تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کتاب دعا نويسي قراني که مفید و معنوی باشد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کتاب دعا نويسي قراني نیازها، شادی ها یا غم های انسان پیوسته است. زندگی گاهی در آرامش و امنیت می گذرد، گاهی در مصیبت ها و بدبختی ها. گاهی اوقات مردم به آنچه می خواهند می رسند و گاهی اوقات نه. انسان به سرپناهی و مکانی نیاز دارد که بتواند برای روزهای شاد و آرام خود و همچنین روزهای غمگین و پریشان کمک بگیرد. می توان تمام دعاهای منقول در منابع اهل بیت را در این اثر منبع بی نظیر که توسط شیخ عباس کمی یکی از مهم ترین شخصیت های مکتب اهل بیت تهیه شده است، یافت.
برای مسلمان این پناه و حجت خداوند متعال است.کتاب دعا نويسي قراني مسلمانان برای حاجت و رفع گرفتاری های خود به درگاه خداوند متوسل می شوند و به درگاه او دعا می کنند. این کتاب شامل دعاهایی است که مردم به آنها نیاز روزانه دارند.دلائل الحیرات کتاب مقدس شیخ محمد سزولی است که تقریباً در تمام نقاط جهان اسلام خوانده می شود و در آناتولی با تفسیر سیاه داوود مشهور است. نام کامل اوریال که در میان ترکها به «دلیل شریف»، «دلیل حیرات» و «دلیل» معروف است، دلائل الحیرات و شواریکوال انوار فی ذکریس-سالات آلن نبیئیل است. -مختار است. نه تنها اعضای سزولیه یا شازلیه، بلکه اعضای فرقه های دیگر، حتی مسلمانانی که به یک فرقه تعلق ندارند، با اعتقاد به فضیلت آن، مرتباً دلائل الحیرات را خوانده اند.
در کار، صلوات و دعاهایی متشکل از دسته های خاصی وجود دارد که در روزهای معینی از هفته برای پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیتش آورده می شود.
در نماز او کسانی که مرتباً صلوات می خوانند در اوقات معینی ثواب زیادی می گیرند، شفاعت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را می گیرند، گناهانشان آمرزیده و آمرزیده می شود، بدی هایشان برطرف می شود.کتاب دعا نويسي قراني عادت‌ها و آراستن به نیکی‌ها، رفع نیازهای مادی و برآورده شدن امور دنیوی، آمده است که وارد راه می‌شود.برای کسانی که این دعا را به نام; فواید، جلال، عزت، برکات و ثواب های بی شماری است که جز خداوند از آن ها اطلاعی ندارد. ما دعا می کنیم که خداوند متعال به ما توفیق دهد که مطابق آن عمل کنیم. بدون شک خداوند متعال به بندگانش نزدیک است و اوست که دعا را مستجاب می کند. از جعفر صادق (رضی الله عنه) روایت شده است که حضرت حسن (رضی الله عنه) از پدرانش و جدش حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام فرمودند: «ای پسرم! آیا یکی از اسرار رسول خدا (ص) را به شما بیاموزم؟ رسول خدا صلی الله علیه و آله در یکی از روزهای گرم جنگ احد، زره سنگین بافتنی به تن داشت و از شدت گرما و سنگینی زره، در حمل آن با مشکل مواجه بود. پیامبر ما (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: سرم را به سوی آسمان بلند کردم و دیدم درهای آسمان باز شده است. جبرئیل (علیه السلام) با نوری بر من نازل شد و گفت: ای رسول خدا! سلام بر تو ای رسول خدا! گفتم: «السلام علیکم». برادرم جبرئیل (علیه السلام) ادامه داد: خداوند به شما سلام می رساند. با آرامش و آسایش از شما محافظت می کند و به شما دستور می دهد: «زره خود را بردارید و این دعا را بخوانید. حالا وقتی آن را می خوانید و بر روی خود حمل می کنید، بهتر از این زره از شما محافظت می کند.»امتحانات شروع شده برای برنده شدن چیکار کنم؟ کار من درست نمی شود، چه کار کنم؟ راه های محافظت از اموال من در برابر سرقت چیست؟ ما سالهاست بچه دار نشده ایم، آیا راه حلی برای این موضوع وجود دارد؟ چه کنم که فرزندم از خانه فرار کند؟ آنها می خواهند خانه من را خراب کنند، چگونه می توانم از آن جلوگیری کنم؟ حافظه من خیلی ضعیف است،کتاب دعا نويسي قراني چگونه می توانم ذهنم را باز کنم؟ چگونه در چشم همسرم زیباتر به نظر برسم؟پروردگار ما جالا سللوهو برای نماز ما اهمیت زیادی قائل است و در قرآن می فرماید:در این دنیایی که به عنوان خدمتگزار زندگی می کنیم، می توانیم در غیاب همه چیز مقاومت کنیم، اما نبود نماز، آخرین و تنها پناهگاه ما، قابل تحمل نیست. دعا کشتی ما در وسط دریا، قطب نما ما در بیابان ها، تکیه گاه ما در هنگام دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، پناهگاه ما برای محافظت از امیدهایمان است.
