تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کوره های صنعتی زغال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
امروزه استفاده از ذغال در موارد مختلف افزایش چشمگیری پیدا کرده است و افراد در حجم بسیار زیادی در شهر های مختلف از این ماده استفاده می کنند. برای تولید این زغال ها در انواع مختلف نیاز به تولیدی و در این تولیدی ها نیاز به کوره ی زغال می باشد تا بتوان ذغال مورد نیاز را تولید نمود. کوره ی زغال در دو نوع سنتی و صنعتی موجود می باشد و به محل و یا دستگاهی گفته می شود که کار آن تولید کردن ذغال می باشد.کاربرد کوره ی زغال چیست؟
در تولیدی هایی که وظیفه ی تولید زغال را بر عهده دارد نیاز به کوره ی زغال می باشد تا بتوان این ماده در انواع مختلف و در حجم مناسب تولید نمود. کوره ی ذغال در دو نوع موجود می باشد که اولی سنتی می باشد و دومی صنعتی. کوره ی ذغال سنتی به روش های قدیمی و توسط خوده انسان با ابزار مختلف ساخته می شود و برای راه اندازی آن نیاز به مواد قابل اشتعال خواهد بود.
نوع دوم کوره ی زغال مدل های صنعتی می باشد که امروزه در مدل های مختلف در بازار موجود می باشد و توسط شرکت های مختلف به فروش می رسد و افراد می توانند به راحتی آن را تهیه کنند. کوره های صنعتی زغال لیمو و همچنین زغال کبابی را برای مصرف تولید می کنند. مدل های مختلف این کوره ها می تواند هر دو نوع زغال ذکر شده و یا یک مورد را برای کاربر خود تولید نماید
از جمله کاربرد کوره ی ذغال می توان به کمتر مصرف شدن انرژی توسط آن اشاره نمود. البته این مورد بیش تر برای کوره های صنعتی می باشد چرا که این دستگاه ها برای تولید کردن زغال نیاز به انرژی زیادی ندارند و می توانند با کم ترین مواد و همچنین حداقل انرژی برای شما تولید زغال نمایند تا بتوانید به کسب در آمد مناسب و قابل توجه از این طریق اقدام کنید.
علاوه بر این مورد باید بگوییم که کوره های زغال قابلیت دارند تا زغال ها را در اندازه های مختلف برای شما ارائه نمایند. از جمله کاربرد کوره ی زغال صنعتی نیز همین مورد می باشد که این کار برای شما انجام دهد اما در کوره های سنتی چنین قابلیت به صورت خودکار وجود ندارد و پس از خنک شدن کوره زغال کبابی های به وجود آمده باید اندازه ی مورد نیاز را از داخل کوره پیدا کرد.
همان طور که ذکر گردید کوره ی زغال به دلیل این که استفاده از زغال در تفریح خانواده برای مثال کباب درست کردن و یا غذا های مختلف و همچنین استفاده از قلیان، بیش تر شده است امروزه در مدل های مختلف در بازار موجود می باشد و می توان از این طریق کسب و کار بسیار خوبی را راه اندازی نمود.کوره ی زغال سنتی چیست و چگونه ساخته می شود؟
از جمله روش های قدیمی که برای ساختن زغال از آن استفاده می شود، ساخت زغال با استفاده از کوره ی سنتی می باشد. این نوع از کوره ها به دلیل این که دارای هزینه ی کم تری برای انجام کار ها و دریافت زغال هستند طرفداران مخصوص به خود را نیز در جامعه به خود اختصاص داده است که در نوع خود بسیار جالب توجه می باشد.
برای ساختن این نوع از کوره کافی است تا محلی را گود نمایید. بسته به میزان نیاز خود و تولیدی که دارید می توانید این گودی را بزرگ و یا کوچکتر در نظر بگیرید. همچنین پس از انجام این کار می بایست چوب ها را داخل گودی ایجاد شده بریزد، نکته ای که باید آن را ذکر کنیم این است که چوب هایی که در داخل گودی ریخته می شود نباید تر و یا خیس باشند در صورتی که چوب ها خیس باشند باید آن را در هوای آزاد بگذارید تا کاملا خشک شده و سپس داخل گودی بریزید
در مرحله ی بعدی باید چوب های داخل گودی را آتش بزنید و درب محل گود شده را ببندید و اجازه شدت گرفتن آتش را ندهید و به اصطلاح آن را خفه کنید. در این روش به هر میزان چوبی که در داخل گودی می ریزید به همان اندازه زغال دریافت نخواهید کرد. میزان زغال دریافتی در این روش 25 درصد از میزان چوب ریخته شده می باشد. برای مثال اگر در داخل گودی 10 کیلوگرم چوب بریزید به اندازه ی 2.5 الی 4 کیلوگرم زغال به دست خواهید آورد.