های نمایش خانگی دغدغه اجتماعی دارند یا فقط دغدغه پول و گیشه هم بحث بسیار است!! معمولا موضوعاتی که کمی حساسیت دارند در سریال های نمایش خانگی با آب و تاب زیاد نمایش داده می شود. موضوعاتی که عمدتا راهکاری برای آنها نمیبینیم!!!
 
در صورت تمایل به مشاهده لیست کامل بهترین سریال های ایرانی می توانید از طریق لینک زیر از وب سایت ما دیدن نمایید:
 
سریال های جدید ایرانی