تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: 5 راه برای این که روی اهداف خود متمرکز بمانید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
11 راه برای اینکه روی اهداف خود متمرکز بمانید و از حواس پرتی خودداری کنید
[list=1]

[*]حواس‌پرتی‌هایی را که به اهداف شما مرتبط نیستند را حذف کنید
[/list]
آیا ترجیح می دهید در حین کار به موسیقی گوش دهید؟ یا نویز سفید؟ می‌دانم وقتی نمی‌خواهم کار کنم، اما مجبورم، تلویزیون را روشن می‌کنم تا حداقل چیزی در اطرافم باشد که کمتر شبیه کار به نظر برسد. اما آیا می توانید با این نوع نویز در پس زمینه کارایی خود را حفظ کنید؟
تحقیقات نشان می‌دهد که سر و صدای محیطی مانند موسیقی پس‌زمینه، ماشین‌ها و مکالمات تأثیر منفی بر عملکرد بیشتر افراد دارد. با این حال، بسیاری از این صداها به راحتی قابل تنظیم هستند (موسیقی را خاموش کنید، در را ببندید، و غیره)، بنابراین حتی اندکی کاهش می تواند عملکرد شما را بهبود بخشد.
یکی از منابع سر و صدای پس‌زمینه که محققان دریافته‌اند بیشترین آسیب را به بهره‌وری دیگران می‌زند، شنیدن این است که کسی چند کلمه اینجا و آنجا می‌گوید، با مکثی در میان. بدتر از این، این یکی از رایج‌ترین صداهای پس‌زمینه‌ای است که در محیط‌های اداری با آن‌ها مواجه می‌شوید، زیرا همکارانتان اینجا و آنجا درگیر صحبت‌های کوچک هستند یا زمانی که شخصی در نزدیکی تلفن دارد.
با این حال، این بدان معنا نیست که سایر انواع نویز (موسیقی یا نویز سفید) کاملاً خوب هستند. یک متاآنالیز که تأثیر گوش دادن به موسیقی بر عملکرد را بررسی کرد، نشان داد که در حالی که گوش دادن به موسیقی ممکن است خلق و خوی فرد را بهبود بخشد، هنگامی که صحبت از درک مطلب و کارهایی از این دست به میان می‌آید، مخرب است.
5 راه برای اینکه روی اهداف خود متمرکز بمانید
7 نکته برای حفظ تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی

6 نکته مفید برای متمرکز ماندن در منزل
6 ترفند ساده برای افزایش تمرکز در محیط کار