کسی که نماز را می داند پروردگارش را می شناسد. کسی که پروردگارش را بشناسد از همه چیز آگاه است.
زیباترین دعا کار مخلص ترین بنده است. کتابی که نماز خالصانه و صحیح را آموزش می دهد نیز ضروری ترین نیاز است.
امیدوارم این کتاب پاسخگوی چنین نیازی باشد و دعا می کنم عملی پذیرفته شده باشد.کتاب «الاذکار» امام نووی که بیش از 42 اثر در یک بازه زمانی دارد که برای فردی مانند 45 سالگی بسیار کوتاه به حساب می آید، یکی از پرمخاطب ترین آثار با موضوع ذکر و نماز است.
در گزینش روایات و احادیث مربوط به دعا و ذکر، «الکامیوص صحیح» بخاری و مسلم و «السنن» ابوداود، ترمذی و نسایی مبنا قرار گرفته است و فقط اندکی است. بخشی از آنها "Kutub-i Meşhure" نامیده می شد. وی در این میان به کتب حدیثی دیگر نیز متوسل شد و بنا به گفته نووی، در جز و مسند جایگاه چندانی برای احادیث قائل نبود.
امام نووی در این اثر احادیث مربوط به ذکر و نماز را که شامل حالات مختلفی مانند نماز، روزه، حج، ازدواج، سفر، جهاد است که ممکن است مسلمان در زندگی روزمره با آن مواجه شود، گرد هم آورده است. در این اثر که شامل رفتارهای گوناگون در زندگی روزمره است، در 22 فصل و 349 باب، با توجه به موضوعات دعا و ذکر، 1260 حدیث آورده شده است.
توضيحاتي كه در اين اثر ارزشمند لازم دانسته شده است، عموماً بدون پرداختن به جزئيات، به طور مختصر و مختصر در پاورقي آمده است.
هنگام توضیح موضوع در پاورقی، عموماً به نیازها و شرایط امروزی توجه می شود. سعی شده است توضیحات به زبانی قابل فهم بیان شود.
باز در جاهایی که دیدگاه های فقهی وجود دارد که نویسنده به دلیل عضویت در شافعی بودن آن ها را وارد کرده است، نظرات حنفیه نیز در پاورقی آمده است.
برای راحتی خواننده، در تحقیق تحریری در مورد محل وقوع حدیث، اشارات مفصلی آورده شده است.
برای فهم بیشتر و سهولت خواندن کتاب به زیرنویس هایی که در نسخه های دیگر دیده نمی شود فضای زیادی داده شده و متن کامل این اثر بدون محدودیت و لغت ترجمه شده است.
این کار بسیار مهمی است.کتاب دعا نويسي قراني با آرزوی خواندن، درک، زندگی کردن و همیشه به یاد او
«(پیامبرم) بگو: اگر دعای شما نبود، پروردگارم برای شما چه ارزشی داشت؟ (فرکان / 77)
«دعا کن تا اجابت کنم» (مؤمن/60) «هنگامی که
بندگانم از تو درباره من بپرسند (به آنها بگو): من بسیار نزدیکم،
(بقره/ 186)
پیامبر ما (صلی الله علیه و آله و سلم) در مورد اهمیت نماز و قبول شدن نماز فرمود:
«کسی که نماز را ترک کند و چیزی را نخواهد، خداوند بر او غضب می کند».
«هیچ چیز نزد خداوند گرانبهاتر از دعا نیست».
«دعاى يكى از شما تا وقتى كه عجله نكند پذيرفته مى شود. (و عجله الناس) اين است كه بگويد من به پروردگارم دعا كردم و او قبول نكرد
.
«دعا سلاح مؤمن، ستون دین، نور آسمان‌ها و زمین است».
«دعا اصل عبادت است».
این آیات و روایات اهمیت نماز را توضیح می دهند.
همه هستی، همه موجودات در هفت قوه الله عظیم هستند. هیچ برگی بدون اجازه او حرکت نمی کند.
در این راستا به دلیل اینکه ما بندگان خدا هستیم، از پروردگار خود، صاحب خود، الله تعالی، درخواست می کنیم و برای نجات از هر لحظه به پروردگار خود پناه می بریم.»
اگر بسیاری از سؤالات مانند این شما را مشغول می کند، کلید پاسخ برای همه شما در این کتاب است. وقتی مطالعه می کنید، می بینید که بسیاری از درهای قفل شده به روی شما باز می شوند.
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо