تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تمدید طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دانشجویانی که در حال اتمام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت هستند، این امکان را داشته تا در صورت تمایل و وجود ظرفیت خالی و عدم داوطلب در صف انتظار به کارگیری در مراکز درمانی، به ثبت نام در تمدید طرح خدمت پزشکی و پیراپزشکی خود بپردازند.


دانشجویان رشته های علوم پزشکی که مشغول به طرح خدمت نیروی انسانی هستند، می توانند در صورت ظرفیت خالی و عدم داوطلب به ثبت نام در تمدید طرح خود اقدام نمایند. معمولا مهلت طرح وزارت بهداشت تا 2 سال بوده که در صورت ارائه درخواست داوطلبان این مهلت می تواند افزایش یابد.

برای تداوم خدمت در طرح نیروی انسانی در ابتدا باید پیش از اتمام طرح به سایت سامانه رشد وزارت بهداشت مراجعه نمود و سپس مدارک ثبت نامی را مجددا همراه با مشخصات فردی و تحصیلی در سامانه بارگذاری نمود. در ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر متقاضیان به توضیح نحوه تمدید طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می پردازیم.

تمدید طرح وزارت بهداشت
تمدید طرح نیروی انسانی برای داوطلبانی که در حال سپری کردن طرح خدمت خود هستند بلامانع بوده و با ارائه درخواست به سازمان تامین و توزیع نیروی انسانی از طریق سامانه رشد وزارت بهداشت انجام می شود. تمدید طرح خدمت پزشکی و پیراپزشکی بستگی به تعداد متقاضیانی دارد که در نوبت به کارگیری هر رشته برای اعزام به خدمت هستند.

به عبارت دیگر متقاضیان تداوم طرح خدمت وزارت بهداشت در صورتی به طور مجدد به کار گرفته می شوند که پیش از آن ها داوطلب دیگری در صف به کارگیری نبوده و مرکز درمانی دارای ظرفیت خالی برای پذیرش متقاضی باشد.

گاهی تمدید طرح خدمت نیروی انسانی به شرایط محیطی جامعه نیز بستگی دارد. به طور مثال در سال 98 تمدید طرح پرستاری وزارت بهداشت ممنوع شد، اما با شروع بیماری کرونا و فشار زیادی که کادر درمان در این دوره متحمل شدند، مجددا اجازه تمدید طرح پرستاری ( پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، فوریت های پزشکی ) و رشته های علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی تا سقف 30 ماه برای کارشناسی به بالا و 18 ماه برای مقاطع کاردانی به بالا صادر شد.

دانشجویانی که به دلیل علاقه به کار و رشته خود تمایل به ثبت نام در طرح وزارت بهداشت برای خدمت در مراکز درمانی مختلف را دارند، می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات نحوه ثبت نام در طرح نیروی انسانی مطلع شوند.
بیشتر بخوانید: ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت


نحوه تمدید طرح وزارت بهداشت
متقاضیان برای تمدید طرح خدمت وزارت بهداشت می بایست به سامانه رشد وزارت بهداشت یا همان سامانه طرح نیروی انسانی مراجعه نموده و طبق راهنمای تصویری زیر اقدام به تمدید طرح خود نمایند.

در بین گزینه های موجود، مانند تصویر زیر بر روی ثبت نام مشمولین غیرپزشک جهت اعزام به خدمت یا تداوم آن کلیک نمایید.

[تصویر:  1605958979_%D8%AA%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A...AA%201.jpg]

پس از مطالعه مندرجات این صفحه، بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

[تصویر:  1605958993_%D8%AA%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A...AA%202.jpg]

دوره " ثبت نام تداوم خدمت " را انتخاب نموده و سپس کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کرده و بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

[تصویر:  1605959013_%D8%AA%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A...AA%203.jpg]

قبل از ثبت نام در طرح وزارت بهداشت داوطلبان می بایست از شرایط ثبت نام طرح نیروی انسانی مطلع شوند. بنابراین، می توانید جزئیات شرایط ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت را از مقاله زیر مطالعه نموده و سپس اقدام به نام نویسی در سامانه نمایید.
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت


[تصویر:  arshad.gif]



مشاوره تمدید طرح وزارت بهداشت
به متقاضیانی که در صدد تمدید طرح خدمت نیروی انسانی خود هستند توصیه می شود پیش از ثبت نام به موارد زیر توجه داشته باشند:

متقاضیان در حال حاضر در حال انجام خدمت باشند.
حداقل 15 روز قبل از اتمام طرح خدمت خود، درخواست تداوم طرح وزارت بهداشت را ارسال نمایید.
امکان ثبت نام برای افرادی که بر اساس ماده 3 قانون پزشکان و پیراپزشکان گواهی معافیت دریافت کرده باشند، وجود دارد.
ثبت نام تداوم خدمت فقط از طریق ارائه درخواست به سامانه رشد وزارت بهداشت به صورت اینترنتی امکان پذیر است.

متقاضیان پس از ثبت نام در تداوم طرح وزارت بهداشت می توانند نتایج به کارگیری خود را از طریق همان سامانه رشد مشاهده نمایند. در مقاله زیر اطلاعات لازم درباره اعلام نتایج طرح نیروی انسانی و نحوه اطلاع از نتیجه ارائه شده است.
در ادامه بخوانید: اعلام نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

[تصویر:  1480617610_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%AF.gif]



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا داوطلبان علاقه مند به تمدید طرح خدمت نیروی انسانی وزارت بهداشت را راهنمایی کرده و توصیه های لازم در هنگام ثبت نام را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به متقاضیان ارائه می دهند.


سوالات متداول

1- ✔️ چگونه می توان برای تداوم طرح خدمت وزارت بهداشت اقدام نمود؟
✔️ با ثبت نام در سامانه رشد وزارت بهداشت و مطابق با راهنمای تصویری ارائه شده در متن مقاله می توانید در این فرآیند ثبت نام نمایید.


2- ✔️ شرایط ثبت نام در تداوم طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت چیست؟
✔️ بهتر است مدتی قبل از اتمام طرح فعلی به ارائه درخواست تمدید طرح وزارت بهداشت پرداخت. سایر شرایط در متن مقاله موجود است.


3- ✔️ شرایط تمدید طرح پرستاری چیست؟
✔️ جزئیات مربوط به تمدید طرح خدمت پرستاری در متن مقاله موجود است.
منبع : تمدید طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت